Details van de review
Cayway is naar ons toe de weg kwijt!
Gedwongen over te stappen van Ziggo naar Cayway, omdat Ziggo er in Almelo uitgegooid is door Cogas/Caiway. Glasvezel 3 in 1 abonnement genomen. Onmiddellijk ingaan van telefoonnummer behoud bedongen en overeengekomen omdat ik mijn werk en een organisatie aan huis heb. Ik krijg het contract per email bevestigt en zie dat ze mijn telefoonnummer fout hebben genoteerd. Ik bel voor correctie en krijg een gecorrigeerd contract. Contract met Ziggo loopt per 17-02 af. Cayway komt echter op 03-02 glasvezel aansluiten en de door hun ingehuurde monteur blijkt achteraf de modem van Ziggo eruit gesloopt te hebben. Dan heb ik opeens een tijdelijk nummer en ben nu al 8 dagen voor iedereen onbereikbaar. Uiteindelijk nemen Ziggo en ik tegelijkertijd actie te richting Caiway. Ziggo geeft een intern nummer, even bellen is voldoende op de zaak over te zetten. Maar Cayway werkt niet mee en wil het perse via de gewone weg doen. Uiteindelijk zou ik vandaag om 16.30 mijn oude nummer terug hebben. Ze hadden via hun systeem een overdracht verzoek naar Ziggo gedaan, Ziggo kon het voor die tijd activeren. Maar nee, er komt geen verzoek binnen bij Ziggo. Weer Cayway bellen. Dan blijkt dat verkeerde en gecorrigeerde nummer nog steeds in hun systeem te staan. Ze hebben dus een aanvraag gedaan met het verkeerde nummer. Weer een verzoek naar Cayway om Ziggo intern te bellen. Ziggo staat er klaar voor. Maar nee hoor, Cayway zegt dat dat verboden is? Ze moeten het opnieuw via het systeem aanvragen. Als ik vraag wanneer ik mijn nummer dan eindelijk terug heb, krijg ik te horen dat het nog vier dagen duurt. Op mijn vraag waarom? krijg ik het antwoord dat ze volgens de wet twee dagen moeten wachten, dat zijn ze volgende de Wet der Nederlanden verplicht word me gezegd. Ziggo verzekerd me dat het echter heel normaal is om telefonisch een overdracht te regelen. Anders zouden hele bedrijven en organisaties plat gaan. Zo nu de mijne. Heb ik toch nog een vraagje aan Cayway: als het bij de wet verplicht is om twee dagen te wachten voordat nummerbehoud doorgevoerd mag worden, hoe kan Cayway mij dan beloven dat mijn nummer per direct overgaat als ik dat als een voorwaarde stel om een contract bij Cayway af te sluiten? Steekt het me verder dat Cayway geen enkele aansprakelijkheid wil aanvaarden voor de door hun veroorzaakte schade. Zelfs word mij geen mindering op mijn abonnementskosten geboden. Ik moet dus betalen voor niet geleverde diensten. Spijt, spijt, spijt als haren op mijn hoofd dat we met Cayway in zee zijn gegaan. We zijn door Cayway echt de way kwijt geraakt.