Details van de review
Inmiddels zijn we alweer diverse maanden verder en ik denk dat ik inmiddels genoeg heb ervaren om een eerlijke mening te vormen over Caiway.
De prijzen zijn wel gestegen, in tegenstelling tot wat er schriftelijk is afgesproken.
Nog altijd, anno 2012, zitten wij 'opgescheept' met slechts 3 schamele HD-zenders (Nederland 1, 2 en 3). Waar wij daarnaast ook nog eens de hoofdprijs voor betalen.
Inmiddels is VVD Albrandswaard ook al een onderzoek gestart en daarnaast hebben een aantal inwoners een initiatief gestart om weer van Caiway af te komen.
Caiway is gewoon te duur, komt afspraken niet na en nog maar te zwijgen over ondersteuning. Ik heb in de laatste maanden een 5-tal keer geprobeerd contact te krijgen met deze zogenaamde 'helpdesk', maar telkens staat men minimaal 30 minuten in de wacht en na 45 minuten wachten wordt de verbinding verbroken.
Daarnaast regent het klachten op diverse fora, websites en dergelijke.
Wordt het niet eens tijd dat onze 'mooie' telecom waakhonden, zoals de OPTA en NMa eens onderzoek gaan verrichten naar de werkwijze van Caiway...?
Ach waarom zou men? Immers is Albrandswaard maar een kleine gemeente, waar geen haan naar kraait.
En wie moeten wij 'bedanken' dat wij Caiway in onze gemeente hebben gekregen? Die grote m0ngool van een Bert Euser. Die heeft volgens mij gewoon een flinke zak met geld van Caiway gekregen en in zijn eigen zak gestoken, want een 'normaal' mens had nooit, maar dan ook nooit voor een partij als Caiway gekozen.
Zwakke punten:
Slechts 3 HD-zenders, in plaats van de geadverteerde 21 HD-zenders.
Dezelfde (hoge) abonnementsprijs als bij andere gemeente waar Caiway actief is, maar dan er minder voor terug krijgen.
Helpdesk slecht of gewoonweg onbereikbaar. Ook wordt men zeer schofterig behandeld door medewerkers van Caiway. De wereld zou er een stuk beter uitzien zonder dit 'soort' figuren.
Reactie per email, laat vaak op zich wachten en als men onverhoopt een reactie krijgt, dan is vaak een standaard reactie.
De concurrenten, die ik graag refereer als 'echte' bedrijven, bieden wel alle HD-zenders (direct) aan en dat tegen scherpe prijzen dan die van Caiway. Denk hierbij aan Ziggo, UPC en dergelijke.
Inmiddels overal al klachten gedeponeerd, waaronder Consumentenbond, Tros Radar, Vara's Kassa!, RTV Rijnmond, diverse fora, maar niemand doet er wat aan en iedereen laat Caiway gewoon lekker haar gang gaan.
En dan gaat de overheid en Beatrix vragen stellen waarom onze maatschappij steeds harder wordt? Nou dat komt gewoon door dit soort ervaringen met slechte 'bedrijven' als Caiway (CAIW)...
Aan te bevelen???
Nee, nee, nee, nee, nee! vermijd caiway als de pest mensen!
Gemiddelde score | 1.0 | |
Installatie | 1.0 | |
Helpdesk | 1.0 | |
Internet | 1.0 | |
Bellen | 1.0 | |
Digitale televisie | 1.0 |
Laatste update: Mei 29, 2012
Caiway is de slechtste internetprovider van Nederland!
Sinds het begin van dit jaar heeft Caiway de kabel-activiteiten overgenomen van CAI Albrandswaard. Daarbij zijn een aantal dingen 'contractueel' vastgelegd, namelijk; hanteren van het oude tarief, zo snel mogelijk een werkende EPG en daarnaast meer HD-zenders.
Inmiddels zijn we alweer diverse maanden verder en ik denk dat ik inmiddels genoeg heb ervaren om een eerlijke mening te vormen over Caiway.
De prijzen zijn wel gestegen, in tegenstelling tot wat er schriftelijk is afgesproken.
Nog altijd, anno 2012, zitten wij 'opgescheept' met slechts 3 schamele HD-zenders (Nederland 1, 2 en 3). Waar wij daarnaast ook nog eens de hoofdprijs voor betalen.
Inmiddels is VVD Albrandswaard ook al een onderzoek gestart en daarnaast hebben een aantal inwoners een initiatief gestart om weer van Caiway af te komen.
Caiway is gewoon te duur, komt afspraken niet na en nog maar te zwijgen over ondersteuning. Ik heb in de laatste maanden een 5-tal keer geprobeerd contact te krijgen met deze zogenaamde 'helpdesk', maar telkens staat men minimaal 30 minuten in de wacht en na 45 minuten wachten wordt de verbinding verbroken.
Daarnaast regent het klachten op diverse fora, websites en dergelijke.
Wordt het niet eens tijd dat onze 'mooie' telecom waakhonden, zoals de OPTA en NMa eens onderzoek gaan verrichten naar de werkwijze van Caiway...?
Ach waarom zou men? Immers is Albrandswaard maar een kleine gemeente, waar geen haan naar kraait.
En wie moeten wij 'bedanken' dat wij Caiway in onze gemeente hebben gekregen? Die grote m0ngool van een Bert Euser. Die heeft volgens mij gewoon een flinke zak met geld van Caiway gekregen en in zijn eigen zak gestoken, want een 'normaal' mens had nooit, maar dan ook nooit voor een partij als Caiway gekozen.
Zwakke punten:
Slechts 3 HD-zenders, in plaats van de geadverteerde 21 HD-zenders.
Dezelfde (hoge) abonnementsprijs als bij andere gemeente waar Caiway actief is, maar dan er minder voor terug krijgen.
Helpdesk slecht of gewoonweg onbereikbaar. Ook wordt men zeer schofterig behandeld door medewerkers van Caiway. De wereld zou er een stuk beter uitzien zonder dit 'soort' figuren.
Reactie per email, laat vaak op zich wachten en als men onverhoopt een reactie krijgt, dan is vaak een standaard reactie.
De concurrenten, die ik graag refereer als 'echte' bedrijven, bieden wel alle HD-zenders (direct) aan en dat tegen scherpe prijzen dan die van Caiway. Denk hierbij aan Ziggo, UPC en dergelijke.
Inmiddels overal al klachten gedeponeerd, waaronder Consumentenbond, Tros Radar, Vara's Kassa!, RTV Rijnmond, diverse fora, maar niemand doet er wat aan en iedereen laat Caiway gewoon lekker haar gang gaan.
En dan gaat de overheid en Beatrix vragen stellen waarom onze maatschappij steeds harder wordt? Nou dat komt gewoon door dit soort ervaringen met slechte 'bedrijven' als Caiway (CAIW)...
Aan te bevelen???
Nee, nee, nee, nee, nee! vermijd caiway als de pest mensen!
Commentaar
Graag ontvangen we je adresgegevens in een email die je aan [email protected] kunt sturen. Wij gaan graag het gesprek met je aan om je klachten op te lossen.
Inzake de levering van diensten door Caiway zijn er diverse ontwikkelingen.
Op 15 december 2011 heeft onze netwerkpartner en netwerkeigenaar Communication Infrastructure Fund (CIF) het kabelnetwerk in je regio overgenomen van CAI Albrandswaard. Conform de gemaakte afspraken met de Gemeente Albrandswaard, CAI Albrandswaard en CIF levert Caiway vanaf 1 januari 2012 het oude basic tv pakket, alsmede het Pluspakket van CAI Albrandswaard, tegen dezelfde tarieven (in 2012). Dit met verbeterde kwaliteit en volledige EPG.
Conform de afspraken levert Caiway dus nog niet haar Basic TV pakket (dat in de rest van haar verzorgingsgebied wordt aangeboden) met daarin standaard de 21 HD-zenders en is het technisch ook nog niet mogelijk de Alles-in-1HD pakketten in Albrandswaard te leveren, evenals de aanvullende pakketten van Caiway. Caiway is gevraagd dit pas per 1 januari 2015 in te voeren.
Uit onderzoek is gebleken dat de meerderheid van de inwoners van Albrandswaard graag nu al gebruik willen maken van de Alles-in-1HD pakketten van Caiway. Ook Caiway wil graag al eerder in Albrandswaard haar totale dienstenpakket aanbieden. Hiertoe is echter een aantal besluiten en wijzigingen nodig.
Allereerst is een besluit hiertoe van de Gemeente Albrandswaard noodzakelijk. Een vergadering van het Gemeenteraad over dit onderwerp staat gepland op 11 juni 2012.
Indien het College van B&W besluit dat Caiway eerder haar totale dienstenpakket mag introduceren in Albrandswaard, is het technisch noodzakelijk het aantal analoge kanalen van 30 terug te brengen naar 15. Zo wordt er technisch voldoende ruimte gecreëerd om meer HD-zenders toe te voegen, de oude aanvullende pakketten te vervangen voor de Caiway pakketten en Alles-in-1HD pakketten, die Caiway in de rest van haar verzorgingsgebied levert, ook aan te kunnen bieden in Albrandswaard.
Pas als aan bovenstaande voorwaarden is voldaan, kan Caiway haar eigen Basic TV pakket, inclusief standaard 21 HD-kanalen, aanvullende Caiway pakketten en ook Alles-in-1HD pakketten eerder leveren dan januari 2015.
Wij vertrouwen erop je met deze informatie meer inzicht te hebben gegeven.
Met vriendelijke groet,
Harma
Caiway Webcare Team