Details van de review

 
Caiway
Internet providers
Sinds september 2014 heb ik een alles-in-1-pakket van Caiway. Vanaf het eerste moment heb ik enorm veel last van storing op de internetverbinding.

Heel regelmatig valt de verbinding weg, en moet ik de bijgeleverde modem resetten (overigens een modem zonder Wifi-functionaliteit).
Er is al meerdere malen een monteur geweest bij de wijkcentrale om het signaal bij te stellen. Wat blijkt? Het signaal zou te hoog zijn. Een permanente oplossing blijkt er steeds niet te zijn, de oplossing is iedere keer slechts tijdelijk.

De storingen beperkten zich normaliter tot de internetverbinding.
Helaas heb ik deze werkweek naast geen internet, óók geen televisie en radio. De eerste avond had ik nog het idee van 'er is voor de zoveelste keer een storing, morgen werkt het weer.'
Dit bleek ijdele hoop, de volgende dag kreeg ik nog steeds geen enkel signaal binnen.
Uiteraard gebeld met de Servicedesk, die het erg druk hebben (geen goed teken).

Ik werd vriendelijk te woord gestaan, maar men had geen idee wat deze keer het probleem is. Via de COAX komt geen enkel signaal meer binnen.
Er werd een melding uitgezet naar REKAM, zodat zij een monteur naar de wijkcentrale sturen om daar te kijken wat er aan de hand is. Dit kan 2 tot 5 werkdagen duren.

Onbegrijpelijk hoe Caiway een klant op een dergelijke manier zonder TV, radio en internet durft te laten zitten.
De telefoonmedewerker gaf aan dat ik zelf met REKAM moet bellen om aan te geven dat het spoed heeft.
Dit vind ik beneden alle peil; ik ben klant van Caiway en niet van REKAM.
De jongen aan de telefoon gaf al aan dat mijn historie er niet goed uit ziet, hij ook niet weet hoe dit kan worden veranderd en het begrijpt dat ik mijn contract wil opzeggen.

Helaas heb ik een jaarabonnement, dat 31 augustus 2015 afloopt. Het liefst ontbind ik het contract per direct, iedere maand betaal je abonnementsgeld vooruit terwijl er iedere maand weer problemen zijn.

Ik heb spijt als haren op m'n hoofd van mijn overstap naar Caiway en ik ga een klacht indienen waarbij ik Caiway weliswaar een periode gun om de storingen definitief op te lossen maar indien men daar niet aan voldoet, ik aanstuur op ontbinding van het contract.
Gemiddelde score 
 
4.0
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
3.0
Internet 
 
3.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
6.0
Geschreven door T te Gouda Januari 15, 2015

Slechte service, beroerde verbindingen

Sinds september 2014 heb ik een alles-in-1-pakket van Caiway. Vanaf het eerste moment heb ik enorm veel last van storing op de internetverbinding.

Heel regelmatig valt de verbinding weg, en moet ik de bijgeleverde modem resetten (overigens een modem zonder Wifi-functionaliteit).
Er is al meerdere malen een monteur geweest bij de wijkcentrale om het signaal bij te stellen. Wat blijkt? Het signaal zou te hoog zijn. Een permanente oplossing blijkt er steeds niet te zijn, de oplossing is iedere keer slechts tijdelijk.

De storingen beperkten zich normaliter tot de internetverbinding.
Helaas heb ik deze werkweek naast geen internet, óók geen televisie en radio. De eerste avond had ik nog het idee van 'er is voor de zoveelste keer een storing, morgen werkt het weer.'
Dit bleek ijdele hoop, de volgende dag kreeg ik nog steeds geen enkel signaal binnen.
Uiteraard gebeld met de Servicedesk, die het erg druk hebben (geen goed teken).

Ik werd vriendelijk te woord gestaan, maar men had geen idee wat deze keer het probleem is. Via de COAX komt geen enkel signaal meer binnen.
Er werd een melding uitgezet naar REKAM, zodat zij een monteur naar de wijkcentrale sturen om daar te kijken wat er aan de hand is. Dit kan 2 tot 5 werkdagen duren.

Onbegrijpelijk hoe Caiway een klant op een dergelijke manier zonder TV, radio en internet durft te laten zitten.
De telefoonmedewerker gaf aan dat ik zelf met REKAM moet bellen om aan te geven dat het spoed heeft.
Dit vind ik beneden alle peil; ik ben klant van Caiway en niet van REKAM.
De jongen aan de telefoon gaf al aan dat mijn historie er niet goed uit ziet, hij ook niet weet hoe dit kan worden veranderd en het begrijpt dat ik mijn contract wil opzeggen.

Helaas heb ik een jaarabonnement, dat 31 augustus 2015 afloopt. Het liefst ontbind ik het contract per direct, iedere maand betaal je abonnementsgeld vooruit terwijl er iedere maand weer problemen zijn.

Ik heb spijt als haren op m'n hoofd van mijn overstap naar Caiway en ik ga een klacht indienen waarbij ik Caiway weliswaar een periode gun om de storingen definitief op te lossen maar indien men daar niet aan voldoet, ik aanstuur op ontbinding van het contract.

Antwoord van de eigenaar

Beste T,

Graag gaan we na wat er aan de hand is en hoe je optimaal gebruik kunt maken van je abonnement. Zoals u het hier omschrijft gaat het niet goed!

Kunt u dit verhaal, met adresgegevens en een verwijzing naar deze site aan ons sturen? Dit kan naar [email protected].

We nemen graag contact op!

Met vriendelijke groet,

Harma
Caiway Webcare Team

Was deze review nuttig? 

Commentaar

Vul a.u.b. de beveiligingscode in.