Details van de review

Caiway
Internet providers
bij het installeren kon de monteur de wifi al niet werkend krijgen(tot op de dag van vandaag een maand later werkt het nog niet) dus hebben we maar een andere router erbij gedaan. wij hebben 90 downloaden 9 upload maar het is echt super traag soms, het internet klapt er ook vaak uit.

ik krijg telkens een melding van sitecom dat er een update is(we kregen een sitecom router/modem van caiway) en als ik wil updaten moet ik inloggen op de router maar de inlog gegevens werken niet eens, caiway al op de hoogte gesteld maar ze doen er niets mee en helpen niet.

heel jammer dat wij verplicht van onze oud vertrouwde ziggo naar dit bedrijf moesten overstappen.
Gemiddelde score 

3.7
Installatie 

4.0
Helpdesk 

4.0
Internet 

3.0
Bellen 

Onbekend
Digitale televisie 

Onbekend
Geschreven door Niels Maart 15, 2015

bij het installeren kon de monteur de wifi al niet werkend krijgen(tot op de dag van vandaag een maand later werkt het nog niet) dus hebben we maar een andere router erbij gedaan. wij hebben 90 downloaden 9 upload maar het is echt super traag soms, het internet klapt er ook vaak uit.

ik krijg telkens een melding van sitecom dat er een update is(we kregen een sitecom router/modem van caiway) en als ik wil updaten moet ik inloggen op de router maar de inlog gegevens werken niet eens, caiway al op de hoogte gesteld maar ze doen er niets mee en helpen niet.

heel jammer dat wij verplicht van onze oud vertrouwde ziggo naar dit bedrijf moesten overstappen.

Was deze review nuttig? 

Commentaar

1 resultaten - getoond 1 - 1

Sortering 

Vul a.u.b. de beveiligingscode in.
Geschreven door Patrick
Maart 22, 2015
Ook bij mij was er sprake van een merkwaardige situatie.

Tijdens de overgang van Cogas naar Caiwai ontving ik het pretpakket met o.a. Draadloze Sitecom modem.
Deze heeft een ict collega van mij geïnstalleerd en kwam tot de conclusie dat de standaard instellingen in de Sitecom draadloze modem conflicteren met de standaard instellingen van de Cisco modem. De Sitecom presenteerde zich volgens mij met het IP adres van de Cisco, wat een tijdelijk IP conflict tot gevolg heeft.
Via een omweg is dit te omzeilen. Erg nasty Caiway! Handel afsturen dat niet out of The box met elkaar communiceert, sterker nog: wel conflicteert.

Daarnaast is het zo dat je de standaard draadloze kanaal (frequentie) het best kunt aanpassen naar een andere om te voorkomen dat je op dezelfde frequentie zit als je buren. De klacht dat jouw draadloze internet eruit klapt is een gevolg hiervan. Om te zien waar je buren op zitten kun je een app downloaden met een Android toestel uit de playstore: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.farproc.wifi.analyzer&hl=nl_NL

Even ervoor zorgen dat jouw WiFi signaal geen overlap heeft met de andere zichtbare WiFi systemen en de meeste problemen zullen denk ik opgelost zijn.

Ik verwacht dat jij hetzelfde probleem ervaart als hierboven omschreven is.

1 resultaten - getoond 1 - 1