Details van de review
Gemiddelde score | 5.3 | |
Installatie | 7.0 | |
Helpdesk | 4.0 | |
Internet | 8.0 | |
Bellen | Onbekend | |
Digitale televisie | 2.0 |
hopeloos...machteloos
Wij zijn nu anderhalf jaar klant bij Trined en vanaf het begin werkt de interactieve tv niet zoals het hoort, omdat zowel bij eigen opnames als bij replay tv het afspelen steeds hapert. Om de halve minuut staat het beeld stil en zo moet je met horten en stoten een programma volgen. Ik heb er meermaals over gebeld en word dan het bos ingestuurd met de toezegging "we voeren een update door". Dat heeft nog nooit iets uitgehaald, Volgende opmerking die ik te horen krijg:"we kennen het probleem en we zijn ermee bezig". (Men is er dus al meer dan anderhalf jaar mee bezig... Zou het?) Wanneer men bij de helpdesk mijn aansluitingen controleert, blijken die steeds in orde te zijn. Feit is dat na anderhalf jaar de toestand nog steeds hetzelfde is. Het is hopeloos en ik voel me machteloos, omdat ik geen kant op kan. Bij een andere provider was het al niet veel beter. Waarom geef je als provider zo hoog op over jezelf als je niet waarmaakt (of kunt maken) wat je belooft? En ondanks de gang van zaken krijg ik ook nog eens prijsverhoging opgelegd. Je moet maar durven. Mocht iemand nog ideeën op tips hebben: Ik hoor ze graag.
Commentaar
Trined levert volgens mij glasvezel tot in de meterkast en wordt dan daar op je eigen coaxkabel gezet om tv en radiosignaal te vervoeren naar je apparaat. De eigen coaxkabels, pluggen en splitters zijn veelal van een ongeschikte kwaliteit en kunnen je genoemde oorzaken veroorzaken. Test direct na het modem dat meestal in de meterkast zit met een kwaliteit coax rechtstreeks naar het apparaat. Veelal is dan alles OK. Met andere woorden dan zit het probleem niet bij de provider maar bij jezelf. Veel bestaande coax kabels zijn al jarenoud en zijn vaak van een kwaliteit om vuilniszakken mee dicht te binden. Koop dus volkoperen satelliet kwaliteit afgeschermde coaxkabels en zorg voor afgeschermde metalen pluggen (alles kabelkeur). Gebruik geen passieve splitters maar een actieve die meerdere uitgangen heeft (Hirschman) een met retourmelding en sluit de niet gebruikte uitgangen af met een 75 Ohm weerstand. Hopelijk kun je hier iets mee.