Details van de review

 
Caiway
Internet providers
Inmiddels zijn we alweer een paar jaar verder in de gemeente Albrandswaard nadat Caiway alles heeft overgenomen van de gemeente. Daarmee werd CAI Albrandswaard dus Caiway.

Destijds hield ik al mijn hart vast met de beloofde en gemaakte afspraken. Nu, bijna 3 jaar na dato, blijkt er niks meer van te kloppen.

Een paar belangrijke punten, die niet worden nageleeft;

Punt #1
Prijzen zouden niet stijgen de eerste jaren. Dit bleek na de eerste week al een loze belofte te zijn, aangezien Eredvisie Live (o.a.) al meteen een prijsstijging te verwerken kreeg, namelijk waar men eerst 9.95 Euro betaalde per maand, betaald men nu 16.95 Euro per maand.

Dat is een prijsstiging van ruim 40%. Inderdaad! Te absurd voor woorden. En Caiway schuilt zich achter regeltjes en dergelijke.


Punt #2
Wij zouden de beschikking krijgen (op korte termijn) over een complete HD-programmering zoals Caiway deze aanbiedt (net als bij de concurrentie, zoals Ziggo, UPC en dergelijke).

Helaas blijkt bijna na 3 jaar dit nog altijd niet gerealiseerd te zijn. Op dit moment beschikken wij over nog altijd evenveel HD-zenders als voor de overname van CAI Albrandswaard door Caiway, namelijk drie (3) schamele HD-zenders; Nederland 1, 2 en 3. En wederom verbergt Caiway zich achter onduidelijke regeltjes en dergelijke.


Punt #3
Eén van de belangrijkste redenen voor de gemeente van Albrandswaard om het kabelnetwerk te verkopen (naast geld natuurlijk), was dat de kwaliteit van het netwerk en daarmee de uitzend kwaliteit sterk verbeterd zou worden. Daarnaast zou er binnen 2 jaar glasvezel liggen en beschikbaar zijn voor alle inwoners (met de vele, doch dure, voordelen hiervan) en ook zou Caiway het netwerk openstellen voor 1 á 2 andere aanbieders.

Dit is allemaal vastgelegd in contracten en papieren, echter is de naleving hiervan ver te zoeken. Rekam zou de voornaamste kandidaat zijn om gebruik te mogen maken van het netwerk van Caiway. Echter bij navraag (onlangs nog een tweede poging gedaan) blijkt hier niets van waar te zijn.

Reactie van Rekam:
Naar aanleiding van uw vraag hebben wij bij Caiway geïnformeerd naar de voortgang. Bij Caiway heeft een directie wijziging plaatsgevonden.
Ook de verkoop van CIF van CAIW aan KPN heeft geen doorgang gevonden. CIF is daarmee eigenaresse van CAIW gebleven.

De (nieuwe) directie van CAIW meldde ons dat zij op het voornemen om het mogelijk te maken dat het Rekam pakket ook op CIF netwerken aangeboden wordt, ingetrokken hebben. Wij kunnen u dus niet anders dan naar CAIW/CIF verwijzen voor een antwoord op uw vraag.

Dat wil dus zeggen (zwart op wit) dat Rekam, of welke andere partij dan ook, toegang gaat krijgen tot het netwerk van Caiway. Dit in tegenstelling tot eerdere beweren en wat er schriftelijk is vastgelegd in contracten in papieren. Caiway houdt daarentgen nog altijd vol dat het netwerk open gesteld gaat worden voor tenminste één (andere) aanbieder. Gezien de huidige handelswijze en om de huidige regelgeving te slim af te zijn, geloof ik dat ook wel.

Waarschijnlijk zal het netwerk opengesteld worden voor niemand minder dan Caiway Zakelijk (natuurlijk). Op die manier voldoen ze aan de afspraken en kunnen ze nog de hoofdprijs voor hun "diensten" vragen. Wederom pure misleiding van de (onwetende) consument.

Wie profiteert als enige hiervan? Caiway zelf natuurlijk! Wie wordt, zoals gebruikelijk de dupe van dit wanbeleid? Juist, de klant (zoals altijd). De klant van Caiway (in de gemeente Albrandswaard) gaat flink meer betalen voor hetzelfde aanbod en beloftes c.q. afspraken worden totaal niet nageleefd.

Daarnaast rommelt het aan alle kanten bij Caiway; lange telefonische wachttijden, slechte support en ondersteuning, onbekwaam persoon en telefoon medewerkers, wanbeleid, etc., etc., etc... De lijst is te lang om hierop serieus in te gaan. Dit blijkt ook wel door de vele, vele klachten op die circuleren op het internet op diverse klachten en beoordeling websites (waaronder internetervaring.nl).

Ook in professionele enquete's blijkt Caiway bijna in alle gevallen de slechtste provider in Nederland te zijn en scoort vaak een dikke onvoeldoende op het gebied van aanbod, klantgerichtheid / klantvriendelijkheid en kwaliteit.

Regelmatig ziet men op social media en dergelijke klachten voorbij komen m.b.t. Caiway over (de onbekwaamheid) van hun persoon, storende TV zenders en tergend langzaam internet (of helemaal geen internet). Veel websites worden inmiddels al geregulierd op het internet door Caiway en / of haar werknemers. Het zomaar verdwijnen van negatieve reacties gebeurd vaak.

En mochten klanten na weken doorblijven zeuren, dan probeert Caiway dit ALTIJD af te kopen door de klant een vergoeding te geven in de vorm van een korting op het abonnement. Op die manier is Caiway ervan verzekerd dat de klant iets minder zeurt en toch klant blijft, hetgéén inhoudt dat Caiway doodleuk verder kan gaan met het uitmelken van de consument.

Inmiddels heb ik zelf natuurlijk ook al actie ondernomen en diverse overheids- en consumentenorganisaties over deze wanpraktijken ingelicht, echter blijkt al snel dat het deze partijen niet veel interesseert. Vaak verwijst men door naar een andere instantie die, op hun beurt, je weer doorstuurt naar ergens anders. Een typisch gevalletje van "de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet". Of, het zal toch niet, worden deze instanties "gesponsord" door Caiway d.m.v. een fikse vergoeding om zich stil te houden?

Wie zal het zeggen, mij zou het in ieder geval niet verbazen. Inmiddels ben ik alweer bijna 3 jaar bezig om simpele problemen op te lossen en het één en ander uit te zoeken, maar de energie begint zo langzamerhand op te raken. Zeker wanneer diverse instanties je in de steek laten, denk hierbij o.a. aan; Opta, NMa, Consumentenbond, Vara's Kassa!, Tros Radar, etc., etc. etc...

Het doet ze allemaal niks, ondanks de vele, vele klachten op het internet. Ze vinden het allemaal best onder het mum van "laat de consument het maar lekker uitzoeken".
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Michel Juli 02, 2013

Caiway (veels te) dure en onbetrouwbare aanbieder vol met loze beloftes!

Inmiddels zijn we alweer een paar jaar verder in de gemeente Albrandswaard nadat Caiway alles heeft overgenomen van de gemeente. Daarmee werd CAI Albrandswaard dus Caiway.

Destijds hield ik al mijn hart vast met de beloofde en gemaakte afspraken. Nu, bijna 3 jaar na dato, blijkt er niks meer van te kloppen.

Een paar belangrijke punten, die niet worden nageleeft;

Punt #1
Prijzen zouden niet stijgen de eerste jaren. Dit bleek na de eerste week al een loze belofte te zijn, aangezien Eredvisie Live (o.a.) al meteen een prijsstijging te verwerken kreeg, namelijk waar men eerst 9.95 Euro betaalde per maand, betaald men nu 16.95 Euro per maand.

Dat is een prijsstiging van ruim 40%. Inderdaad! Te absurd voor woorden. En Caiway schuilt zich achter regeltjes en dergelijke.


Punt #2
Wij zouden de beschikking krijgen (op korte termijn) over een complete HD-programmering zoals Caiway deze aanbiedt (net als bij de concurrentie, zoals Ziggo, UPC en dergelijke).

Helaas blijkt bijna na 3 jaar dit nog altijd niet gerealiseerd te zijn. Op dit moment beschikken wij over nog altijd evenveel HD-zenders als voor de overname van CAI Albrandswaard door Caiway, namelijk drie (3) schamele HD-zenders; Nederland 1, 2 en 3. En wederom verbergt Caiway zich achter onduidelijke regeltjes en dergelijke.


Punt #3
Eén van de belangrijkste redenen voor de gemeente van Albrandswaard om het kabelnetwerk te verkopen (naast geld natuurlijk), was dat de kwaliteit van het netwerk en daarmee de uitzend kwaliteit sterk verbeterd zou worden. Daarnaast zou er binnen 2 jaar glasvezel liggen en beschikbaar zijn voor alle inwoners (met de vele, doch dure, voordelen hiervan) en ook zou Caiway het netwerk openstellen voor 1 á 2 andere aanbieders.

Dit is allemaal vastgelegd in contracten en papieren, echter is de naleving hiervan ver te zoeken. Rekam zou de voornaamste kandidaat zijn om gebruik te mogen maken van het netwerk van Caiway. Echter bij navraag (onlangs nog een tweede poging gedaan) blijkt hier niets van waar te zijn.

Reactie van Rekam:
Naar aanleiding van uw vraag hebben wij bij Caiway geïnformeerd naar de voortgang. Bij Caiway heeft een directie wijziging plaatsgevonden.
Ook de verkoop van CIF van CAIW aan KPN heeft geen doorgang gevonden. CIF is daarmee eigenaresse van CAIW gebleven.

De (nieuwe) directie van CAIW meldde ons dat zij op het voornemen om het mogelijk te maken dat het Rekam pakket ook op CIF netwerken aangeboden wordt, ingetrokken hebben. Wij kunnen u dus niet anders dan naar CAIW/CIF verwijzen voor een antwoord op uw vraag.

Dat wil dus zeggen (zwart op wit) dat Rekam, of welke andere partij dan ook, toegang gaat krijgen tot het netwerk van Caiway. Dit in tegenstelling tot eerdere beweren en wat er schriftelijk is vastgelegd in contracten in papieren. Caiway houdt daarentgen nog altijd vol dat het netwerk open gesteld gaat worden voor tenminste één (andere) aanbieder. Gezien de huidige handelswijze en om de huidige regelgeving te slim af te zijn, geloof ik dat ook wel.

Waarschijnlijk zal het netwerk opengesteld worden voor niemand minder dan Caiway Zakelijk (natuurlijk). Op die manier voldoen ze aan de afspraken en kunnen ze nog de hoofdprijs voor hun "diensten" vragen. Wederom pure misleiding van de (onwetende) consument.

Wie profiteert als enige hiervan? Caiway zelf natuurlijk! Wie wordt, zoals gebruikelijk de dupe van dit wanbeleid? Juist, de klant (zoals altijd). De klant van Caiway (in de gemeente Albrandswaard) gaat flink meer betalen voor hetzelfde aanbod en beloftes c.q. afspraken worden totaal niet nageleefd.

Daarnaast rommelt het aan alle kanten bij Caiway; lange telefonische wachttijden, slechte support en ondersteuning, onbekwaam persoon en telefoon medewerkers, wanbeleid, etc., etc., etc... De lijst is te lang om hierop serieus in te gaan. Dit blijkt ook wel door de vele, vele klachten op die circuleren op het internet op diverse klachten en beoordeling websites (waaronder internetervaring.nl).

Ook in professionele enquete's blijkt Caiway bijna in alle gevallen de slechtste provider in Nederland te zijn en scoort vaak een dikke onvoeldoende op het gebied van aanbod, klantgerichtheid / klantvriendelijkheid en kwaliteit.

Regelmatig ziet men op social media en dergelijke klachten voorbij komen m.b.t. Caiway over (de onbekwaamheid) van hun persoon, storende TV zenders en tergend langzaam internet (of helemaal geen internet). Veel websites worden inmiddels al geregulierd op het internet door Caiway en / of haar werknemers. Het zomaar verdwijnen van negatieve reacties gebeurd vaak.

En mochten klanten na weken doorblijven zeuren, dan probeert Caiway dit ALTIJD af te kopen door de klant een vergoeding te geven in de vorm van een korting op het abonnement. Op die manier is Caiway ervan verzekerd dat de klant iets minder zeurt en toch klant blijft, hetgéén inhoudt dat Caiway doodleuk verder kan gaan met het uitmelken van de consument.

Inmiddels heb ik zelf natuurlijk ook al actie ondernomen en diverse overheids- en consumentenorganisaties over deze wanpraktijken ingelicht, echter blijkt al snel dat het deze partijen niet veel interesseert. Vaak verwijst men door naar een andere instantie die, op hun beurt, je weer doorstuurt naar ergens anders. Een typisch gevalletje van "de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet". Of, het zal toch niet, worden deze instanties "gesponsord" door Caiway d.m.v. een fikse vergoeding om zich stil te houden?

Wie zal het zeggen, mij zou het in ieder geval niet verbazen. Inmiddels ben ik alweer bijna 3 jaar bezig om simpele problemen op te lossen en het één en ander uit te zoeken, maar de energie begint zo langzamerhand op te raken. Zeker wanneer diverse instanties je in de steek laten, denk hierbij o.a. aan; Opta, NMa, Consumentenbond, Vara's Kassa!, Tros Radar, etc., etc. etc...

Het doet ze allemaal niks, ondanks de vele, vele klachten op het internet. Ze vinden het allemaal best onder het mum van "laat de consument het maar lekker uitzoeken".

Was deze review nuttig? 

Commentaar

Vul a.u.b. de beveiligingscode in.