Tele2 internet ervaringen

https://www.internetervaring.nl/media/reviews/photos/thumbnail/300x300s/2c/b3/30/tele2-15-1411403621.png
 
3.2 (65)
0   1   0   0  
 
Schrijf een review
Tele2 internet

Bekijk hier alle Tele2 internet ervaringen van thuisgebruikers. Tele2 internet is gestart als telecombedrijf eind 1997 en uitgegroeid tot één van de grootste telecomaanbieders voor de zakelijke en particuliere gebruiker. Begon Tele2 nog met uitsluitend vaste telefonie, sinds 2001 bieden ze ook interessante mobiele abonnementen aan in combinatie met een gsm telefoon.

Tele2 internet ervaringen

In 2003 begint Tele2 met het aanbieden van een eigen internetdienst. Wat heeft geresulteerd in 2006 in een totaalpakket met razendsnel internet, telefonie en interactieve televisie via een telefoonaansluiting (ADSL). Hierdoor bent u niet langer verbonden aan uw huidige kabeltelevisie aanbieder en kunt u fors besparen op uw abonnementskosten. Of Tele2 een geschikte keuze is leest u hieronder in al Tele2 internet ervaringen.

Voor Tele2 glasvezel kijk je onder: Tele2 glasvezel ervaringen.

Bezoekers ervaringen Bekijk alle reviews over deze provider

Gemiddelde bezoekers score van: 65 bezoeker(s)

Gemiddelde score 
 
3.2
Installatie 
 
4.1  (55)
Helpdesk 
 
2.4  (62)
Internet 
 
3.5  (59)
Bellen 
 
3.8  (43)
Digitale televisie 
 
2.2  (24)
Score (hoe hoger hoe beter)
  • Installatie
    Hoe beviel de installatie door de monteur? Of heeft u zelf de installatie uitgevoerd? Was de meegeleverde beschrijving dan duidelijk? Een toelichting kunt u hieronder geven.
  • Helpdesk
    Beoordeel de helpdesk als u hiermee al eens contact heeft opgenomen. Een toelichting kunt u hieronder geven.
  • Internet
    Beoordeel de kwaliteit van het internet op snelheid, stabiliteit en storingen. Een toelichting kunt u hieronder geven.
  • Bellen
    Maakt u gebruik van telefonie? Beoordeel dit dan op geluidskwaliteit en storingen. Een toelichting kunt u hieronder geven.
  • Digitale televisie
    Maakt u gebruik van televisie? Beoordeel dit dan op beeldkwaliteit, storingen en mogelijkheden. Een toelichting kunt u hieronder geven. Een toelichting kunt u hieronder geven.
Commentaar
Vul a.u.b. de beveiligingscode in.
Odcode voor het nummer dat je belt. Gebruik +31 of 0031 als je vanuit het buitenland naar een Nederlands nummer belt. Let op: heb je pas een abonnement afgesloten met een nieuw nummer, dan kun je pas bellen in het buitenland als er 2 facturen betaald zijn. In het buitenland kun je alleen naar lokale nummers bellen en naar Nederland.
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
Onbekend
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door djoser December 12, 2019

kleine lettertjes

Odcode voor het nummer dat je belt. Gebruik +31 of 0031 als je vanuit het buitenland naar een Nederlands nummer belt. Let op: heb je pas een abonnement afgesloten met een nieuw nummer, dan kun je pas bellen in het buitenland als er 2 facturen betaald zijn. In het buitenland kun je alleen naar lokale nummers bellen en naar Nederland.

Was deze review nuttig? 
Kan er met mijn woorden niet bij. Incasso bureau op mijn nek gekregen terwijl ik meerdere keren contact met ze heb gehad
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Erik Augustus 06, 2019

Oplichters

Kan er met mijn woorden niet bij. Incasso bureau op mijn nek gekregen terwijl ik meerdere keren contact met ze heb gehad

Was deze review nuttig? 
Heb 25 juni internet afgesloten en 6 juli opgeleverd. Dat is allemaal prima. Het is opgeleverd maar na zoveel tijd nog steeds geen internet omdat er iets aan de straatkant niet goed zit. De poorten/kaarten geven fouten aan dus dit is gewoon niet goed onderhouden door Tele2. Omdat ik mijn internet echt nodig heb voor werk moet ik gewoon iets anders regelen maar Tele2 laat dit op geen enkele manier toe. Er is geen begrip voor de situatie en houden voet bij stuk terwijl ik nu al meer dan 2 week zonder internet zit en het nog niet geregeld is. Zij vinden het redelijk om de klant te laten wachten tot 6 augustus! Tot die tijd kunnen zij lekker rustig aan doen dan. En ondanks dat de klant er niets aan kan doen laten zij hun lekker in de kou staan en zeggen dat ze maar tot die tijd moeten wachten.
Gemiddelde score 
 
1.6
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
2.0
Bellen 
 
2.0
Digitale televisie 
 
2.0
Geschreven door amon Juli 19, 2019

Belachelijke manier van handelen

Heb 25 juni internet afgesloten en 6 juli opgeleverd. Dat is allemaal prima. Het is opgeleverd maar na zoveel tijd nog steeds geen internet omdat er iets aan de straatkant niet goed zit. De poorten/kaarten geven fouten aan dus dit is gewoon niet goed onderhouden door Tele2. Omdat ik mijn internet echt nodig heb voor werk moet ik gewoon iets anders regelen maar Tele2 laat dit op geen enkele manier toe. Er is geen begrip voor de situatie en houden voet bij stuk terwijl ik nu al meer dan 2 week zonder internet zit en het nog niet geregeld is. Zij vinden het redelijk om de klant te laten wachten tot 6 augustus! Tot die tijd kunnen zij lekker rustig aan doen dan. En ondanks dat de klant er niets aan kan doen laten zij hun lekker in de kou staan en zeggen dat ze maar tot die tijd moeten wachten.

Was deze review nuttig? 
Please, do NOT sign up with these guys. they are terrible, terrible! I've never experienced this before in the Netherlands. I have internet problems for over a month, called customer service literally hundreds of times, they could never help "systems are down" is the excuse they use. They send us a new router after 3 weeks, guess what? it's missing a couple of items and it does NOT WORK. again called today, still can't help us. DO NOT SIGN UP WITH THESE GUYS!!!
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door andrei Juli 23, 2018

WORST PROVIDER

Please, do NOT sign up with these guys. they are terrible, terrible! I've never experienced this before in the Netherlands. I have internet problems for over a month, called customer service literally hundreds of times, they could never help "systems are down" is the excuse they use. They send us a new router after 3 weeks, guess what? it's missing a couple of items and it does NOT WORK. again called today, still can't help us. DO NOT SIGN UP WITH THESE GUYS!!!

Was deze review nuttig? 
Voor dat ik aan Tele2 begon, wist ik al dat de DAVOLINK modem/router niet veel soeps was. Gelukkig vond ik op internet een manier, om achter de gebruikersnaam en wachtwoord te komen. Deze heb je nodig bij gebruik van eigen apparatuur en Tele2 weigerde deze te geven. Met mijn eigen Fritz!Box 7170A werkte het prima (zelfs meer intrainsnelheid dan met de Davolink) en in 3 jaar tijd maar een paar keer last gehad van storing. Aangezien je veel dingen kunt instellen met de Fritz!Box, zo ook telefonie (VOIP), heb ik een eigen provider (CheapConnect) voor telefonie gehad. Hier kan je prepaid mee bellen. Dat was in mijn geval goedkoper! te meer omdat je geen maandelijkse kosten hebt, zoals bij de meeste providers!
Gemiddelde score 
 
9.0
Installatie 
 
9.0
Helpdesk 
 
Onbekend
Internet 
 
9.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door biomus November 24, 2017

Tele2 geen probleem met eigen apperatuur

Voor dat ik aan Tele2 begon, wist ik al dat de DAVOLINK modem/router niet veel soeps was. Gelukkig vond ik op internet een manier, om achter de gebruikersnaam en wachtwoord te komen. Deze heb je nodig bij gebruik van eigen apparatuur en Tele2 weigerde deze te geven. Met mijn eigen Fritz!Box 7170A werkte het prima (zelfs meer intrainsnelheid dan met de Davolink) en in 3 jaar tijd maar een paar keer last gehad van storing. Aangezien je veel dingen kunt instellen met de Fritz!Box, zo ook telefonie (VOIP), heb ik een eigen provider (CheapConnect) voor telefonie gehad. Hier kan je prepaid mee bellen. Dat was in mijn geval goedkoper! te meer omdat je geen maandelijkse kosten hebt, zoals bij de meeste providers!

Was deze review nuttig? 
Ik ben al bij veel prijsvechters klant geweest (zowel telefonie, als internet, als zorg etc.), soms was er wel gedoe, maar nooit zoals dit. Tele2 (internet) is het slechtst wat ik ooit heb meegemaakt, vandaar ook deze review.

Mijn problemen liggen op 3 punten:
i. Het belangrijkst: betrouwbaarheid van het internet. In afgelopen 6 maanden heb ik 2x problemen gehad. De 1e keer dat het internet er af en toe uitlag en recent dat het internet het helemaal niet deed. Nu snap ik dat het internet er af en toe uit ligt (kan gebeuren), maar toen ik afgelopen zaterdag belde kreeg ik te horen dat er 3 tot 5 werkdagen doorlooptijd was! Een telefoontje op woensdag gaf aan dat de klacht "in behandeling was" sinds maandag. Toen ik doorvroeg wat precies het probleem was, werd mij duidelijk dat "in behandeling" een synoniem is voor "in de wachtrij voordat we er naar kijken".
ii. De klantenservice doet alsof je dom bent en lijkt het zelf niet helemaal te snappen. Eerder deed mijn internet het af en toe niet, de mevrouw aan de telefoon dacht toen dat dat misschien door mijn wireless zou komen (wat niet mogelijk was, want ik kon mijn router gewoon bereiken en in de router stond "dsl: fail"), toen ik hier naar vroeg hoe dat mogelijk was kreeg ik één of ander verhaal over dat het wireless een soort tuinslang was waar het internet dan als water doorheen ging. Uiterst vaag. Ook toen ik afgelopen zaterdag belde, kwam Karim na 10 minuten tot de conclusie dat dit "een typisch gevalletje wel synchronisatie geen data was" en gaf hij aan dit "door te escaleren" naar de technische dienst waar ze "de lijn zouden monitoren". Wat hij bedoelde was: "het klopt wat je zegt, het lampje dsl brand groen en het lampje internet oranje, ik heb geen flauw idee wat er aan de hand is, maar ik ga je in de wachtrij zetten voor mensen die je wel kunnen helpen".
iii. Toen ik belde en aangaf dat ik graag ergens een klacht zou willen indienen. Dat kon volgens de medewerker alleen op de website (best wel ironisch als je een klacht wilt indienen terwijl je internet niet werkt). Dat formulier ga ik zo invullen, maar met de responstijd van 30 dagen die er vermeld staat heb ik er weinig vertrouwen in.

Het verbaasd me ook niks dat tele2 net als slechtst uit de bus kwam bij de test van de consumentenbond. Dikke afrader.
Gemiddelde score 
 
4.0
Installatie 
 
10.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Alje November 10, 2017

Tele2, mijn slechtste ervaring ooit

Ik ben al bij veel prijsvechters klant geweest (zowel telefonie, als internet, als zorg etc.), soms was er wel gedoe, maar nooit zoals dit. Tele2 (internet) is het slechtst wat ik ooit heb meegemaakt, vandaar ook deze review.

Mijn problemen liggen op 3 punten:
i. Het belangrijkst: betrouwbaarheid van het internet. In afgelopen 6 maanden heb ik 2x problemen gehad. De 1e keer dat het internet er af en toe uitlag en recent dat het internet het helemaal niet deed. Nu snap ik dat het internet er af en toe uit ligt (kan gebeuren), maar toen ik afgelopen zaterdag belde kreeg ik te horen dat er 3 tot 5 werkdagen doorlooptijd was! Een telefoontje op woensdag gaf aan dat de klacht "in behandeling was" sinds maandag. Toen ik doorvroeg wat precies het probleem was, werd mij duidelijk dat "in behandeling" een synoniem is voor "in de wachtrij voordat we er naar kijken".
ii. De klantenservice doet alsof je dom bent en lijkt het zelf niet helemaal te snappen. Eerder deed mijn internet het af en toe niet, de mevrouw aan de telefoon dacht toen dat dat misschien door mijn wireless zou komen (wat niet mogelijk was, want ik kon mijn router gewoon bereiken en in de router stond "dsl: fail"), toen ik hier naar vroeg hoe dat mogelijk was kreeg ik één of ander verhaal over dat het wireless een soort tuinslang was waar het internet dan als water doorheen ging. Uiterst vaag. Ook toen ik afgelopen zaterdag belde, kwam Karim na 10 minuten tot de conclusie dat dit "een typisch gevalletje wel synchronisatie geen data was" en gaf hij aan dit "door te escaleren" naar de technische dienst waar ze "de lijn zouden monitoren". Wat hij bedoelde was: "het klopt wat je zegt, het lampje dsl brand groen en het lampje internet oranje, ik heb geen flauw idee wat er aan de hand is, maar ik ga je in de wachtrij zetten voor mensen die je wel kunnen helpen".
iii. Toen ik belde en aangaf dat ik graag ergens een klacht zou willen indienen. Dat kon volgens de medewerker alleen op de website (best wel ironisch als je een klacht wilt indienen terwijl je internet niet werkt). Dat formulier ga ik zo invullen, maar met de responstijd van 30 dagen die er vermeld staat heb ik er weinig vertrouwen in.

Het verbaasd me ook niks dat tele2 net als slechtst uit de bus kwam bij de test van de consumentenbond. Dikke afrader.

Was deze review nuttig? 
Tele2 is alleen geïnteresseerd in het afsluiten van contracten. Het bedrijf levert géén product/dienst of een zéér slechte kwaliteit. Bij vragen en/of klachten is het bedrijf een onneembare vesting. De telefoon wordt niet opgenomen (er zijn nog heel veel wachtenden voor je) en de helpdesk is niet bemand. Er is ook een zéér groot verloop van ondeskundige medewerkers. En als je alle problemen zat bent en wil opzeggen, zit je vast aan een jaarcontract. Ik heb nog nooit zoveel klachten over een bedrijf gezien op internet en de consumentenprogramma's zoals : KASSA, RADAR en OPGELICHT hebben een dagtaak aan de klachten over dit bedrijf.
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door oosterwijck Juli 06, 2017

Tele2 is alleen geïnteresseerd in het afsluiten van contracten. Het bedrijf levert géén product/dienst of een zéér slechte kwaliteit. Bij vragen en/of klachten is het bedrijf een onneembare vesting. De telefoon wordt niet opgenomen (er zijn nog heel veel wachtenden voor je) en de helpdesk is niet bemand. Er is ook een zéér groot verloop van ondeskundige medewerkers. En als je alle problemen zat bent en wil opzeggen, zit je vast aan een jaarcontract. Ik heb nog nooit zoveel klachten over een bedrijf gezien op internet en de consumentenprogramma's zoals : KASSA, RADAR en OPGELICHT hebben een dagtaak aan de klachten over dit bedrijf.

Was deze review nuttig? 
Zeer slechte klantenservice weten niet waar ze mee bezig zijn volgens mij heeft tele2 gewoon wat lui van de straat geplukt van waar ze dachten die weet wel wat maar het zijn ongeschoolde lui weten niet wat ze doen.praten alleen voor de baas niet voor de klant
Ieder probeert een bruine arm te halen bij de baas hoe bruiner hoe beter maar het gaat tenkoste van de klant
Gemiddelde score 
 
2.2
Installatie 
 
2.0
Helpdesk 
 
2.0
Internet 
 
2.0
Bellen 
 
3.0
Digitale televisie 
 
2.0
Geschreven door Leo Mei 01, 2017

Belogen

Zeer slechte klantenservice weten niet waar ze mee bezig zijn volgens mij heeft tele2 gewoon wat lui van de straat geplukt van waar ze dachten die weet wel wat maar het zijn ongeschoolde lui weten niet wat ze doen.praten alleen voor de baas niet voor de klant
Ieder probeert een bruine arm te halen bij de baas hoe bruiner hoe beter maar het gaat tenkoste van de klant

Was deze review nuttig? 
Ben drie jaar bij hun geweest en eigenlijk nooit problemen gehad. Vooral super klantenservice! Nu ben ik overgestapt naar Fiber en mijn internet valt steeds weg. :(
Gemiddelde score 
 
8.8
Installatie 
 
9.0
Helpdesk 
 
10.0
Internet 
 
8.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
8.0
Geschreven door Emiel Maart 22, 2017

Ben drie jaar bij hun geweest en eigenlijk nooit problemen gehad. Vooral super klantenservice! Nu ben ik overgestapt naar Fiber en mijn internet valt steeds weg. :(

Was deze review nuttig? 
het gaat te ver om hier al mijn slechte ervaringen neer te typen die ik heb met tele2. Het was een rampjaar. Werkelijk niks wat er deugt bij tele2. Je rekeningen betalen en verder je mond houden. Ik hou het hier netjes, maar wat was het afzien. Zelfs als je je rekeningen op tijd betaald hebt sluiten ze je af omdat ook de administratie bij tele2 een chaos is. Het is gewoon echt niet te geloven wat ze je daar allemaal mogen flikken. En als dan eindelijk je contract ten einde loopt, sluiten ze je 5 dagen te vroeg af, bel je daar dan voor, dan hebben ze ook nog het lef om te zeggen dat je daar zelf om gevraagd hebt! Ze gaan daar wel erg ver! Advies: wegblijven bij deze oplichtersbende
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door kaat Februari 25, 2017

de nachtmerrie van tele2

het gaat te ver om hier al mijn slechte ervaringen neer te typen die ik heb met tele2. Het was een rampjaar. Werkelijk niks wat er deugt bij tele2. Je rekeningen betalen en verder je mond houden. Ik hou het hier netjes, maar wat was het afzien. Zelfs als je je rekeningen op tijd betaald hebt sluiten ze je af omdat ook de administratie bij tele2 een chaos is. Het is gewoon echt niet te geloven wat ze je daar allemaal mogen flikken. En als dan eindelijk je contract ten einde loopt, sluiten ze je 5 dagen te vroeg af, bel je daar dan voor, dan hebben ze ook nog het lef om te zeggen dat je daar zelf om gevraagd hebt! Ze gaan daar wel erg ver! Advies: wegblijven bij deze oplichtersbende

Was deze review nuttig? 
 
Bekijk alle reviews over deze provider