Details van de review
Gemiddelde score | 6.5 | |
Installatie | 4.0 | |
Helpdesk | 5.0 | |
Internet | 9.0 | |
Bellen | 8.0 | |
Digitale televisie | Onbekend |
Ik sloot een (telefonisch) contract om Scarlet One te laten installeren in october 2009. Volgens mijn contactpersoon/verkoper bij Scarlet zou dit zo'n twee maanden duren. Het leek me vrij lang maar ik heb dat aanvaard omdat het eigenlijk niet dringend was (beginsituatie Scarlet internet, kabel TV, Belgacom Classic telefoon). Uiteindelijk duurde het ca. 4 maanden voor ik een teken van leven kreeg betreffende de installatie. De eerste installateur bleek een kluns te zijn: ik had geen geluid op TV en bovenal zeer schokkerig beeld met blokjesvorming en wilde kleurenflitsen over het ganse scherm. Na aandringen via de helpdesk (ik bespaar u de details van wachten e.d.) kreeg ik na ca. 1 maand een tweede installateur over de vloer en die wist duidelijk van wanten. Hij stelde onmiddellijk vast dat er er geen vdsl splitter (Belgacom doos) was geplaatst daar waar de originele RTT lijn in mijn huis kwam. Eens dat die was geplaatst was het beeld in orde en kon ik eindelijk ordentelijk TV kijken. Ik heb nog steeds een 15 j. oude TV met dikke beeldbuis maar het Scarlet/Belgacom beeld was van beduidend betere kwaliteit (goede schermvulling, geen zwarte balken boven en onderaan, heldere kleuren) dan de vroegere kabel TV (via Telenet). Internet en Scarlet VOIP werkten feilloos vanaf de eerste dag. De contacten met Scarlet zijn wisselend van kwaliteit, soms had ik deskundigen aan de lijn die onmiddellijk terzake kwamen, soms waren de contactpersonen duidelijk uit de commercie afkomstig en dat hielp niet echt. Sinds de komst van de 2e installateur heb ik de helpdesk niet meer nodig gehad. Oh ja, niet vergeten: ik kreeg één maand abb gratis omwille van de geleden "pijn & smarten" tijdens de installatieperiode.