Details van de review
De verkoper (aan de deur) verkocht dat het Draytek modem een erg goede ontvangst had en dat ik ook op de tweede verdieping en buiten een goed signaal zou hebben. Dat is niet het geval en Vodafone zegt alleen verantwoordelijk te zijn voor het bedraadde signaal.
De eerste weken erg veel storing gehad met het internetsignaal. Uiteindelijk bleek dat het Draytek modem stoorde omdat er twee externe harde schijven dicht bij stonden.
Het Draytek modem heeft slechts twee LAN poorten.
Sinds de levering werkt de nummerherkenning van de telefoon niet: wij zien niet wie ons belt. Vodafone zegt hier mee bezig te zijn, maar we zijn inmiddels een half jaar verder en Vodafone biedt geen enkel alternatief en belooft helemaal niet.
En het meest ontevreden ben ik over de televisie. Vodafone kondigde een paar weken heel trots aan dat je nu ook series kunt opnemen. Je kunt nu alleen een opname met herhaling instellen. Als een programma uit een serie toevallig een keer eerder of later komt, een keertje niet komt of als de serie is afgelopen, trekt Vodafone zich daar niets van aan. Het neemt gewoon op de vaste tijd het signaal op. Geen enkele intelligentie. UPC had al jaren geleden een veel geavanceerder systeem. Als een serie bij UPC stopte en maanden later begon weer een nieuw seizoen, dan werden de afleveringen weer gewoon opgenomen.
En tenslotte biedt Vodafone op geen enkele manier de mogelijkheid om programma's op afstand op te nemen. Ze hebben een app, waarmee je (binnen het thuisnetwerk) TV kunt kijken, maar ook via die app kan je geen opnames instellen. Ook hebben ze niet een site oid waarop je kunt inloggen en waarmee je programma's kunt instellen. UPC had dit ook al jaren geleden en andere aanbieders leveren deze standaard dienst ook al jaren.
Ik zal blij zijn als ik mijn jaar heb uitgezeten en ik weer naar een provider kan die wel een goede dienst levert.
Gemiddelde score | 5.4 | |
Installatie | 7.0 | |
Helpdesk | 5.0 | |
Internet | 7.0 | |
Bellen | 5.0 | |
Digitale televisie | 3.0 |
Jaren terug in de tijd
Helaas ben ik erg teleurgesteld in Vodafone.
De verkoper (aan de deur) verkocht dat het Draytek modem een erg goede ontvangst had en dat ik ook op de tweede verdieping en buiten een goed signaal zou hebben. Dat is niet het geval en Vodafone zegt alleen verantwoordelijk te zijn voor het bedraadde signaal.
De eerste weken erg veel storing gehad met het internetsignaal. Uiteindelijk bleek dat het Draytek modem stoorde omdat er twee externe harde schijven dicht bij stonden.
Het Draytek modem heeft slechts twee LAN poorten.
Sinds de levering werkt de nummerherkenning van de telefoon niet: wij zien niet wie ons belt. Vodafone zegt hier mee bezig te zijn, maar we zijn inmiddels een half jaar verder en Vodafone biedt geen enkel alternatief en belooft helemaal niet.
En het meest ontevreden ben ik over de televisie. Vodafone kondigde een paar weken heel trots aan dat je nu ook series kunt opnemen. Je kunt nu alleen een opname met herhaling instellen. Als een programma uit een serie toevallig een keer eerder of later komt, een keertje niet komt of als de serie is afgelopen, trekt Vodafone zich daar niets van aan. Het neemt gewoon op de vaste tijd het signaal op. Geen enkele intelligentie. UPC had al jaren geleden een veel geavanceerder systeem. Als een serie bij UPC stopte en maanden later begon weer een nieuw seizoen, dan werden de afleveringen weer gewoon opgenomen.
En tenslotte biedt Vodafone op geen enkele manier de mogelijkheid om programma's op afstand op te nemen. Ze hebben een app, waarmee je (binnen het thuisnetwerk) TV kunt kijken, maar ook via die app kan je geen opnames instellen. Ook hebben ze niet een site oid waarop je kunt inloggen en waarmee je programma's kunt instellen. UPC had dit ook al jaren geleden en andere aanbieders leveren deze standaard dienst ook al jaren.
Ik zal blij zijn als ik mijn jaar heb uitgezeten en ik weer naar een provider kan die wel een goede dienst levert.