Caiway ervaringen
https://www.internetervaring.nl/media/reviews/photos/thumbnail/300x300s/96/76/01/caiway-39-1411403530.pngHand op houden en zakken vullen maar oplossingen ho maar. Ik kus de grond op de dag dat er een concurrent zich aandient met wel een aansluiting waarop je kunt vertrouwen en geen vervelende storingen meer waar te nemen zijn.
Gemiddelde score | 3.0 | |
Installatie | 3.0 | |
Helpdesk | 2.0 | |
Internet | 2.0 | |
Bellen | 5.0 | |
Digitale televisie | 3.0 |
drama Caiway
Zo lang Kabelfoon/Caiway in IJsselstein te verkrijgen is ben ik bij hen aangesloten. Waarom? Er bestaan geen andere providers in IJsselstein die werken met glasvezel. Ik vind deze provider één groot drama. Rare beelden op TV, geen of slecht internet en daarbij ook og duur. Er wordt door Caiway echt niets aan gedaan.
Hand op houden en zakken vullen maar oplossingen ho maar. Ik kus de grond op de dag dat er een concurrent zich aandient met wel een aansluiting waarop je kunt vertrouwen en geen vervelende storingen meer waar te nemen zijn.
Fijn dat tv zonder extra kastje kan.
Internet is echt belabberd. De modem is erg goedkoop en heeft bijvoorbeeld geen wifi en maar 1 lan poort. In het begin had ik geen internet en duurde het twee weken totdat de kabel naar mijn huis was vervangen totdat ik soms internet had. Vervolgens minder dan 50% van de tijd verbinding. Na een stuk of 10 monteurs inclusief de 10 verplichte halve dagen vrijnemen om thuis te blijven, nog steeds veel storing. Ook zijn er vaak meer dan 10 wachtenden voor de telefonische helpdesk (via internet/e mail kun je de helpdesk al helemaal niet bereiken), het is een betaalde lijn dus mijn beltegoed ging er ook aan.
Dus in gebreke gesteld. Geen effect en nu accepteren ze nog steeds mijn ontbinding van het jaarcontract niet. Ik vrees dat het de klachtencommissie wordt. Nog eens 50 euro investeren om van dat contract af te komen.
Gemiddelde score | 4.3 | |
Installatie | 4.0 | |
Helpdesk | 6.0 | |
Internet | 1.0 | |
Bellen | Onbekend | |
Digitale televisie | 6.0 |
Internet vol storing
In Gouda, Caiway alles in één over Rekam coax.
Fijn dat tv zonder extra kastje kan.
Internet is echt belabberd. De modem is erg goedkoop en heeft bijvoorbeeld geen wifi en maar 1 lan poort. In het begin had ik geen internet en duurde het twee weken totdat de kabel naar mijn huis was vervangen totdat ik soms internet had. Vervolgens minder dan 50% van de tijd verbinding. Na een stuk of 10 monteurs inclusief de 10 verplichte halve dagen vrijnemen om thuis te blijven, nog steeds veel storing. Ook zijn er vaak meer dan 10 wachtenden voor de telefonische helpdesk (via internet/e mail kun je de helpdesk al helemaal niet bereiken), het is een betaalde lijn dus mijn beltegoed ging er ook aan.
Dus in gebreke gesteld. Geen effect en nu accepteren ze nog steeds mijn ontbinding van het jaarcontract niet. Ik vrees dat het de klachtencommissie wordt. Nog eens 50 euro investeren om van dat contract af te komen.
Helpdesk nauwelijks bereikbaar, ontkennen de problemen en zoeken de oorzaak niet bij zichzelf.
Kortom: slecht produkt
Gemiddelde score | 4.3 | |
Installatie | Onbekend | |
Helpdesk | 1.0 | |
Internet | 1.0 | |
Bellen | 10.0 | |
Digitale televisie | 5.0 |
2 weken geen mail en vervolgens zeer trage internet (nog geen 5Mbit i.p.v. 75Mbit).
Helpdesk nauwelijks bereikbaar, ontkennen de problemen en zoeken de oorzaak niet bij zichzelf.
Kortom: slecht produkt
geen email
kan al dagen geen mails ontvangen en versturen.
en op de home page prachtige aanbiedingen, ipv melding van storing
Gemiddelde score | 2.5 | |
Installatie | Onbekend | |
Helpdesk | 3.0 | |
Internet | 2.0 | |
Bellen | Onbekend | |
Digitale televisie | Onbekend |
email verkeer
al weken problemen met email verkeer. problemen stapelen zich op. de laatste 2 dagen geen email verkeer.
en op de home page prachtige aanbiedingen, ipv melding van storing
Gemiddelde score | 4.5 | |
Installatie | Onbekend | |
Helpdesk | 1.0 | |
Internet | 1.0 | |
Bellen | 10.0 | |
Digitale televisie | 6.0 |
Klantenservice ver beneden pijl, komen nooit hun afspraken na!
afsluiten
we zijn afgesloten van de kabel terwijl wij netjes hebben betaald alle bewijs stukken ontvangen en nog zeggen ze we hebben geen betalingen ontvangen zit al meer dan een week zonder tv schandalig voor woorden dit mensen neem nooit geen caiway stap over naar een provider ik ga nooit meer naar caiway slechte service
BBC FIRST
Ik kan het fout hebben maar het lijkt erop of Caiway lak heeft aan zijn abbonees door niet de mooie zender BBC FIRST door te geven
Gemiddelde score | 5.0 | |
Installatie | Onbekend | |
Helpdesk | 5.0 | |
Internet | Onbekend | |
Bellen | Onbekend | |
Digitale televisie | 5.0 |
Belachelijk
Omdat mijn schoonmoeder geen signaal ontvangst meer had op de kabel, contact gezocht met helpdesk. Werd daar overigens vriendelijk te woord gestaan en ook waren ze behulpzaam. Het probleem kon echter niet opgelost worden en een monteur zal langs moeten komen. Geen probleem zou je zeggen , maar Caiway heeft de storingsdienst uitbesteed bij een derde partij. Mijn schoonmoeder die in de tachtig is en dus graag tv kijkt moet een week wachten voor de monteur langs komt . Dit is ronduit belachelijk . Hoe kun je als caiway nu zo toe staan dat een derde partij zo slecht met je klanten omgaat. De helpdesk medewerker ging daar in mee maar kon ook niets ondernemen, kwestie van capaciteit werd gezegd. Caiway dit is onnodig gezichtsverlies en terecht dat mijn schoonmoeder nu aangeeft dat ze wil overstappen naar een andere provider,aangezien dit toch slechte service is van de caiway.
Wat betreft bestaande klanten bestaat geen korting of acties bij Caiway. Ook al is je jaarcontract afgelopen en je wil bijvoorbeeld verlegen voor een jaar tegen de actieprijs op hun site krijg je te horen dat het alleen geldt voor nieuwe klanten. Zeg je vervolgens dat je dan wil opzeggen voor in mijn situatie 3 huisadressen ivm familie , krijg je te horen moment verbind u door met de afdeling die het meteen kan opzeggen voor u. Schandalig!!
Een afrader!!!!!!
Gemiddelde score | 3.0 | |
Installatie | 4.0 | |
Helpdesk | 1.0 | |
Internet | 1.0 | |
Bellen | Onbekend | |
Digitale televisie | 6.0 |
Slecht internet en waardeloze klantenservice
Internet valt de laatste tijd vaak weg. Contact gehad met de klantenservice , die perse willen dat je overstapt naar glasvezel. Meerdere malen contact gehad met de helpdesk, ze zijn brutaal, ongeïnteresseerd en onprofessioneel.
Wat betreft bestaande klanten bestaat geen korting of acties bij Caiway. Ook al is je jaarcontract afgelopen en je wil bijvoorbeeld verlegen voor een jaar tegen de actieprijs op hun site krijg je te horen dat het alleen geldt voor nieuwe klanten. Zeg je vervolgens dat je dan wil opzeggen voor in mijn situatie 3 huisadressen ivm familie , krijg je te horen moment verbind u door met de afdeling die het meteen kan opzeggen voor u. Schandalig!!
Een afrader!!!!!!
Na tevergeefse pogingen toch maar een lokale tv monteur erbij gehaald die na eigen pogingen toch maar even het binnenkomende signaal vanuit het kastje van caiway opmeette. Hieruit concludeerde we al snel dat het inkomende signaal lager was dan gebruikelijk, namelijk 48db (waar 60db normaal is).
Hierover contact gehad met de helpdesk, die mij eigenlijk vrijwel meteen wegwuifde. "Het signaal dat vanaf de hoofdleiding richting het huis ging was in orde, dus ligt het waarschijnlijk aan de bekabeling binnenshuis".
Het signaalverlies wat tussen de leiding naar mijn huis en het aansluitkastje van caiway binnenshuis ging wouden ze verder niks weten.
Ik had immers voldoende signaal om in ieder geval 1 tv in de woonkamer werkend te maken, dat een 2e tv in de keuken niet meer uit kon met dit zwakke signaal moest ik dan maar voor lief nemen..
Het is dat er geen andere aanbieders op dit netwerk zitten anders was ik al lang gelden overgestapt, het internet heeft op zijn tijd namelijk ook nog wel eens kuren.
Gemiddelde score | 3.4 | |
Installatie | 2.0 | |
Helpdesk | 1.0 | |
Internet | 6.0 | |
Bellen | 7.0 | |
Digitale televisie | 1.0 |
Slechte installatie en waardeloze helpdesk
Probeerde laatst een extra tv in de keuken aan te sluiten met digitale televisie.
Na tevergeefse pogingen toch maar een lokale tv monteur erbij gehaald die na eigen pogingen toch maar even het binnenkomende signaal vanuit het kastje van caiway opmeette. Hieruit concludeerde we al snel dat het inkomende signaal lager was dan gebruikelijk, namelijk 48db (waar 60db normaal is).
Hierover contact gehad met de helpdesk, die mij eigenlijk vrijwel meteen wegwuifde. "Het signaal dat vanaf de hoofdleiding richting het huis ging was in orde, dus ligt het waarschijnlijk aan de bekabeling binnenshuis".
Het signaalverlies wat tussen de leiding naar mijn huis en het aansluitkastje van caiway binnenshuis ging wouden ze verder niks weten.
Ik had immers voldoende signaal om in ieder geval 1 tv in de woonkamer werkend te maken, dat een 2e tv in de keuken niet meer uit kon met dit zwakke signaal moest ik dan maar voor lief nemen..
Het is dat er geen andere aanbieders op dit netwerk zitten anders was ik al lang gelden overgestapt, het internet heeft op zijn tijd namelijk ook nog wel eens kuren.
En bedankt !!
Gemiddelde score | 2.5 | |
Installatie | 5.0 | |
Helpdesk | 1.0 | |
Internet | 3.0 | |
Bellen | Onbekend | |
Digitale televisie | 1.0 |
Fox sport
Dat is lekker, halen ze de premier legeau van het fox sport pakket af en toch hetzelfde bedrag betalen.
En bedankt !!
Televisie zenders vallen inmiddels ook vaker weg. Gewoon zwart beeld. Waar betaal ik eigenlijk voor?
Gemiddelde score | 4.0 | |
Installatie | Onbekend | |
Helpdesk | Onbekend | |
Internet | 1.0 | |
Bellen | 8.0 | |
Digitale televisie | 3.0 |
Internetverbinding Caiway valt steeds weg
Internetverbinding valt steeds sinds weken vaker weg. Volgens klantenservice van caiway ligt het aan de router. Alles opnieuw geïnstalleerd met update, maar hetzelfde probleem. Je wordt er gek van.
Televisie zenders vallen inmiddels ook vaker weg. Gewoon zwart beeld. Waar betaal ik eigenlijk voor?
Slechte helpdesk, bel je drie keer, krijg je drie keer een ander antwoord.
De tarieven bij Caiway stijgen aan de lopende band, ondanks dat de kosten van zenders juist gedaald zijn. Dit jaar zijn er al vier zenders verdwenen.
We waren de laatste in Nederland die RTL Z kregen en de prachtige zender BBC First met Nederlandse ondertiteling wordt bij bijna alle aanbieders doorgegeven maar ook weer niet bij Caiway.
Tevens dwingen ze je toch afname van een interactieve ontvanger voor 8 euro per maand, als je overal buitenshuis op je tablet TV wil kijken.
Ze zijn alleen maar bezig met geld binnen harken, maar service naar de klant is ver te zoeken.
Gemiddelde score | 2.4 | |
Installatie | 2.0 | |
Helpdesk | 1.0 | |
Internet | 5.0 | |
Bellen | 2.0 | |
Digitale televisie | 2.0 |
Ouderwets en traag
Caiway laat de abonnees van HBO en Film1 in de kou staan op de kabel. Slechts 1 HD zender biedt Caiway aan. Dit is jaren lang aangekaart maar Caiway doet er niets mee. Ook Eurosport 2 is in SD terwijl SD op grote televisies er toch niet meer uitziet.
Slechte helpdesk, bel je drie keer, krijg je drie keer een ander antwoord.
De tarieven bij Caiway stijgen aan de lopende band, ondanks dat de kosten van zenders juist gedaald zijn. Dit jaar zijn er al vier zenders verdwenen.
We waren de laatste in Nederland die RTL Z kregen en de prachtige zender BBC First met Nederlandse ondertiteling wordt bij bijna alle aanbieders doorgegeven maar ook weer niet bij Caiway.
Tevens dwingen ze je toch afname van een interactieve ontvanger voor 8 euro per maand, als je overal buitenshuis op je tablet TV wil kijken.
Ze zijn alleen maar bezig met geld binnen harken, maar service naar de klant is ver te zoeken.
Gemiddelde score | 1.7 | |
Installatie | 3.0 | |
Helpdesk | 1.0 | |
Internet | Onbekend | |
Bellen | Onbekend | |
Digitale televisie | 1.0 |
Op de publieke zenders na vooral bij de commerciële zenders dramatisch slechte beeldkwaliteit vooral bij net 5 en discovery channel ondanks het gebruik van een antenne-versterker. Helpdesk bijzonder hooghartig (Het ligt echt aan uw eigen -nieuwe- bekabeling) Het totale gebrek aan concurrentie (derden worden op het glasvezelnet niet toegestaan) maakt het dramatische plaatje compleet. Waardeloos bedrijf.
Gemiddelde score | 4.0 | |
Installatie | 3.0 | |
Helpdesk | 3.0 | |
Internet | 2.0 | |
Bellen | 5.0 | |
Digitale televisie | 7.0 |
Slechte verbinding
De laatste paar maanden is Internet erg slecht en ga caiway verlaten zodra mogelijk.
Drama, vaak helemaal geen draadloos internet of zo traag dat ik regelmatig de neiging heb om mijn tablet door het raam te gooien. Zelfs op de kabel geen verschil met kpn. Spijt van als haren op mijn hoofd. Ga mij oriënteren op iets anders. Nog erger !! Binnen 1 jaar 3 prijsverhogingen. Voor de telefoon zelfs met een ongevraagd gratis pakket bellen naar mobiele nummers.
Gemiddelde score | 3.6 | |
Installatie | 8.0 | |
Helpdesk | 6.0 | |
Internet | 1.0 | |
Bellen | 1.0 | |
Digitale televisie | 2.0 |
Gewoon slecht
Glasvezel zou sneller zijn dan internet van kpn.
Drama, vaak helemaal geen draadloos internet of zo traag dat ik regelmatig de neiging heb om mijn tablet door het raam te gooien. Zelfs op de kabel geen verschil met kpn. Spijt van als haren op mijn hoofd. Ga mij oriënteren op iets anders. Nog erger !! Binnen 1 jaar 3 prijsverhogingen. Voor de telefoon zelfs met een ongevraagd gratis pakket bellen naar mobiele nummers.
Maar de klantenservice/helpdesk is erg waardeloos. Een ambtenaar is er niets bij. Helaas is er geen concurrentie en hebben ze monopoly, anders was ik al lang overgestapt. Ze weten dit zelf natuurlijk ook, waardoor er op geen enkele manier kan worden meegegaan met de wens van de klant en ze kunnen rekenen wat ze willen.
Gemiddelde score | 6.8 | |
Installatie | 8.0 | |
Helpdesk | 1.0 | |
Internet | 10.0 | |
Bellen | Onbekend | |
Digitale televisie | 8.0 |
Slechte klantenservice
Snel internet, makkelijk installatiepakket.
Maar de klantenservice/helpdesk is erg waardeloos. Een ambtenaar is er niets bij. Helaas is er geen concurrentie en hebben ze monopoly, anders was ik al lang overgestapt. Ze weten dit zelf natuurlijk ook, waardoor er op geen enkele manier kan worden meegegaan met de wens van de klant en ze kunnen rekenen wat ze willen.
Gemiddelde score | 9.0 | |
Installatie | 7.0 | |
Helpdesk | 8.0 | |
Internet | 10.0 | |
Bellen | 10.0 | |
Digitale televisie | 10.0 |
Goed geholpen
Goed geholpen met aansluiten wat zelf eerst niet lukte en het internet is heel veel sneller, gewoon top!
Gemiddelde score | 1.8 | |
Installatie | 3.0 | |
Helpdesk | 1.0 | |
Internet | 3.0 | |
Bellen | 1.0 | |
Digitale televisie | 1.0 |
Slechte zaak
Geen verstand van zaken en altijd traag internet.
Gemiddelde score | 3.8 | |
Installatie | 3.0 | |
Helpdesk | 5.0 | |
Internet | 1.0 | |
Bellen | 5.0 | |
Digitale televisie | 5.0 |
Internet
Alles is prima behalve het internet. Dat is hier een drama. Pas verhuist, alles nieuw aangelegd zoals het hoort, alleen het Internet doet het bagger. Zelfs één mobiel kan wifi gebruiken zonder problemen. Verder met een heel gezin gaat het dus niet, jammer
Gemiddelde score | 8.3 | |
Installatie | 8.0 | |
Helpdesk | Onbekend | |
Internet | 9.0 | |
Bellen | Onbekend | |
Digitale televisie | 8.0 |
Prima Snel Internet. Wel een vereiste van een goede router, switches en kabels. Ook het TV signaal over COAX is super. +10mbit HDTV (beter dan Ziggo en KPN). Interactive TV is minder.
heb het wel aangevraagd omdat ik max wil zien maar vooralsnog werkt het niet , steeds de foutmelding :decoderen van het huidige kanaal of opname is niet gelukt !
Al vele keren de entone uitgezet maar ook dit helpt niet.
De kwaliteit van de glasvezel tv uitzendingen is ook minder als dat ze beloven.Veel wegvallende internetverbindingen zorgen ervoor dat de soundbar van onze tv steeds opnieuw contact moet maken met de tv via wifi.
Ook de beloofde snelheden bij het internet worden bij lange na niet gehaald .
Ze hebben hier een monopoliepositie en kunnen doen wat ze willen.
Al met al niet zo erg tevreden.
Voorheen klant (internet) bij xs4all ,in 10 jaar 1 dag storing internet , nu met caiway moet ik meerdere keren per maand de hele boel resetten om er weer een beetje gang in te krijgen
Gemiddelde score | 4.8 | |
Installatie | 6.0 | |
Helpdesk | 3.0 | |
Internet | 4.0 | |
Bellen | 6.0 | |
Digitale televisie | 5.0 |
ontevreden
trouwe klanten horen idd gratis ziggo sport te ontvangen en niet voor 14.95 extra per maand.
heb het wel aangevraagd omdat ik max wil zien maar vooralsnog werkt het niet , steeds de foutmelding :decoderen van het huidige kanaal of opname is niet gelukt !
Al vele keren de entone uitgezet maar ook dit helpt niet.
De kwaliteit van de glasvezel tv uitzendingen is ook minder als dat ze beloven.Veel wegvallende internetverbindingen zorgen ervoor dat de soundbar van onze tv steeds opnieuw contact moet maken met de tv via wifi.
Ook de beloofde snelheden bij het internet worden bij lange na niet gehaald .
Ze hebben hier een monopoliepositie en kunnen doen wat ze willen.
Al met al niet zo erg tevreden.
Voorheen klant (internet) bij xs4all ,in 10 jaar 1 dag storing internet , nu met caiway moet ik meerdere keren per maand de hele boel resetten om er weer een beetje gang in te krijgen
Gemiddelde score | 1.0 | |
Installatie | 1.0 | |
Helpdesk | 1.0 | |
Internet | 1.0 | |
Bellen | 1.0 | |
Digitale televisie | 1.0 |
Drama
Dus gewoon drama, wanneer Ziggo met gratis Ziggo sport?
De caiway helpdesk daarentegen is echt een ramp!
- geen kennis van zaken en medewerkers vaak niet genoeg opgeleid wat betreft technisch als algemene kennis
- interne communicatie is waardeloos waardoor klanten telkens hun verhaal opnieuw moeten doen en dus niet gehoord en geholpen voelen.
- enorm veel spelfouten in de uitgaande mails richting de klanten wat erg onprofessioneel is
En zo kan ik wel een hele lijst maken.
Ik zeg diensten zijn prima echter Helpdesk is waardeloos!
Gemiddelde score | 4.3 | |
Installatie | Onbekend | |
Helpdesk | 1.0 | |
Internet | 6.0 | |
Bellen | Onbekend | |
Digitale televisie | 6.0 |
Diensten ok, Helpdesk niet ok
Met de diensten zelf nooit problemen gehad en minimale storingen.
De caiway helpdesk daarentegen is echt een ramp!
- geen kennis van zaken en medewerkers vaak niet genoeg opgeleid wat betreft technisch als algemene kennis
- interne communicatie is waardeloos waardoor klanten telkens hun verhaal opnieuw moeten doen en dus niet gehoord en geholpen voelen.
- enorm veel spelfouten in de uitgaande mails richting de klanten wat erg onprofessioneel is
En zo kan ik wel een hele lijst maken.
Ik zeg diensten zijn prima echter Helpdesk is waardeloos!
Gemiddelde score | 6.4 | |
Installatie | 6.0 | |
Helpdesk | 7.0 | |
Internet | 6.0 | |
Bellen | 6.0 | |
Digitale televisie | 7.0 |
Bedroevende klantvriendelijkheid van monopolist caiway
Door de monopolie positie van caiway kun je geen kant op. Voor een upgrade naar een hoger pakket kom je niet in aanmerking voor de actiekorting die wel voor nieuwe klanten van toepassing is. Terwijl ik dus structureel meer wil betalen. Maar je hebt geen keus of je zit aan lelijke extra kastjes of kabels voor je tv vast. Wie doorbreekt dit monopolie ? Bestaan er überhaupt wel klantvriendelijke leveranciers op dit gebied ?
wachten
belachelijk ze laten je gewoon heel lang wachten aan de telefoon.
Gemiddelde score | 3.4 | |
Installatie | 3.0 | |
Helpdesk | 3.0 | |
Internet | 1.0 | |
Bellen | 3.0 | |
Digitale televisie | 7.0 |
slechte verbinding internet
Na het verhogen van de snelheid per 1 April is de verbinding weer een ramp continu haperen en uitvallen de beloofde snelheid van 120 mb niet haalbaar, en waardeloze router van sitecom. Voor 1 april ging het beter na veel bellen en een tweede nieuwe router, we zitten op fiber via rekam maar dat wordt niet door Caiway erkend en dus worden we als coax klant behandeld. Caiway zou eens zichzelf moeten vergelijken met andere aanbieders, dan snappen ze waarom ze zoveel klachten krijgen. Erg jammer en gezien de beperking van aanbieders in ons gebied hebben we weinig tot geen keus om over te stappen
maar ze adviseren wel om een andere router aan te schaven
Gemiddelde score | 3.2 | |
Installatie | 3.0 | |
Helpdesk | 2.0 | |
Internet | 1.0 | |
Bellen | 6.0 | |
Digitale televisie | 4.0 |
Grote oplichters
grote oplichters ze leveren de slechtste routers hier door krijgt klant slecht wifi verbinden en als je achter aan gaat zeggen ze caiway ondersteunt geen wifi verbinding
maar ze adviseren wel om een andere router aan te schaven
Waardeloze zooi.
Gemiddelde score | 2.7 | |
Installatie | 6.0 | |
Helpdesk | 1.0 | |
Internet | 1.0 | |
Bellen | Onbekend | |
Digitale televisie | Onbekend |
Nog nooit zo'n traag internet gehad. Opzeggen van het Tv pakket lukte pas na heel veel bellen. Smartcard installeren lukte niet. Helpdesk zei dat ik misschien de kleine lettertjes niet kon lezen.
Waardeloze zooi.
Overstappen naar een andere provider lukt niet, omdat de Caiway een monopoliepositie heeft op het glasvezelnet. Zo'n exclusieve positie is doorgaans aan een bepaalde tijd gebonden. Hoe lang heeft de Caiway nog dit exclusieve recht? Totdat deze praktijk aan de kaak wordt gesteld in "Kanniewaarzijn!"?
voor caiway 10 anderen
Het is bekend dat Caiway duurder is dan andere providers en minder biedt. Mezzo en Brava zijn tot mijn grote spijt al lang van het net verdwenen en sinds een paar maanden wordt ook RTL-Z niet meer doorgegeven.
Overstappen naar een andere provider lukt niet, omdat de Caiway een monopoliepositie heeft op het glasvezelnet. Zo'n exclusieve positie is doorgaans aan een bepaalde tijd gebonden. Hoe lang heeft de Caiway nog dit exclusieve recht? Totdat deze praktijk aan de kaak wordt gesteld in "Kanniewaarzijn!"?
Gemiddelde score | 8.6 | |
Installatie | 10.0 | |
Helpdesk | 10.0 | |
Internet | 7.0 | |
Bellen | 8.0 | |
Digitale televisie | 8.0 |
Goede installatie hulp
Ik had problemen met het installeren van een ci+ module. Telefonisch werd er perfect in stappen uitgelegd hoe ik het moest installeren en degene die ik aan de lijn had wachtte nog netjes tot ik alles gecontroleerd had. Ik werd erg geduldig geholpen wat erg fijn was. Verder nooit problemen met tv en internet van Caiway gehad. Kortom, top!
Man wat was ik gelukkig met Ziggo. Aanbod prima, internet prima, was wel eens wat mee, maar dan belde je om 22.00 met de hulpservice, en als ze het al niet direct konden regelen, was er in ieder geval een luisterend oor. Caiway kabel-tv is beroerder dan Ziggo, wij zitten aan het eind van een oude 80'er jaren kabel, die inmiddels wel wat heeft meegemaakt, maar zonder STEVIGE versterker in huis, krijg je het signaal niet eens bij je tv vanuit de meterkast. Situati zou gelijk moeten zijn aan Ziggo, maar destijds had ik met dezelfde versterker in ieder geval geen regelmatig blokjesbeeld op allerlei zenders.
Internet is van de afdeling vandaag doet het het, misschien morgen ook,
maar meestal is morgen beroerder dan vandaag.
Wanneer ik de glas ervaringen lees, dan wordt dat alleen maar duurder, en niet beter, en vooral ook nog geen mogelijkheid om via mijn HD recorder op te nemen. Oh ja, ook dat ging vroeger prima, maar door het regelmatig uitvallen van het signaal kan ik er nu niet blindelings op vertrouwen, dat tijdens mijn afwezigheid iets wordt opgenomen. De melding 'stroomuitval, kon niet opnemen' en 'het gewenste programma kon niet worden opgenomen door onbekende reden' komt in meer dan 25% van de gevallen voor (ik neem vooral BBC en Belgie op, kennelijk geeft dat meer problemen.
Klantenservice? het woord klant komt alleen op de factuur voor, service nooit van gehoord volgens mij.
Ik kan me het zakelijk niet veroorloven, na 5 dagen op een storingsmelding te antwoorden, zij wel.
Misschien dat ik gewoon terug moet naar een analoge telefoonlijn van xs4all of zo,
in ieder geval geeft dat (heb ik op zakelijk adres waar geen kabel is) een behoorlijk goede internetverbinding, telefoon zonder problemen, en zonder verplicht netnummer ingave binnen eigen gemeente, en dat alles voor nog niet de helft van het geld.
Gemiddelde score | 3.6 | |
Installatie | 6.0 | |
Helpdesk | 2.0 | |
Internet | 2.0 | |
Bellen | 6.0 | |
Digitale televisie | 2.0 |
Caiway? weg ermee...
Verplicht moest Twente, en daarmee ook Gramsbergen (wel Salland, maar ooit pilot voor de Cogas qua kabel) over op Caiway. Cogas legt in heel zijn gebied glas aan, ook bij ons, maar de verplichting om van kabelaar te veranderen bleef. Leuk aanbod van Caiway, na wat vijven en zessen, maar geld is ook niet alles.
Man wat was ik gelukkig met Ziggo. Aanbod prima, internet prima, was wel eens wat mee, maar dan belde je om 22.00 met de hulpservice, en als ze het al niet direct konden regelen, was er in ieder geval een luisterend oor. Caiway kabel-tv is beroerder dan Ziggo, wij zitten aan het eind van een oude 80'er jaren kabel, die inmiddels wel wat heeft meegemaakt, maar zonder STEVIGE versterker in huis, krijg je het signaal niet eens bij je tv vanuit de meterkast. Situati zou gelijk moeten zijn aan Ziggo, maar destijds had ik met dezelfde versterker in ieder geval geen regelmatig blokjesbeeld op allerlei zenders.
Internet is van de afdeling vandaag doet het het, misschien morgen ook,
maar meestal is morgen beroerder dan vandaag.
Wanneer ik de glas ervaringen lees, dan wordt dat alleen maar duurder, en niet beter, en vooral ook nog geen mogelijkheid om via mijn HD recorder op te nemen. Oh ja, ook dat ging vroeger prima, maar door het regelmatig uitvallen van het signaal kan ik er nu niet blindelings op vertrouwen, dat tijdens mijn afwezigheid iets wordt opgenomen. De melding 'stroomuitval, kon niet opnemen' en 'het gewenste programma kon niet worden opgenomen door onbekende reden' komt in meer dan 25% van de gevallen voor (ik neem vooral BBC en Belgie op, kennelijk geeft dat meer problemen.
Klantenservice? het woord klant komt alleen op de factuur voor, service nooit van gehoord volgens mij.
Ik kan me het zakelijk niet veroorloven, na 5 dagen op een storingsmelding te antwoorden, zij wel.
Misschien dat ik gewoon terug moet naar een analoge telefoonlijn van xs4all of zo,
in ieder geval geeft dat (heb ik op zakelijk adres waar geen kabel is) een behoorlijk goede internetverbinding, telefoon zonder problemen, en zonder verplicht netnummer ingave binnen eigen gemeente, en dat alles voor nog niet de helft van het geld.
Gemiddelde score | 1.0 | |
Installatie | Onbekend | |
Helpdesk | 1.0 | |
Internet | 1.0 | |
Bellen | Onbekend | |
Digitale televisie | 1.0 |
meest waardeloze internet, na perfect bij ziggo!
Altijd storingen op het internet, of geen internet. Langzaam internet. Sinds de verplichte overstap alleen maar gedonder. Slecht te bereiken, niet in het weekend, niet gratis en niet in de avond.
Om mijn klacht te kunnen melden
Gemiddelde score | 1.0 | |
Installatie | Onbekend | |
Helpdesk | Onbekend | |
Internet | Onbekend | |
Bellen | Onbekend | |
Digitale televisie | 1.0 |
Slechte tv beeld en niet bereikbaar klachten afdeling
ik heb maandag avond slecht beeld om te vragen of dat door verbinding komt krijg ik niemand aan de lijn ik vind dat een slechte zaak vooral ook omdat de prijs die je ervoor betaald vrij hoog is dus ik wil gewoon iemand kunnen bereiken
Om mijn klacht te kunnen melden
Van de ene naar de andere storing, het blijft ellende. En betalen maar.
Ik heb hier niks meer aan toe te voegen.
Gemiddelde score | 1.0 | |
Installatie | 1.0 | |
Helpdesk | 1.0 | |
Internet | 1.0 | |
Bellen | 1.0 | |
Digitale televisie | 1.0 |
Waardeloze provider, zeer slecht onderhouden Coax netwerk.
Het is niks anders dan sh*t.
Van de ene naar de andere storing, het blijft ellende. En betalen maar.
Ik heb hier niks meer aan toe te voegen.
Gemiddelde score | 6.5 | |
Installatie | Onbekend | |
Helpdesk | Onbekend | |
Internet | 4.0 | |
Bellen | 9.0 | |
Digitale televisie | Onbekend |
slecht internet
het internet is zo vaak echt heel langzaam. ik heb momenten dat ik een internetverbinding van 4mbps heb..
Opzeggingen komen zogenaamd niet binnen, en hun maar facturen af blijven schrijven.
Gemiddelde score | 1.0 | |
Installatie | 1.0 | |
Helpdesk | 1.0 | |
Internet | 1.0 | |
Bellen | 1.0 | |
Digitale televisie | 1.0 |
Geen een afspraak komt deze provider na!
Opzeggingen komen zogenaamd niet binnen, en hun maar facturen af blijven schrijven.
Ga nooit bij caiway, ze beloven een hoop maar er gebeurt niks en afspraken worden niet na
gekomen of die bestaan in eens niet meer!
Gemiddelde score | 4.4 | |
Installatie | 4.0 | |
Helpdesk | 1.0 | |
Internet | 5.0 | |
Bellen | 6.0 | |
Digitale televisie | 6.0 |
Slecht
Na over te willen gaan naar comfort+ en 1e x er over gebeld te hebben omdat het dus niet was om gezet 2e x gebeld omdat het nog steeds niet geregeld was en de rekening behoorlijk hoog was, zou t nu wel goed komen en het te veel betaalde terug gestort worden omdat het hun fout was, nu tot mijn verbazing was het dus nog steeds niet omgezet en wederom dus terug gebeld, nu was er helemaal niks over bekend wat er toen was af gesproken?
Ga nooit bij caiway, ze beloven een hoop maar er gebeurt niks en afspraken worden niet na
gekomen of die bestaan in eens niet meer!
Gemiddelde score | 1.0 | |
Installatie | 1.0 | |
Helpdesk | 1.0 | |
Internet | 1.0 | |
Bellen | Onbekend | |
Digitale televisie | 1.0 |
Heel erg slecht
Heel erg slecht. Gedwongen over moeten stappen en sindsdien nog nooit zulk slecht beeld gehad en Internet is geregeld traag. In de instalatiepakketten ontbrak het een en ander. Digitale ontvanger werkt niet. Analoog op diverse kanalen heel slecht beeld. Moet daar een monteur voor komen, zijn deze kosten voor eigen rekening
Gemiddelde score | 8.5 | |
Installatie | Onbekend | |
Helpdesk | 10.0 | |
Internet | 6.0 | |
Bellen | 10.0 | |
Digitale televisie | 8.0 |
Commentaar op caiway
Ik zie een heleboel slechte commentaren op caiway, maar ik had een repeterende storing op mijn entone decoder, ik heb dit gemeld via twitter en dit is snel en correct afgehandeld door Caiway. ik heb een nieuwe entoneen tot dus ver is de storing weggebleven
Gemiddelde score | 3.5 | |
Installatie | 5.0 | |
Helpdesk | 1.0 | |
Internet | 1.0 | |
Bellen | Onbekend | |
Digitale televisie | 7.0 |
internet storing
Ik heb sinds maart caiway omdat ik verplicht moest overstappen van ziggo naar caiway, ziggo stopte in mijn regio. Sinds de overstap naar caiway nog nooit zo vaak uitval van internet gehad wordt er gek van, bij ziggo nooit geen storing gehad met de zelfde installatie, als je dan belt met de helpdesk van caiway willen ze gelijk monteur langs sturen a 40 euro voorrij kosten, maar goed als je weer de telefoon hebt opgehangen heb je naar ongeveer een half uur weer internet voor een maand ongeveer en dan kun je weer bellen met het zelfde verhaal en als je de haak weer neer legt heb je naar een half uur weer internet voor een maand. En dat gaat al vanaf maart zo aan
Mijn kinderen kijken tv via hun tablet via multiscreen, dat werkt echt handig en zo kan iedereen draadloos tv kijken Door heel het huis. Echter nu Is Android sinds een paar maanden ovregestapt op versie 5 en werkt multiscreen niet meer. Dit duurt nu al maanden, das toch gek voor een bedrijf wat in de it zit. Kunnen dus de app niet aan laten sluiten op de nieuwste versie.
Heb daar over geklaagd en vind dat ik wel recht heb op korting op het abonnementsgeld. Maar nee hoor, krijg een keurig briefje met excuses en we zijn er mee bezig, schande.
Zodra er een goed alternatief komt dan stap ik direct over.
Geen caiway meer dus
Gemiddelde score | 4.0 | |
Installatie | Onbekend | |
Helpdesk | 3.0 | |
Internet | 2.0 | |
Bellen | 5.0 | |
Digitale televisie | 6.0 |
matig
Ben noodgedwongen over gestapt op caiway, wilde eigenlijk kpn maar daar kan ik niet op aangesloten worden. Ik heb regelmatig dat t Internet uit valt of traag en slecht werkt, echt. Waardeloos is dat, gewoon niet betrouwbaar.
Mijn kinderen kijken tv via hun tablet via multiscreen, dat werkt echt handig en zo kan iedereen draadloos tv kijken Door heel het huis. Echter nu Is Android sinds een paar maanden ovregestapt op versie 5 en werkt multiscreen niet meer. Dit duurt nu al maanden, das toch gek voor een bedrijf wat in de it zit. Kunnen dus de app niet aan laten sluiten op de nieuwste versie.
Heb daar over geklaagd en vind dat ik wel recht heb op korting op het abonnementsgeld. Maar nee hoor, krijg een keurig briefje met excuses en we zijn er mee bezig, schande.
Zodra er een goed alternatief komt dan stap ik direct over.
Geen caiway meer dus
wat een ellende
verplicht over moeten stappen van ziggo naar caiway, wat een drama. Slecht of geen internet, blokjes op tv. Meerder keren geen telefoon gehad het afgelopen half jaar. Als hoogtepunt op vrijdagavond geen internet, telefoon en tv. Caiway is weekend aan het voeren en er word letterlijk gezegd: u kan toch wel twee dagen zonder, natuurlijk kan een mens best even zonder tv, telefoon en internet maar het is niet aan de mensen van caiway om zo'n op opmerking te maken. Uiteindelijk betaal je voor deze dienst om nog maar niet te spreken over al die dure mobiele telefoon minuten en het aantal keren dat er bij betaald is voor internet op onze mobiele telefoon. Vaak niet kunnen werken thuis of onze studerende kinderen naar de buren moeten sturen om wel te kunnen internetten. Kortom wat een slechte zaak en wat een niet capabele mensen bij de helpdesk. Sinds gisteren toch maar over gestapt naar een ander, slechter kan het volgens mij niet worden.
Laten we van boven af beginnen.
de installatie: slecht. ik woon in ijsselstein ( eerste gemeente met glasvezel) de installatie ervan werd ineens gedaan. er werd een datum door gegeven en je moest er maar zijn want het kon niet anders, top!
Helpdesk: wat een stelletje onbenullen het enige wat ze kunnen doen is hun simpele lijstje afgaan met dingen die er bij jou fout zijn ( het ligt nooit aan hun!)
internet: man man man! echt drama ik heb een 75 mb per sec verbinding, hah, dus niet.
ik heb een glasvezel verbinding dus alles hoort mooi optimaal te zijn als ik mijn pc / playstation of de pc van een andere direct me me modem stop krijg in hooguit een 10 mb per sec. en via me router ( splinter nieuwen linksys, die een verbinding snelheid kan doorgeven van 1 g per sec) dan heb ik op een goede dag 5 mb per sec. ik heb alles gedaan wat hun zeggen en het ligt nooit aan hun. volgens hun nogmaals slechte helpdesk zien hun dat in daadwerkelijk een verbinding krijg van 75 mb die ik nooit ontvang. waar ik wel elke maand voor betaal.
bellen: nou dan wil je de helpdesk bellen over de slechte kwaliteit. dan kan je lekker 10 min naar een wachtrij nummer wachten ( waarschijnlijk omdat meer mensen over dit zeer slechte bedrijf klagen!).
digi tv : nou dit stoort zo nu en dan. dan happerd het of de zogenaamde HD kwaliteit word heel blokkerig ( wat je wel een op youtube ziet als je een filmpje kijkt wat niet goed laad door zeer slecht internet).
hun tv is eerlijk waar het beste aan het bedrijf en dat geef ik een 4.
ik haat het dat ik alleen deze provider kan kiezen waar ik woon.
dit bedrijf is te slecht voor worden.
dit bedrijf moet echt eens onder de loep genomen worden door een of anderen overheids instantie voor diefstal omdat ze gewoon niet leveren wat ze beloven.
waarschuwing voor iedereen begin hier niet aan ik meen het.
en iedereen die hetzelfde ervaart geef het een duimpje omhoog zodat ze door al de slechte recensies een wat gaan verbeteren aan hun zeer slechte product.
Gemiddelde score | 2.2 | |
Installatie | 2.0 | |
Helpdesk | 1.0 | |
Internet | 1.0 | |
Bellen | 3.0 | |
Digitale televisie | 4.0 |
Zeer slecht bedrijf
Dit bedrijf is zeer slecht!
Laten we van boven af beginnen.
de installatie: slecht. ik woon in ijsselstein ( eerste gemeente met glasvezel) de installatie ervan werd ineens gedaan. er werd een datum door gegeven en je moest er maar zijn want het kon niet anders, top!
Helpdesk: wat een stelletje onbenullen het enige wat ze kunnen doen is hun simpele lijstje afgaan met dingen die er bij jou fout zijn ( het ligt nooit aan hun!)
internet: man man man! echt drama ik heb een 75 mb per sec verbinding, hah, dus niet.
ik heb een glasvezel verbinding dus alles hoort mooi optimaal te zijn als ik mijn pc / playstation of de pc van een andere direct me me modem stop krijg in hooguit een 10 mb per sec. en via me router ( splinter nieuwen linksys, die een verbinding snelheid kan doorgeven van 1 g per sec) dan heb ik op een goede dag 5 mb per sec. ik heb alles gedaan wat hun zeggen en het ligt nooit aan hun. volgens hun nogmaals slechte helpdesk zien hun dat in daadwerkelijk een verbinding krijg van 75 mb die ik nooit ontvang. waar ik wel elke maand voor betaal.
bellen: nou dan wil je de helpdesk bellen over de slechte kwaliteit. dan kan je lekker 10 min naar een wachtrij nummer wachten ( waarschijnlijk omdat meer mensen over dit zeer slechte bedrijf klagen!).
digi tv : nou dit stoort zo nu en dan. dan happerd het of de zogenaamde HD kwaliteit word heel blokkerig ( wat je wel een op youtube ziet als je een filmpje kijkt wat niet goed laad door zeer slecht internet).
hun tv is eerlijk waar het beste aan het bedrijf en dat geef ik een 4.
ik haat het dat ik alleen deze provider kan kiezen waar ik woon.
dit bedrijf is te slecht voor worden.
dit bedrijf moet echt eens onder de loep genomen worden door een of anderen overheids instantie voor diefstal omdat ze gewoon niet leveren wat ze beloven.
waarschuwing voor iedereen begin hier niet aan ik meen het.
en iedereen die hetzelfde ervaart geef het een duimpje omhoog zodat ze door al de slechte recensies een wat gaan verbeteren aan hun zeer slechte product.
waardeloos
wat een slechte provider, veel storingen ,sommige zenders zomaar weg, Ziggo was veel beter, helaas verplicht moeten overstappen, omdat Ziggo niet in de regio zit.
39,- vragen is al een belachelijke prijs. En dan ook nog eens minstens 2x per maand een dikke storing in Gouda en omstreken.
Helaas ben ik aangewezen op kabel. Dat is dan ook de machtspositie van Caiway.
Geen aanrader!
Gemiddelde score | 5.3 | |
Installatie | 7.0 | |
Helpdesk | 7.0 | |
Internet | 2.0 | |
Bellen | Onbekend | |
Digitale televisie | Onbekend |
De storings provider
Wat een waardeloze aanbieder is dit zeg. Voor de 4e keer deze maand storingen. Ben beperkt om te werken op deze manier.
39,- vragen is al een belachelijke prijs. En dan ook nog eens minstens 2x per maand een dikke storing in Gouda en omstreken.
Helaas ben ik aangewezen op kabel. Dat is dan ook de machtspositie van Caiway.
Geen aanrader!
Ik had daar wel interesse in. Op de vraag hoe ik het proefabonnement op kon zeggen indien het mij niet beviel was het antwoord dat een telefoontje voldoende was.
Wat daarbij niet werd vertelt is dat Caiway conform de algemene voorwaarden een maand opzegtermijn hanteert.
Het gaat niet om veel geld maar om het principe: dit is niet netjes.
Nadat ik mijn irritatie telefonisch heb laten blijken is bij wijze van 'hoge uitzondering' de einddatum gewijzigd in de het einde van de gratis proefperiode.
Toch blijf ik desondanks met een kater achter en ga dus nooit meer in op telefonische acquisitie van Caiway. Dit soort praktijken passen niet bij een gerenommeerde provider!
Gemiddelde score | 3.0 | |
Installatie | Onbekend | |
Helpdesk | 2.0 | |
Internet | Onbekend | |
Bellen | Onbekend | |
Digitale televisie | 4.0 |
Misleidende telefonische acquisitie door Caiway!
Caiway belt haar leden telefonisch met de aanbieding om gratis 2 maanden Plus TV uit te proberen.
Ik had daar wel interesse in. Op de vraag hoe ik het proefabonnement op kon zeggen indien het mij niet beviel was het antwoord dat een telefoontje voldoende was.
Wat daarbij niet werd vertelt is dat Caiway conform de algemene voorwaarden een maand opzegtermijn hanteert.
Het gaat niet om veel geld maar om het principe: dit is niet netjes.
Nadat ik mijn irritatie telefonisch heb laten blijken is bij wijze van 'hoge uitzondering' de einddatum gewijzigd in de het einde van de gratis proefperiode.
Toch blijf ik desondanks met een kater achter en ga dus nooit meer in op telefonische acquisitie van Caiway. Dit soort praktijken passen niet bij een gerenommeerde provider!
Gemiddelde score | 1.0 | |
Installatie | 1.0 | |
Helpdesk | 1.0 | |
Internet | 1.0 | |
Bellen | 1.0 | |
Digitale televisie | 1.0 |
Zoooo slecht
Een jaar lang bezig geweest. Alles maar dan ook alles vervangen en het werkt al een jaar lang niet of slecht. Nooit meer Caiway, vreselijk.
storing
steeds meer storingen, zelfs sinds donderdag en nu is het dinsdag en nog steeds niet opgelost, echt waardeloos