Details van de review

 
Fiber Nederland
Glasvezel providers
Fiber is een stel pure oplichters. Ze maken loze beloftes, je staat voor ruim 20 minuten in de wacht, en hebben zelfs het lef om tevreden klanten van andere providers af te sluiten, en hun verbinding te gijzelen.

Toen hier de aankondiging voor glasvezel kwam, hebben wij in eerste instantie een abonement bij Caiway afgesloten. Echter waren zij ietwat traag met de levering, en mijn huisgenoot heeft toen (in alle haast) een telefoongesprek met Fiber gevoerd. Wat er beloofd werd, kwam weinig van terecht. We zouden binnen 5 dagen aangesloten worden als we de wettelijke bedenktijd zouden overslaan. Dit riep voor mij al vraagtekens op, maar vooruit. De dag van aansluiting kwam, maar niks van Fiber. Geen installatiepakket, niks. Alleen een torenhoge rekening voor aansluitingskosten etc. We hebben dagelijks aan de telefoon gehangen en vrij letterlijk gesmeekt om ons aan te sluiten. Volgens hun was het netwerk nog niet vrijgegeven door cogas. Maar grappig genoeg kregen wij de dagen daarna wel antwoord van Caiway. Ze zouden ons binnen een week aansluiten.

Toen Caiway ons eindelijk aansloot, waren wij zeer tevreden over hun diensten. We hebben gelijk, nog voordat er überhaupt enig antwoord van Fiber was, onze bestelling daar opgezegd. We hebben in zo beleefd mogelijke woorden aangegeven geen vertrouwen te hebben in Fiber als leverancier en niet in zee wensen te gaan. Volgens ons was het contract nihil verklaard, omdat Fiber zich aan geen enkele van de door hun gemaakte beloftes heeft gehouden.

Vervolgens, na de annulering, kwam Fiber ineens over de brug; Het netwerk zou vandaag (15 september 2016) vrijgegeven worden door cogas. Erg grappig, want het netwerk was al lang vrijgegeven bij Caiway.

We kregen een installatiepakket thuisgestuurd, wat we overigens geweigerd hebben bij de deur. We waren immers al voorzien. We hebben vervolgens nogmaals met de klantenservice gebeld. 20 minuten in de wacht voordat we uberhaupt iemand te spreken kregen. We hebben nogmaals aangegeven dat we onze bestelling hadden geannuleerd. De boodschap kwam blijkbaar niet aan.

Vandaag heeft Fiber onze verbinding overgenomen, en letterlijk gegijzeld. Helaas stond Caiway machteloos, en moesten wij het zelf regelen. In het eerste gesprek zou vandaag nog het signaal van de kabel af gaan, en zou Caiway het weer over kunnen nemen. Om 2 uur nog steeds niks, dus wij hebben toen nogmaals gebeld om een statusupdate te vragen. "Het wordt nu besproken, maar het kan nog een week duren." werd ons toen gemeld. Ja, maar dat was niet de afspraak!

We hebben vervolgens opgehangen en nogmaals teruggebeld, vastberaden om onze Caiway diensten terug te krijgen. Na nogmaals 25 minuten (!) in de wacht te hebben gestaan, werd ons ineens gemeld dat het geval volgende week besproken zou worden. Maar we konden ons signaal vandaag nog terug krijgen als we mondeling in zouden stemmen om voor een jaarabbonement te betalen. Dit is wat we "chantage" noemen in de volksmond jongens, en volgens de wet is dat ILLEGAAL.

Fiber weet dat ze verkeerd bezig zijn. Toen wij deze uitspraak om de oren kregen, hebben wij gedreigd om naar de geschillencommissie te stappen. Gelijk na het telefoongesprek hebben ze hun signaal van onze kabel af gehaald en hebben wij een factuur gekregen voor het opheffen van het contract. Totaalbedrag: 0,- euro.

Wij laten het er zeker niet bij liggen. Volgens ons is Fiber illegaal bezig, en staan wij volledig in ons recht. Het feit alleen dat Fiber niet reageert totdat je dreigt te annuleren, of naar de rechter te stappen, zegt naar ons gevoel al genoeg.
In conclusie, val niet voor Fiber en hun beloften. Ze brengen enkel wanhoop met zich mee.
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
Onbekend
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Nick September 15, 2016

Pure oplichters

Fiber is een stel pure oplichters. Ze maken loze beloftes, je staat voor ruim 20 minuten in de wacht, en hebben zelfs het lef om tevreden klanten van andere providers af te sluiten, en hun verbinding te gijzelen.

Toen hier de aankondiging voor glasvezel kwam, hebben wij in eerste instantie een abonement bij Caiway afgesloten. Echter waren zij ietwat traag met de levering, en mijn huisgenoot heeft toen (in alle haast) een telefoongesprek met Fiber gevoerd. Wat er beloofd werd, kwam weinig van terecht. We zouden binnen 5 dagen aangesloten worden als we de wettelijke bedenktijd zouden overslaan. Dit riep voor mij al vraagtekens op, maar vooruit. De dag van aansluiting kwam, maar niks van Fiber. Geen installatiepakket, niks. Alleen een torenhoge rekening voor aansluitingskosten etc. We hebben dagelijks aan de telefoon gehangen en vrij letterlijk gesmeekt om ons aan te sluiten. Volgens hun was het netwerk nog niet vrijgegeven door cogas. Maar grappig genoeg kregen wij de dagen daarna wel antwoord van Caiway. Ze zouden ons binnen een week aansluiten.

Toen Caiway ons eindelijk aansloot, waren wij zeer tevreden over hun diensten. We hebben gelijk, nog voordat er überhaupt enig antwoord van Fiber was, onze bestelling daar opgezegd. We hebben in zo beleefd mogelijke woorden aangegeven geen vertrouwen te hebben in Fiber als leverancier en niet in zee wensen te gaan. Volgens ons was het contract nihil verklaard, omdat Fiber zich aan geen enkele van de door hun gemaakte beloftes heeft gehouden.

Vervolgens, na de annulering, kwam Fiber ineens over de brug; Het netwerk zou vandaag (15 september 2016) vrijgegeven worden door cogas. Erg grappig, want het netwerk was al lang vrijgegeven bij Caiway.

We kregen een installatiepakket thuisgestuurd, wat we overigens geweigerd hebben bij de deur. We waren immers al voorzien. We hebben vervolgens nogmaals met de klantenservice gebeld. 20 minuten in de wacht voordat we uberhaupt iemand te spreken kregen. We hebben nogmaals aangegeven dat we onze bestelling hadden geannuleerd. De boodschap kwam blijkbaar niet aan.

Vandaag heeft Fiber onze verbinding overgenomen, en letterlijk gegijzeld. Helaas stond Caiway machteloos, en moesten wij het zelf regelen. In het eerste gesprek zou vandaag nog het signaal van de kabel af gaan, en zou Caiway het weer over kunnen nemen. Om 2 uur nog steeds niks, dus wij hebben toen nogmaals gebeld om een statusupdate te vragen. "Het wordt nu besproken, maar het kan nog een week duren." werd ons toen gemeld. Ja, maar dat was niet de afspraak!

We hebben vervolgens opgehangen en nogmaals teruggebeld, vastberaden om onze Caiway diensten terug te krijgen. Na nogmaals 25 minuten (!) in de wacht te hebben gestaan, werd ons ineens gemeld dat het geval volgende week besproken zou worden. Maar we konden ons signaal vandaag nog terug krijgen als we mondeling in zouden stemmen om voor een jaarabbonement te betalen. Dit is wat we "chantage" noemen in de volksmond jongens, en volgens de wet is dat ILLEGAAL.

Fiber weet dat ze verkeerd bezig zijn. Toen wij deze uitspraak om de oren kregen, hebben wij gedreigd om naar de geschillencommissie te stappen. Gelijk na het telefoongesprek hebben ze hun signaal van onze kabel af gehaald en hebben wij een factuur gekregen voor het opheffen van het contract. Totaalbedrag: 0,- euro.

Wij laten het er zeker niet bij liggen. Volgens ons is Fiber illegaal bezig, en staan wij volledig in ons recht. Het feit alleen dat Fiber niet reageert totdat je dreigt te annuleren, of naar de rechter te stappen, zegt naar ons gevoel al genoeg.
In conclusie, val niet voor Fiber en hun beloften. Ze brengen enkel wanhoop met zich mee.

Was deze review nuttig? 

Commentaar

Vul a.u.b. de beveiligingscode in.