Details van de review
over maar liefst 3 (!)schamele HD-zenders, namelijk Nederland 1, 2 en 3.
Inmiddels hebben wij ons hierbij neergelegd en betalen wij netjes onze
(te dure) maandelijks digitale TV abonnement.
Echter wat schetst mijn verbazing? Sinds een week of twee, hebben wij
opeens ook geen beschikking meer over onze laatste 3 HD-zenders! Men
krijgt wel de programma informatie in beeld te zien, maar verder geen
beeld en / of geluid.
Aangezien Nederland 1, 2 en 3 normaliter niet erg boeiend is voor ons,
viel het dus ons pas onlangs op. Dit terwijl het hiervoor wel altijd
gewerkt heeft. Wij kwamen er onlangs achter, aangezien het EK voor de
deur staat en wij zeker wilden weten of de zenders nog werkten, want je
weet het maar nooit met Caiway natuurlijk. Caiway blijft Caiway; een
bedrijf wat hoge bedragen vraagt voor slechte diensten en service.
In eerste instantie dacht ik nog; misschien hebben ze wel iets
veranderd, zonder de klant hierover in te lichten, m.b.t. het toekennen
van kanalen ofzo. Dus onze Humax maar gereset en alle kanalen opnieuw
laten opzoeken en installeren. Helaas niks. Alle overige zenders doen
het gewoon, behalve Nederland 1, 2 en 3 (onze enige HD-zenders waar wij,
in Albrandswaard, de beschikking over hebben.).
Vervolgens enkele dagen gewacht en nogmaals geprobeerd de kanalen
opnieuw te zoeken en te installeren. En wederom helaas. Kanaal 71, 72 en
73 (waar normaliter de HD versies van Nederland 1, 2 en 3 zich
bevinden), laten alleen zien welk programma op dat moment bezig is en
dat de uitzending in HD is, maar verder geen beeld of geluid! Zucht.
Nu hebben wij niet de nieuwste HD-receiver (Humax IRHD-5000Ci), maar
deze heeft wel altijd perfect gewerkt met de enige 3 HD-zenders die wij
hebben in Albrandswaard. Dus dat kan het gewoonweg niet zijn.
Of Caiway doet dit opzettelijk om zo de consument wellicht zo ver te
krijgen om een nieuwe receiver via hun aan te schaffen voor 200 of zelfs
300 Euro? Het zou mij niks verbazen in ieder geval, want de slogan van
Caiway is niet voor niks: "Caiway doet het!".
Aangezien het EK steeds dichterbij komt, was ik genoodzaakt om een email
te sturen naar de klanten-'service' van Caiway. Dit heb ik gedaan op
zaterdag 2 juni om 13:32. En na enkele dagen wachten kreeg ik vandaag (5
juni) zowaar een antwoord terug! En ook nog eens uiterst 'behulpzaak',
namelijk en ik citeer:
"U hoort inderdaad Nederland 1, 2 en 3 in HD te kunnen ontvangen. Mocht
dit niet lukken dan raad ik u aan uw ontvanger terug te zetten naar de
fabrieksintellingen."
De rest van de inhoud zal ik u besparen, want dat beschreef gewoon hoe
ik dit moest doen. Dus zoals verwacht schiet ik hier wederom niks mee op
en zijn we inmiddels alweer 3 dagen verder zonder oplossing.
Natuurlijk is het mijn eigen stomme schuld om te denken dat Caiway dit
probleem even zou oplossen. Immers is Caiway alleen maar in het leven
geroepen om te 'cashen' en support te geven aan klanten, ho maar! Dat
kennen ze niet bij Caiway. Meestal, 9 van de 10 keer, krijgt men bij
Caiway een standaard antwoord terug, waar men totaal niets aan heeft.
Ik heb ze dan ook een zeer 'vriendelijk' email teruggestuurd waarin ik
hun sommeer om dit per direct op te gaan lossen (of in ieder geval
voordat het EK begint), immers betaal ik nu voor diensten die niet
geleverd worden. En dat kan en mag natuurlijk niet.
Het vreemde is wel natuurlijk dat de HD-zenders Nederland 1, 2 en 3
altijd gewoon gewerkt hebben en nu opeens niet meer. En nee mensen, wij
hebben geen 'ingrijpende' veranderingen doorgevoerd met betrekking tot
elektronica of bekabeling. Of het moet komen dat de luxeflex iets meer
open staat voor het zonlicht voor de planten en dat daardoor 'al' onze
HD-zenders als sneeuw voor de zon zijn verdwenen!? Met Caiway weet je
dit natuurlijk nooit.
Ik snap echt niet goed waarom Youp van 't Hek iets meer dan een jaar
geleden Caiway is vergeten te vermelden bij helpdeskellende en
helpdeskterreur. Want Caiway verdient daar toch echt een 'eervolle'
vermelding (op zijn minst).
Nu maar weer afwachten op wat voor een reactie ik nu weer per email ga
terug krijgen. Het zal waarschijnlijk weer zo'n automatisch gegeneerd
bericht zijn. Ach, als ik het EK in HD mis, dan hou ik Caiway
verantwoordelijk voor niet geleverde diensten en zal ik mijn rekening in
mindering brengen. Voor wat, hoort wat, toch?
Caiway verdient weer 2 dikke duimen OMLAAG!!
Gemiddelde score | 1.0 | |
Installatie | 1.0 | |
Helpdesk | 1.0 | |
Internet | 1.0 | |
Bellen | 1.0 | |
Digitale televisie | 1.0 |
Caiway flikt het weer eens hoor!! Zucht...
Aangezien wij in Rhoon-Portland wonen, hebben wij slechts de beschikking
over maar liefst 3 (!)schamele HD-zenders, namelijk Nederland 1, 2 en 3.
Inmiddels hebben wij ons hierbij neergelegd en betalen wij netjes onze
(te dure) maandelijks digitale TV abonnement.
Echter wat schetst mijn verbazing? Sinds een week of twee, hebben wij
opeens ook geen beschikking meer over onze laatste 3 HD-zenders! Men
krijgt wel de programma informatie in beeld te zien, maar verder geen
beeld en / of geluid.
Aangezien Nederland 1, 2 en 3 normaliter niet erg boeiend is voor ons,
viel het dus ons pas onlangs op. Dit terwijl het hiervoor wel altijd
gewerkt heeft. Wij kwamen er onlangs achter, aangezien het EK voor de
deur staat en wij zeker wilden weten of de zenders nog werkten, want je
weet het maar nooit met Caiway natuurlijk. Caiway blijft Caiway; een
bedrijf wat hoge bedragen vraagt voor slechte diensten en service.
In eerste instantie dacht ik nog; misschien hebben ze wel iets
veranderd, zonder de klant hierover in te lichten, m.b.t. het toekennen
van kanalen ofzo. Dus onze Humax maar gereset en alle kanalen opnieuw
laten opzoeken en installeren. Helaas niks. Alle overige zenders doen
het gewoon, behalve Nederland 1, 2 en 3 (onze enige HD-zenders waar wij,
in Albrandswaard, de beschikking over hebben.).
Vervolgens enkele dagen gewacht en nogmaals geprobeerd de kanalen
opnieuw te zoeken en te installeren. En wederom helaas. Kanaal 71, 72 en
73 (waar normaliter de HD versies van Nederland 1, 2 en 3 zich
bevinden), laten alleen zien welk programma op dat moment bezig is en
dat de uitzending in HD is, maar verder geen beeld of geluid! Zucht.
Nu hebben wij niet de nieuwste HD-receiver (Humax IRHD-5000Ci), maar
deze heeft wel altijd perfect gewerkt met de enige 3 HD-zenders die wij
hebben in Albrandswaard. Dus dat kan het gewoonweg niet zijn.
Of Caiway doet dit opzettelijk om zo de consument wellicht zo ver te
krijgen om een nieuwe receiver via hun aan te schaffen voor 200 of zelfs
300 Euro? Het zou mij niks verbazen in ieder geval, want de slogan van
Caiway is niet voor niks: "Caiway doet het!".
Aangezien het EK steeds dichterbij komt, was ik genoodzaakt om een email
te sturen naar de klanten-'service' van Caiway. Dit heb ik gedaan op
zaterdag 2 juni om 13:32. En na enkele dagen wachten kreeg ik vandaag (5
juni) zowaar een antwoord terug! En ook nog eens uiterst 'behulpzaak',
namelijk en ik citeer:
"U hoort inderdaad Nederland 1, 2 en 3 in HD te kunnen ontvangen. Mocht
dit niet lukken dan raad ik u aan uw ontvanger terug te zetten naar de
fabrieksintellingen."
De rest van de inhoud zal ik u besparen, want dat beschreef gewoon hoe
ik dit moest doen. Dus zoals verwacht schiet ik hier wederom niks mee op
en zijn we inmiddels alweer 3 dagen verder zonder oplossing.
Natuurlijk is het mijn eigen stomme schuld om te denken dat Caiway dit
probleem even zou oplossen. Immers is Caiway alleen maar in het leven
geroepen om te 'cashen' en support te geven aan klanten, ho maar! Dat
kennen ze niet bij Caiway. Meestal, 9 van de 10 keer, krijgt men bij
Caiway een standaard antwoord terug, waar men totaal niets aan heeft.
Ik heb ze dan ook een zeer 'vriendelijk' email teruggestuurd waarin ik
hun sommeer om dit per direct op te gaan lossen (of in ieder geval
voordat het EK begint), immers betaal ik nu voor diensten die niet
geleverd worden. En dat kan en mag natuurlijk niet.
Het vreemde is wel natuurlijk dat de HD-zenders Nederland 1, 2 en 3
altijd gewoon gewerkt hebben en nu opeens niet meer. En nee mensen, wij
hebben geen 'ingrijpende' veranderingen doorgevoerd met betrekking tot
elektronica of bekabeling. Of het moet komen dat de luxeflex iets meer
open staat voor het zonlicht voor de planten en dat daardoor 'al' onze
HD-zenders als sneeuw voor de zon zijn verdwenen!? Met Caiway weet je
dit natuurlijk nooit.
Ik snap echt niet goed waarom Youp van 't Hek iets meer dan een jaar
geleden Caiway is vergeten te vermelden bij helpdeskellende en
helpdeskterreur. Want Caiway verdient daar toch echt een 'eervolle'
vermelding (op zijn minst).
Nu maar weer afwachten op wat voor een reactie ik nu weer per email ga
terug krijgen. Het zal waarschijnlijk weer zo'n automatisch gegeneerd
bericht zijn. Ach, als ik het EK in HD mis, dan hou ik Caiway
verantwoordelijk voor niet geleverde diensten en zal ik mijn rekening in
mindering brengen. Voor wat, hoort wat, toch?
Caiway verdient weer 2 dikke duimen OMLAAG!!
Commentaar
Het spijt ons dat u ongemak ervaart. Graag willen wij dit voor u oplossen.
Wij ontvangen graag uw adresgegevens en uw bovenstaand verhaal op [email protected].
Met vriendelijke groet,
Harma
Caiway Webcare Team