Details van de review

Caiway glasvezel
Glasvezel providers
Ik heb alles-in-1 thuis pakket gehad met 50 MB/s bij Caiway, wat goed werkte en de snelheid was altijd optimaal.

Maar sinds 2 maanden de nieuwe alles-in-1 glas G100 pakket van ze en alles loopt zo slecht, ongelofelijk. In plaats van 100 MB/s haal ik niet eens de 40MB/s. Heb meerdere keren contact met ze opgenomen op twitter/telefoon en daar gebruiken ze het algemeen bekende smoes van ze dat het aan mijn wifi router ligt… terwijl hij het daarvoor altijd perfect deed. Kortom waardeloos die caiway diensten.
Gewenste Oplossing:

Ik wil dat mijn internet snelheid precies de 100mb/s haalt ongeacht wifi modem of niet. Het kan niet zo zijn dat 60mb/s verloren gaat als je gebruik maakt van wifi, Dat is een leugen. Als dit niet gerealiseerd kan worden wil ik het contract ontbinden met jullie.
Gemiddelde score 

3.0
Installatie 

4.0
Helpdesk 

1.0
Internet 

1.0
Bellen 

5.0
Digitale televisie 

4.0
Geschreven door Nori Juli 06, 2014

Internet glasvezel veeel te langzaam

Ik heb alles-in-1 thuis pakket gehad met 50 MB/s bij Caiway, wat goed werkte en de snelheid was altijd optimaal.

Maar sinds 2 maanden de nieuwe alles-in-1 glas G100 pakket van ze en alles loopt zo slecht, ongelofelijk. In plaats van 100 MB/s haal ik niet eens de 40MB/s. Heb meerdere keren contact met ze opgenomen op twitter/telefoon en daar gebruiken ze het algemeen bekende smoes van ze dat het aan mijn wifi router ligt… terwijl hij het daarvoor altijd perfect deed. Kortom waardeloos die caiway diensten.
Gewenste Oplossing:

Ik wil dat mijn internet snelheid precies de 100mb/s haalt ongeacht wifi modem of niet. Het kan niet zo zijn dat 60mb/s verloren gaat als je gebruik maakt van wifi, Dat is een leugen. Als dit niet gerealiseerd kan worden wil ik het contract ontbinden met jullie.

Was deze review nuttig? 

Commentaar

4 resultaten - getoond 1 - 4

Sortering 

Vul a.u.b. de beveiligingscode in.
Geschreven door Peter
Juli 07, 2014
Hallo Nori,

Zoals de meeste (zo niet alle) providers is de snelheid die je opgekregen hebt, de 100Mb het maximaal haalbare in de meest gunstige omstandigheden. Aangezien die zo goed als nooit voor komen zul je de 100 ook waarschijnlijk nooit gaan halen.
Waarschijnlijk staat een zelfde soort opmerking ook in je contract met caiway.
Neemt overigens niet weg dat je volkomen gelijk hebt dat 40 wel erg weinig is en dat ze daar wat aan zouden moeten doen.
Je zou de snelheid nog eens kunnen controleren door (als dat mogelijk is natuurlijk) je computer via een draad aan de router vast te maken en dan de snelheidstest uit te voeren. Zo sluit je uit dat je router de oorzaak is. Heb je namelijk met je kabel wel een hoge snelheid, dan zit het probleem in je wifi, heb je via de kabel naar je router ook een lage snelheid, dan zou het bij caiway kunnen zitten.
Net zo als de providers namelijk maximaal haalbare snelheden opgeven doen router fabrikanten dat ook voor wifi en in de praktijk vallen die snelheden dus ook nog wel eens tegen.
Als antwoord op een eerder commentaar

Geschreven door Peter
Juli 07, 2014
Hoi Nori,

Nog even een aanvulling.
Ik heb ook een 100 Mbit verbinding via glas en ter illustratie het verschil tussen bekabeld en wifi:
Mijn PC (via een kabel aan de router): UP 79,0 Mbit, down 70,9 Mbit
Mijn laptop (draadloos): UP 14,5 Mbit, down 12,0 Mbit.

Ik heb een Netgear WNDR3700, die theoretisch 300 Mbit zou moeten halen.
Ongetwijfeld zijn er routers die een beter resultaat halen, maar het verschil zal er altijd blijven.

Groeten,
Peter.

Geschreven door Noribre
Juli 07, 2014
Hallo,

Ik heb de speedtest gedaan direct via de genexis glasvezel modem en ik kom uit op 50mb/s. Mis nog steeds 50mb's.

Waarom mag ik ook niet 50% minder betalen? Ik ga er sowieso achteraan om dit recht te zetten, want dit vind ik diefstal.

Geschreven door Webcare Caiway
Juli 30, 2014
Beste Nori,

Kan je de uitkomst van de speedtest mailen naar [email protected]? Graag wel testen zonder router. We ontvangen graag de uitkomsten en je bevindingen.

Met vriendelijke groet,

Harma
Caiway Webcare Team
4 resultaten - getoond 1 - 4