Details van de review

Caiway glasvezel
Glasvezel providers
De leverancier in dit gebied is en blijft Caiway zowel kabel als Glasvezel (dacht dat een monopolie niet meer toegestaan was), heb meerdere ADSL providers gehad maar wil toch graag een hogere snelheid voor internet, helaas niet te verkrijgen.
Dan toch maar Caiway glas uit proberen, wat blijkt geen aansluiting van alleen internet plus bellen mogelijk je bent verplicht om ook tv af te nemen. Dit vind ik schandalig en denk ook dat dat een hoop mogelijke klanten afschrikt.

Uiteindelijk besloten om alsnog alles in 1 glas te nemen omdat dit toch goedkoper is dan wat ik heb en sneller. Wat blijkt ruim 2 1/2 maand wachten op levering, dit is ondertussen exact een maand geleden besteld en de enige terugkoppeling welke je krijgt is die ene met "het bedanken voor uw bestelling".

Frappant is wel dat bijvoorbeeld KPN geen alleenrecht heeft op het uitgerolde glasvezel netwerk van hen. Bij nieuwe levering heeft men een verplichting om, volgens mij, minimaal 4 andere providers ook op het netwerk toe te laten.

Advies aan Caiway:
-Kijk of je ook kan leveren zonder TV
-Laat andere providers toe op je netwerk
-Verbeter je service(Helpdesk, Klantenservice)
-Kijk bij de concurrentie waar het bij hen aan schort en probeer op die manier je winst te pakken.

Ter info ik kijk het straks een jaar aan is het niks dan maar terug in snelheid maar dan wel kwaliteit in ieder geval.
Geschreven door Hugh Juni 05, 2014

Glasvezel

De leverancier in dit gebied is en blijft Caiway zowel kabel als Glasvezel (dacht dat een monopolie niet meer toegestaan was), heb meerdere ADSL providers gehad maar wil toch graag een hogere snelheid voor internet, helaas niet te verkrijgen.
Dan toch maar Caiway glas uit proberen, wat blijkt geen aansluiting van alleen internet plus bellen mogelijk je bent verplicht om ook tv af te nemen. Dit vind ik schandalig en denk ook dat dat een hoop mogelijke klanten afschrikt.

Uiteindelijk besloten om alsnog alles in 1 glas te nemen omdat dit toch goedkoper is dan wat ik heb en sneller. Wat blijkt ruim 2 1/2 maand wachten op levering, dit is ondertussen exact een maand geleden besteld en de enige terugkoppeling welke je krijgt is die ene met "het bedanken voor uw bestelling".

Frappant is wel dat bijvoorbeeld KPN geen alleenrecht heeft op het uitgerolde glasvezel netwerk van hen. Bij nieuwe levering heeft men een verplichting om, volgens mij, minimaal 4 andere providers ook op het netwerk toe te laten.

Advies aan Caiway:
-Kijk of je ook kan leveren zonder TV
-Laat andere providers toe op je netwerk
-Verbeter je service(Helpdesk, Klantenservice)
-Kijk bij de concurrentie waar het bij hen aan schort en probeer op die manier je winst te pakken.

Ter info ik kijk het straks een jaar aan is het niks dan maar terug in snelheid maar dan wel kwaliteit in ieder geval.

Antwoord van de eigenaar

Beste Hugh,

We hebben je bericht gelezen en kunnen je het volgende antwoorden:

Caiway kiest ervoor om op glasvezel alleen 3 in 1 pakketten te leveren, daar hoort TV via COAX (als optie ook IPTV) bij. Losse diensten zijn en worden op korte termijn ook niet mogelijk op glasvezel.

De keuze om andere providers toe te laten op ons netwerk ligt niet bij ons. Dit ligt aan het CIF en aan andere providers, de interesse moet er zijn om gebruik te maken het net glasnetwerk van CIF.

Wij zijn continu bezig onze klantenservice beter te maken. We hebben al grote vooruitgangen geboekt.

Bij Caiway kijken wat (net als andere providers) wat er speelt.

We willen je bedanken voor je bericht. Mocht er in de toekomst nog wat zijn kun je ten alle tijden contact opnemen met ons.

Met vriendelijke groet,

Jan
Caiway webcare Team.

Was deze review nuttig? 

Commentaar

Vul a.u.b. de beveiligingscode in.