Details van de review

 
Stipte
Internet providers
Overgestapt naar Stipte omdat wij glasvezel kregen. In het begin was alles goed geregeld. De installatie verliep hartstikke goed. De beste meneer ging niet eerder weg voordat alles werkte, deed goed zijn best en leverde goed werk. Hij ging pas de deur uit toen iedereen internet had. Verder was de helpdesk ook goed, ze konden ons altijd prima helpen, alleen af en toe duurde het wel (erg) lang voordat we iemand aan de lijn kregen.
Maar... Stipte is minder mooi dan het lijkt. Om te beginnen met het internet. We zijn er wel op vooruit gegaan het aantal MB per seconde is fors gestegen. Maar hier blijft het dan ook bij. Sinds alles geïnstalleerd was, ging alles achteruit. Eerst was het internet sneller (al was het al niet in het hele huis maar alleen in bepaalde delen...), maar dit ging snel bergafwaarts. Bijna iedere dag valt het internet uit, op mijn telefoon moet ik vaak zelf het internet aanzetten omdat dit ook wegvalt, als we op de PlayStation4 Online aan het gamen zijn, valt de connectie elke keer (soms zelf 4 tot 5 keer achter elkaar binnen 15 minuten!) uit. Verder kan ik nog geen video in HD of soms zelf in 480p kijken, want dit is ook al teveel gevraagd. En alle internetpagina's moeten laden, laden en nog een laden. Als we met twee of drie man tegelijk op het internet zitten, is het verschrikkelijk. Zelfs een Word bestandje openen kan al snel 30 seconden (!) duren, laat staan een A4'tje printen...
Dan het bellen. Dat was helemaal waardeloos... Nu (pas na twee maanden) hebben we de mogelijkheid om goed te bellen. Het was namelijk allemaal zo slecht geregeld, echt ongelooflijk. Ten eerste hadden we een week of vier geen telefoon, puur omdat deze niet geïnstalleerd kon worden op de een of andere manier, omdat we op Stipte moesten wachten. Later dachten we dat het opgelost was, nee hoor, er was een fout opgetreden. Na overleg een instructieboek gekregen, en ja hoor, echt in in ongeveer vier of vijf Europese talen, maar niet in het Nederlands! We hebben ons met Engels gelukkig wel kunnen redden. Toen de telefoon het dan eindelijk deed, kwam de volgende fout. We waren vaak onbereikbaar en bij het bellen hoorden we om de drie seconden een tik tijdens het bellen. Na ongeveer twee maanden was alles opgelost.
En als klapper op de vuurpijl, digitale TV. Dat is ook een grote grap. Normaal televisie kijken gaat goed, maar pas op, zodra je de afstandsbediening pakt, wordt het er niet beter op. Programma's terugkijken lukt niet altijd even goed. Het duurt vak lang om een programma te laden, als we iets terugkijken hapert de TV vaak en het hele menu is onoverzichtelijk. Vaak loop de TV ook gewoon vast, waardoor je alles weer opnieuw kunt opzoeken en vervolgens weer terug bij af bent, want je moet zelf weer doorspoelen tot het moment waar je gebleven was.
Kortom: Stipte is minder mooi dan het lijkt. Eigenlijk te mooi om waar te zijn. Voordat we waren overgestapt was het al niet te best, maar sinds het overstappen is het (we dachten dat het niet kon...) nog slechter geworden. Helaas.
Gemiddelde score 
 
4.8
Installatie 
 
9.0
Helpdesk 
 
8.0
Internet 
 
3.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
3.0
Geschreven door D.H. Spin Januari 05, 2018

Minder mooi dan het lijkt

Overgestapt naar Stipte omdat wij glasvezel kregen. In het begin was alles goed geregeld. De installatie verliep hartstikke goed. De beste meneer ging niet eerder weg voordat alles werkte, deed goed zijn best en leverde goed werk. Hij ging pas de deur uit toen iedereen internet had. Verder was de helpdesk ook goed, ze konden ons altijd prima helpen, alleen af en toe duurde het wel (erg) lang voordat we iemand aan de lijn kregen.
Maar... Stipte is minder mooi dan het lijkt. Om te beginnen met het internet. We zijn er wel op vooruit gegaan het aantal MB per seconde is fors gestegen. Maar hier blijft het dan ook bij. Sinds alles geïnstalleerd was, ging alles achteruit. Eerst was het internet sneller (al was het al niet in het hele huis maar alleen in bepaalde delen...), maar dit ging snel bergafwaarts. Bijna iedere dag valt het internet uit, op mijn telefoon moet ik vaak zelf het internet aanzetten omdat dit ook wegvalt, als we op de PlayStation4 Online aan het gamen zijn, valt de connectie elke keer (soms zelf 4 tot 5 keer achter elkaar binnen 15 minuten!) uit. Verder kan ik nog geen video in HD of soms zelf in 480p kijken, want dit is ook al teveel gevraagd. En alle internetpagina's moeten laden, laden en nog een laden. Als we met twee of drie man tegelijk op het internet zitten, is het verschrikkelijk. Zelfs een Word bestandje openen kan al snel 30 seconden (!) duren, laat staan een A4'tje printen...
Dan het bellen. Dat was helemaal waardeloos... Nu (pas na twee maanden) hebben we de mogelijkheid om goed te bellen. Het was namelijk allemaal zo slecht geregeld, echt ongelooflijk. Ten eerste hadden we een week of vier geen telefoon, puur omdat deze niet geïnstalleerd kon worden op de een of andere manier, omdat we op Stipte moesten wachten. Later dachten we dat het opgelost was, nee hoor, er was een fout opgetreden. Na overleg een instructieboek gekregen, en ja hoor, echt in in ongeveer vier of vijf Europese talen, maar niet in het Nederlands! We hebben ons met Engels gelukkig wel kunnen redden. Toen de telefoon het dan eindelijk deed, kwam de volgende fout. We waren vaak onbereikbaar en bij het bellen hoorden we om de drie seconden een tik tijdens het bellen. Na ongeveer twee maanden was alles opgelost.
En als klapper op de vuurpijl, digitale TV. Dat is ook een grote grap. Normaal televisie kijken gaat goed, maar pas op, zodra je de afstandsbediening pakt, wordt het er niet beter op. Programma's terugkijken lukt niet altijd even goed. Het duurt vak lang om een programma te laden, als we iets terugkijken hapert de TV vaak en het hele menu is onoverzichtelijk. Vaak loop de TV ook gewoon vast, waardoor je alles weer opnieuw kunt opzoeken en vervolgens weer terug bij af bent, want je moet zelf weer doorspoelen tot het moment waar je gebleven was.
Kortom: Stipte is minder mooi dan het lijkt. Eigenlijk te mooi om waar te zijn. Voordat we waren overgestapt was het al niet te best, maar sinds het overstappen is het (we dachten dat het niet kon...) nog slechter geworden. Helaas.

Was deze review nuttig? 

Commentaar

Vul a.u.b. de beveiligingscode in.