Details van de review

Fiber Nederland
Glasvezel providers
Ik wil u met mijn review WAARSCHUWEN voor Fiber.
(Helaas zit ik er nog 2 jaar aan vast.)
Hopelijk kan ik u met onderstaande punten er van weerhouden om met Fiber in zee te gaan:

------- 1 -------
Aan de deurverkoper hadden wij doorgegeven dat wij ons telefoonnummer wilde behouden. Dit was blijkbaar niet goed aangegeven. Hier moest ik dus zelf weer achteraan.

------- 2 -------
Na oplevering van de diensten werkte de telefoon niet. Dit moest schijnbaar nog geactiveerd worden (blijkbaar had dit moeten weten?) via mijn account. Ik had echter nog geen accountgegevens ontvangen en deze werden uitsluitend per post verstuurd wat een aantal dagen duurde. Na het activeren duurde het nog een aantal dagen voordat de telefoon gebruikt kon worden. Hierdoor hebben wij 2 weken geen telefoon gehad.
Fiber vind dit "vervelend" voor mij.

------- 3 -------
De deurverkoper beloofde ons een SAMSUNG tablet. Uiteindelijk ontvangen wij een tablet van een onbekend merk. Het ging mij niet om die tablet maar ik voelde mij bedrogen.
Fiber reageert hier op met "De tablet die u toegestuurd heeft gekregen of nog gaat krijgen is een unieke fiber tablet met een android besturingssysteem." Hij herhaald gewoon wat ik zeg, het is een onbekend merk, en dus geen Samsung!
Het maakt hun blijkbaar niet uit dat men voorgelogen wordt, als de verkopers maar nieuwe klanten binnenhalen...

------- 4 -------
De deurverkoper vertelde mij dat ze een installatie service hebben waarbij alle kabels worden aangelegd tot 15 meter. Ik vertelde hem dat dit niet nodig is omdat ik recent allemaal COAX kabels had getrokken. Hij bevestigde inderdaad dat dit dan niet nodig was. Bij de installatie kwam ik er achter dat alles over UTP kabels gaat. Ik heb dus niets meer aan mijn COAX kabels.

Ik heb dit uitgelegd aan Fiber en hierbij vermeld dat ik alsnog gebruik wilde maken van de installatieservice. Hierop reageren ze:

"U kunt alsnog gebruik maken van een monteur voor de binnenhuisinstallatie u kunt hiervoor contact opnemen met Current Connect 0572-364654. Echter zijn er wel kosten aan verbonden, de monteur heeft voorrij kosten van €75,-. Eventuele extra werkzaamheden zullen apart bij gerekend worden. Deze kosten kunt u opvragen bij Current Connect."

Als je betaald dan kan natuurlijk alles. Maar een beetje tegemoetkoming.. ho maar!

"Verder is er altijd de mogelijkheid om via een coax kabel tv te kijken. Dit is dan wel een analoog signaal, met de mogelijkheid tot een DVB-C signaal als de televisie dit ondersteunt."

Ik betaal voor digitale televisie en ga zeker analoog kijken? Wat een oplossing!

------- 5 -------
Aangezien mijn Coax kabel 'vast' zit in de muur heb ik geen ruimte meer om een UTP kabel te trekken. Ik heb toen contact opgenomen met de klantenservice en er werd mij een homeplug geadviseerd zodat het signaal draadloos verstuurd kan worden. Dit werkt op zich prima, behalve i.c.m. een splitter voor een 2e TV. Dit schijnt op elkaar te storen.

Ik heb toen weer contact opgenomen met de technische klantenservice en mijn vraag werd afgedaan met "wij ondersteunen geen draadloos IP-TV". Ik moest het zelf maar uitzoeken.
Waarom adviseren ze iets en als het dan niet werkt dan steken ze hun kop in het zand! Nu heb ik dus voor niets homeplugs aangeschaft en mijn TV boven werkt tot op heden nog steeds niet.
Gemiddelde score 

1.0
Installatie 

1.0
Helpdesk 

1.0
Internet 

1.0
Bellen 

1.0
Digitale televisie 

1.0
Geschreven door Dennis Mei 26, 2014

Totaal geen service en liegende verkopers!

Ik wil u met mijn review WAARSCHUWEN voor Fiber.
(Helaas zit ik er nog 2 jaar aan vast.)
Hopelijk kan ik u met onderstaande punten er van weerhouden om met Fiber in zee te gaan:

------- 1 -------
Aan de deurverkoper hadden wij doorgegeven dat wij ons telefoonnummer wilde behouden. Dit was blijkbaar niet goed aangegeven. Hier moest ik dus zelf weer achteraan.

------- 2 -------
Na oplevering van de diensten werkte de telefoon niet. Dit moest schijnbaar nog geactiveerd worden (blijkbaar had dit moeten weten?) via mijn account. Ik had echter nog geen accountgegevens ontvangen en deze werden uitsluitend per post verstuurd wat een aantal dagen duurde. Na het activeren duurde het nog een aantal dagen voordat de telefoon gebruikt kon worden. Hierdoor hebben wij 2 weken geen telefoon gehad.
Fiber vind dit "vervelend" voor mij.

------- 3 -------
De deurverkoper beloofde ons een SAMSUNG tablet. Uiteindelijk ontvangen wij een tablet van een onbekend merk. Het ging mij niet om die tablet maar ik voelde mij bedrogen.
Fiber reageert hier op met "De tablet die u toegestuurd heeft gekregen of nog gaat krijgen is een unieke fiber tablet met een android besturingssysteem." Hij herhaald gewoon wat ik zeg, het is een onbekend merk, en dus geen Samsung!
Het maakt hun blijkbaar niet uit dat men voorgelogen wordt, als de verkopers maar nieuwe klanten binnenhalen...

------- 4 -------
De deurverkoper vertelde mij dat ze een installatie service hebben waarbij alle kabels worden aangelegd tot 15 meter. Ik vertelde hem dat dit niet nodig is omdat ik recent allemaal COAX kabels had getrokken. Hij bevestigde inderdaad dat dit dan niet nodig was. Bij de installatie kwam ik er achter dat alles over UTP kabels gaat. Ik heb dus niets meer aan mijn COAX kabels.

Ik heb dit uitgelegd aan Fiber en hierbij vermeld dat ik alsnog gebruik wilde maken van de installatieservice. Hierop reageren ze:

"U kunt alsnog gebruik maken van een monteur voor de binnenhuisinstallatie u kunt hiervoor contact opnemen met Current Connect 0572-364654. Echter zijn er wel kosten aan verbonden, de monteur heeft voorrij kosten van €75,-. Eventuele extra werkzaamheden zullen apart bij gerekend worden. Deze kosten kunt u opvragen bij Current Connect."

Als je betaald dan kan natuurlijk alles. Maar een beetje tegemoetkoming.. ho maar!

"Verder is er altijd de mogelijkheid om via een coax kabel tv te kijken. Dit is dan wel een analoog signaal, met de mogelijkheid tot een DVB-C signaal als de televisie dit ondersteunt."

Ik betaal voor digitale televisie en ga zeker analoog kijken? Wat een oplossing!

------- 5 -------
Aangezien mijn Coax kabel 'vast' zit in de muur heb ik geen ruimte meer om een UTP kabel te trekken. Ik heb toen contact opgenomen met de klantenservice en er werd mij een homeplug geadviseerd zodat het signaal draadloos verstuurd kan worden. Dit werkt op zich prima, behalve i.c.m. een splitter voor een 2e TV. Dit schijnt op elkaar te storen.

Ik heb toen weer contact opgenomen met de technische klantenservice en mijn vraag werd afgedaan met "wij ondersteunen geen draadloos IP-TV". Ik moest het zelf maar uitzoeken.
Waarom adviseren ze iets en als het dan niet werkt dan steken ze hun kop in het zand! Nu heb ik dus voor niets homeplugs aangeschaft en mijn TV boven werkt tot op heden nog steeds niet.

Was deze review nuttig? 

Commentaar

6 resultaten - getoond 1 - 6

Sortering 

Vul a.u.b. de beveiligingscode in.
Geschreven door daniel van e
Mei 30, 2014
deze bovenstaande klachten zijn bij mij ook bekend deze klachten zijn meerdere mensen bekend zeer jammer van fiber dat ze hier zo slecht mee omgaan , en dit niet recht zetten mij waren ook nog hotelbonnen beloofd , meerdere malen heb ik hier over gebeld/gemaild en zou ze nog krijgen na een tijdje werd mij gezegd dat ik er geen recht meer op had om dat ik buiten deze actie viel , tja als je er twee maanden naar vraagt kan ik me voor stellen dat na twee maanden deze actie er niet meer is hahaha waardeloos allemaal voel mij zeer bedrogen .
Geschreven door Ontevreden
Mei 31, 2014
Ik herken dit, 1 juni gaat mijn abonnement in maar ik heb al 7 dagen geen kabel, en heb hier al 4 keer achter aan gebeld en gemaild maar zonder enig succes. Ik zie het nog wel gebeuren dat we na 1 juni geen TV meer hebben, wanneer Ziggo de kabel afsluit. Service is waardeloos. Ik ben er maar mooi ingetrapt maar wie dit leest, begin er niet aan.
Geschreven door Fiber Nederland
Juni 10, 2014
Beste Dennis,

Wat vervelend dat je het idee hebt dat je verkeerd bent voorgelicht. Graag kijken we samen met jou wat we kunnen doen om je onvrede weg te halen. Zou je daarom naar bovenstaand email adres je postcode en huisnummer willen sturen?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Tom van der Linden - Fiber Nederland
Als antwoord op een eerder commentaar

Geschreven door Fiber Nederland
Juni 10, 2014
Beste Ontevreden,

Als u ons uw postcode en huisnummer stuurt, kijk ik even met u mee of wij hier iets in kunnen bespoedigen.

MVG,

Tom vand er Linden - Fiber Nederland
Als antwoord op een eerder commentaar

Geschreven door Dennis
Juli 06, 2014
Hallo Tom,

Ik heb je een aantal weken geleden een mail gestuurd met mijn gegevens via het formulier op jullie site.
Hierin heb ik verwezen naar mijn review. Ik kreeg na het versturen een bevestiging:

"Hartelijk dank voor uw reactie.
Indien van toepassing nemen we zo snel mogelijk contact met u op."

Blijkbaar willen jullie helemaal niet helpen want ik heb tot op heden nog geen reactie gehad!!!!!
Waardeloze klantenservice hebben jullie Tom van der Linden!

Dennis
Geschreven door janneman
Juli 07, 2014
meester oplichters ooit,als je storing hebt notabene nu met de wk voetbal,niemand die luistert of ook maar iemand stuurt die het problem oplost,het probleem zit hem in de hoofd kast waar de glasvezel kabel vandaan komt,maar zit onder tussen al een week zonder tv.
6 resultaten - getoond 1 - 6