Caiway ervaringen
https://www.internetervaring.nl/media/reviews/photos/thumbnail/300x300s/96/76/01/caiway-39-1411403530.pngGemiddelde score | 5.3 | |
Installatie | Onbekend | |
Helpdesk | 1.0 | |
Internet | 8.0 | |
Bellen | 6.0 | |
Digitale televisie | 6.0 |
Caiway? wat moet ik ermee?
Ik ben vanaf 1993 lid bij Caiway, 8 jaar geleden verhuist naar een wijk waar glasvezel vanaf 2005 in gebruik is genomen, 3 in 1 pakket: supersnel! In het begin veel problemen gehad met de vaste telefoon, maar is inmiddels opgelost. Maar de helpdesk: vreselijke slecht onderlinge communicerende mensen. Als je überhaupt al door de wachtrij heen komt, iemand van de belastingdienst aan de lijn krijgen is eenvoudiger. Wij betalen nu rond de 70/75E P/M maar op de Caiway site word het 3 in 1 pakket voor 50E P/M eerste 3 maanden voor 40E aangeboden, dat willen wij ook! Wij hebben vanaf november 2012 talloze keren met de helpdesk gebeld om dit geregeld te krijgen. Helpdesk "Kitty" zei: natuurlijk kan dat! Er werd ons beloofd dat de eerst volgende factuur 50E zou zijn. Bij de eerst volgende factuur bleek dat dit helaas niet was gelukt, het was wederom het oude bedrag, rond de 70/75E. We voelde ons wel wat bezwaard maar hebben toch de helpdesk gebeld om te vragen wat er fout ging. Kitty2 vertelde dat er niets bekend was over het omzetten van een abonnement, maar ze zou het direct regelen. In de tussentijd ging onze glasvezel verbinding stuk, de Caiway monteur die 2 dagen later kwam stelde vast dat hij dit niet kon repareren en zou zorgen dat de juiste monteur langs zou komen. 2 weken later hadden we weer internet. na het beantwoorden van talloze e-mails die inmiddels 2 weken oud waren kregen we weer een factuur van Caiway met het oude bedrag erop. Met het schaamrood op onze kaken hebben we wederom met Kitty gebeld. Kitty3 kon in het Caiway systeem niets terug vinden van het omzetten van ons abonnement, maar zou dit natuurlijk bij hoge uitzondering voor ons regelen. Ook werd ons een korting beloofd van 50E omdat wij dik 2 weken zonder internet hadden gezeten, wat aardig! Het einde van de maand naderde en wij konden onze nieuwsgierig bijna niet meer bedwingen, zou het dan nu toch gelukt zijn bij Kitty? Maar helaas, geen korting van 50E en geen goedkoper abonnement. Toch maar weer gebeld. Nu kregen we Kitty4 aan de lijn, zij wist niets van een abonnement wijziging maar wel van de tegemoetkoming. Deze was nu 25E en was verwerkt in de kosten op onze factuur. Gek genoeg is het eindbedrag op de factuur 73,13E met telefoonkosten van 4,50E. De factuur toch maar weer betaald, alleen dom genoeg hebben we teveel overgemaakt (wel het juiste factuurnummer vermeld). Helaas zijn we wederom 2 weken afgesloten geweest omdat we een betaling achterstand hadden(?) Dat wist de mannelijke uitvoering van Kitty te vertellen. "Ons systeem ziet een fout overboeking bedrag als een niet betaling" Na het voldoen van 79,75E her-aansluitkosten en 17,50E herinneringskosten mochten wij weer met volle teugen van het Caiway net genieten. Helaas wist de mannelijke Kitty niets van een abonnementswijziging, hij kon ons wel vertellen dat dit helemaal niet mogelijk is (?) .... ik denk dat ik tot nu toe best wel geduldig ben geweest. Komende week wacht ik een reactie van Caiway af, en dan moet ik na 20 jaar trouw toch gaan verkassen naar een ander provider, zucht...
Ik ben persoonlijk al 5 jaar klant bij Caiway. Eigenlijk noodgedwongen, omdat er geen andere aanbieder is voor de kabel. Op wat storingen op de televisie na heb ik nagenoeg geen storingen gehad.
Wel heb ik vorige week mijn contract bekeken om te kijken of ik niet aantrekkelijk kon overstappen. Ik bleek voor hetzelfde geld (2 euro meer) een veel aantrekkelijker abonnement te kunnen krijgen. Op de site werden ook hele leuke instap aanbiedingen gedaan. Bij navraag bleek dit alleen voor nieuwe klanten te gelden. Krijgen omgerekend 150 euro korting als ze klant worden. Ik heb aangegeven dat ik het raar vind dat ik, als bestaande klant, niet beloond wordt klant van Caiway te mogen zijn. Hieropvolgend heb ik een klacht op klacht.nl gezet en ik werd netjes binnen een dag door Caiway gebeld. Eigenlijk ben ik er niets mee opgeschoten. Ja, ik krijg voor hetzelfde geld 'betere' producten, maar meer ook niet. En hier is ook niet pro-actief actie op genomen door Caiway naar bestaande klanten. Anders had ik wellicht eerder overgestapt. Tijdens het gesprek hebben we wel een discussie gehad over de monopolistische positie van Caiway dit bleef zij ontkennen dat zij deze had. Echter door voorbeelden te noemen kwamen ze er zelf achter dat ze inderdaad een monopolistische positie bezat.
Over de helpdesk ben ik inderdaad ook niet tevreden. Je kan net zo goed niet bellen en googlen (als internet er tenminste niet uit ligt).
Wanneer er in de omgeving Schiedam meerdere aanbieders voor de kabel komen (wat ik op kort termijn niet verwacht) zal ik zeker overwegen om over te stappen.
Gemiddelde score | 4.4 | |
Installatie | 5.0 | |
Helpdesk | 2.0 | |
Internet | 5.0 | |
Bellen | 5.0 | |
Digitale televisie | 5.0 |
Helaas geen andere optie
De reden van deze 'review' is dat ik hoop iets los te maken bij Caiway.
Ik ben persoonlijk al 5 jaar klant bij Caiway. Eigenlijk noodgedwongen, omdat er geen andere aanbieder is voor de kabel. Op wat storingen op de televisie na heb ik nagenoeg geen storingen gehad.
Wel heb ik vorige week mijn contract bekeken om te kijken of ik niet aantrekkelijk kon overstappen. Ik bleek voor hetzelfde geld (2 euro meer) een veel aantrekkelijker abonnement te kunnen krijgen. Op de site werden ook hele leuke instap aanbiedingen gedaan. Bij navraag bleek dit alleen voor nieuwe klanten te gelden. Krijgen omgerekend 150 euro korting als ze klant worden. Ik heb aangegeven dat ik het raar vind dat ik, als bestaande klant, niet beloond wordt klant van Caiway te mogen zijn. Hieropvolgend heb ik een klacht op klacht.nl gezet en ik werd netjes binnen een dag door Caiway gebeld. Eigenlijk ben ik er niets mee opgeschoten. Ja, ik krijg voor hetzelfde geld 'betere' producten, maar meer ook niet. En hier is ook niet pro-actief actie op genomen door Caiway naar bestaande klanten. Anders had ik wellicht eerder overgestapt. Tijdens het gesprek hebben we wel een discussie gehad over de monopolistische positie van Caiway dit bleef zij ontkennen dat zij deze had. Echter door voorbeelden te noemen kwamen ze er zelf achter dat ze inderdaad een monopolistische positie bezat.
Over de helpdesk ben ik inderdaad ook niet tevreden. Je kan net zo goed niet bellen en googlen (als internet er tenminste niet uit ligt).
Wanneer er in de omgeving Schiedam meerdere aanbieders voor de kabel komen (wat ik op kort termijn niet verwacht) zal ik zeker overwegen om over te stappen.
Gemiddelde score | 3.4 | |
Installatie | 5.0 | |
Helpdesk | 1.0 | |
Internet | 5.0 | |
Bellen | 5.0 | |
Digitale televisie | 1.0 |
CAIway, weg ermee!
Al maanden problemen (blokkig beeld en geen signaal op sommige zenders) met mijn TV beeld. Nu al 4 keer monteur geweest. En contact met helpdesk die steeds dezelfde vragen stelt als de monteurs al hebben gedaan en niet terugbellen volgens afspraak.Al met al een groot drama, maar helaas heb ik geen UPC of Ziggo als alternatief.CAIway, weg ermee!!!!
Gemiddelde score | 3.3 | |
Installatie | Onbekend | |
Helpdesk | 2.0 | |
Internet | 1.0 | |
Bellen | Onbekend | |
Digitale televisie | 7.0 |
nog geen week zonder fatsoenlijk internet
Het internet van caiway heb ik nu al ruim en jaar en ik moet zeggen ik heb zelden een week gehad waarbij het internet stabiel was. Rond de spitsuren tussen 15.00 uur tot ong 22.00 is het internet bedroevend, ms tijden lopen op tot boven de 500+. Echter heb ik al vele mails geschreven bij caiway waarop iedere keer weer krijg te horen "We zijn je melding nagegaan en hebben een aantal technische aanpassingen verricht. De snelheid van je abonnement moet nu wel haalbaar zijn." Nou dat kan je vergeten. Heel jammer dat er hier in dit dorp alleen door caiway word geleverd anders was ik al lang overgestapt. Er word gewoon niks aan gedaan om het te verbeteren.
Internet valt om de haverklap weg. Caiway claimt een snelle verbinding te verzorgen.
We hebben nu als alternatief Digitenne voor TV ( blijkt goedkoper en stukken beter dan Caiway) en een hele slechte telefoon verbinding voor internet. Blijkt weinig langzamer dan de kabel, maar werkt wel altijd. Met dank aan XS4ALL.
Advies. Caiway en Rekam, niet doen. We hebben hierin het buitengebied zelf de kabel aan moeten leggen ( kosten ca 5000 euro ) en de leverancier ( Rekam en Caiway ) proberen zelfs niet om een behoorlijk signaal aan te leveren.
Gemiddelde score | 1.0 | |
Installatie | 1.0 | |
Helpdesk | 1.0 | |
Internet | 1.0 | |
Bellen | Onbekend | |
Digitale televisie | 1.0 |
caiway - niet doen !!!!
TV is ronduit slecht, vaak dagen geen signaal. Als je al durft te klagen, dan krijg je te horen dat je de enige bent. Vraag je de buurt na, dan heeft iedereen hetzelfde probleem. Het duurt vaak meer dan een uur voordat je de helpdesk te pakken kan krijgen. Blijkbaar is dat een strategie.
Internet valt om de haverklap weg. Caiway claimt een snelle verbinding te verzorgen.
We hebben nu als alternatief Digitenne voor TV ( blijkt goedkoper en stukken beter dan Caiway) en een hele slechte telefoon verbinding voor internet. Blijkt weinig langzamer dan de kabel, maar werkt wel altijd. Met dank aan XS4ALL.
Advies. Caiway en Rekam, niet doen. We hebben hierin het buitengebied zelf de kabel aan moeten leggen ( kosten ca 5000 euro ) en de leverancier ( Rekam en Caiway ) proberen zelfs niet om een behoorlijk signaal aan te leveren.
abo van 40Kbs. gehaalde snelheid onder 10Kbs.
helpdesk niet bereikbaar met pasen.
Gemiddelde score | 2.0 | |
Installatie | Onbekend | |
Helpdesk | Onbekend | |
Internet | 2.0 | |
Bellen | Onbekend | |
Digitale televisie | Onbekend |
internet zeer traag
vandaag 1e paasdag is internet zeer traag.
abo van 40Kbs. gehaalde snelheid onder 10Kbs.
helpdesk niet bereikbaar met pasen.
Wij zijn al sinds het begin klant bij Caiway en hebben tegenwoordig het All-in-one pakket inclusief het TV Complete abonnement.
Installatie: Geen rating; Wij hebben alles zelf aangelegd en aangesloten.
Helpdesk: Een 8; We werden (beide keren) keurig netje geholpen en wat men niet wist ging men even navragen. Waarom dan geen 10? Omdat de wachttijd vrij lang is, wel is het zo wij als Caiway telefonie abonnee gratis naar de helpdesk kunnen bellen. Een ander 'minpunt' was dat men te snel was; wanneer men op vrijdagavond zegt op maandag het andere modem te gaan activeren is het 'vervelend' om er op zaterdagochtend achter te komen dat er geen internet en geen telefoon meer is. Het vervangen van het oude met het nieuwe modem loste dit probleem overigens wel direct op.
Internet: Een 8; Wellicht zelfs een 9, maar dat moet nog blijken. Wij hadden op piekmomenten, wanneer alle 4 de gezinsleden aan het internetten waren, last van het uitvallen van het (Scientific Atlanta Webstar EPC2203) modem. De rest van de tijd werkte het internet probleemloos. Enig speurwerk op het internet leerde dat dit best wel eens aan het modem kon liggen aangezien het betreffende Scientific Atlanta Webstar EPC2203 modem geen 'channel-bonding' ondersteunt. Hetgeen zoveel inhoudt als dat men middels dit modem slechts op 1 'downstream-channel' tegelijkertijd ingelogd kan zijn. Om een lang verhaal kort te houden hebben wij dit 5 of 6 jaar oude modem vervangen door het momenteel door Caiway als standaard gehanteerde Arris Touchstone TM722B modem en de problemen zijn opgelost.
De snelheid voor het goedkoopste internet abonnement dient 8 Mb download en 1 Mb upload te zijn, bij ons is de download gemiddeld 13 Mb en de upload snelheid 1,7 Mb, en dit nog via het draadloze netwerk ook. (Gemeten via de UPC site; http://www.upc.nl/internet/snel_internet/speedtest).
>> Tip: Koop dit modem via Marktplaats of een andere veilingsite tweedehands voor zo'n 15 tot 30 euro, een nieuwe kost EUR 69,00.
Bellen: Een 8; Weinig tot geen problemen, alleen voorheen wel met het Scientific Atlanta Webstar EPC2203 modem aangezien geen internet ook (vaak) betekent geen telefoon. Sinds het aansluiten van het Arris Touchstone type TM722B geen problemen meer met uitvallen van de telefoonverbinding. Een 'nadeel' is wel dat de prijzen van bellen recentelijk van zo'n 3 naar 10 cent per minuut zijn gegaan, maar dit tarief wordt ook door de alternatieve aanbieders berekend.
>> Tip: In plaats van ze iedere maand te laten vervallen kun je je eventuele 'gratis' mobiele (gsm) belminuten natuurlijk ook vanuit huis opmaken, dan snijdt het mes aan twee kanten.
Digitale televisie: Een 9; Geen problemen, in het hele huis goede ontvangst van het DVB-C én DVB-T signaal.
>> Tip: Hoewel Caiway het niet van de daken schreeuwt zendt men alle publieke Nederlandse publieke en commerciële tv zenders, alsmede het Vlaamse één en Canvas ook in de DVB-T (Digitenne) norm uit. Dit is handig wanneer uw (oudere) flatscreen televisie geen ingebouwde DVB-C (digitale kabel) ontvanger bezit en u voornamelijk naar de Nederlandse en Vlaamse televisiezenders kijkt, u heeft dan geen externe ontvanger nodig en kan dan gewoon de bij de televisie bijgeleverde originele afstandsbediening gebruiken.
Gemiddelde score | 8.0 | |
Installatie | Onbekend | |
Helpdesk | 8.0 | |
Internet | 8.0 | |
Bellen | 7.0 | |
Digitale televisie | 9.0 |
Een positieve(re) ervaring met Caiway
Ditmaal eens een positieve(re) ervaring met Caiway en haar producten, hoewel ook wij van mening zijn dat het 'vroeger', toen ze nog kleiner en volledig zelfstandig waren, beter was.
Wij zijn al sinds het begin klant bij Caiway en hebben tegenwoordig het All-in-one pakket inclusief het TV Complete abonnement.
Installatie: Geen rating; Wij hebben alles zelf aangelegd en aangesloten.
Helpdesk: Een 8; We werden (beide keren) keurig netje geholpen en wat men niet wist ging men even navragen. Waarom dan geen 10? Omdat de wachttijd vrij lang is, wel is het zo wij als Caiway telefonie abonnee gratis naar de helpdesk kunnen bellen. Een ander 'minpunt' was dat men te snel was; wanneer men op vrijdagavond zegt op maandag het andere modem te gaan activeren is het 'vervelend' om er op zaterdagochtend achter te komen dat er geen internet en geen telefoon meer is. Het vervangen van het oude met het nieuwe modem loste dit probleem overigens wel direct op.
Internet: Een 8; Wellicht zelfs een 9, maar dat moet nog blijken. Wij hadden op piekmomenten, wanneer alle 4 de gezinsleden aan het internetten waren, last van het uitvallen van het (Scientific Atlanta Webstar EPC2203) modem. De rest van de tijd werkte het internet probleemloos. Enig speurwerk op het internet leerde dat dit best wel eens aan het modem kon liggen aangezien het betreffende Scientific Atlanta Webstar EPC2203 modem geen 'channel-bonding' ondersteunt. Hetgeen zoveel inhoudt als dat men middels dit modem slechts op 1 'downstream-channel' tegelijkertijd ingelogd kan zijn. Om een lang verhaal kort te houden hebben wij dit 5 of 6 jaar oude modem vervangen door het momenteel door Caiway als standaard gehanteerde Arris Touchstone TM722B modem en de problemen zijn opgelost.
De snelheid voor het goedkoopste internet abonnement dient 8 Mb download en 1 Mb upload te zijn, bij ons is de download gemiddeld 13 Mb en de upload snelheid 1,7 Mb, en dit nog via het draadloze netwerk ook. (Gemeten via de UPC site; http://www.upc.nl/internet/snel_internet/speedtest).
>> Tip: Koop dit modem via Marktplaats of een andere veilingsite tweedehands voor zo'n 15 tot 30 euro, een nieuwe kost EUR 69,00.
Bellen: Een 8; Weinig tot geen problemen, alleen voorheen wel met het Scientific Atlanta Webstar EPC2203 modem aangezien geen internet ook (vaak) betekent geen telefoon. Sinds het aansluiten van het Arris Touchstone type TM722B geen problemen meer met uitvallen van de telefoonverbinding. Een 'nadeel' is wel dat de prijzen van bellen recentelijk van zo'n 3 naar 10 cent per minuut zijn gegaan, maar dit tarief wordt ook door de alternatieve aanbieders berekend.
>> Tip: In plaats van ze iedere maand te laten vervallen kun je je eventuele 'gratis' mobiele (gsm) belminuten natuurlijk ook vanuit huis opmaken, dan snijdt het mes aan twee kanten.
Digitale televisie: Een 9; Geen problemen, in het hele huis goede ontvangst van het DVB-C én DVB-T signaal.
>> Tip: Hoewel Caiway het niet van de daken schreeuwt zendt men alle publieke Nederlandse publieke en commerciële tv zenders, alsmede het Vlaamse één en Canvas ook in de DVB-T (Digitenne) norm uit. Dit is handig wanneer uw (oudere) flatscreen televisie geen ingebouwde DVB-C (digitale kabel) ontvanger bezit en u voornamelijk naar de Nederlandse en Vlaamse televisiezenders kijkt, u heeft dan geen externe ontvanger nodig en kan dan gewoon de bij de televisie bijgeleverde originele afstandsbediening gebruiken.
Heb in een aantal verschillende plaatsen gewoond en nu een paar jaar in Loenen. Al geruime tijd een alles in 1 pakket van Caiway....veel storing op de coax, hier zijn zeker 10 monteurs voor langs geweest. Elke keer een ander verhaal, coax in huis (hagel nieuw aangelegd), dan weer buiten, dan in de verdeelkast...GEK wordt je ervan. Maar oplossen ho maar!! Na veel ellende overgestapt naar glasvezel. Helaas kun je na honderden toezeggingen nog steeds niet 2 tv's aansluiten op glasvezel. Ook interactieve tv krijgen ze niet van de grond. Hierdoor blijft het tv signaal op de tv boven gewoon slecht...blokkerig...beeld staat stil etc.
Ook al meerdere Airties modems ontvangen omdat ze binnen no time kapot gaan. Gemiddeld 2 keer per dag het kastje aan en uit zetten, anders geen signaal.
Ook facturatie is slordig, heb al meerdere keren gebeld omdat ze de korting voor het alles in 1 pakket niet verwerken. De laatste keer aangegeven dat het taste pakket er vanaf kon. Zou verwerkt worden...maar helaas...weer niet gebeurt. Gebeld en dan wordt er gezegd, dat ze niets in het systeem kunnen vinden....dus ook niet kunnen crediteren.
Het komt zo langzamerhand flink m'n neus ALTERNATIEF!!
Gemiddelde score | 1.0 | |
Installatie | 1.0 | |
Helpdesk | 1.0 | |
Internet | 1.0 | |
Bellen | 1.0 | |
Digitale televisie | 1.0 |
Zeer slechte ervaring..al ruim 1,5 jaar bezig een storing te verhelpen
Heb in een aantal verschillende plaatsen gewoond en nu een paar jaar in Loenen. Al geruime tijd een alles in 1 pakket van Caiway....veel storing op de coax, hier zijn zeker 10 monteurs voor langs geweest. Elke keer een ander verhaal, coax in huis (hagel nieuw aangelegd), dan weer buiten, dan in de verdeelkast...GEK wordt je ervan. Maar oplossen ho maar!! Na veel ellende overgestapt naar glasvezel. Helaas kun je na honderden toezeggingen nog steeds niet 2 tv's aansluiten op glasvezel. Ook interactieve tv krijgen ze niet van de grond. Hierdoor blijft het tv signaal op de tv boven gewoon slecht...blokkerig...beeld staat stil etc.
Ook al meerdere Airties modems ontvangen omdat ze binnen no time kapot gaan. Gemiddeld 2 keer per dag het kastje aan en uit zetten, anders geen signaal.
Ook facturatie is slordig, heb al meerdere keren gebeld omdat ze de korting voor het alles in 1 pakket niet verwerken. De laatste keer aangegeven dat het taste pakket er vanaf kon. Zou verwerkt worden...maar helaas...weer niet gebeurt. Gebeld en dan wordt er gezegd, dat ze niets in het systeem kunnen vinden....dus ook niet kunnen crediteren.
Het komt zo langzamerhand flink m'n neus ALTERNATIEF!!
Zo gaat het:
1. Probleem internet
2. Bellen, Vraag1: Heeft u de splitter al verwijderd. Vraag2: Heeft u de modem al direct aan een computer aangesloten zonder router, We gaan een week een signaal test uitvoeren en komen dan bij u terug.
3. Monteur komt langs en verteld dat alles goed blijkt te zijn
4. Terug naar stap 1.
Thats it. En zo zal het een half jaar door gaan, misschien langer. Tot dat je deze provider zat bent en helaas geen alternatief kan vinden dan DSL. Ze hebben een monopolie positie op het kabelnet en er is gewoon geen ander alternatief.
Nooit meer in zee met zo'n flutbedrijf zowel Caiway and het kabelnetwerk van rekam is in een ZEER slechte staat.
Gemiddelde score | 1.0 | |
Installatie | 1.0 | |
Helpdesk | 1.0 | |
Internet | 1.0 | |
Bellen | 1.0 | |
Digitale televisie | 1.0 |
Zeer slecht bedrijf, Monopolie positie en ze kunnen doen wat ze willen.
Zeer slecht bedrijf, zeer slechte ervaring en probleem oplossing is zeer ver te zoeken.
Zo gaat het:
1. Probleem internet
2. Bellen, Vraag1: Heeft u de splitter al verwijderd. Vraag2: Heeft u de modem al direct aan een computer aangesloten zonder router, We gaan een week een signaal test uitvoeren en komen dan bij u terug.
3. Monteur komt langs en verteld dat alles goed blijkt te zijn
4. Terug naar stap 1.
Thats it. En zo zal het een half jaar door gaan, misschien langer. Tot dat je deze provider zat bent en helaas geen alternatief kan vinden dan DSL. Ze hebben een monopolie positie op het kabelnet en er is gewoon geen ander alternatief.
Nooit meer in zee met zo'n flutbedrijf zowel Caiway and het kabelnetwerk van rekam is in een ZEER slechte staat.
Gemiddelde score | 1.2 | |
Installatie | 1.0 | |
Helpdesk | 1.0 | |
Internet | 1.0 | |
Bellen | 2.0 | |
Digitale televisie | 1.0 |
Caiway is dramatisch
Caiway is werkelijk het allerslechtste bedrijf waar ik ooit klant ben geweest. Dit soort bedrijven bestaan dankzij hun monopolie op de kabel. Wij zijn 6 maanden klant en hebben enkel slechte ervaringen. We zaten een paar weken zonder telefoon omdat het nummerbehoud niet was verwerkt. De digitale TV ontvanger werd kapot geleverd (moesten we zelf omruilen), de ingangsdatum wijzigde steeds, de ontvanger voor de tweede televisie werd niet geleverd, de helpdesk reageert niet op klachten, de internetverbinding is veel trager dan verwacht. Wij hadden een jaarcontract sinds begin september. Begin februari kregen wij een brief (gedateerd 30 januari) dat ons tarief omhoog ging per 1 maart terwijl we een vast contract hadden. We mochten gratis opzeggen maar alleen per 28 februari. Veel te weinig tijd dus om een nieuwe provider te vinden (dit kost zo'n 4 weken). Per 15 of 31 maart opzeggen was niet mogelijk want dan zouden we alle kosten tot september 2013 moeten betalen. Toch maar opgezegd per 28 feb. We zitten nu dus een aantal dagen in maart zonder televisie, internet en telefonie. Direct na de opzegging schreef Caiway toch een boetebedrag af van onze rekening van 150 euro. Het enige waar ze wel snel in zijn. Dit bedrijf zou eigenlijk niet mogen bestaan. Wat een boevenbende.
Daar komt bij dat ik mijn wachtwoord voor de mail niet meer correct kan invullen .Al 2 keer een brief ontvangen met nieuw wachtwoord dat niet werkt .Morgen maar weer bellen . Dit bezorgt me echter de grootste ergernis .Verscheiden keren proberen te bellen maar na het horen van `` nog 10 wachtende voor u `` maar weer opgehangen .Maar omdat ze per mail je niet te woord staan maar weer geprobeerd . Conclusie : 35 min aan de lijn voor 1 nieuw wachtwoord dat het nu weer niet doet op de webmail.Ik zou graag willen dat we de keus hadden voor meerder providers in ons dorp maar helaas . Staan niet voor niks onderaan in alle polls.
Gemiddelde score | 2.0 | |
Installatie | Onbekend | |
Helpdesk | 1.0 | |
Internet | 3.0 | |
Bellen | Onbekend | |
Digitale televisie | Onbekend |
Geen Post
Onze provider KBG ( Berghem ) overgenomen door Caiway. Ze snappen er zelf helemaal niks van wat betreft mijn overgenomen internet abonnement. Meerder malen `` zelf `` moeten melden dat er geen betalingen werden afgehouden . Na maanden zijn ze er achter dat ik toch wel degelijk internet afneem van hun . Zouden alles weer goed natrekken en dit per mail toezeggen . ( tot heden niks gezien )Ook de toegezegde 8 MB snelheid is hun nu een raadsel .
Daar komt bij dat ik mijn wachtwoord voor de mail niet meer correct kan invullen .Al 2 keer een brief ontvangen met nieuw wachtwoord dat niet werkt .Morgen maar weer bellen . Dit bezorgt me echter de grootste ergernis .Verscheiden keren proberen te bellen maar na het horen van `` nog 10 wachtende voor u `` maar weer opgehangen .Maar omdat ze per mail je niet te woord staan maar weer geprobeerd . Conclusie : 35 min aan de lijn voor 1 nieuw wachtwoord dat het nu weer niet doet op de webmail.Ik zou graag willen dat we de keus hadden voor meerder providers in ons dorp maar helaas . Staan niet voor niks onderaan in alle polls.
Gemiddelde score | 2.8 | |
Installatie | Onbekend | |
Helpdesk | 3.0 | |
Internet | 1.0 | |
Bellen | 4.0 | |
Digitale televisie | 3.0 |
heb al eerder hier geschreven en toen had ik de zelfde dag nog bericht van caiway en voor de zoveelste keer zou het weer opgelost worden en er komt weer een monteur en hou kan het anders die meet goed internet en tot mijn verbazing had ik dat ook op dat moment nu weer een paar weken later is het weer zwaar niks internet snelheid van nog geen 10 mb ik vraag me zo langzaam of caiway zich onderhand niet schaamt voor het leveren van zo,n slechte kwaliteit internet ,ik hoop dat met de komst van glasvezel het gaat veranderen en dat we dan in ieder geval meer keuze krijgen in het aanbod van providers zodat caiway beter moet presteren omdat ze anders met alle waarschijnlijkheid weg geconcurreerd worden door hun wanprestatie,s
Gemiddelde score | 3.0 | |
Installatie | 2.0 | |
Helpdesk | 6.0 | |
Internet | 1.0 | |
Bellen | Onbekend | |
Digitale televisie | Onbekend |
in 1 maand 3 keer storing gehad,op 2 januari was het storing en weer geen storing achter elkaar,3 januari gebeld en daarna naar REKAM,vandaag zou er een monteur komen,dan heb je dus al 3 dagen geen internet.Tot mijn verbazing kreeg ik toen de storing verholpen was(in een verdeelkast buiten)een mail van Caiway waarin stond dat de storing gisteren al verholpen was.Ik ben trouwens blij dat ik geen telefoon abonnement heb van Caiway,anders zou ik helemaal niet bereikbaar zijn .
Gemiddelde score | 1.0 | |
Installatie | Onbekend | |
Helpdesk | 1.0 | |
Internet | 1.0 | |
Bellen | Onbekend | |
Digitale televisie | Onbekend |
Vroeger leuke club, nu is het allemaal veel minder
Vroeger was het het kleine leuke club, maar nu ze overgenomen zijn door een grote partij holt de service achteruit. Het enige wat je er van kan zeggen is dat het internet het vaak doet. Het probleem is, regelmatig ook niet. De eigen storingspagina geeft eigenlijk nooit storingen, nagevraagd zegt de medewerker, dat doen we alleen als een groot gebied er gedurende lange tijd uit ligt, we kunnen geen storingen voor elke straat gaan melden, dan weet je het wel. Het duurt gemiddeld 30 minuten voordat je iemand aan de lijn krijgt. Als je een storing meldt en vraagt teruggebeld te worden als het opgelost is, zeggen ze, nee dat doen wij niet.
voor twee maanden terug als je dat doet belt caiway dezelfde dag of dag later terug en doet vervolgens melden dat ze de klacht opgelost hebben door te bellen maar in werkelijkheid schuiven ze het probleem maar vooruit om het vervolgens te ontkennen.
Gemiddelde score | 2.0 | |
Installatie | Onbekend | |
Helpdesk | 1.0 | |
Internet | 1.0 | |
Bellen | 3.0 | |
Digitale televisie | 3.0 |
slecht internet caiway
een zeer slecht internet twee maanden zijn ze bezig geweest monteur langs geweest heeft probleem gezien en erkend ,kon het bij mij niet oplossen zat bij server probleem zou opgelost worden maar naar twee maanden komt een zeer onvriendelijke meneer van caiway met de oplossing dat ik er geen probleem is en dat i.v.m het niet halen van de snelheid ik maar een minder snel pakket moet kiezen ,dus i.p.v 50 mb moet ik maar naar 30 mb gaan want dat is goedkoper ,maar ik vraag dan als je met 50mb nog niet eens 20mb kunt halen wat kan ik dan halen met 30 mb daar kon deze man geen antwoord opgeven ,blijkbaar loopt caiway weg van de problemen .gezien het feit dat we in mijn omgeving afhankelijk zijn wil je een bepaalde internet snelheid halen van caiway modderen we verloopig maar wat aan in de hoop dat met de komst van glasvezel straks we meer keuze hebben ,heb mijn klacht geplaast bij klacht.nl
voor twee maanden terug als je dat doet belt caiway dezelfde dag of dag later terug en doet vervolgens melden dat ze de klacht opgelost hebben door te bellen maar in werkelijkheid schuiven ze het probleem maar vooruit om het vervolgens te ontkennen.
Ik betaalde per maand +- 30 euro per maand aan internet en had 20mb internet.
Met de nieuwe actie zou ik zou ik minder betalen met een internet verbinding van 25mb.
Ik betaal nu interdaad minder voor mijn internet door de internet actie, maar mijn internet is VELEN MALEN SLECHTER EN SLOMER. Ik vind het zeer jammer van Caiway terwijl ik 6 jaar lang internet heb bij Caiway. Ik kan met geen twee laptops aanstaan en me internet valt weer weg door zwak verbinding.
Jammer Jammer Jammer het had zo goed kunnen uitpakken met deze actie :)
Gemiddelde score | 1.0 | |
Installatie | Onbekend | |
Helpdesk | Onbekend | |
Internet | 1.0 | |
Bellen | Onbekend | |
Digitale televisie | Onbekend |
Wat een slecht verbinding met de nieuwe actie!
Ik heb onlangs een internet abonnement afgesloten bij Caiway naar aanleiding van hun actie.
Ik betaalde per maand +- 30 euro per maand aan internet en had 20mb internet.
Met de nieuwe actie zou ik zou ik minder betalen met een internet verbinding van 25mb.
Ik betaal nu interdaad minder voor mijn internet door de internet actie, maar mijn internet is VELEN MALEN SLECHTER EN SLOMER. Ik vind het zeer jammer van Caiway terwijl ik 6 jaar lang internet heb bij Caiway. Ik kan met geen twee laptops aanstaan en me internet valt weer weg door zwak verbinding.
Jammer Jammer Jammer het had zo goed kunnen uitpakken met deze actie :)
Van mij mogen ze dat kabel internet van Caiway morgen omzetten op de glasvezel. Maar ook dat gaat weer enkele maanden duren.
Slecht gewoonweg!
Gemiddelde score | 1.0 | |
Installatie | Onbekend | |
Helpdesk | Onbekend | |
Internet | 1.0 | |
Bellen | Onbekend | |
Digitale televisie | Onbekend |
Caiway zeer traag internet
Dit weekend een bijzonder traag internet via da Caiway kabel. Zelfs tot onder de 10 KByte/sec. Bedroevend slecht en net als tijdens de aanvang van internet vele jaren geleden tijdens laden van de pagina's lange tijd wachten.
Van mij mogen ze dat kabel internet van Caiway morgen omzetten op de glasvezel. Maar ook dat gaat weer enkele maanden duren.
Slecht gewoonweg!
Als je belt voor hulp en ze je in de wacht zetten,valt de verbinding weg.
Ook geven de helpdeskmedewerkers je allemaal een ander verhaal en de communicatie is ook slecht de 1 zegt dit en als je terug belt hoor je weer een ander verhaal.
Ook vind het belachelijk dat de aansluitkosten zo hoog zijn.
Als je als klant een fout maakt weten ze je wel tevinden,maar als Caiway een fout maakt is hun naam Haas.
Ben blij als mijn contract verloopt,zal deze dan ook zeker beeindigen!
Gemiddelde score | 3.0 | |
Installatie | 4.0 | |
Helpdesk | 1.0 | |
Internet | 4.0 | |
Bellen | 4.0 | |
Digitale televisie | 2.0 |
Caiway is niet klantvriendelijk
IK wil kwijt dat Caiway een helpdesk van niets heeft.
Als je belt voor hulp en ze je in de wacht zetten,valt de verbinding weg.
Ook geven de helpdeskmedewerkers je allemaal een ander verhaal en de communicatie is ook slecht de 1 zegt dit en als je terug belt hoor je weer een ander verhaal.
Ook vind het belachelijk dat de aansluitkosten zo hoog zijn.
Als je als klant een fout maakt weten ze je wel tevinden,maar als Caiway een fout maakt is hun naam Haas.
Ben blij als mijn contract verloopt,zal deze dan ook zeker beeindigen!
Caiway internet niet
Na een jaar probleemloos televisie van Caiway heb ik besloten ook internet en telefonie van Caiway te nemen. Wat een fout is dat geweest. Telefoonnummer overnemen lukte niet. Na een moeizame installatie dan eindelijk internet en telefonie. Nu heb ik ongeveer 4 maanden internet en telefonie. Het aantal storingen en uitval begon met 1 a 2 keer per week. Nu zit ik op 1 a 2 keer per dag. Meerdere malen gebeld en netjes geholpen zodat ik weer een dag verder kan. Uiteindelijk mail gestuurd door het aanhouden van de storingen. Meestal is de storing alleen te verhelpen door alles uit te zetten en diverse malen alles opnieuw op te starten. Volgens Caiway zijn er geen storingen op het net maar ze geven wel aan dat ze mijn modem niet kunnen inlezen. Soms valt zelfs de verbinding weg tijdens een telefoongesprek. Televisie op de slaapkamer is sinds het internet abonnement niet meer mogelijk. Tenzij er niemand belt en internet niet wordt gebruikt. Nu maar hopen dat het jaar er snel opzit zodat ik van het contract af kan.
Sinds aansluiting op Rekam netwerk waren er problemen met HD zenders, maar dit is allemaal ter plekke netjes doorgemeten en blijkt defekt in de TV te zijn. Dit is door Philips bevestigd en monteur is al geweest. Nu dus CaiWay over Rekam netwerk en over de 100 zenders in goede kwaliteit. Dadelijk de Olympische spelen in 3D via BBC HD. Kan niet wachten....
Tot nu toe alles positief!
Gemiddelde score | 8.7 | |
Installatie | 9.0 | |
Helpdesk | Onbekend | |
Internet | 9.0 | |
Bellen | Onbekend | |
Digitale televisie | 8.0 |
Ook positieve ervaringen!
15 juli Alles-in-één-lounge pakket aangevraagd en 17 juli alles in huis. Aangesloten en direct 49,96 Mb internet. Volgende week wordt de telefoon overgezet vanuit Tele2.
Sinds aansluiting op Rekam netwerk waren er problemen met HD zenders, maar dit is allemaal ter plekke netjes doorgemeten en blijkt defekt in de TV te zijn. Dit is door Philips bevestigd en monteur is al geweest. Nu dus CaiWay over Rekam netwerk en over de 100 zenders in goede kwaliteit. Dadelijk de Olympische spelen in 3D via BBC HD. Kan niet wachten....
Tot nu toe alles positief!
Vaker geen internet dan wel, en afgelopen zondag geen telefoon en internet.
Mocht je dan geholpen willen worde, kan niet ze, zijn er niet, en door de weeks is het vaak lang wachten voordat je aan de beurt bent.Ga toch maar eens kijken bij een andere provider.
Dit kan niet zo, en ik heb er eigenlijk meer dan genoeg van,druk ik me nog netjes uit.
Nee caiway.....schande.Wat een slechte provider.
Gemiddelde score | 1.0 | |
Installatie | 1.0 | |
Helpdesk | 1.0 | |
Internet | 1.0 | |
Bellen | 1.0 | |
Digitale televisie | 1.0 |
nog nooit zo slecht .
Onlangs ook met telefonie over gestapt naar de caiway.Maar wat is het toch slecht.
Vaker geen internet dan wel, en afgelopen zondag geen telefoon en internet.
Mocht je dan geholpen willen worde, kan niet ze, zijn er niet, en door de weeks is het vaak lang wachten voordat je aan de beurt bent.Ga toch maar eens kijken bij een andere provider.
Dit kan niet zo, en ik heb er eigenlijk meer dan genoeg van,druk ik me nog netjes uit.
Nee caiway.....schande.Wat een slechte provider.
kan geen klacht melden zegt de site email betaat al
als maar problemen vooral tussen de 2 providers caiway en rekam geven elkaar de schuld de klant blijft hiervan de dupe maar boos worden na zoveel jaar ellende mag niet en een tegemoet koming van al die ellende doen ze niet en je terug bellen ook niet het blijft een probleem en met vingers wijze naar elkaar ze maken niks waar van wat ze zeggen ik ga proberen naar rader te schrijven om de handen met meer mensen te bundelen om een oplossing jullie blijven in gebreken en na zoveel jaar is het wel genoeg met kansen geven vind je niet !!!!
De service is zeer beroerd omdat ik steeds niet bereikbaar ben,terwijl ik wel betaal voor deze diensten.
Gemiddelde score | 7.0 | |
Installatie | Onbekend | |
Helpdesk | Onbekend | |
Internet | Onbekend | |
Bellen | Onbekend | |
Digitale televisie | 7.0 |
geen verbinding
Ben al vanaf 2011 bezig om de internet verbinding stabiel te krijgen van internet en bellendeze valt steeds weg.Bij Caiway wil men mij niet meer verder helpen want steeds als ik de klanten service aan de lijn heb zegt men dat er geen monteur langs komt want het werkt volgens hun.
De service is zeer beroerd omdat ik steeds niet bereikbaar ben,terwijl ik wel betaal voor deze diensten.
Dit soort ervaringen nooit gehad met KPN en Ziggo.
Het is verschrikkelijk dat een dergelijk bedrijf als enige provider
beschikbaar is in de regio Gouda. Als ik 112 wil bereiken omdat ik
een zwaar medisch probleem heb, er zich een delict voordoet of
omdat mijn huis in brand staat... dan kan ik gewoon niet bellen!!!
Gemiddelde score | 1.2 | |
Installatie | 2.0 | |
Helpdesk | 1.0 | |
Internet | 1.0 | |
Bellen | 1.0 | |
Digitale televisie | 1.0 |
Nog nooit zo een slechte ervaring als met Caiway
Telefoon werkt meer niet dan wel. Internet is vaak traag.
Dit soort ervaringen nooit gehad met KPN en Ziggo.
Het is verschrikkelijk dat een dergelijk bedrijf als enige provider
beschikbaar is in de regio Gouda. Als ik 112 wil bereiken omdat ik
een zwaar medisch probleem heb, er zich een delict voordoet of
omdat mijn huis in brand staat... dan kan ik gewoon niet bellen!!!
over maar liefst 3 (!)schamele HD-zenders, namelijk Nederland 1, 2 en 3.
Inmiddels hebben wij ons hierbij neergelegd en betalen wij netjes onze
(te dure) maandelijks digitale TV abonnement.
Echter wat schetst mijn verbazing? Sinds een week of twee, hebben wij
opeens ook geen beschikking meer over onze laatste 3 HD-zenders! Men
krijgt wel de programma informatie in beeld te zien, maar verder geen
beeld en / of geluid.
Aangezien Nederland 1, 2 en 3 normaliter niet erg boeiend is voor ons,
viel het dus ons pas onlangs op. Dit terwijl het hiervoor wel altijd
gewerkt heeft. Wij kwamen er onlangs achter, aangezien het EK voor de
deur staat en wij zeker wilden weten of de zenders nog werkten, want je
weet het maar nooit met Caiway natuurlijk. Caiway blijft Caiway; een
bedrijf wat hoge bedragen vraagt voor slechte diensten en service.
In eerste instantie dacht ik nog; misschien hebben ze wel iets
veranderd, zonder de klant hierover in te lichten, m.b.t. het toekennen
van kanalen ofzo. Dus onze Humax maar gereset en alle kanalen opnieuw
laten opzoeken en installeren. Helaas niks. Alle overige zenders doen
het gewoon, behalve Nederland 1, 2 en 3 (onze enige HD-zenders waar wij,
in Albrandswaard, de beschikking over hebben.).
Vervolgens enkele dagen gewacht en nogmaals geprobeerd de kanalen
opnieuw te zoeken en te installeren. En wederom helaas. Kanaal 71, 72 en
73 (waar normaliter de HD versies van Nederland 1, 2 en 3 zich
bevinden), laten alleen zien welk programma op dat moment bezig is en
dat de uitzending in HD is, maar verder geen beeld of geluid! Zucht.
Nu hebben wij niet de nieuwste HD-receiver (Humax IRHD-5000Ci), maar
deze heeft wel altijd perfect gewerkt met de enige 3 HD-zenders die wij
hebben in Albrandswaard. Dus dat kan het gewoonweg niet zijn.
Of Caiway doet dit opzettelijk om zo de consument wellicht zo ver te
krijgen om een nieuwe receiver via hun aan te schaffen voor 200 of zelfs
300 Euro? Het zou mij niks verbazen in ieder geval, want de slogan van
Caiway is niet voor niks: "Caiway doet het!".
Aangezien het EK steeds dichterbij komt, was ik genoodzaakt om een email
te sturen naar de klanten-'service' van Caiway. Dit heb ik gedaan op
zaterdag 2 juni om 13:32. En na enkele dagen wachten kreeg ik vandaag (5
juni) zowaar een antwoord terug! En ook nog eens uiterst 'behulpzaak',
namelijk en ik citeer:
"U hoort inderdaad Nederland 1, 2 en 3 in HD te kunnen ontvangen. Mocht
dit niet lukken dan raad ik u aan uw ontvanger terug te zetten naar de
fabrieksintellingen."
De rest van de inhoud zal ik u besparen, want dat beschreef gewoon hoe
ik dit moest doen. Dus zoals verwacht schiet ik hier wederom niks mee op
en zijn we inmiddels alweer 3 dagen verder zonder oplossing.
Natuurlijk is het mijn eigen stomme schuld om te denken dat Caiway dit
probleem even zou oplossen. Immers is Caiway alleen maar in het leven
geroepen om te 'cashen' en support te geven aan klanten, ho maar! Dat
kennen ze niet bij Caiway. Meestal, 9 van de 10 keer, krijgt men bij
Caiway een standaard antwoord terug, waar men totaal niets aan heeft.
Ik heb ze dan ook een zeer 'vriendelijk' email teruggestuurd waarin ik
hun sommeer om dit per direct op te gaan lossen (of in ieder geval
voordat het EK begint), immers betaal ik nu voor diensten die niet
geleverd worden. En dat kan en mag natuurlijk niet.
Het vreemde is wel natuurlijk dat de HD-zenders Nederland 1, 2 en 3
altijd gewoon gewerkt hebben en nu opeens niet meer. En nee mensen, wij
hebben geen 'ingrijpende' veranderingen doorgevoerd met betrekking tot
elektronica of bekabeling. Of het moet komen dat de luxeflex iets meer
open staat voor het zonlicht voor de planten en dat daardoor 'al' onze
HD-zenders als sneeuw voor de zon zijn verdwenen!? Met Caiway weet je
dit natuurlijk nooit.
Ik snap echt niet goed waarom Youp van 't Hek iets meer dan een jaar
geleden Caiway is vergeten te vermelden bij helpdeskellende en
helpdeskterreur. Want Caiway verdient daar toch echt een 'eervolle'
vermelding (op zijn minst).
Nu maar weer afwachten op wat voor een reactie ik nu weer per email ga
terug krijgen. Het zal waarschijnlijk weer zo'n automatisch gegeneerd
bericht zijn. Ach, als ik het EK in HD mis, dan hou ik Caiway
verantwoordelijk voor niet geleverde diensten en zal ik mijn rekening in
mindering brengen. Voor wat, hoort wat, toch?
Caiway verdient weer 2 dikke duimen OMLAAG!!
Gemiddelde score | 1.0 | |
Installatie | 1.0 | |
Helpdesk | 1.0 | |
Internet | 1.0 | |
Bellen | 1.0 | |
Digitale televisie | 1.0 |
Caiway flikt het weer eens hoor!! Zucht...
Aangezien wij in Rhoon-Portland wonen, hebben wij slechts de beschikking
over maar liefst 3 (!)schamele HD-zenders, namelijk Nederland 1, 2 en 3.
Inmiddels hebben wij ons hierbij neergelegd en betalen wij netjes onze
(te dure) maandelijks digitale TV abonnement.
Echter wat schetst mijn verbazing? Sinds een week of twee, hebben wij
opeens ook geen beschikking meer over onze laatste 3 HD-zenders! Men
krijgt wel de programma informatie in beeld te zien, maar verder geen
beeld en / of geluid.
Aangezien Nederland 1, 2 en 3 normaliter niet erg boeiend is voor ons,
viel het dus ons pas onlangs op. Dit terwijl het hiervoor wel altijd
gewerkt heeft. Wij kwamen er onlangs achter, aangezien het EK voor de
deur staat en wij zeker wilden weten of de zenders nog werkten, want je
weet het maar nooit met Caiway natuurlijk. Caiway blijft Caiway; een
bedrijf wat hoge bedragen vraagt voor slechte diensten en service.
In eerste instantie dacht ik nog; misschien hebben ze wel iets
veranderd, zonder de klant hierover in te lichten, m.b.t. het toekennen
van kanalen ofzo. Dus onze Humax maar gereset en alle kanalen opnieuw
laten opzoeken en installeren. Helaas niks. Alle overige zenders doen
het gewoon, behalve Nederland 1, 2 en 3 (onze enige HD-zenders waar wij,
in Albrandswaard, de beschikking over hebben.).
Vervolgens enkele dagen gewacht en nogmaals geprobeerd de kanalen
opnieuw te zoeken en te installeren. En wederom helaas. Kanaal 71, 72 en
73 (waar normaliter de HD versies van Nederland 1, 2 en 3 zich
bevinden), laten alleen zien welk programma op dat moment bezig is en
dat de uitzending in HD is, maar verder geen beeld of geluid! Zucht.
Nu hebben wij niet de nieuwste HD-receiver (Humax IRHD-5000Ci), maar
deze heeft wel altijd perfect gewerkt met de enige 3 HD-zenders die wij
hebben in Albrandswaard. Dus dat kan het gewoonweg niet zijn.
Of Caiway doet dit opzettelijk om zo de consument wellicht zo ver te
krijgen om een nieuwe receiver via hun aan te schaffen voor 200 of zelfs
300 Euro? Het zou mij niks verbazen in ieder geval, want de slogan van
Caiway is niet voor niks: "Caiway doet het!".
Aangezien het EK steeds dichterbij komt, was ik genoodzaakt om een email
te sturen naar de klanten-'service' van Caiway. Dit heb ik gedaan op
zaterdag 2 juni om 13:32. En na enkele dagen wachten kreeg ik vandaag (5
juni) zowaar een antwoord terug! En ook nog eens uiterst 'behulpzaak',
namelijk en ik citeer:
"U hoort inderdaad Nederland 1, 2 en 3 in HD te kunnen ontvangen. Mocht
dit niet lukken dan raad ik u aan uw ontvanger terug te zetten naar de
fabrieksintellingen."
De rest van de inhoud zal ik u besparen, want dat beschreef gewoon hoe
ik dit moest doen. Dus zoals verwacht schiet ik hier wederom niks mee op
en zijn we inmiddels alweer 3 dagen verder zonder oplossing.
Natuurlijk is het mijn eigen stomme schuld om te denken dat Caiway dit
probleem even zou oplossen. Immers is Caiway alleen maar in het leven
geroepen om te 'cashen' en support te geven aan klanten, ho maar! Dat
kennen ze niet bij Caiway. Meestal, 9 van de 10 keer, krijgt men bij
Caiway een standaard antwoord terug, waar men totaal niets aan heeft.
Ik heb ze dan ook een zeer 'vriendelijk' email teruggestuurd waarin ik
hun sommeer om dit per direct op te gaan lossen (of in ieder geval
voordat het EK begint), immers betaal ik nu voor diensten die niet
geleverd worden. En dat kan en mag natuurlijk niet.
Het vreemde is wel natuurlijk dat de HD-zenders Nederland 1, 2 en 3
altijd gewoon gewerkt hebben en nu opeens niet meer. En nee mensen, wij
hebben geen 'ingrijpende' veranderingen doorgevoerd met betrekking tot
elektronica of bekabeling. Of het moet komen dat de luxeflex iets meer
open staat voor het zonlicht voor de planten en dat daardoor 'al' onze
HD-zenders als sneeuw voor de zon zijn verdwenen!? Met Caiway weet je
dit natuurlijk nooit.
Ik snap echt niet goed waarom Youp van 't Hek iets meer dan een jaar
geleden Caiway is vergeten te vermelden bij helpdeskellende en
helpdeskterreur. Want Caiway verdient daar toch echt een 'eervolle'
vermelding (op zijn minst).
Nu maar weer afwachten op wat voor een reactie ik nu weer per email ga
terug krijgen. Het zal waarschijnlijk weer zo'n automatisch gegeneerd
bericht zijn. Ach, als ik het EK in HD mis, dan hou ik Caiway
verantwoordelijk voor niet geleverde diensten en zal ik mijn rekening in
mindering brengen. Voor wat, hoort wat, toch?
Caiway verdient weer 2 dikke duimen OMLAAG!!
Inmiddels zijn we alweer diverse maanden verder en ik denk dat ik inmiddels genoeg heb ervaren om een eerlijke mening te vormen over Caiway.
De prijzen zijn wel gestegen, in tegenstelling tot wat er schriftelijk is afgesproken.
Nog altijd, anno 2012, zitten wij 'opgescheept' met slechts 3 schamele HD-zenders (Nederland 1, 2 en 3). Waar wij daarnaast ook nog eens de hoofdprijs voor betalen.
Inmiddels is VVD Albrandswaard ook al een onderzoek gestart en daarnaast hebben een aantal inwoners een initiatief gestart om weer van Caiway af te komen.
Caiway is gewoon te duur, komt afspraken niet na en nog maar te zwijgen over ondersteuning. Ik heb in de laatste maanden een 5-tal keer geprobeerd contact te krijgen met deze zogenaamde 'helpdesk', maar telkens staat men minimaal 30 minuten in de wacht en na 45 minuten wachten wordt de verbinding verbroken.
Daarnaast regent het klachten op diverse fora, websites en dergelijke.
Wordt het niet eens tijd dat onze 'mooie' telecom waakhonden, zoals de OPTA en NMa eens onderzoek gaan verrichten naar de werkwijze van Caiway...?
Ach waarom zou men? Immers is Albrandswaard maar een kleine gemeente, waar geen haan naar kraait.
En wie moeten wij 'bedanken' dat wij Caiway in onze gemeente hebben gekregen? Die grote m0ngool van een Bert Euser. Die heeft volgens mij gewoon een flinke zak met geld van Caiway gekregen en in zijn eigen zak gestoken, want een 'normaal' mens had nooit, maar dan ook nooit voor een partij als Caiway gekozen.
Zwakke punten:
Slechts 3 HD-zenders, in plaats van de geadverteerde 21 HD-zenders.
Dezelfde (hoge) abonnementsprijs als bij andere gemeente waar Caiway actief is, maar dan er minder voor terug krijgen.
Helpdesk slecht of gewoonweg onbereikbaar. Ook wordt men zeer schofterig behandeld door medewerkers van Caiway. De wereld zou er een stuk beter uitzien zonder dit 'soort' figuren.
Reactie per email, laat vaak op zich wachten en als men onverhoopt een reactie krijgt, dan is vaak een standaard reactie.
De concurrenten, die ik graag refereer als 'echte' bedrijven, bieden wel alle HD-zenders (direct) aan en dat tegen scherpe prijzen dan die van Caiway. Denk hierbij aan Ziggo, UPC en dergelijke.
Inmiddels overal al klachten gedeponeerd, waaronder Consumentenbond, Tros Radar, Vara's Kassa!, RTV Rijnmond, diverse fora, maar niemand doet er wat aan en iedereen laat Caiway gewoon lekker haar gang gaan.
En dan gaat de overheid en Beatrix vragen stellen waarom onze maatschappij steeds harder wordt? Nou dat komt gewoon door dit soort ervaringen met slechte 'bedrijven' als Caiway (CAIW)...
Aan te bevelen???
Nee, nee, nee, nee, nee! vermijd caiway als de pest mensen!
Gemiddelde score | 1.0 | |
Installatie | 1.0 | |
Helpdesk | 1.0 | |
Internet | 1.0 | |
Bellen | 1.0 | |
Digitale televisie | 1.0 |
Laatste update: Mei 29, 2012
Caiway is de slechtste internetprovider van Nederland!
Sinds het begin van dit jaar heeft Caiway de kabel-activiteiten overgenomen van CAI Albrandswaard. Daarbij zijn een aantal dingen 'contractueel' vastgelegd, namelijk; hanteren van het oude tarief, zo snel mogelijk een werkende EPG en daarnaast meer HD-zenders.
Inmiddels zijn we alweer diverse maanden verder en ik denk dat ik inmiddels genoeg heb ervaren om een eerlijke mening te vormen over Caiway.
De prijzen zijn wel gestegen, in tegenstelling tot wat er schriftelijk is afgesproken.
Nog altijd, anno 2012, zitten wij 'opgescheept' met slechts 3 schamele HD-zenders (Nederland 1, 2 en 3). Waar wij daarnaast ook nog eens de hoofdprijs voor betalen.
Inmiddels is VVD Albrandswaard ook al een onderzoek gestart en daarnaast hebben een aantal inwoners een initiatief gestart om weer van Caiway af te komen.
Caiway is gewoon te duur, komt afspraken niet na en nog maar te zwijgen over ondersteuning. Ik heb in de laatste maanden een 5-tal keer geprobeerd contact te krijgen met deze zogenaamde 'helpdesk', maar telkens staat men minimaal 30 minuten in de wacht en na 45 minuten wachten wordt de verbinding verbroken.
Daarnaast regent het klachten op diverse fora, websites en dergelijke.
Wordt het niet eens tijd dat onze 'mooie' telecom waakhonden, zoals de OPTA en NMa eens onderzoek gaan verrichten naar de werkwijze van Caiway...?
Ach waarom zou men? Immers is Albrandswaard maar een kleine gemeente, waar geen haan naar kraait.
En wie moeten wij 'bedanken' dat wij Caiway in onze gemeente hebben gekregen? Die grote m0ngool van een Bert Euser. Die heeft volgens mij gewoon een flinke zak met geld van Caiway gekregen en in zijn eigen zak gestoken, want een 'normaal' mens had nooit, maar dan ook nooit voor een partij als Caiway gekozen.
Zwakke punten:
Slechts 3 HD-zenders, in plaats van de geadverteerde 21 HD-zenders.
Dezelfde (hoge) abonnementsprijs als bij andere gemeente waar Caiway actief is, maar dan er minder voor terug krijgen.
Helpdesk slecht of gewoonweg onbereikbaar. Ook wordt men zeer schofterig behandeld door medewerkers van Caiway. De wereld zou er een stuk beter uitzien zonder dit 'soort' figuren.
Reactie per email, laat vaak op zich wachten en als men onverhoopt een reactie krijgt, dan is vaak een standaard reactie.
De concurrenten, die ik graag refereer als 'echte' bedrijven, bieden wel alle HD-zenders (direct) aan en dat tegen scherpe prijzen dan die van Caiway. Denk hierbij aan Ziggo, UPC en dergelijke.
Inmiddels overal al klachten gedeponeerd, waaronder Consumentenbond, Tros Radar, Vara's Kassa!, RTV Rijnmond, diverse fora, maar niemand doet er wat aan en iedereen laat Caiway gewoon lekker haar gang gaan.
En dan gaat de overheid en Beatrix vragen stellen waarom onze maatschappij steeds harder wordt? Nou dat komt gewoon door dit soort ervaringen met slechte 'bedrijven' als Caiway (CAIW)...
Aan te bevelen???
Nee, nee, nee, nee, nee! vermijd caiway als de pest mensen!
Gemiddelde score | 1.0 | |
Installatie | Onbekend | |
Helpdesk | 1.0 | |
Internet | Onbekend | |
Bellen | Onbekend | |
Digitale televisie | Onbekend |
waardeloze helpdesk
waardeloze helpdesk. men laat je zonder enige moeite tientallen minuten wachten voordat je iemand aan de lijn krijgt. het ergste van alles; het lijkt normaal. fijn dat er een team is dat hier een reactie op gaat sturen, liever dat ze hun klanten met respect behandelen!
Dus, nu jawel....na jaaaaaaaaaaaaaren van ellende en eeuwige discussies ga ik me verdiepen in een andere provider, want zoveel ergernis als mn provider vind je bijna nergens denk ik. Het ligt tenslotte toch aan mij, dus is het ook aan mij om er verandering in te brengen.
Gemiddelde score | 2.3 | |
Installatie | Onbekend | |
Helpdesk | 1.0 | |
Internet | 3.0 | |
Bellen | 3.0 | |
Digitale televisie | Onbekend |
Slechter kan bijna niet
Ik zit inmiddels al jaaaaren bij Caiway en het is al jaaaaaaren bagger. In mijn oude woning wekelijks problemen, nu ook in mn nieuwe woning. Snelheid niet best.....internet + bellen is drama.....vaak uitval verbinding, dus ook telefonisch niet te bereiken. Dan moet ik met mn mobiele nr (prepaid) naar het 088 nummer bellen en heb er minstens 10 voor me, maar met mn huisnr kan ik gratis naar 1200 bellen (ja...die werkt dan niet he!). Ik heb een abonnement op de storingstickets.....monteurs?? ho maar....ik krijg automatisch een mail, dat volgens hun de storing is verholpen, dus het ticket komt hiermede te vervallen. Het is werkelijk bagger en boos...en ja...het ligt natuurlijk, zoals eerder geschreven....nooit aan Caiway...maar aan de bedrading binnenshuis.....JAWEL....terwijl het modem toch echt op de hoofdaansluiting zit. Ook zo'n eeuwige discussie....volgens hen zit de hoofdaansluiting in de meterkast, maar mensen geloof me....bij mij zit het echt in de woonkamer. Altijd dezelfde vragen....welk kabeltje gebruikt u? Hoe lang is het kabeltje? Hoe groot is de afstand tussen het modem en de aansluiting? Etc etc etc
Dus, nu jawel....na jaaaaaaaaaaaaaren van ellende en eeuwige discussies ga ik me verdiepen in een andere provider, want zoveel ergernis als mn provider vind je bijna nergens denk ik. Het ligt tenslotte toch aan mij, dus is het ook aan mij om er verandering in te brengen.
Tablet
Iedereen die een tablet koopt kan die ook installeren en er e-mail op ontvangen, alleen niet als je bij caiway zit, dan lukt het natuurlijk niet.
controleren van mijn internet, ik betaal voor 25mbits
maar krijg gemiddeld 10mbits. Aan telefoon krijg je ze niet
te pakken 45 kwartier wachten de hele week wordt niet goed van ze
Internet is bagger bij Caiway. Ik doe regelmatig
controleren van mijn internet, ik betaal voor 25mbits
maar krijg gemiddeld 10mbits. Aan telefoon krijg je ze niet
te pakken 45 kwartier wachten de hele week wordt niet goed van ze
Gemiddelde score | 1.5 | |
Installatie | Onbekend | |
Helpdesk | 1.0 | |
Internet | 2.0 | |
Bellen | Onbekend | |
Digitale televisie | Onbekend |
Internet traag of helemaal niet, tv beeld blijft vaak hangen. Volgens helpdesk (na 45 min wachten) ligt het probleem niet bij caiway want het signaal is goed. Wat baal ik dat ik van Ziggo (Den Haag) naar caiway (Naaldwijk)moest over stappen, bij Ziggo nooit problemen en je hoeft niet overal voor te betalen en een stuk goedkoper dan caiway. Wordt tijd voor vrije keuze ook via de kabel.
Gemiddelde score | 1.8 | |
Installatie | 3.0 | |
Helpdesk | 1.0 | |
Internet | 2.0 | |
Bellen | 1.0 | |
Digitale televisie | Onbekend |
Zeer slechte kwaliteit vaak uitval van tv of slechtbeeld cayway is echter geen aanrader kost veel voor slechte kwaliteit en slechte service, witte boorden criminelen dat zijn het.
Wat een klachtenregen..!! Was van plan om over te stappen met Internet en telefoon maar na het lezen van al die ongein moet ik er niet aan denken..!! Voorlopig blijf ik bij het supertrage maar werkende ADSL van KPN met een betrouwbare telefoonaansluiting (de oude landlijn, en dus niet VoIP)
Gemiddelde score | 1.5 | |
Installatie | Onbekend | |
Helpdesk | 1.0 | |
Internet | 2.0 | |
Bellen | Onbekend | |
Digitale televisie | Onbekend |
wat een waardeloos bedrijf zit je eerst 45min te wachten aan de telefoon voordat je eindelijk iemand aan de lijn krijgt. deze week ook al een email gestuurd waar je gewoon geen reactie op krijgt. nou na 45 min krijgt je iemand aan de lijn die denkt volgens mij o weer zo'n vrouw allemaal duren woorden gebruiken snap ze toch niet. Vraag je om een nieuwe modem moet je er gewoon voor betalen dacht als je klant was dat je die wel kreeg nou caiway doet dus niks eraan om zijn vaste klanten te behouden
Het televisie, telefonie en internet en had veel eerder over moeten stappen.
Installatie was vrij simpel met de meegeleverde kabels en handleiding.
Gemiddelde score | 7.7 | |
Installatie | 7.0 | |
Helpdesk | Onbekend | |
Internet | 8.0 | |
Bellen | 8.0 | |
Digitale televisie | Onbekend |
Wat een verademing na ADSL. Daar steeds een uitvallende lijn en een steeds lagere snelheid (2 Mb), nu lekker snel (25Mb) en stabiel. De snelheid wordt ook keurig gehaald.
Het televisie, telefonie en internet en had veel eerder over moeten stappen.
Installatie was vrij simpel met de meegeleverde kabels en handleiding.
En als je dan belt voel je je een eikel want er wordt doodleuk gezegd oh is er iets aan de hand dan, terwijl er iets van 22 wachtenden zijn en je een uur wacht.
Hier zijn we echt klaar mee
Wat een kutbedrijf
Gemiddelde score | 1.3 | |
Installatie | 1.0 | |
Helpdesk | 1.0 | |
Internet | 2.0 | |
Bellen | 1.0 | |
Digitale televisie | Onbekend |
Wat een waardeloos bedrijf voor in deze tijd, het lukt ze niet eens om een normaal stabiel internetsignaal door te sturen.
En als je dan belt voel je je een eikel want er wordt doodleuk gezegd oh is er iets aan de hand dan, terwijl er iets van 22 wachtenden zijn en je een uur wacht.
Hier zijn we echt klaar mee
Wat een kutbedrijf
Gemiddelde score | 1.0 | |
Installatie | 1.0 | |
Helpdesk | 1.0 | |
Internet | 1.0 | |
Bellen | 1.0 | |
Digitale televisie | Onbekend |
Bij ons in Rhoon Portland worden opeens allemaal facturen in rekening gebracht voor abonnementen die we helemaal niet besteld hebben. We hadden bij de gemeente een standaard abonnement, de gemeente heeft de boel verkocht aan Caiway en Caiway vind het wel een goed idee om iedereen maar gelijk in het duurste pakket te plaatsen. Bellen met de hepldesk heeft geen zin want dan heb je 25 wachtende voor je, in wat voor een klote organisatie zijn we belandt, dankjewel gemeente Albrandswaard!
Gemiddelde score | 3.0 | |
Installatie | 1.0 | |
Helpdesk | 2.0 | |
Internet | 7.0 | |
Bellen | 2.0 | |
Digitale televisie | Onbekend |
In Krimpen aan den IJssel is kortelings het aantal analoge zenders via de Coaxskabel teruggebracht naar 15 zenders. Eurosport o.a.hoort niet meer bij de door Caiway gemaakte keuze. Juist die zender stuurt de programma-info mee van Guide-plus. Dvd-recorders zijn daarmee gelijk waardeloos geworden. Hoe makkelijk kan een instelling voor hele bevolkingsgroepen zonder meer veel verworven rechten afschaffen. Telefoon moet in de meterkast blijven staan omdat men weigert een nieuwe verbinding in plaats van de bestaande met de huiskamer te maken. Is daardoor niet in het hele huis te ontvangen.
Eerst zeiden ze dat het probleem bij ons ligt. IT-specialist ingehuurd, betaald, twee dagen goede verbinding, daarna geen. Toen zei Caiway dat het probleem eigenlijk bij hen ligt, dat om een centraal probleem ging dat te maken had met bepaalde soort modems (we hadden ook zo een aangeschaft op advies van Caiway). Vorige week zeiden ze dat het probleem opgelost is en dat we de ruiter moesten uitschakelen. Dit hebben we gedaan, een paar dagen hadden we wel verbinding, daarna viel het weer weg.
Ik heb weer een melding gestuurd, nog geen reactie gekregen. We worden helemaal wanhopig. Als er een andere provider in onze regio was, waren we meteen overgestapt. Helaas heeft Caiway monopolie in Aalsmeer Nieuw Oosteinde. Meerdere keren gevraagd om een monteur te sturen zodat hij ter plekke kan vast leggen wat er precies aan de hand is, maar dit doen ze niet.
Ik zal niemand adviseren om bij deze provider te gaan, alleen ellende.
Gemiddelde score | 2.0 | |
Installatie | 1.0 | |
Helpdesk | 3.0 | |
Internet | 1.0 | |
Bellen | 3.0 | |
Digitale televisie | Onbekend |
Laatste update: Januari 13, 2014
We wonen in Aalsmeer en hebben zeer slechte ervaring met Caiway. Altijd af en toe problemen met internet verbinding en telefonie gehad. Sinds midden december vorig jaar voortdurend storingen: 3 minuut verbinding met internet, 5 minuut geen verbinding. Meerdere keren gebeld, elke keer half uur in de wacht gestaan. E-mails gestuurd, geklaagd op verschillende fora, probleem is nog niet opgelost.
Eerst zeiden ze dat het probleem bij ons ligt. IT-specialist ingehuurd, betaald, twee dagen goede verbinding, daarna geen. Toen zei Caiway dat het probleem eigenlijk bij hen ligt, dat om een centraal probleem ging dat te maken had met bepaalde soort modems (we hadden ook zo een aangeschaft op advies van Caiway). Vorige week zeiden ze dat het probleem opgelost is en dat we de ruiter moesten uitschakelen. Dit hebben we gedaan, een paar dagen hadden we wel verbinding, daarna viel het weer weg.
Ik heb weer een melding gestuurd, nog geen reactie gekregen. We worden helemaal wanhopig. Als er een andere provider in onze regio was, waren we meteen overgestapt. Helaas heeft Caiway monopolie in Aalsmeer Nieuw Oosteinde. Meerdere keren gevraagd om een monteur te sturen zodat hij ter plekke kan vast leggen wat er precies aan de hand is, maar dit doen ze niet.
Ik zal niemand adviseren om bij deze provider te gaan, alleen ellende.
Gemiddelde score | 4.0 | |
Installatie | 7.0 | |
Helpdesk | 1.0 | |
Internet | 7.0 | |
Bellen | 1.0 | |
Digitale televisie | Onbekend |
een grote bende is het daar bij caiway weg er mee heel veel storingen!!!!! nooit aan beginnen!!helpdesk is een grote drama!wacht tijden zijn bizar ander half uur aan de lijn hangen is een drma zonde van me tijd!kpn ziggo tele2 gaat het worden voor mij!
Gemiddelde score | 2.0 | |
Installatie | Onbekend | |
Helpdesk | 1.0 | |
Internet | 3.0 | |
Bellen | Onbekend | |
Digitale televisie | Onbekend |
Omdat wij een zeer slechte ontvangst hebben op de 2e TV contact gezocht met Caiway. De helpdesk is een drama!1e keer bellen en 24 min. gewacht. Na 3 dagen geen actie, opnieuw bellen en 1e x bellen en 9 wachtenden, na 18 min. verbinding verbroken.2e keer bellen: 8 wachtenden en na 20 min. iemand aan de telefoon.
(om kort te gaan: je betaalt de hoofdprijs voor een onstabiele connectie & slechte service iets wat ik van te voren niet verwacht had)
Gemiddelde score | 4.0 | |
Installatie | Onbekend | |
Helpdesk | 2.0 | |
Internet | 6.0 | |
Bellen | Onbekend | |
Digitale televisie | Onbekend |
Wegens verhuizing naar Gouda hebben wij voor Caiway gekozen gezien het de enige kabelinternet aanbieder is daar en de afstand tot de centrale te ver is voor ADSL2. Achteraf gezien had ik beter voor een trage stabiele ADSL2 verbinding kunnen kiezen... de service en geleverde diensten van Caiway zijn ronduit abominabel, voor iedereen die zich nog oriënteert in omgeving Gouda, kies niet voor Caiway! Internet ligt er voortdurend uit, ik heb op zijn minst 3 weekenden grotendeels zonder internet gezeten en ook heb ik dikwijls last van een onderbrekingen in de connectie, voor een beetje surfen op internet is dit irritant en online games spelen wordt onmogelijk hierdoor. De helpdesk bel ik niet meer, de technische helpdesk is ok, die weten in ieder geval waar ze het over hebben, de administratieve helpdesk helaas niet. Ik heb onderhand een geschiedenis met Caiway terwijl ik slechts kort klant ben, zonde van de tijd.
(om kort te gaan: je betaalt de hoofdprijs voor een onstabiele connectie & slechte service iets wat ik van te voren niet verwacht had)
Zelf werk ik (al een lange tijd) bij KPN. vroeger hadden wij een soortgelijk imago. Nu pas voel ik zelf hoe irritant het is om als een ping-pong-bal gebruikt te worden door een leverancier.
Gemiddelde score | 2.0 | |
Installatie | 2.0 | |
Helpdesk | 2.0 | |
Internet | 2.0 | |
Bellen | Onbekend | |
Digitale televisie | Onbekend |
Sinds een half jaar klant en opeens werkt het internet niet meer. Slecht nieuws, want ik werk veel thuis. De queues (wachtrijen) bij de helpdesk zijn dramatisch. 19 wachtenden, 12 wachtenden. Slecht hoor ! Op mail wordt inderdaad niet gereageerd door cai Way. De medewerkers die ik gesproken heb hebben vertellen mij dat er een generieke software storing bij CaiWay is en dat ik pech heb dat ik een van de 'gelukkigen' ben die erdoor wordt geraakt. Ze kunnen niets zeggen over de oplostijd.
Zelf werk ik (al een lange tijd) bij KPN. vroeger hadden wij een soortgelijk imago. Nu pas voel ik zelf hoe irritant het is om als een ping-pong-bal gebruikt te worden door een leverancier.
Gemiddelde score | 2.5 | |
Installatie | 4.0 | |
Helpdesk | 1.0 | |
Internet | 4.0 | |
Bellen | 1.0 | |
Digitale televisie | Onbekend |
Caway, wat een drama, ben nu al een half jaar bezig om het internet en de telefoon goed werkend te krijgen, 3 monteurs later is het probleem nog niet opgelost, kan natuurlijk ook niet bellen zonder telefoon, doe alles per mail via mijn gsm, maar caiway verdomd het om te reageren, maar wel rekeningen blijven sturen, zijn er mensen die ervaring hebben met het niet betalen van hun rekening vanwege niet geleverde diensten?>
Gemiddelde score | 6.8 | |
Installatie | 9.0 | |
Helpdesk | 7.0 | |
Internet | 4.0 | |
Bellen | 7.0 | |
Digitale televisie | Onbekend |
ook wij zitten al 5 dagen met een haperend Internet. blijkt een netwerkstoring te zijn i.c.m. de arris modem. van het weekend is er al een update geweest van de modem, volgens de helpdesk, alleen heeft dat dus geen resultaat gehad. Ben keurig te woord gestaan door de helpdesk. ze belde me zelfs terug op mijn mobiel vanwege de uitvallende telefoon. we hebben dit probleem al 4 weken, iedere keer op donderdag en vrijdag. alleen nu al langer dus. ze konden niet vertellen hoe lang het nog gaat duren.
Tevens zijn de snelheden op de piekuren bijzonder traag (heb snelste abo). Dusdanig traag dat de pagina soms gewoon niet laadt. Buiten de piekuren overigens wel lekker snel maar dat mag ook wel gezien het abo.
Klantervice bellen heeft geen zin, die nemen toch niet op.
Zodra er in ons gebied een andere aanbieder bijkomt ben ik weg bij Caiway!
Gemiddelde score | 3.5 | |
Installatie | 8.0 | |
Helpdesk | 1.0 | |
Internet | 4.0 | |
Bellen | 1.0 | |
Digitale televisie | Onbekend |
Zeer slechte ervaringen met Caiway. Laatste weken valt internet er steeds uit. Dacht eerst dat het wellicht aan de router lag dus nieuwe gekocht, probleem niet opgelost. Morgen maar weer eens bellen, maar lees al dat meerdere mensen er last van hebben en dat het aan het modem ligt.
Tevens zijn de snelheden op de piekuren bijzonder traag (heb snelste abo). Dusdanig traag dat de pagina soms gewoon niet laadt. Buiten de piekuren overigens wel lekker snel maar dat mag ook wel gezien het abo.
Klantervice bellen heeft geen zin, die nemen toch niet op.
Zodra er in ons gebied een andere aanbieder bijkomt ben ik weg bij Caiway!
Gemiddelde score | 1.0 | |
Installatie | 1.0 | |
Helpdesk | 1.0 | |
Internet | 1.0 | |
Bellen | 1.0 | |
Digitale televisie | Onbekend |
Super slechte service en verbindingen bij Caiway! Open dat kabel netwerk! Ik wil zo snel mogelijk van Caiway afzijn.
je je e-mail via je smartphone wilt laten lopen; ontvangen gaat wel, maar verzenden niet ?
je e-mail verzenden via een andere vaste verbinding dan die van caiway gaat ook al niet.
Na drie dagen internet en telefoon, merk ik dat de internet verbinding er regelmatig uitligt: ineens geen antwoord meer van het web; na een minuutje of twee hersteld dat. twee dagen later: helemaal niets meer; tc is ook ineens slecht.
TV alleen werkt goed, internet alleen werkt ook goed; met splitter: niets meer, ik heb inmiddels drie splitters geprobeerd niets; waardeloo
Gemiddelde score | 3.5 | |
Installatie | 7.0 | |
Helpdesk | 1.0 | |
Internet | 5.0 | |
Bellen | 1.0 | |
Digitale televisie | Onbekend |
in december 2011 de overstap gemaakt naar caiway; binnen 10 wekrdagen komt pakket, zoals beloofd. installatie is eenvoudig; alles lijkt te werken, totdat.....
je je e-mail via je smartphone wilt laten lopen; ontvangen gaat wel, maar verzenden niet ?
je e-mail verzenden via een andere vaste verbinding dan die van caiway gaat ook al niet.
Na drie dagen internet en telefoon, merk ik dat de internet verbinding er regelmatig uitligt: ineens geen antwoord meer van het web; na een minuutje of twee hersteld dat. twee dagen later: helemaal niets meer; tc is ook ineens slecht.
TV alleen werkt goed, internet alleen werkt ook goed; met splitter: niets meer, ik heb inmiddels drie splitters geprobeerd niets; waardeloo
Zit je lekker te surfen, loopt alles weer vast. Oorzaak is dan een uitgevallen internetverbinding. Zou aan je pc kunnen liggen zou je zeggen, maar dat is helaas niet het geval. Modem en router gereset, instellingen nagelopen. Als er meerdere pc�s op internet zijn, valt bij allemaal de verbinding weg. Lijkt wel of het signaal gewoon even is onderbroken. Hoogst irritant als je net iets hebt gedaan en je pagina slaat vast. kan je weer opnieuw beginnen en dat nu al 5 dagen! De telefoon doet ook al weken vreemd. Je belt een bedrijf, wordt doorverbonden en vervolgens hoort men je niet meer. Ook al een enige tijd bekend software probleem volgens de helpdesk. Waar snel aan wordt toegevoegd, maar er wordt hard aan een oplossing gewerkt, zucht.Vuilnisman................................
Gemiddelde score | 3.0 | |
Installatie | 1.0 | |
Helpdesk | 1.0 | |
Internet | 5.0 | |
Bellen | 5.0 | |
Digitale televisie | Onbekend |
Onze internetverbinding wordt al sinds 26 december steeds verbroken en niet af en toe maar ongeveer om de 3 minuten! Dan is het 3 minuten wachten en hup hij is er weer, enz., enz. En dit is al 5 dagen gaande. Drie maal helpdesk gemaild, geen reactie, 2 maal gebeld en eindelijk vernomen dat er een software probleem met de Arris modems is in o.a. mijn regio, 3123SG. Ok, maar verhelp het dan is een keer. Wat zijn dat voor technici, dit is om horendol van te worden.
Zit je lekker te surfen, loopt alles weer vast. Oorzaak is dan een uitgevallen internetverbinding. Zou aan je pc kunnen liggen zou je zeggen, maar dat is helaas niet het geval. Modem en router gereset, instellingen nagelopen. Als er meerdere pc�s op internet zijn, valt bij allemaal de verbinding weg. Lijkt wel of het signaal gewoon even is onderbroken. Hoogst irritant als je net iets hebt gedaan en je pagina slaat vast. kan je weer opnieuw beginnen en dat nu al 5 dagen! De telefoon doet ook al weken vreemd. Je belt een bedrijf, wordt doorverbonden en vervolgens hoort men je niet meer. Ook al een enige tijd bekend software probleem volgens de helpdesk. Waar snel aan wordt toegevoegd, maar er wordt hard aan een oplossing gewerkt, zucht.Vuilnisman................................
Email's beantwoorden ( wat is dat ?.).
Om een abo bij hun te nemen ben ik van af gestapt als je zo met je toekomstige klanten omgaat.
Laat staan als je storingen zou hebben dan hang je denk ik zo 40 minuten aan de telefoon(mobiel dan ).
Ik hoop dat ze binnen kort de glasvezel vrijgeen voor betere providers.
Gemiddelde score | 1.0 | |
Installatie | Onbekend | |
Helpdesk | 1.0 | |
Internet | 1.0 | |
Bellen | Onbekend | |
Digitale televisie | Onbekend |
Over een periode van 1 maand gebeld op verschillende tijden voor informatie over glasvezel en combi abo's steeds 19 a 20 wachtenden voor u.
Email's beantwoorden ( wat is dat ?.).
Om een abo bij hun te nemen ben ik van af gestapt als je zo met je toekomstige klanten omgaat.
Laat staan als je storingen zou hebben dan hang je denk ik zo 40 minuten aan de telefoon(mobiel dan ).
Ik hoop dat ze binnen kort de glasvezel vrijgeen voor betere providers.