Details van de review

 
T-mobile glasvezel
Glasvezel providers
Ik heb me lang voorgenomen om geen review te schrijven, maar ik moet het toch even kwijt na mijn laatste frustrerende contact met Vodafone / T-mobile.

Een jaar ben ik klant geweest bij Vodafone / T-mobile glasvezel. In de laatste 6 maanden viel regelmatig het internet 2-3 minuten uit. Dat lijkt heel weinig, maar als het zo vaak gebeurt en je met Netflix en co. afhankelijk bent van internet (en wie is dat tegenwoordig niet?), dan is dat heel irritant. Ook ontmoette ik laatst iemand uit mijn buurt die dit ook had ondervonden. Bij haar hield in dit geval Spotify er dan enkele minuten mee op.

10-20 gesprekken, met de helpdesk, allen op mijn initiatief en een stuk of 4 van die 'Experts' op locatie later, precies hetzelfde probleem nog niet verholpen. Toch wordt elke keer het 'ticket' van mijn probleem gesloten, zonder check of het daadwerkelijk verholpen is. Niet dus!

Waarom werd mij later duidelijk. De ZZP-ers die Guidion voor deze werkzaamheden inhuurt krijgen pas betaald (naar eigen zeggen) indien ze het probleem als verholpen afvinken. Hoezo belangenverstrengeling?

Gaat het er niet om, of wij als klanten geholpen zijn? Dat kan namelijk best eenvoudig gecontroleerd worden door even te bellen. Dat moet voor een Vodafone / T-mobile met als basis een telefonie club toch wel kunnen? Toon je ook nog eens daadwerkelijk interesse in je klant.

Meerdere malen is mij van alles toegezegd, zonder dat ik dit, ook al vroeg er er expliciet naar, bevestigd kreeg (vooral compensatie voor de tijd en energie die ik er telkens weer, op eigen initiatief in moest steken). Uit frustratie heb ik mijn laatste factuur gestorneerd, nou dan kan er ineens gecommuniceerd worden: de ene aanmaning na de andere... Terwijl een medewerker me wel toe heeft gezegd dat ik een nieuwe factuur zou tegemoet zien. Zelfs een uur geleden sprak ik iemand die alle begrip toonde en met toe zegt dat ik direct een mail zou krijgen. Zoals gezegd, meer dan een uur geleden. Ik denk dat hij sindsdien alweer 3 andere toezegging zal hebben gedaan...alleen die bevestigingen die we zo graag zien bij dit soort zaken blijven maar uit.

Ik hoop op een spoedig einde van de noodzaak om contact te hebben met Vodafone.

Zelf ben ik nu overgestapt op XS4All, die mij reeds 2x hebben gebeld uit interesse of alles goed bevalt en waarvan de internetverbinding prima werkt. Dan maar iets duurder, maar wel kwaliteit.
Gemiddelde score 
 
2.3
Installatie 
 
4.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
2.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Ruud Hermans Februari 20, 2017

Zeer slechte helpdesk ervaring en continu wegvallende internetverbinding

Ik heb me lang voorgenomen om geen review te schrijven, maar ik moet het toch even kwijt na mijn laatste frustrerende contact met Vodafone / T-mobile.

Een jaar ben ik klant geweest bij Vodafone / T-mobile glasvezel. In de laatste 6 maanden viel regelmatig het internet 2-3 minuten uit. Dat lijkt heel weinig, maar als het zo vaak gebeurt en je met Netflix en co. afhankelijk bent van internet (en wie is dat tegenwoordig niet?), dan is dat heel irritant. Ook ontmoette ik laatst iemand uit mijn buurt die dit ook had ondervonden. Bij haar hield in dit geval Spotify er dan enkele minuten mee op.

10-20 gesprekken, met de helpdesk, allen op mijn initiatief en een stuk of 4 van die 'Experts' op locatie later, precies hetzelfde probleem nog niet verholpen. Toch wordt elke keer het 'ticket' van mijn probleem gesloten, zonder check of het daadwerkelijk verholpen is. Niet dus!

Waarom werd mij later duidelijk. De ZZP-ers die Guidion voor deze werkzaamheden inhuurt krijgen pas betaald (naar eigen zeggen) indien ze het probleem als verholpen afvinken. Hoezo belangenverstrengeling?

Gaat het er niet om, of wij als klanten geholpen zijn? Dat kan namelijk best eenvoudig gecontroleerd worden door even te bellen. Dat moet voor een Vodafone / T-mobile met als basis een telefonie club toch wel kunnen? Toon je ook nog eens daadwerkelijk interesse in je klant.

Meerdere malen is mij van alles toegezegd, zonder dat ik dit, ook al vroeg er er expliciet naar, bevestigd kreeg (vooral compensatie voor de tijd en energie die ik er telkens weer, op eigen initiatief in moest steken). Uit frustratie heb ik mijn laatste factuur gestorneerd, nou dan kan er ineens gecommuniceerd worden: de ene aanmaning na de andere... Terwijl een medewerker me wel toe heeft gezegd dat ik een nieuwe factuur zou tegemoet zien. Zelfs een uur geleden sprak ik iemand die alle begrip toonde en met toe zegt dat ik direct een mail zou krijgen. Zoals gezegd, meer dan een uur geleden. Ik denk dat hij sindsdien alweer 3 andere toezegging zal hebben gedaan...alleen die bevestigingen die we zo graag zien bij dit soort zaken blijven maar uit.

Ik hoop op een spoedig einde van de noodzaak om contact te hebben met Vodafone.

Zelf ben ik nu overgestapt op XS4All, die mij reeds 2x hebben gebeld uit interesse of alles goed bevalt en waarvan de internetverbinding prima werkt. Dan maar iets duurder, maar wel kwaliteit.

Was deze review nuttig? 

Commentaar

Vul a.u.b. de beveiligingscode in.