Details van de review

Fiber Nederland
Glasvezel providers
ook ik heb eind november 2012 een glavezel abonnement afgesloten bij Fype.
Ook mij werd belooft dat op papier het contract wel voor 2 jaar staat maar dat dit wettelijk maar 1 jaar kon zijn .
Maar als jee 1 maal getekend hebt denkt men daar Fype ineens heel anders over.
En dat ik met het goedkoopste abonnement een goede kwaliteit op zoveel tv's ik maar wilde in huis zou hebben.
30mb internet en de goedkoopste beltarieven voor de vaste telefoon aansluiting.
En mocht er een aanbieder goedkoper zijn Fype onmiddellijk zijn prijzen naar beneden zal bijstellen.
Ik hoefde zelf niets te regelen alleen de voordeur opendoen was voldoende.
En dit alles zou zo spoedig mogelijk geregeld zijn
HELAAS bleek Fype zich niet zo goed aan beloftes te houden.
In Februari 2013 ben ik Fype gaan bellen waneer als mijn aansluiting gerealiseerd zal worden want 6 december 2012 had ik al een mail gehad met daarin de mededeling dat op 7 december het aansluitbedrag van mijn rekening zal worden afgeschreven.
Dit was nog niet gebeurt en ik had niets verder van Fype vernomen.
Na lang aandringen van mijn kant en dreigen met dat ik zo dit contract niet wilde, werd men bij Fype wakker en kon er ineens actie worden ondernomen.
Eerst kwam er iemand van Regefiber langs om een modem te plaatsen keurig volgens afspraak.
Twee weken later de monteurs van Fype.
Hier begon het horror sinnario van Fype opnieuw.
De monteurs hadden alles getest en alles zou werken.
Toen de monteurs weg waren ben ik zelf gaan testen.
Ik kon wel bellen maar niet gebeld worden.
Mijn 2 vaste pc's hadden ineens het zelfde ip adres.
Mijn tv's op de slaapkamers waren wel aangesloten.
Maar omdat ik het nog steeds niet eens ben met Fype over de geboden kwaliteit van de geleverde beeldkwaliteit van de tv in de woonkamer , hiervoor was mij verzekerd bij het afsluiten van het abonnement dat het de zelfde zo niet betere beeldkwaliteit zal hebben dan de digitale kabel aansluiting wie ik op dat moment had.
Fype zegt het allemaal te betreuren maar wil mijn probleem allen maar oplossen door mij een duurder abonnement aan te smeren.
Waar ik het niet mee eens ben.
Door dat Fype zijn belofte niet kan waarmaken voor de afgesproken prijs heb ik meerdere malen om ontbinding van dit contract gevraagd.
Uiteindelijk is het aanbod van Fype dat ik het contract wat Fype niet goed uitvoerd kan afkopen voor €300,- plus de nog openstaande rekeningen.
Imiddels kan ik wel zelf weer bellen en gebeld worden doordat ik dit zelf met mijn oude provider heb geregeld en zelf dit abonnement heb opgezegd, ook heb ik zelf met behulp van de helpdesk van Fype mijn vaste pc's weer aan de praat gekregen.
Maar voor een echte structurele oplossing moet je niet bij Fype zijn.
Ik raad dan ook een ieder aan om NOOIT een contract met deze organisatie te tekenen, want je krijgt absoluut niet wat je denkt te krijgen
Gemiddelde score 

4.6
Installatie 

4.0
Helpdesk 

6.0
Internet 

6.0
Bellen 

5.0
Digitale televisie 

2.0
Geschreven door Huisman Maart 27, 2013

Fype abonnement

ook ik heb eind november 2012 een glavezel abonnement afgesloten bij Fype.
Ook mij werd belooft dat op papier het contract wel voor 2 jaar staat maar dat dit wettelijk maar 1 jaar kon zijn .
Maar als jee 1 maal getekend hebt denkt men daar Fype ineens heel anders over.
En dat ik met het goedkoopste abonnement een goede kwaliteit op zoveel tv's ik maar wilde in huis zou hebben.
30mb internet en de goedkoopste beltarieven voor de vaste telefoon aansluiting.
En mocht er een aanbieder goedkoper zijn Fype onmiddellijk zijn prijzen naar beneden zal bijstellen.
Ik hoefde zelf niets te regelen alleen de voordeur opendoen was voldoende.
En dit alles zou zo spoedig mogelijk geregeld zijn
HELAAS bleek Fype zich niet zo goed aan beloftes te houden.
In Februari 2013 ben ik Fype gaan bellen waneer als mijn aansluiting gerealiseerd zal worden want 6 december 2012 had ik al een mail gehad met daarin de mededeling dat op 7 december het aansluitbedrag van mijn rekening zal worden afgeschreven.
Dit was nog niet gebeurt en ik had niets verder van Fype vernomen.
Na lang aandringen van mijn kant en dreigen met dat ik zo dit contract niet wilde, werd men bij Fype wakker en kon er ineens actie worden ondernomen.
Eerst kwam er iemand van Regefiber langs om een modem te plaatsen keurig volgens afspraak.
Twee weken later de monteurs van Fype.
Hier begon het horror sinnario van Fype opnieuw.
De monteurs hadden alles getest en alles zou werken.
Toen de monteurs weg waren ben ik zelf gaan testen.
Ik kon wel bellen maar niet gebeld worden.
Mijn 2 vaste pc's hadden ineens het zelfde ip adres.
Mijn tv's op de slaapkamers waren wel aangesloten.
Maar omdat ik het nog steeds niet eens ben met Fype over de geboden kwaliteit van de geleverde beeldkwaliteit van de tv in de woonkamer , hiervoor was mij verzekerd bij het afsluiten van het abonnement dat het de zelfde zo niet betere beeldkwaliteit zal hebben dan de digitale kabel aansluiting wie ik op dat moment had.
Fype zegt het allemaal te betreuren maar wil mijn probleem allen maar oplossen door mij een duurder abonnement aan te smeren.
Waar ik het niet mee eens ben.
Door dat Fype zijn belofte niet kan waarmaken voor de afgesproken prijs heb ik meerdere malen om ontbinding van dit contract gevraagd.
Uiteindelijk is het aanbod van Fype dat ik het contract wat Fype niet goed uitvoerd kan afkopen voor €300,- plus de nog openstaande rekeningen.
Imiddels kan ik wel zelf weer bellen en gebeld worden doordat ik dit zelf met mijn oude provider heb geregeld en zelf dit abonnement heb opgezegd, ook heb ik zelf met behulp van de helpdesk van Fype mijn vaste pc's weer aan de praat gekregen.
Maar voor een echte structurele oplossing moet je niet bij Fype zijn.
Ik raad dan ook een ieder aan om NOOIT een contract met deze organisatie te tekenen, want je krijgt absoluut niet wat je denkt te krijgen

Was deze review nuttig? 

Commentaar

2 resultaten - getoond 1 - 2

Sortering 

Vul a.u.b. de beveiligingscode in.
Geschreven door Bas
Mei 29, 2013
Helaas heeft de heer Huisman gelijk..... KPN, UPC etc... zijn minder erg dan FYPE..
Ik heb daar ook een contract.. Allemaal beloftes en niets nakomen.. Maar wel jou aan het contract houden... Is voor het eerst dat ik iets op internet schrijf over een organisatie.. Want ik vind dat hoe deze organisatie omgaat met zijn beloftes te erg voor woorden...
Als antwoord op een eerder commentaar

Geschreven door Hendrik
September 25, 2013
Ik ben sinds begin dit jaar klant bij Fype en net als meerdere mensen hier zal ook ik iedereen afraden naar Fype te gaan.
Ik kreeg mensen van Fype thuis of ik naar hen wilde overstappen en zoals zij het vertelden leek het er goed uit te zien.
Het eerste wat ik vroeg was of ik een tv-decoder kreeg waarop het andtwoord ja was.
Ik ben aangesloten,maar de tv decoder kwam niet,dus heb ik gebeld en hoorde dat ik de tv decoder moest kopen voor 120 euro,plus het maandelijks abonnement voor een zenderpakket. Ik zag hier vanaf,maar kijk nu naar een waardeloos zenderpakket,waar je hele dagen naar Tell Sell,realitys,kookprogramma,s of Al Jazeera zit te kijken en ik zou graag Politiek24 en een crimezender in het pakket willen. Verder heb ik afgelopen weken gezeur gehad over facturen die niet betaald zouden zijn en ik wist zeker dat ik ze wel betaald had. Ik heb van alle facturen de betaalbewijzen naar de klantenservice gestuurd en kreeg later een mail met een link naar mijn persoonlijke pagina. Het enige wat hier stond was Opgelost,geen enkel woord van excuus voor een fout die aan hun kant lag,omdat zij de boekhouding niet op orde hebben. Ik ga liever gisteren dan vandaag weg bij Fype en heb mijn vrienden afgeraden naar Fype te gaan. Klantvriendelijkheid is een woord dat bij Fype totaal onbekend is.
2 resultaten - getoond 1 - 2