Details van de review
Goed dat was allemaal op zich al reden om over te stappen maar verder is TV echt gewoon super slecht met wat ik gewend was. Sparql is echt 'the pitts' wat een waardeloos geval zeg, veel storingen, haperingen, blokjes e.d. pauzeren werkt niet laat staan voor of achteruit spelen. Er lijkt ook niet echt verbetering in te zitten dus dat was tweede belangrijke reden om op te zeggen.
Internet haalt bij mij bij lange na de beloofde snelheid niet. AV software heeft daar ook mee te maken maar zelfs als ik die had geïnstalleerd komt het nog niet in de buurt. Kwam hooguit tot 300/900 down/up. Nog steeds snel maar niet in buurt van beloofde snelheid. Monteur had wel langs kunnen komen maar ik geloof het nu wel.
Om kort te gaan: het is niet alleen maar negatief bij Tweak en daarom heb ik geprobeerd een eerlijke weergave van mijn ervaringen te geven. Plus is installatie en (over het algemeen) goede, behulpzame en competente helpdesk. Minpunten: dramatische administratie waar je als klant de dupe van wordt: het kost je geld want als je nog wat tegoed hebt kun je het vergeten. Ik begrijp dat veel mensen daarom afhaken inclusief ikzelf. TV is echt zeer matig tot slecht en internet haalt niet beloofde snelheid.
Gemiddelde score | 5.2 | |
Installatie | 8.0 | |
Helpdesk | 6.0 | |
Internet | 4.0 | |
Bellen | 6.0 | |
Digitale televisie | 2.0 |
Wisselende ervaringen
Wisselende ervaringen met Tweak. Bij overstap hebben ze echt moeite gedaan de zaak goed en snel te regelen omdat mijn oude provider nou niet bepaald meewerkte. Helpdesk is over het algemeen vriendelijk en behulpzaam en weten meestal waar ze het over hebben. Ik kreeg echter ook met een pannenkoek te maken die werkelijk de grootst mogelijke lulkoek verkondigde. Administratie is echt dramatisch slecht, daar kan helpdesk niets aan doen maar is voor mij één van de redenen dat ik binnen 3 maanden proeftijd voor de eer bedank bij Tweak! Kreeg nog een bedrag terug omdat ik niet uitgebreide- maar basisinstallatie had gekregen. Dat hebben ze in anderhalve maand (en ondanks meerdere toezeggingen) niet voor mekaar gekregen. Afschrijven kunnen ze wel goed bij de administratie daar. Toen ik anderhalve maand nadat ik het moeten ontvangen zelf maar bedrag ben gaan verrekenen had ik binnen twee dagen een aanmaning in de bus. Er stond weliswaar niets meer open van mijn kant maar ik kreeg allerlei dreigementen echt vervelend zeker als je bedenkt dat zij er zelf een klotezooi van hadden gemaakt. Helpdesk vond het vervelend en kon er verder niets aan doen maar één medewerker beweerde zelfs dat ik het feit dat zij niet op tijd hadden terug betaald (!) aan mijzelf te wijten kwam toen met allerlei datums aanzetten die niet klopten (volgens hem had ik een maand eerder gestorneerd dan in werkelijkheid was gebeurd) dat is niet echt tof en ik hoop dat zie die pannenkoek snel ontslaan daar voor hij nog meer onheil kan aanrichten.
Goed dat was allemaal op zich al reden om over te stappen maar verder is TV echt gewoon super slecht met wat ik gewend was. Sparql is echt 'the pitts' wat een waardeloos geval zeg, veel storingen, haperingen, blokjes e.d. pauzeren werkt niet laat staan voor of achteruit spelen. Er lijkt ook niet echt verbetering in te zitten dus dat was tweede belangrijke reden om op te zeggen.
Internet haalt bij mij bij lange na de beloofde snelheid niet. AV software heeft daar ook mee te maken maar zelfs als ik die had geïnstalleerd komt het nog niet in de buurt. Kwam hooguit tot 300/900 down/up. Nog steeds snel maar niet in buurt van beloofde snelheid. Monteur had wel langs kunnen komen maar ik geloof het nu wel.
Om kort te gaan: het is niet alleen maar negatief bij Tweak en daarom heb ik geprobeerd een eerlijke weergave van mijn ervaringen te geven. Plus is installatie en (over het algemeen) goede, behulpzame en competente helpdesk. Minpunten: dramatische administratie waar je als klant de dupe van wordt: het kost je geld want als je nog wat tegoed hebt kun je het vergeten. Ik begrijp dat veel mensen daarom afhaken inclusief ikzelf. TV is echt zeer matig tot slecht en internet haalt niet beloofde snelheid.