Details van de review

 
Caiway
Internet providers
Door verhuizing gedwongen bij Caiway te gaan, Ziggo was top altijd in Amstelveen.
Ruim op tijd aangevraagd op oude adres met verzoek om het installatiepakket naar Amstelveen
te sturen omdat ik nog geen toegang had tot mijn nieuwe koophuis in Uithoorn.
Dit kon niet (uiteraard), ze sturen het naar het nieuwe adres en dan moest ik maar via postnl regelen dat het toch op mijn oude adres kwam.
Kon handig via de track en trace die ik per sms zou krijgen.
Kreeg een sms maar geen track en trace dus helpdesk gebeld die het alsnog gaven.
Op postnl site ging mijn pakket naar nieuwe adres en toen weer terug naar caiway, mislukt dus.
gebeld met postnl, ja meneertje geweigerd omdat we fraude verdenken er woont niemand in dat huis, dus retour!
Weer gebeld en uitgelegd dat hun procedure niet werkt, ze zouden een nieuw pakket sturen als ik daar al woonde en niet wachten tot het oude pakket retour was, geweldig!
ik was de eerste blijkbaar met dit verzoek.
Goed geregeld van mijn kant maar dagenlang gewacht op het nieuwe pakket, en uiteraard weer geen track en trace terwijl dit beloofd was.
Weer gebeld en uitgelegd dat hun sms systeem niet doet wat ze beloven (geen begrip)
Uiteindelijk beloofd de helpdesk op maandag dat er uiterlijk vrijdag geleverd wordt, ik uit mijn dak maar kon iets meer voor me doen.
de volgende dag (!) het pakket, alles gelijk aangesloten maar geen signaal op het modem, tv werkte ok met coax.
Weer gebeld, tja we zien geen modem hier vandaan, als het uw schuld is krijgt u een boete van 45 euro.
Hun verzekerd dat ik als technicus met bijna 38 jaar ervaring zeker was van mijn zaak, en de volgende dag kwam er een monteur.
Hij kwam, keurig op tijd, en vertelde mij dat er in de "centrale" een fout zat met mijn glasvezel.
Hij reed erheen, corrigeerde het probleem en het modem had contact!
Helaas had hij vreselijke haast en moest ik de activatie maar zelf uitzoeken.
5 minuten later ga ik activeren maar kom niet op de pagina.
Weer Caiway bellen.
Na een hoop gedoe was de oplossing dat ik niet de url moest intypen maar het rechtstreekse ip adres, lekker vaag ja.
Maar goed, het werkte allemaal eindelijk.
Volgende dag lag internet er een kwartier uit al (nooit meegemaakt met Ziggo)
Na in het huis het hele netwerk klaar te hebben heb ik een speedtest gedaan en die is ver onder de maat.
Ik zou 100 up/down moeten hebben maar red meestal niet meer dan 63 down en 52 up.
Niet om Ziggo weer een veer in de router te steken, maar daar gaven ze WEL wat ze beloofden.
Inderdaad, net een klacht ingediend over de snelheid. Fijn he een nieuwe provider, gelukkig had ik voor de rest niets te doen tijdens de verhuizing.
Gemiddelde score 
 
3.6
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
2.0
Internet 
 
3.0
Bellen 
 
7.0
Digitale televisie 
 
5.0
Geschreven door John de Rooij April 16, 2015

Caiway NO way!

Door verhuizing gedwongen bij Caiway te gaan, Ziggo was top altijd in Amstelveen.
Ruim op tijd aangevraagd op oude adres met verzoek om het installatiepakket naar Amstelveen
te sturen omdat ik nog geen toegang had tot mijn nieuwe koophuis in Uithoorn.
Dit kon niet (uiteraard), ze sturen het naar het nieuwe adres en dan moest ik maar via postnl regelen dat het toch op mijn oude adres kwam.
Kon handig via de track en trace die ik per sms zou krijgen.
Kreeg een sms maar geen track en trace dus helpdesk gebeld die het alsnog gaven.
Op postnl site ging mijn pakket naar nieuwe adres en toen weer terug naar caiway, mislukt dus.
gebeld met postnl, ja meneertje geweigerd omdat we fraude verdenken er woont niemand in dat huis, dus retour!
Weer gebeld en uitgelegd dat hun procedure niet werkt, ze zouden een nieuw pakket sturen als ik daar al woonde en niet wachten tot het oude pakket retour was, geweldig!
ik was de eerste blijkbaar met dit verzoek.
Goed geregeld van mijn kant maar dagenlang gewacht op het nieuwe pakket, en uiteraard weer geen track en trace terwijl dit beloofd was.
Weer gebeld en uitgelegd dat hun sms systeem niet doet wat ze beloven (geen begrip)
Uiteindelijk beloofd de helpdesk op maandag dat er uiterlijk vrijdag geleverd wordt, ik uit mijn dak maar kon iets meer voor me doen.
de volgende dag (!) het pakket, alles gelijk aangesloten maar geen signaal op het modem, tv werkte ok met coax.
Weer gebeld, tja we zien geen modem hier vandaan, als het uw schuld is krijgt u een boete van 45 euro.
Hun verzekerd dat ik als technicus met bijna 38 jaar ervaring zeker was van mijn zaak, en de volgende dag kwam er een monteur.
Hij kwam, keurig op tijd, en vertelde mij dat er in de "centrale" een fout zat met mijn glasvezel.
Hij reed erheen, corrigeerde het probleem en het modem had contact!
Helaas had hij vreselijke haast en moest ik de activatie maar zelf uitzoeken.
5 minuten later ga ik activeren maar kom niet op de pagina.
Weer Caiway bellen.
Na een hoop gedoe was de oplossing dat ik niet de url moest intypen maar het rechtstreekse ip adres, lekker vaag ja.
Maar goed, het werkte allemaal eindelijk.
Volgende dag lag internet er een kwartier uit al (nooit meegemaakt met Ziggo)
Na in het huis het hele netwerk klaar te hebben heb ik een speedtest gedaan en die is ver onder de maat.
Ik zou 100 up/down moeten hebben maar red meestal niet meer dan 63 down en 52 up.
Niet om Ziggo weer een veer in de router te steken, maar daar gaven ze WEL wat ze beloofden.
Inderdaad, net een klacht ingediend over de snelheid. Fijn he een nieuwe provider, gelukkig had ik voor de rest niets te doen tijdens de verhuizing.

Was deze review nuttig? 

Commentaar

Vul a.u.b. de beveiligingscode in.