Details van de review

TriNed
Glasvezel providers
Bijna een jaar maken we nu naar volle tevredenheid gebruik van Trined (internet 500, tv en telefonie).

Installatie: punctueel, snel en goed. Monteur hield rekening met de bestaande situatie en bestaande netwerkvoorzieningen en ipadressering kon gehandhaafd blijven.

Tot op heden geen uitval gehad van de diensten.
Kwaliteit internet verbinding, telefonie en tv is goed.

Facturering: geen problemen gehad met facturen en betalingen.

Gratis zender: eenvoudig zelf in te stellen via een persoonlijke klantenportaal.

Gemiddelde score 

10.0
Installatie 

10.0
Helpdesk 

10.0
Internet 

10.0
Bellen 

10.0
Digitale televisie 

10.0
Geschreven door Paul Januari 23, 2019

Zeer tevreden

Bijna een jaar maken we nu naar volle tevredenheid gebruik van Trined (internet 500, tv en telefonie).

Installatie: punctueel, snel en goed. Monteur hield rekening met de bestaande situatie en bestaande netwerkvoorzieningen en ipadressering kon gehandhaafd blijven.

Tot op heden geen uitval gehad van de diensten.
Kwaliteit internet verbinding, telefonie en tv is goed.

Facturering: geen problemen gehad met facturen en betalingen.

Gratis zender: eenvoudig zelf in te stellen via een persoonlijke klantenportaal.

Was deze review nuttig? 

Commentaar

1 resultaten - getoond 1 - 1

Sortering 

Vul a.u.b. de beveiligingscode in.
Geschreven door Ad337
December 22, 2019
Vaak wordt gesuggereerd dat louter mensen met negatieve ervaring geneigd zijn een (uiteraard negatief) oordeel over een everancier te geven.
Andersom gebeurt naar mijn inzicht zeker zo vaak. Wanneer iemand zomaar krijgt waarvoor hij/zij betaalt dan volgt naar goed Chinees gebruik (Ali-Express) de "five star rating".

Enkele maanden na aansluiten door Trined zou ik bijna geneigd zijn ook een dergelijk oordeel te geven.
Nu, zo'n anderhalf jaar later, weet ik wel beter.

Het begon allemaal met een blokkade op uitgaande mail. De email-server van Trined had iets "vervelends" in mijn bericht opgemerkt dat niet breed gedragen werd (melding: "U heeft spam, malware, een virus of bulkmail verstuurd"). Dit betrof een tekstbericht dat ik van een vereniging op mijn Trined account had ontvangen en doorstuurde naar mijn partner (met een eveneens Trined account).
Eerst op tal van manieren mijn eigen systeem onder de loupe genomen, maar brandschoon.
"Controleer uw bericht en verstuur opnieuw" gaf de automatische melding aan, maar in werkelijkheid was een 24 uurs blokkade geplaatst op uitgaande mail van het betreffende IP nummer, dus op ALLE computers en email-adressen die op de betreffende kabel zijn aangesloten.

Enkele maanden later deed deze situatie zich twee keer achter elkaar voor. Vragen om opheldering stuitte op onbegrip, en mijn verzoek om nu onmiddellijk de blokkade op te heffen resulteerde in verlenging van de blokkade gedurende ruim een week. "Say heel nederig "please" en anders doen we niets.".
Ik heb een interne klacht overwogen, maar dit bedrijf blijkt geen tijd te willen verspillen aan het oplossen van problemen. Alle correspondentie wordt zo onpersoonlijk mogelijk gehouden door ondertekening met "team trined" waarbij termen als "u" en "uw" tijdens aanmelden als klant nu in "jij" en "jouw" zijn veranderd.
Samen met het gegeven dat Trined niet dieper in de organisatie kan worden benaderd dan het callcenter toont naar mijn inzicht de minachting voor bestaande klanten aan.
Zolang ze meer nieuw klanten werven dan bestaande klanten weglopen vindt directeur Paul van Wanrooij het kennelijk wel best.

Illustratie huidige snelheid: Men claimt 500Mbit up en down te leveren.
De eerste maand was het 420 Mbit download en 130 Mbit upload, dat vond ik redelijk.
Het afgelopen anderhalf jaar zakte dat af tot gemiddeld 100 Mbit waarbij met regelmaat tijden van < 17 Mbit.
Ik heb voldoende ervaring met Trined opgebouwd om dit NIET als storing te melden.
Gezien bovenstaande ervaring sluit ik opnieuw sabotage door personeel niet uit.
Enige reden om niet meteen van provider te veranderen is omdat we gebruik maken van DVB-C.
Daarvan is Trined helaas nog de enige aanbieder.

Mocht Trined afdeling "damage control" hier iets van oppikken dan heb ik voor hen (gratis) 5-voudig advies:
1. Maak jullie organisatie persoonlijker door mensen aan te stellen waarop aan gerefereerd kan worden.
2. Zorg voor bijscholing van jullie "technische" mensen die kunnen vertellen WAAROM een foutmelding verschijnt en haal de fouten uit jullie systeem.
3. Als je uitgaande post van een klant op basis van een IP adres 24 uur blokkeert dan ga je uit van te kwader trouw waarbij bij voorbeeld een gezin met studerende kinderen kennelijk "pech" heeft.
Als hier geen sprake is van ontspoord personeel dan is dit het bewijs van minachting namens Trined.
4. Stel een functionaris aan die klachten over het bedrijf afhandelt. Zo houd je niet alleen vinger aan de pols van je eigen organisatie maar los je wellicht ook problemen op die op misverstand zijn gebaseerd.
5. Herstel de fatsoensnormen zoals die twee jaar geleden weerden gehanteerd. "je, jij en jouw" klinkt wellicht in jullie ogen modern, maar als die uitgesproken worden vanuit een service verlenende afdeling dan wordt dat ervaren als een uiting van minachting.

1 resultaten - getoond 1 - 1