Details van de review
- bevestiging via mail en post was volledig
- fase 1 van installatie ( doortrekken van glasvezel van buiten naar woning) prima, is in mijn woning niet makkelijk en werd in goed overleg en na rustig nadenken gedaan. Situatie was ook door helpdesk kpn en regfiber goed ingeschat door ruim voor fase 2 ingepland.
- fase 2 verliep wat slordig: monteur kwam niet, na 2x bellen bleken er zieken te zijn bij de monteurs. Dit had ik eerder willen weten, helpdesk reageerde pas bij de 2de keer bellen adequaat.
- fase2 monteur kwam laat dus , maar met alle rust. Vlotte installatie, meedenken met situatie , tips gegeven en tijdens het wachten op inlogcodes nog wat extra werk gedaan.
Tv voldoet aan verwachtingen, genoeg zenders, HD is fijn. Jammer dat Animal Planet niet vrij is, was ik wel gewend en is populaire zender in gezin. Opnemen, terug naar begin van programma werkt prima. Geen haperingen in de ontvangst.
Bellen is ok, onhandig dat je pas bij installatie het telefoonnummer weet, dat kan beslist eerder denk ik.
Tv kijken via app werkt goed.
Bekabeld internet via glasvezel haalt de verwachte snelheid (bijna 95%)
Wifi van Experiabox valt erg tegen! Snelheid in de ruimte rondom de box is 30-35% tov bekabeld internet ( nog steeds voldoende) maar bereik in de verdieping erboven was slechts 3-5% tov bekabeld internet! Dat is net voldoende voor whatsapp maar niet genoeg om tv te kijken via de app.
Ik heb dus een wifiversterker gekocht ( via kpn) voor de bovenverdieping. Deze versterker doet het prima, hierdoor heb ik boven sneller wifi dan rondom de experiabox ( namelijk net zo snel als bekabeld internet) maar toch niet een sterk genoeg signaal om 1 verdieping lager er ook profijt van te hebben.
Modem/routers die ik hiervoor had hebben altijd genoeg wifisignaal gegeven voor beide verdiepingen en dat waren soms oude modem/routers. Ik vind dit echt een fors minpunt!
De versterker kost €80, met een betere modem/router geleverd door kpn was dit niet nodig geweest, naast weer een extra netwerkkabel die door het huis loopt.
Gemiddelde score | 7.3 | |
Installatie | 8.0 | |
Helpdesk | 8.0 | |
Internet | 5.0 | |
Bellen | Onbekend | |
Digitale televisie | 8.0 |
goed en matig
- voorbereiding door helpdesk goed gedaan ( checken van aantal zaken, planning, opzeggen oude abonnement bjj andere provider). Helpdesk is gratis.
- bevestiging via mail en post was volledig
- fase 1 van installatie ( doortrekken van glasvezel van buiten naar woning) prima, is in mijn woning niet makkelijk en werd in goed overleg en na rustig nadenken gedaan. Situatie was ook door helpdesk kpn en regfiber goed ingeschat door ruim voor fase 2 ingepland.
- fase 2 verliep wat slordig: monteur kwam niet, na 2x bellen bleken er zieken te zijn bij de monteurs. Dit had ik eerder willen weten, helpdesk reageerde pas bij de 2de keer bellen adequaat.
- fase2 monteur kwam laat dus , maar met alle rust. Vlotte installatie, meedenken met situatie , tips gegeven en tijdens het wachten op inlogcodes nog wat extra werk gedaan.
Tv voldoet aan verwachtingen, genoeg zenders, HD is fijn. Jammer dat Animal Planet niet vrij is, was ik wel gewend en is populaire zender in gezin. Opnemen, terug naar begin van programma werkt prima. Geen haperingen in de ontvangst.
Bellen is ok, onhandig dat je pas bij installatie het telefoonnummer weet, dat kan beslist eerder denk ik.
Tv kijken via app werkt goed.
Bekabeld internet via glasvezel haalt de verwachte snelheid (bijna 95%)
Wifi van Experiabox valt erg tegen! Snelheid in de ruimte rondom de box is 30-35% tov bekabeld internet ( nog steeds voldoende) maar bereik in de verdieping erboven was slechts 3-5% tov bekabeld internet! Dat is net voldoende voor whatsapp maar niet genoeg om tv te kijken via de app.
Ik heb dus een wifiversterker gekocht ( via kpn) voor de bovenverdieping. Deze versterker doet het prima, hierdoor heb ik boven sneller wifi dan rondom de experiabox ( namelijk net zo snel als bekabeld internet) maar toch niet een sterk genoeg signaal om 1 verdieping lager er ook profijt van te hebben.
Modem/routers die ik hiervoor had hebben altijd genoeg wifisignaal gegeven voor beide verdiepingen en dat waren soms oude modem/routers. Ik vind dit echt een fors minpunt!
De versterker kost €80, met een betere modem/router geleverd door kpn was dit niet nodig geweest, naast weer een extra netwerkkabel die door het huis loopt.