Details van de review
Als de helpdesk je probleem oplost maakt dit het lange wachten aan de telefoon weer goed. Maar helaas had ik iemand aan de lijn die mij helemaal niet kon helpen en bijna alle zinnen begon met “met alle respect”. Deze heeft duidelijk een telefoontraining nodig. Ik kreeg ook heel sterk het gevoel dat het niet aan Caiway lag maar aan mijn TV, omdat ook steeds gezegd werd dat Caiway alleen... (ik weet de naam van het product niet meer) levert. Al met al heb ik dik een half uur aan de telefoon gehangen zonder resultaat.
Vandaag heeft mijn zoon, die toen twee jaar geleden bij de aanschaf van de TV alle zenders had ingesteld, geprobeerd de zenders opnieuw in te stellen. Ook dit lukt hem niet meer.
Hij heeft de TV gereset waarbij de fabrieksinstellingen opnieuw worden geinstalleerd. Hierna heeft hij geprobeerd de zenders opnieuw in te stellen, maar bij het zoeken van de zenders verschijnt (bij analoge TV) alleen iets van: Caiway netwerk is helemaal digitaal en een telefoonnummer.
Op de een of andere manier wordt bij het zoeken naar digitale zenders via de kabel niets gevonden.
Het systeeminformatie digitaal (TV) geeft de melding "geen signaal" aan bij signaalniveau.
Regelmatig ontvang ik van Caiway informatie voor de overstap naar glasvezel, maar na deze ellende is mijn keuze snel gemaakt.
Ik zal een TV monteur moeten inschakelen, simpelweg omdat de helpdesk van Caiway mij niet kan helpen, maar als blijkt dat het probleem bij Caiway ligt, zal ik zeker niet nalaten dit bij de Consumentenbond en Radar te melden
Gemiddelde score | 1.0 | |
Installatie | Onbekend | |
Helpdesk | 1.0 | |
Internet | Onbekend | |
Bellen | Onbekend | |
Digitale televisie | 1.0 |
Geen ontvangst TV zenders
Sinds 8 juli 2013 veel problemen met de ontvangst van TV zenders. Bij alle zenders staat de melding: het gekozen programma is niet afgestemd. Geprobeerd dit probleem zelf te oplossen en uiteindelijk lukte het om alleen Ned 1, wel met veel geruis en beeldvervorming, aan de praat te krijgen. Omdat bij de rest van de zenders de melding "het gekozen programma is niet afgestemd" bleef verschijnen heb ik contact opgenomen met Caiway klantenservice via 088 2249127, welke ik in een brief "ik ga voor glas" van Caiway had ontvangen. Binnen een seconde werd de telefoon opgenomen. Toen ik mijn probleem had voorgelegd, werd gezegd dat ik doorverbonden zou worden met de technische afdeling. Hier werd ik pas na 17 minuten wachten te woord gestaan.
Als de helpdesk je probleem oplost maakt dit het lange wachten aan de telefoon weer goed. Maar helaas had ik iemand aan de lijn die mij helemaal niet kon helpen en bijna alle zinnen begon met “met alle respect”. Deze heeft duidelijk een telefoontraining nodig. Ik kreeg ook heel sterk het gevoel dat het niet aan Caiway lag maar aan mijn TV, omdat ook steeds gezegd werd dat Caiway alleen... (ik weet de naam van het product niet meer) levert. Al met al heb ik dik een half uur aan de telefoon gehangen zonder resultaat.
Vandaag heeft mijn zoon, die toen twee jaar geleden bij de aanschaf van de TV alle zenders had ingesteld, geprobeerd de zenders opnieuw in te stellen. Ook dit lukt hem niet meer.
Hij heeft de TV gereset waarbij de fabrieksinstellingen opnieuw worden geinstalleerd. Hierna heeft hij geprobeerd de zenders opnieuw in te stellen, maar bij het zoeken van de zenders verschijnt (bij analoge TV) alleen iets van: Caiway netwerk is helemaal digitaal en een telefoonnummer.
Op de een of andere manier wordt bij het zoeken naar digitale zenders via de kabel niets gevonden.
Het systeeminformatie digitaal (TV) geeft de melding "geen signaal" aan bij signaalniveau.
Regelmatig ontvang ik van Caiway informatie voor de overstap naar glasvezel, maar na deze ellende is mijn keuze snel gemaakt.
Ik zal een TV monteur moeten inschakelen, simpelweg omdat de helpdesk van Caiway mij niet kan helpen, maar als blijkt dat het probleem bij Caiway ligt, zal ik zeker niet nalaten dit bij de Consumentenbond en Radar te melden