Details van de review
Zodra er zich bij mij nog slechts 3 extra mensen melden met vergelijkbare klachten start ik de gerechtelijke procedure tegen Caiway, waarbij ik o.a. onmiddellijke restitutie van alle abonnements- gelden eis, schade vergoeding voor alle uren dat ik thuis niet kon werken en extra kosten moest maken vanwege of niet werkende verbinding of traag werkende verbinding ( ik MOET snelheid hebben ivm video). Velen hebben zich al gemeld, met net iets meer hebben we volgens de advocaat 99% kans van slagen.
Zeg nog niet op, maar meldt u aub even. We gaan zorgen dat caiway z.s.m. wordt overgenomen door een echte glasvezel exploitant die wel verstand van zaken heeft en dat ook in praktijk brengt!
Caiway = Oplichting
Wij kwamen in 2011 in Krimpen a/d IJssel wonen en ik zocht de snelst mogelijke internet verbinding vanwege mijn werk als zzp vanuit huis. Caiway kon op mijn adres 90 mb/sec aanbieden up & down. Een totaal pakket was dan het goedkoopst, rond 90,-/maand. Komende vanuit R'dam met destijds een echt snelle UPC verbinding werd het direct afzien. In week 1 haperde de gehele verbinding al en werd er nooit een hogere snelheid gehaald dan max. 75 mb/sec. De snelheid kon ik mee leven zolang het werkte. TV signaal viel echter ook regelmatig gewoon uit. Ik bleef bellen en altijd werd me een ingewikkeld verhaal verteld waardoor moest blijken dat het hoe dan ook niet aan caiway zou liggen en/of er werd verbetering op korte termijn beloofd. Na ruim 1 jaar was er niets opgelost, laat staan verbeterd. Omdat men kennelijk inzag dat dit tot massale opzegging door klanten zou leiden, halveerde men het abonnementsgeld voor hetzelfde pakket naar ong. 47,-. Toen verschenen er op de website van caiway allemaal hele snelle pakketten, op mijn adres zou nu dan 100 mb/sec mogelijk zijn, ik haalde echter nu rond de 60 mb/sec. TV storingen namen iets af, maar bleven wel aanwezig. Nu zijn we 4 jaar (!!!) verder en heb ik steeds meer last van trage verbinding die nooit meer boven de 52 mb/sec uitkomt. Tegen beter weten in, toch maar weer eens caiway gebeld. Na het overbekende telefoonspelletje met de voorgeprogrammeerde medewerker weer te hebben meegespeeld (het is uw router, u moet die andere speedtest doen, u moet een nieuwe computer, het ligt aan uw anti virus software, onze ervaring is het dan het meestal aan de klant ligt, u moet met een nieuwe pc of laptop direct op het glasvezel modem met een max 50 cm kabel enz enz enz) en al zijn opgedragen tests voor de pakweg 35 ste keer te hebben uitgevoerd, zag hij dit keer toch geen andere mogelijkheid een monteur te gaan sturen. Zou de monteur ontdekken dat het toch niet aan caiway ligt, dan moest ik alle kosten zelf betalen incl. voorrijden enz. Alle mogelijke tests via de telefoon opgedragen, wezen namelijk wederom uit dat de max. snelheid up/down nooit boven 52 mb/sec uitkomt. Een week eerder probeer ik nog in te loggen in 'mijn caiway' in het klanten gedeelte om eens te zien of ik geen snellere verbinding kon bestellen. Via postcode en huisnummer kan ik nu namelijk maar liefst 500 mb/sec bestellen! Wauw, vooruitgang in het zwarte kousen dorp! Afijn, de afspraak met de monteur was gemaakt na ong. 45 min aan de telefoon op eigen kosten te hebben gehangen. ( mobiel want caiway werkte weer niet). Even kreeg ik het gevoel dat er nu toch iets zou gaan verbeteren. De monteur zou waarschijnlijk een nieuw modem gaan plaatsen waardoor er eindelijk fatsoenlijk online gewerkt kan gaan worden. Wat schetst mijn verbazing als ik 10 minuten na het ophangen wordt teruggebeld door de zelfde medewerker van caiway. De mededeling kwam hier op neer: 'ik heb nog even overleg intern en ben er uit! Op uw adres is het nooit mogelijk geweest een internet verbinding te leveren sneller dan 50 mb/sec dus vandaar dan u via alle tests netjes op 52 mb/sec uitkomt. Het ligt dus niet aan caiway, integendeel het werkt perfect! Uiteraard heb ik de afspraak direct voor u geannuleerd. Kan ik verder nog iets voor u doen of was dat het? Een prettige dag verder.'
Zodra er zich bij mij nog slechts 3 extra mensen melden met vergelijkbare klachten start ik de gerechtelijke procedure tegen Caiway, waarbij ik o.a. onmiddellijke restitutie van alle abonnements- gelden eis, schade vergoeding voor alle uren dat ik thuis niet kon werken en extra kosten moest maken vanwege of niet werkende verbinding of traag werkende verbinding ( ik MOET snelheid hebben ivm video). Velen hebben zich al gemeld, met net iets meer hebben we volgens de advocaat 99% kans van slagen.
Zeg nog niet op, maar meldt u aub even. We gaan zorgen dat caiway z.s.m. wordt overgenomen door een echte glasvezel exploitant die wel verstand van zaken heeft en dat ook in praktijk brengt!