Details van de review

 
T-mobile glasvezel
Glasvezel providers
Haaai,

Installatie door Guidion verliep niet helemaal soepel:
- eerste afspraak die op maandag stond ingepland werd afgezegd op vrijdagmiddag via voicemail en verzet naar dinsdag (dit kwam niet uit). Reden was dat de monteur was ontslagen.
- tweede afspraak voor de woensdag gemaakt (op maandag), vervolgens werd die op dinsdagavond door de monteur zelf afgezegd. Reden was dat de monteur niet in de buurt van ons adres kon zijn en dat de fout bij de planning zou liggen.
- derde afspraak gemaakt voor de vrijdag, die ging wel door, maar de monteur weigerde, ondanks dat ik daar van tevoren heel duidelijk over was geweest, geen kabels door de loze leidingen trekken.

Waar ik me dan aan stoor is dat Vodafone/Guidion aangeeft dat er een uur montage inbegrepen is, maar dat zo'n kerel dan op geen enkele manier bewogen kan worden om een kabel door een loze leiding te trekken en zaterdagochtend terug moest komen. Terwijl we geen telefoonlijn hebben die zou moeten worden aangesloten.
Verder ook irritant: je krijgt normaal gesproken de UTP kabel erbij die dan "langs de plinten" gelegd wordt, maar als die door de leiding wordt getrokken kost dat ineens geld.
Ook duur: zo'n achterlijk afdekplaatje, dat niet eens fraai afdekt, kost 35 piek. Uiteindelijk tik je dus toch 120 piek af bij zo'n ragebol van een monteur die uit z'n waffel stinkt.

Maar goed. Ik had ook alle reviews hier van tevoren bekeken en dacht, we proberen het toch. Inmiddels geïnstalleerd en het werkt allemaal hartstikke goed. 50 up en down, halen we ook bij speedtest.net. 4-6 ping. Wat dat betreft zou ik dus toch een positief advies uitbrengen, ondanks de negatieve verhalen. Het internet, en ook de tv werken uitstekend, vooralsnog (2 weken actief).
TV is fijn en overzichtelijk. Compacte afstandsbediening en start sneller op dan die kast van UPC die we hadden staan. Fijn compact dingetje is dit. We hebben wel de variant zonder opnemen, maar dat mis ik niet.

Ik weet niet of het uitmaakt, maar bovenstaand verhaal geldt voor ons in Amsterdam oost. Het zal vast drama zijn elders in het land.

Succes en groet,
Matthijs
Gemiddelde score 
 
9.0
Installatie 
 
8.0
Helpdesk 
 
9.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
9.0
Geschreven door Matthijs November 26, 2014

Installatie niet vlekkeloos, maar verder top!

Haaai,

Installatie door Guidion verliep niet helemaal soepel:
- eerste afspraak die op maandag stond ingepland werd afgezegd op vrijdagmiddag via voicemail en verzet naar dinsdag (dit kwam niet uit). Reden was dat de monteur was ontslagen.
- tweede afspraak voor de woensdag gemaakt (op maandag), vervolgens werd die op dinsdagavond door de monteur zelf afgezegd. Reden was dat de monteur niet in de buurt van ons adres kon zijn en dat de fout bij de planning zou liggen.
- derde afspraak gemaakt voor de vrijdag, die ging wel door, maar de monteur weigerde, ondanks dat ik daar van tevoren heel duidelijk over was geweest, geen kabels door de loze leidingen trekken.

Waar ik me dan aan stoor is dat Vodafone/Guidion aangeeft dat er een uur montage inbegrepen is, maar dat zo'n kerel dan op geen enkele manier bewogen kan worden om een kabel door een loze leiding te trekken en zaterdagochtend terug moest komen. Terwijl we geen telefoonlijn hebben die zou moeten worden aangesloten.
Verder ook irritant: je krijgt normaal gesproken de UTP kabel erbij die dan "langs de plinten" gelegd wordt, maar als die door de leiding wordt getrokken kost dat ineens geld.
Ook duur: zo'n achterlijk afdekplaatje, dat niet eens fraai afdekt, kost 35 piek. Uiteindelijk tik je dus toch 120 piek af bij zo'n ragebol van een monteur die uit z'n waffel stinkt.

Maar goed. Ik had ook alle reviews hier van tevoren bekeken en dacht, we proberen het toch. Inmiddels geïnstalleerd en het werkt allemaal hartstikke goed. 50 up en down, halen we ook bij speedtest.net. 4-6 ping. Wat dat betreft zou ik dus toch een positief advies uitbrengen, ondanks de negatieve verhalen. Het internet, en ook de tv werken uitstekend, vooralsnog (2 weken actief).
TV is fijn en overzichtelijk. Compacte afstandsbediening en start sneller op dan die kast van UPC die we hadden staan. Fijn compact dingetje is dit. We hebben wel de variant zonder opnemen, maar dat mis ik niet.

Ik weet niet of het uitmaakt, maar bovenstaand verhaal geldt voor ons in Amsterdam oost. Het zal vast drama zijn elders in het land.

Succes en groet,
Matthijs

Was deze review nuttig? 

Commentaar

1 resultaten - getoond 1 - 1
 
Sortering 
 
Vul a.u.b. de beveiligingscode in.
Geschreven door Frans123
December 24, 2014
Soortgelijke ervaring. Op maandag vergeefs gewacht. De monteur bleek ziek te zijn. Kan gebeuren, maar dan zou je verwachten dat men belt of mailt. Op dinsdag kwam de monteur een half uur te laat. Hij weigerde de telefoon aan te sluiten omdat de KPN draad in de meterkast geen stekker/stopcontact heeft en hij hem niet mocht doorknippen. Is dertig jaar oud, toen hield men geen rekening met glasvezel. Toen de monteur weg was bleek de verzegeling van de electrameter stuk. Kan gebeuren: het glasvezel kastje zit strak tegen de electrameter aan. Nu blijkt dat de monteur van Guidion is en nu wijzen Guidion en Vodafone naar elkaar. Waarom neemt Vodafone geen eigen monteurs in dienst als ze geen verantwoordelijkheid willen nemen voor het gepruts van Guidion?
1 resultaten - getoond 1 - 1