Caiway glasvezel ervaringen
https://www.internetervaring.nl/media/reviews/photos/thumbnail/300x300s/6f/f6/11/caiway-glasvezel-14-1411060791.pngGemiddelde score | 1.6 | |
Installatie | 3.0 | |
Helpdesk | 1.0 | |
Internet | 1.0 | |
Bellen | 1.0 | |
Digitale televisie | 2.0 |
Vreselijk! War heb ik een spijt dat ik over ben gestapt naar Glasvezel. Ik vraag me werkelijk af waarvoor ik betaal. Met een downlaodsnelheid van 18 mbps is mijn snelheid beroerder dan toen ik cable had.
Gemiddelde score | 8.6 | |
Installatie | 8.0 | |
Helpdesk | 9.0 | |
Internet | 10.0 | |
Bellen | 8.0 | |
Digitale televisie | 8.0 |
Caiway glasvezel
Al ruim 2 jaar caiway glasvezel en zeer tevreden, in 2 jaar 1 internet storing en die was binnen een paar uur opgelost. Wifi is goed ik lees veel slechte reviews maar heb nog nooit problemen gehad.
1 keer heb ik gebeld voor afstandsbediening te programmeren en was snel gefikst.
Alleen de beperking tot 2 interactieve TV mogelijkheden vind ik jammer, maar dat wist ik van te voren
Gemiddelde score | 9.4 | |
Installatie | 9.0 | |
Helpdesk | 10.0 | |
Internet | 10.0 | |
Bellen | 10.0 | |
Digitale televisie | 8.0 |
Vanaf 1 november het 500 MB alles in een pakket. Vanaf het eerste moment geen storing meer gehad. Up en Download zit boven de 500 MB met een acces-time van 4 ms. Perfect.
1 keer heb ik gebeld voor afstandsbediening te programmeren en was snel gefikst.
Alleen de beperking tot 2 interactieve TV mogelijkheden vind ik jammer, maar dat wist ik van te voren
Op het helemaal geen internet meer. Gebeld over compensatie, die wordt niet gegeven.
Ze willen wel een kleine compensatie geven over de bijgeleverde draadloze router maar van de defecte extra geleverde niets. Terwijl ze toegeven dat ze nooit goed hebben kunnen functioneren. Wederom klacht ingediend. Bericht gehad na 2 dagen van de Caiway dat de klacht over ongeveer 6 dagen behandeld zal worden.
Gr Endhoven
Gemiddelde score | 1.3 | |
Installatie | 1.0 | |
Helpdesk | 1.0 | |
Internet | 1.0 | |
Bellen | Onbekend | |
Digitale televisie | 2.0 |
Slechte internet, WiFi valt uit
We hebben bij Caiway al jaren een glasvezel abonnement, maar ook al vanaf het begin problemen met de bij geleverde draadloze router van het merk Sitecom. Bij de informatie aanvraag heb aangegeven dat we 2 etages hebben met op zolder ook een computer. Geadviseerd werd om dan met 2 routers te werken. Zowel 1 beneden en 1 boven op zolder. Bij het pakket heb ik gelijk een 2e extra router aangeschaft Zodat er door het hele huis goede WiFi is. . Maar regelmatig was de WiFi verbinding verbroken. Veel over gebeld en na resetten werkte het weer een poosje. Kamer vlak boven de draadloze router heeft geen of slechte WiFi. De 1e nieuwe router ging steeds vaker uitvallen waarna we de reserve hebben geplaatst. Deze viel constant uit. Op advies van Caiway diverse instellingen verricht, maar steeds wordt je aan het lijntje gehouden met het verhaal dat alles in orde moet zijn en het echt niet aan de apparatuur ligt. Uren aan de telefoon gezeten. Officiële klacht ingediend, mail gekregen met wederom te resetten, wederom gebeld met technische dienst en deze gaf aan dat de bijgeleverde Sitecom router vanaf het begin niet goed zijn geweest, ze onder steunen geen 2e router, te zwak signaal en gaan snel kapot. Ik blijk verkeerd geadviseerd te zijn bij aanschaf abonnement. Wil ik een goed werkend WiFi ontvangst hebben in huis dan adviseert de helpdesk mij om zelf een nieuwe router aan te schaffen van een ander merk. Legde uit dat ik bij aanschaf nog een extra nieuwe Sitecom router had aangeschaft die binnen een paar weken ook weigerde. Zou deze dan graag vergoed zien maar daar viel niet over te praten. Ook geen tegemoet koming. Caiway verkoopt een compleet product maar als je er gebruik van wilt maken dan zal je zelf extra en dubbel moeten investeren om het goed te laten werken.Voorheen jaren gebruik gemaakt van andere provider met modem en router in 1. Nooit storingen gehad. Diverse providers werken niet met een losse router maar is alles in 1. Gaat er iets kapot wordt het vervangen. En zo hoort het. Ben nu aan het kijken naar andere provider want wil van deze ergenis af. Genoeg aan het lijntje gehouden.
Op het helemaal geen internet meer. Gebeld over compensatie, die wordt niet gegeven.
Ze willen wel een kleine compensatie geven over de bijgeleverde draadloze router maar van de defecte extra geleverde niets. Terwijl ze toegeven dat ze nooit goed hebben kunnen functioneren. Wederom klacht ingediend. Bericht gehad na 2 dagen van de Caiway dat de klacht over ongeveer 6 dagen behandeld zal worden.
Gr Endhoven
Gemiddelde score | 10.0 | |
Installatie | 10.0 | |
Helpdesk | 10.0 | |
Internet | 10.0 | |
Bellen | Onbekend | |
Digitale televisie | Onbekend |
Prima ervaring
Ik heb het 3-1 snel pakket, haal op mijn PC keurig 600/600 (vaak net iets sneller) en, de installatie was super simpel. 2x contact gehad met de klanten service (via Twitter) en werd allebei de keren binnen een uur keurig geholpen met prima advies om verder te komen.
Gemiddelde score | 3.5 | |
Installatie | Onbekend | |
Helpdesk | 1.0 | |
Internet | 6.0 | |
Bellen | 1.0 | |
Digitale televisie | 6.0 |
Caiway.. no way
Ik heb glasvezel in het buitengebied en 2 aansluiting op mijn adres besteld. Caiway wist zowel de aanvraag via internet als ook het aanvraagformulier via een medewerkster kwijt te raken. Vervolgens werd er daardoor maar een vezel aangelegd. Dat is nu anderhalf jaar geleden en de 2e vezel ligt er nog niet. Ik heb continu gebeld en telkens werd me verzekerd dat alles opgelost zou worden. Blijkbaar heeft Caiway haar administratie niet op orde. Nu is weer het vaste nummer op de verkeerde aansluiting geporteerd terwijl ik uitgebreid met een medewerker dit had doorgenomen. Ik heb ooit cursus gegeven bij Caiway en had toen een goede indruk. Eerlijk gezegd kan ik dit bedrijf nu aan niemand aanbevelen; wat een waardeloze club.
Als eerste openingstijden van sommige afdelingen alleen binnen kantoortijden. Wat ik voor een dienstverlenend bedrijf niet meer van deze tijd vind.
Verder wederom 2 maanden en 3 keer bellen met de klantenservice verder om te krijgen wat ze zelf aangeboden hadden....
Helaas al een tijdje verplicht klant en zo jammer te zien dat er totaal niks verbeterd.
Gemiddelde score | 1.0 | |
Installatie | Onbekend | |
Helpdesk | 1.0 | |
Internet | Onbekend | |
Bellen | Onbekend | |
Digitale televisie | Onbekend |
Al jaren een klantenservice van niks
Als het werkt wees gelukkig. Maar wee o wee als je met de klanten service van Caiway aan de slag moet.
Als eerste openingstijden van sommige afdelingen alleen binnen kantoortijden. Wat ik voor een dienstverlenend bedrijf niet meer van deze tijd vind.
Verder wederom 2 maanden en 3 keer bellen met de klantenservice verder om te krijgen wat ze zelf aangeboden hadden....
Helaas al een tijdje verplicht klant en zo jammer te zien dat er totaal niks verbeterd.
Gemiddelde score | 1.0 | |
Installatie | 1.0 | |
Helpdesk | 1.0 | |
Internet | 1.0 | |
Bellen | 1.0 | |
Digitale televisie | 1.0 |
Overgestapt van xs4all naar 3in1 glasvezel van caiway. spijt, alleen maar ellende en ergernis! kan over 1 jaar pas weer terug naar xs4all. wat een zooitje amateurs.
Wij hebben sinds mei 2016 het alles-in-1 glas pakket. Tot heden zijn wij zeer ontevreden over het Internet. Heel irritant dat de verbinding meerdere keren per dag weg valt. Ook fijn dat je dan telkens je router moet herstarten. En over de snelheid zal ik me maar niet uitspreken. Ook wel raar dat als je de stekker van het tv kastje van het stroom haalt dat er gewoon tv is..? Wij hebben er nu na een half jaar wel genoeg van.
Gemiddelde score | 2.0 | |
Installatie | 3.0 | |
Helpdesk | Onbekend | |
Internet | 1.0 | |
Bellen | Onbekend | |
Digitale televisie | 2.0 |
Niet best
Caiway,
Wij hebben sinds mei 2016 het alles-in-1 glas pakket. Tot heden zijn wij zeer ontevreden over het Internet. Heel irritant dat de verbinding meerdere keren per dag weg valt. Ook fijn dat je dan telkens je router moet herstarten. En over de snelheid zal ik me maar niet uitspreken. Ook wel raar dat als je de stekker van het tv kastje van het stroom haalt dat er gewoon tv is..? Wij hebben er nu na een half jaar wel genoeg van.
alleen de radio via de kabel hapert regelmatig. dit is een minpunt waar ik nog niet uit ben.
de prijs is ook wat aan de hoge kant.xhovx
Gemiddelde score | 8.0 | |
Installatie | 7.0 | |
Helpdesk | 8.0 | |
Internet | 10.0 | |
Bellen | Onbekend | |
Digitale televisie | 7.0 |
alles in 1 glas. werkt prima. internet super snel en nooit storing. tv doet het goed.
alleen de radio via de kabel hapert regelmatig. dit is een minpunt waar ik nog niet uit ben.
de prijs is ook wat aan de hoge kant.xhovx
Draadloos internet via de router die ik moest kopen bij Caiway is uit het stenen tijdperk. Het is toch vreemd dat je als provider een 250mbit internt verbinding levert, en je er een wifi router bij verkoopt voor maar liefs 50 euro die de snelheden niet (niet eens 1.5%!) kan halen. Ik heb zelf een router ergens anders gehaald voor een tientje meer (TP-link Archer C5) en ik haal in plaats van 3mbit een 250mit internet verbinding via wifi.
TV werkt, maar amper. Ze hebben alleen super trage tv ontvangers die amper reageren op de afstandsbediening. Als je belt krijg je te horen dat die tv ontvangers voor de interactieve tv nou eenmaal zo traag zijn.
Dus samengevat. Ze leveren een interactieve tv programma die het signaal niet aan kan, en een wifi router die de snelheid nog niet eens voor 1.5% aankan. Dat zegt eigenlijk al genoeg over het bedrijf. Maar afijn, als je geen interactieve tv wil, en je de router niet bij caiway koopt maar voor een tientje meer bij een andere zaak heb je werkende diensten.
Gemiddelde score | 3.5 | |
Installatie | 1.0 | |
Helpdesk | 2.0 | |
Internet | 10.0 | |
Bellen | Onbekend | |
Digitale televisie | 1.0 |
Te weinig voor je geld.
Internet bekabeld is snel, ik moest eerst bellen voor een nieuw modem. Tv ontvanger is ook al eens vervangen moeten worden. Bewaar je verzendbewijs minimaal een half jaar! Want na 3 maanden kreeg ik een rekening van 138 euro dat ze hem nog niet hadden ontvangen, en ik had mijn bewijsje net weggegooid.
Draadloos internet via de router die ik moest kopen bij Caiway is uit het stenen tijdperk. Het is toch vreemd dat je als provider een 250mbit internt verbinding levert, en je er een wifi router bij verkoopt voor maar liefs 50 euro die de snelheden niet (niet eens 1.5%!) kan halen. Ik heb zelf een router ergens anders gehaald voor een tientje meer (TP-link Archer C5) en ik haal in plaats van 3mbit een 250mit internet verbinding via wifi.
TV werkt, maar amper. Ze hebben alleen super trage tv ontvangers die amper reageren op de afstandsbediening. Als je belt krijg je te horen dat die tv ontvangers voor de interactieve tv nou eenmaal zo traag zijn.
Dus samengevat. Ze leveren een interactieve tv programma die het signaal niet aan kan, en een wifi router die de snelheid nog niet eens voor 1.5% aankan. Dat zegt eigenlijk al genoeg over het bedrijf. Maar afijn, als je geen interactieve tv wil, en je de router niet bij caiway koopt maar voor een tientje meer bij een andere zaak heb je werkende diensten.
Upload 5.5. Is gewoon schandalig. Als je belt dan krijg je alleen als antwoord dat je maar een ander kanaal moet kiezen, nu !! ze doen het allemaal niet.
Televisie geeft bij diverse zenden constant storing en blokjes
Denk erover om weer terug te gaan naar KPN.
Iemand nog andere tips voor mij en ervaring met Caiway
Gemiddelde score | 4.3 | |
Installatie | Onbekend | |
Helpdesk | 4.0 | |
Internet | 1.0 | |
Bellen | 8.0 | |
Digitale televisie | 4.0 |
Super Slecht
Ondanks glasvezel heel slecht internet. Heel vaak helemaal geen internet en als het wel werkt super traag. Net weer een meting gedaan, 7.8 mbits download terwijl ze 75 beloven
Upload 5.5. Is gewoon schandalig. Als je belt dan krijg je alleen als antwoord dat je maar een ander kanaal moet kiezen, nu !! ze doen het allemaal niet.
Televisie geeft bij diverse zenden constant storing en blokjes
Denk erover om weer terug te gaan naar KPN.
Iemand nog andere tips voor mij en ervaring met Caiway
Gemiddelde score | 4.0 | |
Installatie | Onbekend | |
Helpdesk | 5.0 | |
Internet | 4.0 | |
Bellen | Onbekend | |
Digitale televisie | 3.0 |
via glas slechte beeld veel storing
Heb sinds mijn verhuizing naar Caiway gebied glas250 van Caiway genomen omdat ik dacht dat ik dan mooier beeld zou hebben Niets van waar. Slecht beeld veel storing. Na contact nu al 4x een nieuw tv-kastje gekregen en nog steeds slecht beeld. Kwam van Ziggo en had daar digitaal interactief via coax (horizon) wat perfect werkte. Interactief 'programma gemist' van Caiway werkt slecht en veel storing. Je kan niet naar programma gemist kijken als het programma nog live wordt uitgezonden. Dan stoort het verschrikkelijk. Ik ben helemaal niet tevreden over Caiway ook de internet verbinding is traag en de laatste 2 weken werkt email ook niet meer goed. Ter compensatie daarvan krijg je dan een weekend de mogelijkheid om naar eredivisie te kijken, maar ik ben geen voetbal liefhebber en heb daar dus helemaal niets aan. Heb liever dat email goed werkt en storingvrij beeld op tv.
TV-beelden staan vaak stil en laten brokkelende vierkantjes zien.
Gemiddelde score | 5.0 | |
Installatie | Onbekend | |
Helpdesk | Onbekend | |
Internet | 1.0 | |
Bellen | 10.0 | |
Digitale televisie | 4.0 |
Slechte internetsnelheid en brokkelend beeld op TV
De gegarandeerde snelheid van 250 Mbits/sec, up- en download worden in de verste verte niet gehaald . Snelheid download ca 3,8 Mit/sec en upload ca. 11 MBit/sec.
TV-beelden staan vaak stil en laten brokkelende vierkantjes zien.
De dag dat wij aangesloten werden, is alles probleemloos verlopen. De instructies waren duidelijk, alleen werkte in eerste instantie de TV niet direct. We hebben hierop de klantenservice gebeld, en deze heeft ons zeer geduldig en vriendelijk geholpen. Binnen een kwartier was alles werkende.
Het internet werkt perfect, en sinds de problemen aan het begin, hebben wij geen problemen ondervonden met de TV. Alles werkt gewoon naar behoren, en wij zijn uitermate tevreden.
Ook de helpdesk ondervinden wij als zeer positief. Iedere keer weer zeer beleefde mensen aan de telefoon, die ook meehelpen en meedenken met eventuele problemen.
Aangezien wij vandaag door Fiber "gegijzeld" zijn geweest, hebben wij vandaag zeer veel contact met Caiway gehad. Vanochtend vroeg hebben we de situatie uitgelegd, en Caiway heeft vervolgens voor ons de eerste polshoogte genomen. Ze hebben alles gedaan om de verbinding weer bij hen terug te krijgen. Helaas kregen ze het zelf niet voor elkaar, en hebben ons vervolgens keurig netjes terug gebeld om de situatie uit te leggen. Ze hebben ons vervolgens aangegeven welke punten wij moesten bespreken met Fiber. Erg netjes, vooral voor een klantenservice, waar het normaal gesproken nogal ontbreekt.
Wij hebben de hele dag door meerdere malen met fiber en met Caiway gebeld. Wat een wereld aan verschil aan service. Caiway was erg vriendelijk, behulpzaam, dacht met ons mee en is ondertussen ook aan het werk gegaan om het signaal zo spoedig mogelijk terug te krijgen. We hebben duidelijke instructies meegekregen, en de belofte dat ons internet morgen om uiterlijk 3 uur weer online is. Er is vervolgens aangegeven dat als dat niet het geval is, we gewoon even moeten bellen en dat ze het dan voor 5 uur aan de praat hebben. Top service, ik kan niet wachten tot wij weer van onze geweldige diensten gebruik kunnen maken.
Gemiddelde score | 9.8 | |
Installatie | 9.0 | |
Helpdesk | 10.0 | |
Internet | 10.0 | |
Bellen | Onbekend | |
Digitale televisie | 10.0 |
Erg tevreden klant!
Ik moet zeggen dat ik na zeer slechte ervaringen geweldig tevreden ben bij Caiway.
De dag dat wij aangesloten werden, is alles probleemloos verlopen. De instructies waren duidelijk, alleen werkte in eerste instantie de TV niet direct. We hebben hierop de klantenservice gebeld, en deze heeft ons zeer geduldig en vriendelijk geholpen. Binnen een kwartier was alles werkende.
Het internet werkt perfect, en sinds de problemen aan het begin, hebben wij geen problemen ondervonden met de TV. Alles werkt gewoon naar behoren, en wij zijn uitermate tevreden.
Ook de helpdesk ondervinden wij als zeer positief. Iedere keer weer zeer beleefde mensen aan de telefoon, die ook meehelpen en meedenken met eventuele problemen.
Aangezien wij vandaag door Fiber "gegijzeld" zijn geweest, hebben wij vandaag zeer veel contact met Caiway gehad. Vanochtend vroeg hebben we de situatie uitgelegd, en Caiway heeft vervolgens voor ons de eerste polshoogte genomen. Ze hebben alles gedaan om de verbinding weer bij hen terug te krijgen. Helaas kregen ze het zelf niet voor elkaar, en hebben ons vervolgens keurig netjes terug gebeld om de situatie uit te leggen. Ze hebben ons vervolgens aangegeven welke punten wij moesten bespreken met Fiber. Erg netjes, vooral voor een klantenservice, waar het normaal gesproken nogal ontbreekt.
Wij hebben de hele dag door meerdere malen met fiber en met Caiway gebeld. Wat een wereld aan verschil aan service. Caiway was erg vriendelijk, behulpzaam, dacht met ons mee en is ondertussen ook aan het werk gegaan om het signaal zo spoedig mogelijk terug te krijgen. We hebben duidelijke instructies meegekregen, en de belofte dat ons internet morgen om uiterlijk 3 uur weer online is. Er is vervolgens aangegeven dat als dat niet het geval is, we gewoon even moeten bellen en dat ze het dan voor 5 uur aan de praat hebben. Top service, ik kan niet wachten tot wij weer van onze geweldige diensten gebruik kunnen maken.
Het internet werkt gewoon. Je moet wel zelf een draadloze router aansluiten, of erbij bestellen. De snelheid is prima en constant. Beter dan Ziggo op mijn werk. Bellen is duur maar we gebruiken de vaste lijn alleen om gebeld te worden. Televisie werkt prima, zowel via de kabel als via internet. Alleen het Entone decoder/hard disk recorder liep vaak vast. Wij gebruiken uiteindelijk gewoon de kabel in onze smart TV, en dat blijkt alles te kunnen wat de interactieve TV aan extra's biedt.
Gemiddelde score | 8.8 | |
Installatie | 8.0 | |
Helpdesk | 8.0 | |
Internet | 10.0 | |
Bellen | 8.0 | |
Digitale televisie | 10.0 |
Werkt gewoon. Prima!
Heb sinds een jaar alles-in-1 via glasvezel 75 pakket. We kregen veel brieven met wachtwoorden, maar dat is eenmalig bij aansluiting en sindsdien geen moeilijkheden.
Het internet werkt gewoon. Je moet wel zelf een draadloze router aansluiten, of erbij bestellen. De snelheid is prima en constant. Beter dan Ziggo op mijn werk. Bellen is duur maar we gebruiken de vaste lijn alleen om gebeld te worden. Televisie werkt prima, zowel via de kabel als via internet. Alleen het Entone decoder/hard disk recorder liep vaak vast. Wij gebruiken uiteindelijk gewoon de kabel in onze smart TV, en dat blijkt alles te kunnen wat de interactieve TV aan extra's biedt.
Gemiddelde score | 6.0 | |
Installatie | 5.0 | |
Helpdesk | 1.0 | |
Internet | 9.0 | |
Bellen | 10.0 | |
Digitale televisie | 5.0 |
Door de jaren heen is Caiway veel verbeterd. Ongeveer 10 jaar geleden had ik altijd storing met tv internet en bellen, er was altijd wel wat aan de hand. Nu kan ik blij vertellen dat je hier in Schiedam een fijne ervaring kan krijgen met Caiway. Het internet, tv en bellen werkt goed. Het enige wat ik nu echt ontzettend slecht vind , is het feit dat er zoveel briefen met zoveel inlog namen, websites en wachtwoorden word gestuurd. De code die ik kreeg in een brief voor mijncaiway, de website waar je alles kan zien en wijzigen over je abonnement, werkt niet. De bel tijden zijn ook niet fijn, ik wilde de helpdesk bellen om te vragen waarom het opgestuurde wachtwoord niet werkte, maar ze zijn al dicht om vijf uur blijkbaar. Ik klik dan maar op wachtwoord vergeten, dan staat er als enige optie dat ze een brief sturen met een nieuw wachtwoord. Kunnen ze in hemelsnaam niet gewoon een sms of email sturen. Bij andere providers waar ik ben geweest; Telfort, XS4all en KPN hadden veel betere bel tijden. Je kon ze tot wel tien uur s'nachsts bellen. Het tv kijken is hetzelfde als bij elke andere provider, ik moet wel zeggen dat het niet zo smooth voelt tijdens het zappen en acties uitvoeren zoals opnemen en terugspoelen. Hier voelt het niet zo soepel. Iets wat niet op de website staat is dat je een extra router moet kopen omdat het glasvezelmodem geen wifi signaal kan uitzenden. Bij elke andere provider kan dat wel, dus hou daar rekening mee.
- TV blokjes strepen en vaststaand beeld soms om de 5 minuten, tevens valt dan het geluid even weg.
- Op de afstandsbediening weigert de knop van het geluid harder zetten
= Regelmatig geen telefoonverbinding.
Geen enkel advies van Caiway heeft tot een oplossing geleidt en wij zijn dit inmiddels spuugzat. Waar wij geen problemen mee hebben is internet.
Slechte service als er geen oplossing wordt geboden, maar wij hebben sterk het gevoel dat wij gewoon aan het lijntje worden gehouden. Het mag toch wel duidelijk zijn dat er bij ons een signaalstoring aan de orde is.
Gemiddelde score | 5.0 | |
Installatie | Onbekend | |
Helpdesk | 5.0 | |
Internet | 8.0 | |
Bellen | 4.0 | |
Digitale televisie | 3.0 |
Aanhoudende storingen worden niet opgelost.
De volgende storingen zijn blijkbaar niet op te lossen. De storingen meerdere malen gemeld via internet en telefonisch, maar helaas geen enkel resultaat.
- TV blokjes strepen en vaststaand beeld soms om de 5 minuten, tevens valt dan het geluid even weg.
- Op de afstandsbediening weigert de knop van het geluid harder zetten
= Regelmatig geen telefoonverbinding.
Geen enkel advies van Caiway heeft tot een oplossing geleidt en wij zijn dit inmiddels spuugzat. Waar wij geen problemen mee hebben is internet.
Slechte service als er geen oplossing wordt geboden, maar wij hebben sterk het gevoel dat wij gewoon aan het lijntje worden gehouden. Het mag toch wel duidelijk zijn dat er bij ons een signaalstoring aan de orde is.
Bel je de Caiway. Ratelen ze een standaard lijstje af. Ligt nooit aan Caiway.
Zeer slecht gevoel bij. Vraag ik of ze een monteur langs willen sturen. Het eerste wat ze zeggen. Dat kost u voorrijkosten. Wel elke maand een fikse rekening sturen. Maar service ho maar!
Zeer slechte ontvangst
We hebben allemaal blokjes ipv van goed beeld.
Bel je de Caiway. Ratelen ze een standaard lijstje af. Ligt nooit aan Caiway.
Zeer slecht gevoel bij. Vraag ik of ze een monteur langs willen sturen. Het eerste wat ze zeggen. Dat kost u voorrijkosten. Wel elke maand een fikse rekening sturen. Maar service ho maar!
Installatie is simpel.
Af en toe wel is een storing (1 keer de afgelopen 3 maanden), maar deze is vaak snel opgelost.
*Caiway levert geen routers, dus mensen die zeuren over hun trage wifi zijn hier vaak zelf verantwoordelijk voor met hun slechte routers.
Gemiddelde score | 9.3 | |
Installatie | 9.0 | |
Helpdesk | Onbekend | |
Internet | 10.0 | |
Bellen | 9.0 | |
Digitale televisie | 9.0 |
Werkt prima
Glasvezel verbinding, makkelijk aan te sluiten, werkt goed.
Installatie is simpel.
Af en toe wel is een storing (1 keer de afgelopen 3 maanden), maar deze is vaak snel opgelost.
*Caiway levert geen routers, dus mensen die zeuren over hun trage wifi zijn hier vaak zelf verantwoordelijk voor met hun slechte routers.
Wil je interactieve tv (via de decoder) dan moet je deze op port 2 van het modem aansluiten. Port 1 is voor je router (internet). Je kunt de tv decoder niet op je router aansluiten.
Wil je meer tv's aansluiten dan dien je gebruik te maken van de coax! kabel. Volgens Caiway kun je slechts 1 tv aansluiten op glas (via de decoder). Je kunt dus niet meerdere decoders huren om in andere ruimtes ook tv via glas te kijken. Ik vind dit werkelijk onbegrijpelijk.
Gemiddelde score | 3.0 | |
Installatie | Onbekend | |
Helpdesk | Onbekend | |
Internet | 5.0 | |
Bellen | Onbekend | |
Digitale televisie | 1.0 |
Toch gewoon coax
Het verbaasd me dat een bedrijf als Caiway in al haar communicatie reclame voor glasvezel maakt maar dit maar deels ondersteund.
Wil je interactieve tv (via de decoder) dan moet je deze op port 2 van het modem aansluiten. Port 1 is voor je router (internet). Je kunt de tv decoder niet op je router aansluiten.
Wil je meer tv's aansluiten dan dien je gebruik te maken van de coax! kabel. Volgens Caiway kun je slechts 1 tv aansluiten op glas (via de decoder). Je kunt dus niet meerdere decoders huren om in andere ruimtes ook tv via glas te kijken. Ik vind dit werkelijk onbegrijpelijk.
Gemiddelde score | 5.0 | |
Installatie | 6.0 | |
Helpdesk | 3.0 | |
Internet | 6.0 | |
Bellen | Onbekend | |
Digitale televisie | 5.0 |
Dienst is goed, klantenservice erg zelfingenomen en arrogant
De start bij Caiway was rommelig. Ik heb een glasvezelaansluiting, maar was volgens Caiway niet te gebruiken. Diverse mailtjes en telefoontjes volgden. Ik moest zelfs een foto van de aansluiting maken en mailen naar Caiway. Na een paar weken was het dan eindelijk geregeld. Internet en bellen (bellen gebruik ik niet) via glasvezel en TV via Coax. Diensten zijn stabiel en werken goed, alhoewel TV via Coax echt niet werkt zonder versterker (nieuwbouwhuis met alleen kabelkeur materialen!), dus in mijn beleving is het coax signaal erg zwak. In oktober 2015 ben ik abonnee geworden, minimale duur was 1 jaar. De prijs bij afsluiten was € 43,- per maand. Echter enkele weken werd bekend dat alle tarieven verhoogd werden, in mijn geval met € 1,95 per maand. Dit vond ik niet kunnen, aangezien ik een jaarcontract had getekend. Caiway hield echter voet bij stuk. Na de daadwerkelijke opzegging ben ik in totaal 3 keer gebeld. De eerste keer werd na 40 minuten voet bij stuk houden een kadobon aangeboden. In het tweede gesprek bleek dit een bloemenbon te zijn, die ik persoonlijk niet wil. Tijdens het tweede gesprek werd dan eindelijk € 1,95 per maand korting aangeboden, de brief die volgde beschreef echter € 13,33 eenmalige korting aan het einde van het contract. Dus toen uiteindelijk voor de derde keer opgezegd. Toen volgde telefoontje 3, waarin opnieuw € 1,95 korting per maand werd aangeboden. Dit heb ik geweigerd. Na vele uren geschreven te hebben met webcare (absoluut niet aan te raden!), 3 telefoontjes van bijelkaar ruim een uur, ben ik Caiway spuugzat. Voor mij is Caiway een onbetrouwbare partij. Er is geen fatsoenlijke provider in Nederland die geen jaarcontracten honoreert. Doordat ik voet bij stuk hield, kon ik de korting krijgen. Maar kijk maar eens rond op internet, bij iedere klacht hierover staat hetzelfde: "De prijsverhoging geldt voor iedereen, daar kunnen we niets aan doen". Deze reactie staat overigens bijna bij iedere klacht op het internet. Weliswaar een duidelijk antwoord, maar getuigt mijn inziens niet van klantvriendelijkheid. De meeste reacties zijn erg arrogant en zelfingenomen. Het lijkt wel of Caiway nog denkt dat ze een monopolie positie hebben. Voor Coax en glasvezel geldt dat helaas, echter ADSL/VDSL staat ook niet stil en is in Caiway gebieden wel heel erg populair.
Allemaal van Caiway.
Het internet is supersnel, heel stabiel en de prijs is netjes.
Telefonie is hele goede kwaliteit, verstaanbaarheid uitstekend.
Digitale televisie. Ik zou graag wat meer HD zenders zien zoals Eurosport 2 HD of BBC 4 HD etc, maar de beeldkwaliteit is erg goed. Al meer dan dertig HD zenders in het ongecodeerde basispakket.
Gemiddelde score | 9.4 | |
Installatie | 9.0 | |
Helpdesk | 8.0 | |
Internet | 10.0 | |
Bellen | 10.0 | |
Digitale televisie | 10.0 |
Caiway is uitstekend!
Ik heb internet en telefonie via de glasvezel en televisie via de coaxkabel.
Allemaal van Caiway.
Het internet is supersnel, heel stabiel en de prijs is netjes.
Telefonie is hele goede kwaliteit, verstaanbaarheid uitstekend.
Digitale televisie. Ik zou graag wat meer HD zenders zien zoals Eurosport 2 HD of BBC 4 HD etc, maar de beeldkwaliteit is erg goed. Al meer dan dertig HD zenders in het ongecodeerde basispakket.
Toen het pakket binnenkwam om alles om te zetten begon het al.
Voordat we Caiway namen hebben wij gevraagd of zij deze glasvezel aanlegden en zij verzekerde dat dit kosteloos voor ons gedaan werd.
Puntje bij paaltje moesten wij dit zelf doen of nog een berg geld ertegenaan gooien om iemand in te huren om dit voor ons te regelen.
Na vele telefoongesprekken kregen wij een student aan huis die alles enigszins heeft aangesloten.
Sindsdien word ik keer op keer het internet uitgegooid en moet je om de televisie aan te krijgen een heel ritueel uitvoeren.
Bellen is ontzettend duur geworden dus dit doen wij ook al niet meer.
Kortom ik heb geen enkele goede ervaring bij Caiway en heb hier ook geen goed woord voor over.
Gemiddelde score | 1.0 | |
Installatie | 1.0 | |
Helpdesk | 1.0 | |
Internet | 1.0 | |
Bellen | 1.0 | |
Digitale televisie | 1.0 |
Verschikkelijk, geen aanrader!
Wij hebben sinds kort Caiway thuis en sindsdien is het een en al ellende.
Toen het pakket binnenkwam om alles om te zetten begon het al.
Voordat we Caiway namen hebben wij gevraagd of zij deze glasvezel aanlegden en zij verzekerde dat dit kosteloos voor ons gedaan werd.
Puntje bij paaltje moesten wij dit zelf doen of nog een berg geld ertegenaan gooien om iemand in te huren om dit voor ons te regelen.
Na vele telefoongesprekken kregen wij een student aan huis die alles enigszins heeft aangesloten.
Sindsdien word ik keer op keer het internet uitgegooid en moet je om de televisie aan te krijgen een heel ritueel uitvoeren.
Bellen is ontzettend duur geworden dus dit doen wij ook al niet meer.
Kortom ik heb geen enkele goede ervaring bij Caiway en heb hier ook geen goed woord voor over.
Ik doe het normaal nooit maar ik ga echt overstappen.
Gemiddelde score | 2.8 | |
Installatie | 1.0 | |
Helpdesk | Onbekend | |
Internet | 1.0 | |
Bellen | 5.0 | |
Digitale televisie | 4.0 |
ellende
Bijna geen week dat internet normaal werkt. Bij caiway vergeten ze volgens mij volledig dat het werkzaam houden van een internet verbinding via glas niet mijn werk is maar dat van hun. Ik wil als ik thuis kom mijn tijd hier niet aan verdoen. Echt waar, wat ben ik hun na 2 jaar gepruts en wegvallende verbindingen zat. Als of die lui continue aan het rotzooien zijn op hun net.
Ik doe het normaal nooit maar ik ga echt overstappen.
Gemiddelde score | 8.0 | |
Installatie | 10.0 | |
Helpdesk | 6.0 | |
Internet | 10.0 | |
Bellen | 8.0 | |
Digitale televisie | 6.0 |
glasvezel goed
glasvezel is zeer goed maar duur, en helaas niet meer aanbieders in malden
dan blijf ik voorlopig op de coax pfff
Ik was van plan richting glasvezel te gaan, maar als ik alle shit lees
dan blijf ik voorlopig op de coax pfff
Gemiddelde score | 3.4 | |
Installatie | 6.0 | |
Helpdesk | 1.0 | |
Internet | 2.0 | |
Bellen | 1.0 | |
Digitale televisie | 7.0 |
Te duur en onnodige kosten
Alles maar extra betalen! Bellen wil ik niet heb mobiel! En dan wil je pauzeren terug spoelen, trek je knip dan maar weer open. jammer dat je geen andere provider op de kabel kan nemen.
Ik heb u gewaarschuwd en het is nog duur ook.
Gemiddelde score | 4.0 | |
Installatie | Onbekend | |
Helpdesk | 1.0 | |
Internet | 7.0 | |
Bellen | 7.0 | |
Digitale televisie | 1.0 |
Mensen neem geen caiway. NPO gemist lukt niet en ze weten het, loopt na enkele minuten vast.
Ik heb u gewaarschuwd en het is nog duur ook.
Tot mijn verbazing komt het tv-signaal uit de oude coax! Ik heb nog zo'n oude breedbeeld-tv met een toeter, die het nog goed doet. Ik had verwacht dat het televisiesignaal uit het modem zou komen, maar dat is dus niet het geval.
Ik had vroeger een abonnement dat ik voor €5 extra per maand onbeperkt naar vaste nummers kan bellen. Dit kan niet meer. Ik zou €20 per maand gaan betalen, maar dan ook onbeperkt naar mobiele nummers kunnen bellen. Maar dat is niet nodig vanwege Skype, Whatsapp en Viber. Kortom, ik mis toch dat oude abonnement.
Ik had vroeger digitenne, met 4 gratis kanalen tv. De kwaliteit was maar een pietsie minder goed dan nu via de coax.
Ik heb nu meer tv-kanalen, en dat wilde een vriendin. Maar eigenlijk heb ik spijt van de overgang: bellen is veel duurder. Aan de voordelen hecht ik niet veel waarde.
Gemiddelde score | 7.6 | |
Installatie | 9.0 | |
Helpdesk | 8.0 | |
Internet | 9.0 | |
Bellen | 4.0 | |
Digitale televisie | 8.0 |
Prima
In november 2015 ben ik overgegaan van telefoonkabel naar glasvezel. De internetsnelheid nam toe van 8Mbit/s naar 80 Mbit/s. Dat lijkt een grote verbetering, maar ik merk het alleen bij het downloaden van bestanden. Dat is iets wat ik niet voortdurend doe; bij gewoon lekker internetten, surfen en mailen is deze snelheid niet nodig. Dus eigenlijk is dit voordeel heel beperkt.
Tot mijn verbazing komt het tv-signaal uit de oude coax! Ik heb nog zo'n oude breedbeeld-tv met een toeter, die het nog goed doet. Ik had verwacht dat het televisiesignaal uit het modem zou komen, maar dat is dus niet het geval.
Ik had vroeger een abonnement dat ik voor €5 extra per maand onbeperkt naar vaste nummers kan bellen. Dit kan niet meer. Ik zou €20 per maand gaan betalen, maar dan ook onbeperkt naar mobiele nummers kunnen bellen. Maar dat is niet nodig vanwege Skype, Whatsapp en Viber. Kortom, ik mis toch dat oude abonnement.
Ik had vroeger digitenne, met 4 gratis kanalen tv. De kwaliteit was maar een pietsie minder goed dan nu via de coax.
Ik heb nu meer tv-kanalen, en dat wilde een vriendin. Maar eigenlijk heb ik spijt van de overgang: bellen is veel duurder. Aan de voordelen hecht ik niet veel waarde.
Gemiddelde score | 5.6 | |
Installatie | 6.0 | |
Helpdesk | 4.0 | |
Internet | 7.0 | |
Bellen | 5.0 | |
Digitale televisie | 6.0 |
Sinds kort RTLZ van de buis iets waar ik graag naar kijk, ze zijn in onderhandeling? Ik weet niet hoelang dit nog duurt en als het er eindelijk is waarschijnlijk bij betalen. Ga denk ik naar KPN als dit niet snel geregeld wordt
2. Doordat mijn glasmodem nu op een centrale plaats in de meterkast zit, heb ik nu op alle drie de plekken waar ik regelmatig zit een prima ontvangst.
3. Kan nu ook alle programma's bekijken via de CAIWAY TV app.
4. Ook betaal ik nog eens € 3.75 minder dan vroeger met een apart abonnement voor tv en internet.
5. Wat echter wel vreemd is, is de download snelheid. Met mijn oude modem was dat ongeveer 17 mbit en nu met mijn glasmodem tussen de 17 en 22, terwijl ik een abonnement heb voor 75 mbit! Voor mij geen probleem omdat het snel genoeg is en ik toch nooit films download!
Gemiddelde score | 8.8 | |
Installatie | 9.0 | |
Helpdesk | 9.0 | |
Internet | 8.0 | |
Bellen | Onbekend | |
Digitale televisie | 9.0 |
Mijn ervaring met Caiway glasvezel
1. Had altijd een wirwar van kabels, maar nu is alles lekker overzichtelijk, de tv kabels bij de tv en de internet kabels in de meterkast. Heerlijk!
2. Doordat mijn glasmodem nu op een centrale plaats in de meterkast zit, heb ik nu op alle drie de plekken waar ik regelmatig zit een prima ontvangst.
3. Kan nu ook alle programma's bekijken via de CAIWAY TV app.
4. Ook betaal ik nog eens € 3.75 minder dan vroeger met een apart abonnement voor tv en internet.
5. Wat echter wel vreemd is, is de download snelheid. Met mijn oude modem was dat ongeveer 17 mbit en nu met mijn glasmodem tussen de 17 en 22, terwijl ik een abonnement heb voor 75 mbit! Voor mij geen probleem omdat het snel genoeg is en ik toch nooit films download!
Gemiddelde score | 8.2 | |
Installatie | 8.0 | |
Helpdesk | 6.0 | |
Internet | 9.0 | |
Bellen | 10.0 | |
Digitale televisie | 8.0 |
Na een mindere start nu snel en stabiel
In het begin, toen glasvezel net in Kudelstaart beschikbaar was, hebben we een tijdje als proefkonijn dienst gedaan. Dat traject ligt nu ver achter ons en zowel in snelheid als betrouwbaarheid zijn de diensten over glasvezel erg goed te noemen. Het zenderaanbod kan nog wel verbeteren, maar dat is mijn mening.
Geen problemen gehad, jammer alleen dat de glasgvezel aansluiting in de meterkast zit en ver bij het aansluitpunt van de kabel vandaan zat. Echter opgelost met een goede AC Wifi Router!
Helpdesk:
Helpdesk nodig gehad om wat wijzigingen door te voeren en niet voor technische problemen. Hier keurig te woord gestaan en zelfs gefeliciteerd met mijn verjaardag! ;-)
Internet:
Ik heb de G250 verbinding en dat maakt Caiway ook echt waar met een beetje extra!
250/250 is op de speedtest in mijn router 260/270! En op sommige momenten knal ik met een mobiel apparaat zelfs in de 300! Ook een ping op de wifi onder de 10ms is uitstekend te noemen!
Bellen:
Maken we geen gebruik van!
Digitale televisie:
Hebben we via de kabel lopen en ben ik niet van plan te wijzigen (zal anders weer kabels moeten trekken door de woning) Daar is niks in veranderd en nog steeds prima te noemen!
Kortom ben ik zeer tevreden met Caiway. Het pakket dat ik heb Glasvezel G250 i.c.m. telefonie en televisie kost mij 54 Euro per maand, waar een vergelijkbaar abonnement bij ziggo (200mbit) Connect & Play Max naar de aktieperiode 74 euro kost! Prijstechnisch dus dik in orde, waar we in het begin huiverig waren!
Gemiddelde score | 9.8 | |
Installatie | 9.0 | |
Helpdesk | 10.0 | |
Internet | 10.0 | |
Bellen | Onbekend | |
Digitale televisie | 10.0 |
Zeer tevreden!
Installatie:
Geen problemen gehad, jammer alleen dat de glasgvezel aansluiting in de meterkast zit en ver bij het aansluitpunt van de kabel vandaan zat. Echter opgelost met een goede AC Wifi Router!
Helpdesk:
Helpdesk nodig gehad om wat wijzigingen door te voeren en niet voor technische problemen. Hier keurig te woord gestaan en zelfs gefeliciteerd met mijn verjaardag! ;-)
Internet:
Ik heb de G250 verbinding en dat maakt Caiway ook echt waar met een beetje extra!
250/250 is op de speedtest in mijn router 260/270! En op sommige momenten knal ik met een mobiel apparaat zelfs in de 300! Ook een ping op de wifi onder de 10ms is uitstekend te noemen!
Bellen:
Maken we geen gebruik van!
Digitale televisie:
Hebben we via de kabel lopen en ben ik niet van plan te wijzigen (zal anders weer kabels moeten trekken door de woning) Daar is niks in veranderd en nog steeds prima te noemen!
Kortom ben ik zeer tevreden met Caiway. Het pakket dat ik heb Glasvezel G250 i.c.m. telefonie en televisie kost mij 54 Euro per maand, waar een vergelijkbaar abonnement bij ziggo (200mbit) Connect & Play Max naar de aktieperiode 74 euro kost! Prijstechnisch dus dik in orde, waar we in het begin huiverig waren!
Digitale beeldkwaliteit via de kabel is prima en stabiel. De multiscreen app voor tablets en smartphones, waar zelfs reclame voor wordt gemaakt, is absolute bagger. Android 5 (ieder modern Android device verkocht sinds eind 2014) wordt niet ondersteund. Onvoorstelbaar dat een IT bedrijf daarmee weg komt.
Gemiddelde score | 8.3 | |
Installatie | 10.0 | |
Helpdesk | Onbekend | |
Internet | 9.0 | |
Bellen | Onbekend | |
Digitale televisie | 6.0 |
Internet behoorlijk goed, multiscreen app bagger
Na de prijsverhoging eerder dit jaar zou de internetsnelheid van 100mbit naar 150 mbit/s gaan. Helaas is de verbinding eerder langzamer geworden dan sneller. Maar op zich is de verbinding stabiel.
Digitale beeldkwaliteit via de kabel is prima en stabiel. De multiscreen app voor tablets en smartphones, waar zelfs reclame voor wordt gemaakt, is absolute bagger. Android 5 (ieder modern Android device verkocht sinds eind 2014) wordt niet ondersteund. Onvoorstelbaar dat een IT bedrijf daarmee weg komt.
En wat denk je, ik heb helemaal geen beeld, geen internet en geen telefoon want caiway vind het niet nodig om de apparatuur op tijd op te sturen zodat de klant de boel kan aansluiten, na een belletje werd mij verzekerd dat het allemaal goed zou komen want zo ging het altijd. En nou is het grappige dat caiway sinds gisteren18-7 mijn glasvezel heeft bezet terwijl mijn contract 22-7 pas ingaat.
Ik kan dus geen verbinding meer maken met fiber en ik kan geen gebruik maken van caiway omdat ik geen apparatuur heb. En na een bezoek aan de caiwayshop en meerdere telefoontjes gepleegd te hebben komt het er ik kort op neer dat ik mijn mond moet houden en gewoon afwachten want er is niets aan te doen. Het enige wat je hoort is, sorry meneer, we kunnen(willen) er niets aan doen meneer, ik begrijp uw frustratie meneer, als de apparatuur er is komt alles goed meneer. Maar daar heb ik nu natuurlijk niets aan. De caiway veroorzaakt problemen die ze niet bereid zijn op te lossen. Ik ben erg benieuwd wat hun oplossing zal zijn.
Gemiddelde score | 1.4 | |
Installatie | 1.0 | |
Helpdesk | 3.0 | |
Internet | 1.0 | |
Bellen | 1.0 | |
Digitale televisie | 1.0 |
Dat is grappig, geen internet.
Na alle gedoe met internet en tv in Almelo (het verplicht moeten overstappen van ziggo naar een ander provider omdat de netwerkbeheerder(cogas) graag meer geld wilde verdienen) was ik overgestapt naar fiber.nl. Maar de afgelopen maanden, hoewel de internet verbinding super is heb ik mij mateloos geïrriteerd aan de kwaliteit van het tv signaal. Ondank ben ik na een bezoekje en uitleg van caiway toch maar overgestapt naar caiway en hoopte op een beter beeld, want " u krijgt dezelfde kwaliteit wat u gewend was van ziggo" .
En wat denk je, ik heb helemaal geen beeld, geen internet en geen telefoon want caiway vind het niet nodig om de apparatuur op tijd op te sturen zodat de klant de boel kan aansluiten, na een belletje werd mij verzekerd dat het allemaal goed zou komen want zo ging het altijd. En nou is het grappige dat caiway sinds gisteren18-7 mijn glasvezel heeft bezet terwijl mijn contract 22-7 pas ingaat.
Ik kan dus geen verbinding meer maken met fiber en ik kan geen gebruik maken van caiway omdat ik geen apparatuur heb. En na een bezoek aan de caiwayshop en meerdere telefoontjes gepleegd te hebben komt het er ik kort op neer dat ik mijn mond moet houden en gewoon afwachten want er is niets aan te doen. Het enige wat je hoort is, sorry meneer, we kunnen(willen) er niets aan doen meneer, ik begrijp uw frustratie meneer, als de apparatuur er is komt alles goed meneer. Maar daar heb ik nu natuurlijk niets aan. De caiway veroorzaakt problemen die ze niet bereid zijn op te lossen. Ik ben erg benieuwd wat hun oplossing zal zijn.
- Aansluiten is simpel, de handleiding is goed. Wel heeft Caiway een beetje ingewikkeld systeem van activeren maar PC aan het modem en de menu's doorgelopen. Na een 15 minuten alles OK en testen maar. G150 is ook ruim 150mbit. Ik haal zelfs tegen de 170mbit up en down.
Tips:
- Voor testen koppel je PC direct aan het modem en test op speedtest.net. Kies wel een test server in Nederland, bij voorkeur KPN. Caiway glas is KPN en dan test je echt je glasverbinding.
- Test erna met router en je weet of je router je verbinding negatief beïnvloed. Zorg ervoor dat ze echt gigabit aankunnen. De meeste kunnen vaak alleen 100mbit aan.
- Wifi, is afhankelijk van diverse factoren wil dit goed werken. Test je verbinding zonder wifi. Dan weet je wat je echt hebt. test daarna met Wifi en je weet wat er mis is met je WiFi.
Weet dat:
- telefonie van Caiway is kreupel. Als je de buren wil bellen moet je altijd het netnummer opgeven. Net als met je mobiel. Caiway geeft de schuld aan KPN maar het is een fout in hun eigen telefooncentrale. Ik gebruik de telefonie niet, ik vind ze te duur. Bel via de mobiel veel goedkoper.
- Caiway is een van de weinige providers die ieder jaar de prijzen verhoogd i.v.m. inflatie. Jammer maar is niets aan te doen.
- TV draait hier op COAX. Via glas en decoders vind ik van mindere kwaliteit en geeft meerkosten.
- Met de laatste prijsaanpassingen is de G100 vervangen door een G75. Snap Caiway niet zo, hadden ze net zo goed G100 kunnen houden i.p.v de upgrade naar G150 met prijsverhoging.
- Helpdesk, heb ik heel erg slechte ervaringen mee en hoop ze nooit te hoeven bellen. Caiway is in mijn visie geen klantvriendelijke organisatie. Maar voor glas kan ik niet om ze heen.
Al met al ben ik erg positief over de glasverbinding 150mbit en TV (via COAX), zeker voor de prijs die ik nu betaal. Er is geen concurrent die hier op dit moment tegenop kan.
Gemiddelde score | 7.0 | |
Installatie | 8.0 | |
Helpdesk | Onbekend | |
Internet | 10.0 | |
Bellen | 2.0 | |
Digitale televisie | 8.0 |
Caiway Glasvezel
Ik woon in Schiedam en ben op en af al ruim 20 jaar Caiway abonnee en heb veel ellende meegemaakt. Toch ben ik sinds juni overgestapt op alles in 1 glas G100. Mijn verwachtingen waren niet super maar nu het geleverd is moet ik zeggen het performed boven verwachting. Voordat het geleverd werd werden door Caiway de abonnementen aangepast. G100 werd G150. Dit is eind juni ook geleverd.
- Aansluiten is simpel, de handleiding is goed. Wel heeft Caiway een beetje ingewikkeld systeem van activeren maar PC aan het modem en de menu's doorgelopen. Na een 15 minuten alles OK en testen maar. G150 is ook ruim 150mbit. Ik haal zelfs tegen de 170mbit up en down.
Tips:
- Voor testen koppel je PC direct aan het modem en test op speedtest.net. Kies wel een test server in Nederland, bij voorkeur KPN. Caiway glas is KPN en dan test je echt je glasverbinding.
- Test erna met router en je weet of je router je verbinding negatief beïnvloed. Zorg ervoor dat ze echt gigabit aankunnen. De meeste kunnen vaak alleen 100mbit aan.
- Wifi, is afhankelijk van diverse factoren wil dit goed werken. Test je verbinding zonder wifi. Dan weet je wat je echt hebt. test daarna met Wifi en je weet wat er mis is met je WiFi.
Weet dat:
- telefonie van Caiway is kreupel. Als je de buren wil bellen moet je altijd het netnummer opgeven. Net als met je mobiel. Caiway geeft de schuld aan KPN maar het is een fout in hun eigen telefooncentrale. Ik gebruik de telefonie niet, ik vind ze te duur. Bel via de mobiel veel goedkoper.
- Caiway is een van de weinige providers die ieder jaar de prijzen verhoogd i.v.m. inflatie. Jammer maar is niets aan te doen.
- TV draait hier op COAX. Via glas en decoders vind ik van mindere kwaliteit en geeft meerkosten.
- Met de laatste prijsaanpassingen is de G100 vervangen door een G75. Snap Caiway niet zo, hadden ze net zo goed G100 kunnen houden i.p.v de upgrade naar G150 met prijsverhoging.
- Helpdesk, heb ik heel erg slechte ervaringen mee en hoop ze nooit te hoeven bellen. Caiway is in mijn visie geen klantvriendelijke organisatie. Maar voor glas kan ik niet om ze heen.
Al met al ben ik erg positief over de glasverbinding 150mbit en TV (via COAX), zeker voor de prijs die ik nu betaal. Er is geen concurrent die hier op dit moment tegenop kan.
Ach, je hebt je telefoonnummer inmiddels naar hen overgezet en je andere internetprovider opgezegd.
Dus denken ze daar: we hebben hem, de prijs kan omhoog want weggaan doet ie niet meer.
Dan komt het pakket met boekje: blijkt dat internet en telefoon via de glasvezel gaan en je TV gewoon nog via de gewone kabel.
Klantenservice, nadat ik gemeld had dat ik me misleid voelde: "u kunt een digitale ontvanger huren voor €5,- per maand, dan gaat het via de glasvezel!" Dus: 'alles via glas' kost geen €50,- zoals bij contract aangegaan, maar € 57,50: ergo: zo'n 14% meer!
Welk bedrijf durft dat schaamteloos te doen? Caiway, je tuint er iedere keer weer in!
Ga het aankaarten bij Radar/ Kassa: moet toch eens aan de kaak gesteld worden!
Veel plezier met glasvezel: en schaf meteen een nieuwe router aan!
Misleiding?
Vandaag 'Glas-alles-in-een' binnen gekregen van Caiway. Contract afgesloten voor 'Glas 200': 'Glasvezel, dat is meer dan internet alleen' en "alles gaat via de glasvezel"! (Staat in de verkoopkreten) Al vóór dat ik een bit had gebruikt ging de prijs van €50 naar €52,50: verhoging 5 %, zonder overleg.
Ach, je hebt je telefoonnummer inmiddels naar hen overgezet en je andere internetprovider opgezegd.
Dus denken ze daar: we hebben hem, de prijs kan omhoog want weggaan doet ie niet meer.
Dan komt het pakket met boekje: blijkt dat internet en telefoon via de glasvezel gaan en je TV gewoon nog via de gewone kabel.
Klantenservice, nadat ik gemeld had dat ik me misleid voelde: "u kunt een digitale ontvanger huren voor €5,- per maand, dan gaat het via de glasvezel!" Dus: 'alles via glas' kost geen €50,- zoals bij contract aangegaan, maar € 57,50: ergo: zo'n 14% meer!
Welk bedrijf durft dat schaamteloos te doen? Caiway, je tuint er iedere keer weer in!
Ga het aankaarten bij Radar/ Kassa: moet toch eens aan de kaak gesteld worden!
Veel plezier met glasvezel: en schaf meteen een nieuwe router aan!
Gemiddelde score | 8.4 | |
Installatie | 8.0 | |
Helpdesk | 9.0 | |
Internet | 10.0 | |
Bellen | 7.0 | |
Digitale televisie | 8.0 |
Caiway absoluut geen Fiber.nl!
wow, het internet vliegt hier! dikke 250 up & download , zit rond de 265 zelfs ! zelfs met de wifi over 200 mbit , niet normaal, zeer duidelijke helpdesk die meteen in springt , en je helpt of een monteur op dezelfde dag stuurt , was eerst sceptisch over de verplichte overgang van ziggo naar een andere provider, maar caiway doet zo als ik het tot nu mee maak , bijna niet onder bij ziggo, en ja die is ook goed! zorg voor zo'n glasvezelpakket g200 wel voor een goede dure router , bv netgear nighthawk wat de snelheid aan kan, nadeel vindt ik wel dat als ze het internet verhogen er weer 1.50 euro p/m bij opkomt , en hoop niet dat dat volgende keer weer gebeurd, want dan is het niet leuk meer, bovendien vindt ik voor het geld dat ik betaal , dat de interactieve tv er wel bij in kon, ziggo verhoogde de snelheid gratis en was goedkoper.
Heb 200 mbit glas genomen maar in werkelijkheid haalt hij 100 tot 150 mbit.
Soms maar 80 mbit.
Afgesproken een prijs met eerste 2 mnd korting maar hier word een groter bedrag afgetrokken dan afgesproken en van de korting maar te zwijgen.
Ook zijn hier 3 interactieve recorders om zeep geholpen bij deze club en ook hier geeft men geen gehoor.
Word tijd dat eer gezamelijk eens een groep gevormd gaat worden en deze club voor de rechter sleept.
Ik kan mij niet voorstellen dat dit allemaal zomaar kan.
En als ik zeg dat men niet levert wat men beloofd heeft en wettelijk ik van mijn verplichting af kan dan zegt men doodleuk nee hoor u moet een jaar lid blijven en een maand later trekt men doodleuk weer een fiks bedrag van de rekening af.
Echt een oplichters bende daar.
Hier ook verplichte overstap van Ziggo naar Caiway
Heb 200 mbit glas genomen maar in werkelijkheid haalt hij 100 tot 150 mbit.
Soms maar 80 mbit.
Afgesproken een prijs met eerste 2 mnd korting maar hier word een groter bedrag afgetrokken dan afgesproken en van de korting maar te zwijgen.
Ook zijn hier 3 interactieve recorders om zeep geholpen bij deze club en ook hier geeft men geen gehoor.
Word tijd dat eer gezamelijk eens een groep gevormd gaat worden en deze club voor de rechter sleept.
Ik kan mij niet voorstellen dat dit allemaal zomaar kan.
En als ik zeg dat men niet levert wat men beloofd heeft en wettelijk ik van mijn verplichting af kan dan zegt men doodleuk nee hoor u moet een jaar lid blijven en een maand later trekt men doodleuk weer een fiks bedrag van de rekening af.
Echt een oplichters bende daar.
Meesten klagen over traag internet maar vergeten dan dat ze oude zooi gebruiken met 100mb lan poortjes en tjah dan krijg je geen snelheid he, als je glas neemt, koop dan ff een fatsoenlijke gigabit input router met gigabit poorten uit. En ja wi-fi das altijd verschillend dat heeft wel met zoveel factoren te maken dat is nooit altijd helemaal stabiel, gewoon vaste kabel cat5e of cat6 dat werkt gewoon super stabiel.
Enigste klein nadeel vond ik de router die mee werd geleverd de sitecom n300 das nou niet echt een geweldig ding voor de snelheid van glasvezel en zeker niet voor een klein thuis netwerkje, teveel conflicten met andere routers/switches, gaat gauw op de bek met connecties.
Gemiddelde score | 9.0 | |
Installatie | 9.0 | |
Helpdesk | 9.0 | |
Internet | 10.0 | |
Bellen | 8.0 | |
Digitale televisie | Onbekend |
Dikke prima!
Heb hier het G200 pakket gewoon dik voor mekaar! snelheid is zelf nog meer! en zo zie ik het graag! 200~210 down - 200 ~ 215 up!
Meesten klagen over traag internet maar vergeten dan dat ze oude zooi gebruiken met 100mb lan poortjes en tjah dan krijg je geen snelheid he, als je glas neemt, koop dan ff een fatsoenlijke gigabit input router met gigabit poorten uit. En ja wi-fi das altijd verschillend dat heeft wel met zoveel factoren te maken dat is nooit altijd helemaal stabiel, gewoon vaste kabel cat5e of cat6 dat werkt gewoon super stabiel.
Enigste klein nadeel vond ik de router die mee werd geleverd de sitecom n300 das nou niet echt een geweldig ding voor de snelheid van glasvezel en zeker niet voor een klein thuis netwerkje, teveel conflicten met andere routers/switches, gaat gauw op de bek met connecties.
Gemiddelde score | 6.2 | |
Installatie | 5.0 | |
Helpdesk | 7.0 | |
Internet | 5.0 | |
Bellen | 5.0 | |
Digitale televisie | 9.0 |
Beetje jammer
Wij hebben een pakket van 200mbit/ps, terwijl als ik een snelheidstestje doe er maar 100up 60down uit komt. Een monteur moest daarvoor nog komen omdat er wat met de glasvezel zelf was. Verder is het bellen niet heel goedkoop. De digitale televisie doet goed zijn werk en multiscreen tv is fijn.
Gemiddelde score | 2.6 | |
Installatie | 5.0 | |
Helpdesk | 1.0 | |
Internet | 1.0 | |
Bellen | 3.0 | |
Digitale televisie | 3.0 |
zeer traag
zeer traag,valt 40000keer per dag uit
Als alles werkt zijn de geboden diensten prima (snel internet etc.).
Ik heb nu in 2 maanden tijd al m'n 3e internet-storing en nu moet ik accepteren dat ik (ten minste) het hele weekend geen internet en telefoon heb omdat de storingsdienst alleen tijdens kantooruren werkt. (de vorige storingen waren doordeweeks en werden dezelfde dag opgelost)!
Waar ik me nog het meest aan erger is dat de servicedesk/telefoniste niet eens excuus aanbied voor de door hun veroorzaakte problemen, het lijkt voor hun de gewoonste zaak van de wereld dat je regelmatig en langdurig storingen hebt (is bij hun misschien ook wel zo!).
Ben blij als het glasvezelnetwerk na een jaar vrijgegeven wordt, zodra dat gebeurd stap ik direct over naar een concurrent, ongeacht of deze duurder is!
P.s.; -even afkloppen- met de digitale kabeltelevisie heb ik nog vrijwel nooit problemen gehad.
Gemiddelde score | 4.6 | |
Installatie | 7.0 | |
Helpdesk | 1.0 | |
Internet | 3.0 | |
Bellen | 3.0 | |
Digitale televisie | 9.0 |
Heb sinds kort alles-in-1 glas van Caiway.
Als alles werkt zijn de geboden diensten prima (snel internet etc.).
Ik heb nu in 2 maanden tijd al m'n 3e internet-storing en nu moet ik accepteren dat ik (ten minste) het hele weekend geen internet en telefoon heb omdat de storingsdienst alleen tijdens kantooruren werkt. (de vorige storingen waren doordeweeks en werden dezelfde dag opgelost)!
Waar ik me nog het meest aan erger is dat de servicedesk/telefoniste niet eens excuus aanbied voor de door hun veroorzaakte problemen, het lijkt voor hun de gewoonste zaak van de wereld dat je regelmatig en langdurig storingen hebt (is bij hun misschien ook wel zo!).
Ben blij als het glasvezelnetwerk na een jaar vrijgegeven wordt, zodra dat gebeurd stap ik direct over naar een concurrent, ongeacht of deze duurder is!
P.s.; -even afkloppen- met de digitale kabeltelevisie heb ik nog vrijwel nooit problemen gehad.
We betalen een hoop geld per maand maar het is maar weer afwachten wat je ervoor gaat krijgen.
Gemiddelde score | 4.4 | |
Installatie | 6.0 | |
Helpdesk | 6.0 | |
Internet | 3.0 | |
Bellen | 6.0 | |
Digitale televisie | 1.0 |
Wil toch maar niet echt lukken...
Nu een jaar na installatie, alweer toe aan de derde Entone ontvanger. Net als je denkt dat het best goed gaat allemaal gaat het toch weer mis. Entone ontvanger begint te haperen. Je gaat een weekend weg en neemt je favoriete programma's op. Bij thuis komst blijkt dus dat het het weer niet doet. Weer gebeld en er wordt maar weer een nieuwe Entone opgestuurd. Wat binnen 5 werkdagen binnen zal zijn. Maar ja dus wel weer een paar dagen geen televisie kijken en je opnames niet gelukt. Weer een hoop ellende en frustraties.
We betalen een hoop geld per maand maar het is maar weer afwachten wat je ervoor gaat krijgen.
Gemiddelde score | 8.0 | |
Installatie | 10.0 | |
Helpdesk | 10.0 | |
Internet | 5.0 | |
Bellen | 10.0 | |
Digitale televisie | 5.0 |
Spijt
Glas100 besteld, niet via "De Postcodecheck" maar via caiway.nl -alle pakketten. Pakket snel geleverd, installatie een makkie. Dan heb je "de snelheid van het licht" en "alle apparaten zonder snelheid verlies tegelijk online". Nou bij ons niet hoor! Ik vind het nog trager dan Ziggo en continue verbinding via laptop, iPad en mobiele telefoons verbroken. En dan bel je met de helpdesk; wat zijn ze vriendelijk en aardig maar iets voor je betekenen kunnen ze niet zo goed. Dat ligt niet aan hen persoonlijk maar aan de instructies/procedures vind ik. Tsja en ik voel me opgelicht met het TV pakket. Bij de pakketten staat: 1e 2 mnd gratis Plus TV. Nou eerst bellen want geen smartcard ontvangen. Eindelijk TV kijken hebben we geen Food Channel. Dus weer bellen, nee sorry u woont in Twente en daar hebben we zoveel mogelijk de dingen gelijk gelaten zoals bij Ziggo (doe dan interactieve TV ook gratis, ipv weer een maandelijkse 5,- extra). U heeft dus niet Plus TV maar TV Plus. Oh, mooie teleurstelling en er stond nergens op de site: let op zender aanbod in Twente is anders! Ook daar uiteindelijk bij neergelegd. Bestel ik een 2e smartcard voor boven, volgende dag alle zenders weg! Weer bellen, ja als de smartcard geïnstalleerd is heeft u de eerste paar dagen altijd alle zenders maar daarna niet meer. U moet eerst een pakket bestellen. Ik kreeg toch 2 mnd gratis een plus pakket? Nou dan TV extra besteld, zal ik wel geen korting over krijgen. Jammer dat het eerste contract 12 mnd is en nu nog niet maandelijks opzegbaar. Jammer dat mijn 14 dagen bedenktijd helaas 2 dagen eerder al voorbij waren, terwijl het TV net een weekje geleden geïnstalleerd is. Kan niet wachten tot het jaar voorbij is.
Het installatiepakket (zelf geïnstalleerd) en de activatie kon zelfs al ruim voor de echte overgangsdatum, telefonie een dag later.
Het is alleen jammer dat je zelf een router moet kopen, dit is niet het geval als je een internetpakket met telefonie via de kabel neemt. Deze mensen krijgen allemaal een gratis router, de mensen die een glasvezelpakket nemen moeten toch ook de ziggo router retourneren dus waarom verschil maken.
Verder ben ik wel tevreden over de verbinding en de snelheid van Glas100
Overgang van ziggo naar caiway
De overgang van Ziggo ( noodgedwongen) is soepel verlopen.
Het installatiepakket (zelf geïnstalleerd) en de activatie kon zelfs al ruim voor de echte overgangsdatum, telefonie een dag later.
Het is alleen jammer dat je zelf een router moet kopen, dit is niet het geval als je een internetpakket met telefonie via de kabel neemt. Deze mensen krijgen allemaal een gratis router, de mensen die een glasvezelpakket nemen moeten toch ook de ziggo router retourneren dus waarom verschil maken.
Verder ben ik wel tevreden over de verbinding en de snelheid van Glas100
Gemiddelde score | 3.0 | |
Installatie | 5.0 | |
Helpdesk | 1.0 | |
Internet | Onbekend | |
Bellen | Onbekend | |
Digitale televisie | Onbekend |
Veel slechter kan het niet
Noodgedwongen gestopt met Cogas de overstap gemaakt naar Caiway omdat dit nu nog de enige leverancier van glasvezel is. De handleiding voor het instellen van de email klopt niet; iemand stelt voor om maar een hotmailaccount te nemen; het contract met Cogas eindigt op 18 februari, in mijn contract met Caiway is nummerbehoud opgenomen. Mooi, maar voorlopig heb ik helemaal geen telefoon meer en ben ik alleen mobiel bereikbaar. Op 6 e-mals komt alleen een ontvangstbevestiging. Reageren op een email van Caiway leert dat het emailadres dat Caiway zojuist heeft gebruikt, "niet meer in gebruik is". Caiway heeft het druk, behalve met het afsluiten van nieuwe contracten. Een medewerker van de klantenservice verbreekt de verbinding; Er wordt gelogen over het toezenden van de brieven. Ik heb zojuist van Caiway gehoord dat het contract per maand opzegbaar is, terwijl het contract zelf spreekt van 12 maanden. Ik leg met veel plezier het hele pakket straks op de balie van Caiway en zoek een provider die klantvriendelijker is. Veel kwader dan ik de afgelopen dagen ben en veel slechter dan de dienstverlening tot nu toe kan het niet meer worden.
Gemiddelde score | 9.0 | |
Installatie | 9.0 | |
Helpdesk | Onbekend | |
Internet | 9.0 | |
Bellen | 9.0 | |
Digitale televisie | 9.0 |
Prima en eenvoudig +
Alles-in-1 glas binnen een week besteld, geleverd en in 1 keer probleemloos geinstalleerd. Draait direct met meer dan 200 up en down. Fluitje van een cent.
Alles werkt naar behoren.
Voor een vraag de helpdesk gebeld en zeer goed geholpen. Vriendelijke mensen
Gemiddelde score | 8.2 | |
Installatie | 9.0 | |
Helpdesk | 9.0 | |
Internet | 8.0 | |
Bellen | 8.0 | |
Digitale televisie | 7.0 |
Tevreden over het glasvezel pakket
Ik heb het pakket G200 afgelopen dinsdag zonder hulp geïnstalleerd. Geen enkel probleem.
Alles werkt naar behoren.
Voor een vraag de helpdesk gebeld en zeer goed geholpen. Vriendelijke mensen