Details van de review

Tweak Glasvezel
Glasvezel providers
Over Tweak als Internetprovider niets dan lof. Wij hebben 1Gb pakket en dit is werkelijk snel. Zelfs als wij met vier man (vader, moeder, tweeling) op het net zijn hebben wij geen last van snelheidsproblemen en wij zijn allen heavy users. Films, youtube, gaming, werk, etc.

Installatie ging ook goed en afspraak was gemakkelijk gemaakt in goed overleg. Monteur was duidelijk iemand met verstand en hart voor zijn vak.

Nu de maar, televisie is waardeloos. Last van packet loss en dit is nog steeds niet opgelost. De enige oplossing tot nu toe is een LAN kabel trekken van router naar TV. Dat is echter zo 20e eeuws dat wij daar niet aan beginnen. Overigens geen problemen met Netflix en Videoland. De eerste op UHD. Dus als het eerste jaar voorbij is dan gaat het televisieabonnement eruit. Wij hadden die overigens toch alleen voor HBO en dat valt qua aanbod erg tegen.
Gemiddelde score 

8.5
Installatie 

10.0
Helpdesk 

10.0
Internet 

10.0
Bellen 

Onbekend
Digitale televisie 

4.0
Geschreven door Jerry Wouterson Augustus 30, 2015

Uitermate tevreden behalve ...

Over Tweak als Internetprovider niets dan lof. Wij hebben 1Gb pakket en dit is werkelijk snel. Zelfs als wij met vier man (vader, moeder, tweeling) op het net zijn hebben wij geen last van snelheidsproblemen en wij zijn allen heavy users. Films, youtube, gaming, werk, etc.

Installatie ging ook goed en afspraak was gemakkelijk gemaakt in goed overleg. Monteur was duidelijk iemand met verstand en hart voor zijn vak.

Nu de maar, televisie is waardeloos. Last van packet loss en dit is nog steeds niet opgelost. De enige oplossing tot nu toe is een LAN kabel trekken van router naar TV. Dat is echter zo 20e eeuws dat wij daar niet aan beginnen. Overigens geen problemen met Netflix en Videoland. De eerste op UHD. Dus als het eerste jaar voorbij is dan gaat het televisieabonnement eruit. Wij hadden die overigens toch alleen voor HBO en dat valt qua aanbod erg tegen.

Was deze review nuttig? 

Commentaar

1 resultaten - getoond 1 - 1

Sortering 

Vul a.u.b. de beveiligingscode in.
Geschreven door Rick
Augustus 31, 2015
P.S.. er staat bij mij 'al een review ingediend' terwijl dat niet zo is, dus dan maar een reply op een review:

Ik was erg bang voor de overstap van glasvezel-naar-glasvezel, verwachtende dat ik een tijdje zonder internet zou komen te zitten, dat klopte! De monteursafspraak werd een week verzet, en de oude provider sloot volgens afspraak af.

Als ik niet zelf het glasvezelmodem erin had gehangen, had ik een week zonder internet, telefoon en televisie gezeten.

Maar goed, bij installatie daarna bleek de snelheid erg te variëren. Tussen +/- 950 Mbps en 70 Mbps. Het modem werd omgewisseld, maar nadien is het nog een paar keer voorgekomen. Ik wijd het aan het (complexe) Zyxel modem die niet superstabiel is. Dat gezegd hebbende - ik controleer niet wekelijks - lijkt het nu stabiel op hoge snelheid. Telefonie is probleemloos gegaan en stabiel. Televisie van Sparql staat duidelijk nog in de kinderschoenen, Het valt nog erg tegen t.o.v. Telfort. En ik hoop van harte dat ik in het komende jaar daar verbetering in ga zien. Bijv. een ongelooflijke misser met verwisselde toetsen voor up/down kanalen en functies waarvan ik aan had genomen dat ze min of meer standaard waren (uitzending gemist voor niet-NPO zenders, Live TV even terug-, en verder-spoelen) missen. Oók korte blokkerigheid en kort bevroren beeld komen regelmatig voor.

Maar de voordelen van Tweak zijn: 10x hogere snelheid dan bij Telfort, één favoriete zender in het basispakket, terwijl je daar bij Telfort het pluspakket voor moest afnemen, en iets goedkoper.
1 resultaten - getoond 1 - 1