Details van de review
Gemiddelde score | 8.8 | |
Installatie | 9.0 | |
Helpdesk | 8.0 | |
Internet | 9.0 | |
Bellen | 9.0 | |
Digitale televisie | 9.0 |
Tevreden (tot nu toe)
Tsja en dan na analoog overstappen naar glasvezel. Wat hadden we, kpn telefonie, tv via de schotel canaal digitaal en internet via online. Alles eens opgeteld en wat bleek, we konden net zo goed overstappen naar een provider die alles in een biedt. Was KPN een bewuste en goede keus. We hebben de diverse glasvezel providers eens bekeken en onze conclusievwas dat het niet mijlenver uit elkaar lag. Wel maakte ik mij bij voorbaat zorgen om Voip via een andere provider dan KPN, we gebruiken namelijk al jaren na volle tevredenheid VOIPBUSTER omdat we veel naar familie bellen in Belgie en aangezien da dit land valt onder free calls wilden we natuurlijk graag gebruik blijven maken van deze mogelijkheid. Afijn, alles werd keurig geleverd en we kregen te horen dat het glasvezelmodem geplaatst zou worden anderhalve maand later. Dat was natuurlijk teleurstellend maar niet getreurd want we hadden nog niets opgezegd. Het glasvezelmodem werd geplaatst en hup alles werkte in een keer, na twee dagen te hebben genoten van ons glasvezel aansluiting gingen we voor een korte vakantie een aantal dagen weg. Bij terugkomst verheugden we ons al weer op het glasvezel gebeuren. Helaas, niks werkte meer, geen telefoon, geen tv, geen internet, helemaal niks! Omdat het al vrij laat was, 2100 uur, hebben we toch maar de hulplijn gebeld, daar vertelde men ons dat er op dat moment niks aan konden doen, maar dat een monteur de volgende dag wel langs zou komen. Jawel hoor, om 09.00 uur s'morgens belde er een monteur met de mededeling dat alles doorgemeten was en dat hij binnen 10 minuten langs zou komen. Hij was er erg snel en kwam al vrij snel tot de conclusie dat het glasvezelmodem kapot was, hup vervangen en alles was weer tip top in orde. Zo nu de vraag hoe kan ik VOIPBUSTER gebruiken? Helaas zult u daar bij KPN geen antwoord op krijgen. KPN gebruikt zelf poort 5060 voor hun voip. Vele experimenten met o.a. mijn fritzbox leidde niet tot een oplossing, hey ik had nog ergens een TARGA 450 Sip liggen, ongeveer dezelfde als die Siemens verkocht heeft. De Targa kwam overigens van de LIDL. tot mijn grote verbazing werkte de telefoon na het invoeren op de basis van de noodzakelijke gegevens direkt waardoor we weer goedkoop kunnen bellen. Het heeft even geduurd, maar het kan dus wel! Ben ik tevreden over KPN, ja tot nu toe wel, ik ben behouden, maar ik mag niet klagen zoals het nu gaat.