OnsBrabantNet glasvezel ervaringen

https://www.internetervaring.nl/media/reviews/photos/thumbnail/300x300s/c7/de/56/OnsBrabantNet-28-1411403221.png
 
5.1 (6)
0   1   0   0  
 
Schrijf een review
OnsBrabantNet glasvezel

Bezoekers ervaringen

Gemiddelde bezoekers score van: 6 bezoeker(s)

Gemiddelde score 
 
5.1
Installatie 
 
5.5  (4)
Helpdesk 
 
3.8  (6)
Internet 
 
7.0  (5)
Bellen 
 
6.4  (5)
Digitale televisie 
 
2.7  (3)
Score (hoe hoger hoe beter)
  • Installatie
  • Helpdesk
  • Internet
  • Bellen
  • Digitale televisie
Commentaar
Vul a.u.b. de beveiligingscode in.
Waar zal ik beginnen…

Toen ON hier in Eindhoven (Tongelre) werd aangelegd, kreeg ik de mogelijkheid om mee in te stappen. Ik heb toen de Klantenservice gezegd dat ik graag zou overstappen, mits ON anders met bestaande klanten zou omspringen dan UPC. Ik heb toen specifiek genoemd dat aanbiedingen voor nieuwe klanten wat mij betreft ook zouden moeten gelden voor bestaande klanten. UPC had destijds namelijk de praktijk om nieuwe leden allerlei voordelen te geven (variërend van lagere prijzen, via gratis uitbreiding van het standaardpakket tot gratis producten zoals tv’s, recorders en laptops), waarbij de bestaande klanten uitgesloten werden van deelname.

Er is me toen gegarandeerd dat ON beslist niet zo met hun bestaande klanten zouden omspringen; men zou bestaande klanten minstens net zo goed behandelen als nieuwe klanten.

Dat blijkt dus een pertinente leugen te zijn geweest. Nieuwe klanten krijgen voor hetzelfde tarief interactieve televisie; ik betaal dus voor analoge tv hetzelfde – en al jarenlang.

Toen ik aangaf dat ik dat niet netjes vind en dat ik eigenlijk wel een mooie aanbieding verwachtte als ik interactieve tv zou afnemen, werd ik gebeld door een man die de indruk wekte (minstens) senior verkoper te zijn. Dat bleek achteraf niet te kloppen; hij had geen enkele onderhandelingsruimte. Ik kreeg de ‘aanbieding’ om de eerste 3 maanden slechts € 39 te betalen – de standaard aanbieding. Door mij aan te schaffen infrastructuur zou ik ook zelf moeten betalen. De Amino-box zou ik gratis krijgen; wel zou ik de verzendkosten à € 10 moeten betalen. Op zich al belachelijk: een pakketje binnen Nederland via PostNL kost € 6,95 dus zelfs hier moet winst op worden gemaakt.

Na een paar dagen bedenktijd toch maar besloten om interactieve tv af te gaan nemen – als dat hetzelfde kost, zou je gek zijn als je dat niet doet, toch?

Na anderhalve week wachten had ik nog steeds geen Amino-box, maar wel een brief met daarin een overzicht van de veranderde diensten en de ingangsdatum van interactieve tv. Dat bleek diezelfde dag te zijn. Op zich mooi natuurlijk, maar je hebt wel een Amino-box nodig.

Ik belde de Klantenservice en kreeg te horen dat het heel vreemd was dat ik nog geen box had ontvangen. Wist ik het wel zeker? Ik had er immers maar 1 besteld. Dit wekte bij mij de indruk dat het meisje dacht dat ik probeerde om een tweede box gratis te krijgen. Na haar gezegd te hebben dat ik zwaar teleurgesteld was, beloofde ze ervoor te zorgen dat ik die week nog een box zou ontvangen. Ik stelde een ultimatum: als ik die box niet binnen twee dagen in huis zou hebben, zouden de rapen gaar zijn.

Ik had de box na 2 dagen thuis.

Ik heb de installatie vandaag (17/6) gedaan. Simpele installatie, kan niet mislukken.

Totdat bleek dat de bediening van de Amino-box het niet doet. Klantenservice gebeld; melding aan laten maken. De box zou maandag pas worden verstuurd.

Weer de telefonist ingelicht dat ik al een lijstje van teleurstellingen heb inmiddels. Ik heb hem gevraagd of de bediening ergens op te halen is – dat blijkt niet zo te zijn.

Toen maar weer gevraagd om te worden doorverbonden met een manager; ik ben er klaar mee. De telefonist zei letterlijk dat hij me niet ging doorverbinden met een manager, want die zou toch niks anders kunnen zeggen.

In een vorig gesprek (dat gesprek met die senior-verkoper) is gezegd dat ON, KPN en nog een paar aanbieders allemaal onder dezelfde paraplu hangen. Dat betekent dus dat er geen alternatief is – we hebben dit soort wanprestatie dus maar te slikken.

Gelukkig is er internet – ik ben benieuwd of slechte recensies op het net wel effect hebben…
Gemiddelde score 
 
5.3
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
8.0
Bellen 
 
6.0
Digitale televisie 
 
6.0
Geschreven door Joop Juni 17, 2017

Falende organisatie

Waar zal ik beginnen…

Toen ON hier in Eindhoven (Tongelre) werd aangelegd, kreeg ik de mogelijkheid om mee in te stappen. Ik heb toen de Klantenservice gezegd dat ik graag zou overstappen, mits ON anders met bestaande klanten zou omspringen dan UPC. Ik heb toen specifiek genoemd dat aanbiedingen voor nieuwe klanten wat mij betreft ook zouden moeten gelden voor bestaande klanten. UPC had destijds namelijk de praktijk om nieuwe leden allerlei voordelen te geven (variërend van lagere prijzen, via gratis uitbreiding van het standaardpakket tot gratis producten zoals tv’s, recorders en laptops), waarbij de bestaande klanten uitgesloten werden van deelname.

Er is me toen gegarandeerd dat ON beslist niet zo met hun bestaande klanten zouden omspringen; men zou bestaande klanten minstens net zo goed behandelen als nieuwe klanten.

Dat blijkt dus een pertinente leugen te zijn geweest. Nieuwe klanten krijgen voor hetzelfde tarief interactieve televisie; ik betaal dus voor analoge tv hetzelfde – en al jarenlang.

Toen ik aangaf dat ik dat niet netjes vind en dat ik eigenlijk wel een mooie aanbieding verwachtte als ik interactieve tv zou afnemen, werd ik gebeld door een man die de indruk wekte (minstens) senior verkoper te zijn. Dat bleek achteraf niet te kloppen; hij had geen enkele onderhandelingsruimte. Ik kreeg de ‘aanbieding’ om de eerste 3 maanden slechts € 39 te betalen – de standaard aanbieding. Door mij aan te schaffen infrastructuur zou ik ook zelf moeten betalen. De Amino-box zou ik gratis krijgen; wel zou ik de verzendkosten à € 10 moeten betalen. Op zich al belachelijk: een pakketje binnen Nederland via PostNL kost € 6,95 dus zelfs hier moet winst op worden gemaakt.

Na een paar dagen bedenktijd toch maar besloten om interactieve tv af te gaan nemen – als dat hetzelfde kost, zou je gek zijn als je dat niet doet, toch?

Na anderhalve week wachten had ik nog steeds geen Amino-box, maar wel een brief met daarin een overzicht van de veranderde diensten en de ingangsdatum van interactieve tv. Dat bleek diezelfde dag te zijn. Op zich mooi natuurlijk, maar je hebt wel een Amino-box nodig.

Ik belde de Klantenservice en kreeg te horen dat het heel vreemd was dat ik nog geen box had ontvangen. Wist ik het wel zeker? Ik had er immers maar 1 besteld. Dit wekte bij mij de indruk dat het meisje dacht dat ik probeerde om een tweede box gratis te krijgen. Na haar gezegd te hebben dat ik zwaar teleurgesteld was, beloofde ze ervoor te zorgen dat ik die week nog een box zou ontvangen. Ik stelde een ultimatum: als ik die box niet binnen twee dagen in huis zou hebben, zouden de rapen gaar zijn.

Ik had de box na 2 dagen thuis.

Ik heb de installatie vandaag (17/6) gedaan. Simpele installatie, kan niet mislukken.

Totdat bleek dat de bediening van de Amino-box het niet doet. Klantenservice gebeld; melding aan laten maken. De box zou maandag pas worden verstuurd.

Weer de telefonist ingelicht dat ik al een lijstje van teleurstellingen heb inmiddels. Ik heb hem gevraagd of de bediening ergens op te halen is – dat blijkt niet zo te zijn.

Toen maar weer gevraagd om te worden doorverbonden met een manager; ik ben er klaar mee. De telefonist zei letterlijk dat hij me niet ging doorverbinden met een manager, want die zou toch niks anders kunnen zeggen.

In een vorig gesprek (dat gesprek met die senior-verkoper) is gezegd dat ON, KPN en nog een paar aanbieders allemaal onder dezelfde paraplu hangen. Dat betekent dus dat er geen alternatief is – we hebben dit soort wanprestatie dus maar te slikken.

Gelukkig is er internet – ik ben benieuwd of slechte recensies op het net wel effect hebben…

Was deze review nuttig? 
Ik ben al jaren klant bij OBN, tot ik recent erachter kwam dat ik hele hoge facturen ontving voor de telefonie. Wat blijkt nu? Het onbeperkt bellen voor een vast bedrag wordt niet meer aangeboden. OBN geeft aan daarover een brief te hebben verzonden. Ik ben met die brief niet bekend. Uit navraag bij OBN bleek dat er met de verzending van de brieven ook wel eens wat mis gaat. Het gevolg is dat ik vanaf 1 januari 2017 enorm hoge gesprekskosten moet betalen. Ik heb de klacht bij OBN gemeld. OBN erkent dat niet vast staat dat ik van de wijziging in het aanbod in kennis ben gesteld. Een afdoende oplossing biedt OBN niet. En dat terwijl ik al bijna 10 jaar klant ben. Een enorm gemiste kans voor OBN om dit netjes op te lossen en een klant te behouden, i.p.v. allerlei stuntacties met kortingen te moeten voeren om nieuwe klanten te krijgen. Daarbij komt nog dat de afhandeling van de klacht belachelijk lang duurt. Voor zo’n eenvoudige kwestie heb je geen vijf weken de tijd nodig. De medewerkers die je af en toe aan de telefoon krijg weten eigenlijk ook van toeten noch blazen. Jammer dat dit zo gaat met vaste klanten!
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
Onbekend
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door st_OBN Juni 10, 2017

Onbeperkt bellen ineens omgezet naar duur bellen per minuut!

Ik ben al jaren klant bij OBN, tot ik recent erachter kwam dat ik hele hoge facturen ontving voor de telefonie. Wat blijkt nu? Het onbeperkt bellen voor een vast bedrag wordt niet meer aangeboden. OBN geeft aan daarover een brief te hebben verzonden. Ik ben met die brief niet bekend. Uit navraag bij OBN bleek dat er met de verzending van de brieven ook wel eens wat mis gaat. Het gevolg is dat ik vanaf 1 januari 2017 enorm hoge gesprekskosten moet betalen. Ik heb de klacht bij OBN gemeld. OBN erkent dat niet vast staat dat ik van de wijziging in het aanbod in kennis ben gesteld. Een afdoende oplossing biedt OBN niet. En dat terwijl ik al bijna 10 jaar klant ben. Een enorm gemiste kans voor OBN om dit netjes op te lossen en een klant te behouden, i.p.v. allerlei stuntacties met kortingen te moeten voeren om nieuwe klanten te krijgen. Daarbij komt nog dat de afhandeling van de klacht belachelijk lang duurt. Voor zo’n eenvoudige kwestie heb je geen vijf weken de tijd nodig. De medewerkers die je af en toe aan de telefoon krijg weten eigenlijk ook van toeten noch blazen. Jammer dat dit zo gaat met vaste klanten!

Was deze review nuttig? 
Na het gedoe met Tweak (dat is nooit goed gekomen) ben ik in zee gegaan met OnsBrabantNet. Had ik dat maar meteen gedaan! Geweldige service, altijd vriendelijke helpdesk, ik ben van A tot Z fantastisch geholpen bij de aansluiting en sinds dag 1 - nu ruim een jaar - zonder problemen. Geweldig!
Gemiddelde score 
 
10.0
Installatie 
 
10.0
Helpdesk 
 
10.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
10.0
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Nathalie Oktober 09, 2015

Top!

Na het gedoe met Tweak (dat is nooit goed gekomen) ben ik in zee gegaan met OnsBrabantNet. Had ik dat maar meteen gedaan! Geweldige service, altijd vriendelijke helpdesk, ik ben van A tot Z fantastisch geholpen bij de aansluiting en sinds dag 1 - nu ruim een jaar - zonder problemen. Geweldig!

Was deze review nuttig? 
Ik maak nu bijna een jaar gebruik van 60Mbit internet + telefonie. Alles zoals het hoort!

Geleverd volgens planning.
Genexis hybrid live kastje.
Ik gebruik een eigen Netgear X4 router daarachter.
Internet heeft er 1-2 keer kort uitgelegen maar al verholpen voordat ik kon bellen. Telefonie zelfde verhaal.
Helpdesk netjes en vriendelijk. Voor mij zou dat de enige reden zijn nu eventueel over te stappen.

Prijs is wel wat hoger dan meerdere concurrenten nu (KPN,Telfort, Tweak, Vodafone), deze bieden inmiddels meer snelheid voor't geld.
Gemiddelde score 
 
9.5
Installatie 
 
10.0
Helpdesk 
 
9.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
9.0
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Hollander September 26, 2015

Zoals het hoort!

Ik maak nu bijna een jaar gebruik van 60Mbit internet + telefonie. Alles zoals het hoort!

Geleverd volgens planning.
Genexis hybrid live kastje.
Ik gebruik een eigen Netgear X4 router daarachter.
Internet heeft er 1-2 keer kort uitgelegen maar al verholpen voordat ik kon bellen. Telefonie zelfde verhaal.
Helpdesk netjes en vriendelijk. Voor mij zou dat de enige reden zijn nu eventueel over te stappen.

Prijs is wel wat hoger dan meerdere concurrenten nu (KPN,Telfort, Tweak, Vodafone), deze bieden inmiddels meer snelheid voor't geld.

Was deze review nuttig? 
On.nl (OnsBrabantNet) lijkt voor de UPC route te gaan als het gaat om het introduceren van hun dienst.

Zowel deurverkopers als de (inmiddels aangepaste) website meldden dat live pauzeren mogelijk is bij live tv van On.nl. Dit blijkt vervolgens niet het geval.

De hele bende annuleren verliep wel vlot.
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Wim Oktober 27, 2014

misleiding

On.nl (OnsBrabantNet) lijkt voor de UPC route te gaan als het gaat om het introduceren van hun dienst.

Zowel deurverkopers als de (inmiddels aangepaste) website meldden dat live pauzeren mogelijk is bij live tv van On.nl. Dit blijkt vervolgens niet het geval.

De hele bende annuleren verliep wel vlot.

Was deze review nuttig? 
Helaas, de horror is bewaarheid geworden. Spijt spijt spijt dat ik bij UPC weg ben gegaan.....

Omdat er een boel bij komt kijken een verkoper in huis gehaald en alles doorgesproken. Er kan een boel fout gaan, dus proberen te voorkomen als het kan... Omdat het gehele huis van coax is voorzien die specifiek doorgesproken met de verkoper: geen probleem meneer. Kan ik ook opnemen en dergelijk ja meneer.

Goed en wel de boel ondertekend en hoppa. Helaas.......

Er blijkt een utp bekabeling noodzakelijk te zijn..... Dit diverse malen doorgesproken maar opeens zijn ze bikkelhard; alles wat die verkoper heeft besproken had moeten worden opgeschreven. Zo niet; pech voor u meneer. Schaft u maar een powerline systeem aan.......
Oja, waar blijft die opnamebox? Nee meneer die moet u erbij kopen ; 150 euro....... Ook hier weer; had alles van de verkoper maar opgeschreven. Zo niet, vette pech.

Enfin, dan maar die powerline adapters aanschaffen. Meteen flinke jongens zodat er meer dan genoeg bandbreedte voorhanden is.
Resultaat; het beeld blijft gewoon hangen. Niet soms, nee erg vaak ( om de 10 minuten). Opnieuw gebeld met de jongens van onsbrabantnet. Ja meneer het signaal naar uw aminobox is zwak, terwijl wij een sterk signaal geven. O u heeft powerline?, tsja, dat is niet onze verantwoordelijkheid meneer. Nu opeens niet meer ? Hallo geachte helpdesk, wat zal ik dan doen met die powerlineadapters die we op uw advies hebben moeten kopen, soep van trekken?

Daarna wordt je gewoon afgekapt en komt er alleen de standaard zin uit; de binnenbekabeling is UW verantwoordelijkheid.........

Sorry hoor, voor mij nooit geen onsbrabantnet meer. Lijkt me een gevalletje te veel hooi op de vork/ laten we kijken hoe we snel geld kunnen maken........

Schaam me dood dat ze in Eindhoven zitten, zulke prutsers horen niet thuis in techcity numero uno. Schande.......
Gemiddelde score 
 
3.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
6.0
Bellen 
 
6.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Martens77 Oktober 31, 2013

Kan bijna niet slechter.....

Helaas, de horror is bewaarheid geworden. Spijt spijt spijt dat ik bij UPC weg ben gegaan.....

Omdat er een boel bij komt kijken een verkoper in huis gehaald en alles doorgesproken. Er kan een boel fout gaan, dus proberen te voorkomen als het kan... Omdat het gehele huis van coax is voorzien die specifiek doorgesproken met de verkoper: geen probleem meneer. Kan ik ook opnemen en dergelijk ja meneer.

Goed en wel de boel ondertekend en hoppa. Helaas.......

Er blijkt een utp bekabeling noodzakelijk te zijn..... Dit diverse malen doorgesproken maar opeens zijn ze bikkelhard; alles wat die verkoper heeft besproken had moeten worden opgeschreven. Zo niet; pech voor u meneer. Schaft u maar een powerline systeem aan.......
Oja, waar blijft die opnamebox? Nee meneer die moet u erbij kopen ; 150 euro....... Ook hier weer; had alles van de verkoper maar opgeschreven. Zo niet, vette pech.

Enfin, dan maar die powerline adapters aanschaffen. Meteen flinke jongens zodat er meer dan genoeg bandbreedte voorhanden is.
Resultaat; het beeld blijft gewoon hangen. Niet soms, nee erg vaak ( om de 10 minuten). Opnieuw gebeld met de jongens van onsbrabantnet. Ja meneer het signaal naar uw aminobox is zwak, terwijl wij een sterk signaal geven. O u heeft powerline?, tsja, dat is niet onze verantwoordelijkheid meneer. Nu opeens niet meer ? Hallo geachte helpdesk, wat zal ik dan doen met die powerlineadapters die we op uw advies hebben moeten kopen, soep van trekken?

Daarna wordt je gewoon afgekapt en komt er alleen de standaard zin uit; de binnenbekabeling is UW verantwoordelijkheid.........

Sorry hoor, voor mij nooit geen onsbrabantnet meer. Lijkt me een gevalletje te veel hooi op de vork/ laten we kijken hoe we snel geld kunnen maken........

Schaam me dood dat ze in Eindhoven zitten, zulke prutsers horen niet thuis in techcity numero uno. Schande.......

Was deze review nuttig?