Details van de review

TriNed
Glasvezel providers
Sinds 2 maanden internet en televisie via kabel van Rekam. Dit laatste had ik al en is niet gewijzigd. Internet is verder prima, installatie ook. Echter blijkt na in gebruikneming dat verschillende klanten van Trined al langer problemen hebben bij het terugkijken van sommige NPO/NTR uitzendingen gemist. Blijkbaar wordt het IP-adres als buitenlands herkent en heb je daardoor geen rechten om terug te kijken. Hoeveel mensen hier last van hebben kon men niet zeggen en ook dat het niet bij iedereen is. Men zegt in overleg te zijn met NPO maar het probleem bestaat nu al sinds het begin. Men legt de verantwoording ook bij de NPO. Handig om te weten dat je dit kan overkomen als je dit aanvraagt.
Gemiddelde score 

5.8
Installatie 

8.0
Helpdesk 

5.0
Internet 

5.0
Bellen 

Onbekend
Digitale televisie 

5.0
Geschreven door Frans Mei 25, 2017

Sinds 2 maanden internet en televisie via kabel van Rekam. Dit laatste had ik al en is niet gewijzigd. Internet is verder prima, installatie ook. Echter blijkt na in gebruikneming dat verschillende klanten van Trined al langer problemen hebben bij het terugkijken van sommige NPO/NTR uitzendingen gemist. Blijkbaar wordt het IP-adres als buitenlands herkent en heb je daardoor geen rechten om terug te kijken. Hoeveel mensen hier last van hebben kon men niet zeggen en ook dat het niet bij iedereen is. Men zegt in overleg te zijn met NPO maar het probleem bestaat nu al sinds het begin. Men legt de verantwoording ook bij de NPO. Handig om te weten dat je dit kan overkomen als je dit aanvraagt.

Was deze review nuttig? 

Commentaar

1 resultaten - getoond 1 - 1

Sortering 

Vul a.u.b. de beveiligingscode in.
Geschreven door Hans Burgers
Juni 05, 2017
Sinds afgelopen vrijdag ook een goede installatie van Trined, met en fijne supersnelle internet verbinding.
Echter, ook hier hetzelfde probleem mbt regiorechten zoals NPO/NTR uitzending gemist en wellicht nog onontdekte andere sites.
Na wat speurwerk blijkt mijn IP adres in de IP-subnet range van Bulgarije te horen, welke volgens Trined is overgedragen aan NL.
Echter de website beheerders moeten dit ook nog verwerken in hun eigen administratie, waartoe Trined alleen maar kan aandringen.
Het vervelende is wel dat Trined gewoon doorgaat met installaties gebaseerd op deze nieuwe IP-range en dus klanten aansluit die dezelfde problemen (gaan) ervaren; dit zonder enige melding vooraf en ook geen oplossingen biedt voor de ontstane situatie. Vele gebruikers zullen echter geen idee hebben dat dit probleem veroorzaakt wordt door het nieuwe moem en bijbehorend IP-adres en zullen zoekende zijn.
Ook is onduidelijk wat "aandringen bij de website beheerders" in de praktijk echt betekent: elke dag contact, 1 keer n mailtje sturen en dan is t goed?
Ik heb aangedrongen op een nieuw IP adres in een al lang bestaande reeks. Dit verzoek werd afgewezen, omdat ze de mogelijkheid niet hebben. Voor mij is onduidelijk of dit klinkt als "afhouden", "geen zin in extra werk" of dat er echt geen mogelijkheden zijn; het antwoord kwam m.i. net iets te gemakkelijk over....
Ik hoop dat Trined een stapje wil maken in de service verlening.
1 resultaten - getoond 1 - 1