Tweak Glasvezel ervaringen

https://www.internetervaring.nl/media/reviews/photos/thumbnail/300x300s/90/b6/d4/tweak-glasvezel-21-1435562017.png
 
5.1 (453)
0   1   0   0  
477 resultaten - getoond 451 - 477
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10  
Sortering 
 
Ik heb sinds een halfjaar een glasvezelverbinding van Tweak van 100mbps. Ik heb zelf een aantal servers draaien, deze draaien zonder problemen. Tweak levert of de ZTE Experiabox of een V8 Experiabox. Ik ben zelf iets ontevreden met de ZTE. Deze geeft namelijk problemen met port fowarden uPNP etc. Ik ben nu samen met Tweak bezig dit probleem op te lossen. De service ben ik tevreden over, aantal keer gebeld voor vragen over het port fowarden (ze hoeven geen service te bieden maar doen het toch!). Ik haal op de 2e etage van mijn huis nog 97/97mbps. Niks te klagen dus! Ik heb nog geen storingen meegemaakt. Zeer tevreden!
Gemiddelde score 
 
8.0
Installatie 
 
8.0
Helpdesk 
 
9.0
Internet 
 
8.0
Bellen 
 
7.0
Digitale televisie 
 
8.0
Geschreven door Damion November 21, 2013

Tevreden

Ik heb sinds een halfjaar een glasvezelverbinding van Tweak van 100mbps. Ik heb zelf een aantal servers draaien, deze draaien zonder problemen. Tweak levert of de ZTE Experiabox of een V8 Experiabox. Ik ben zelf iets ontevreden met de ZTE. Deze geeft namelijk problemen met port fowarden uPNP etc. Ik ben nu samen met Tweak bezig dit probleem op te lossen. De service ben ik tevreden over, aantal keer gebeld voor vragen over het port fowarden (ze hoeven geen service te bieden maar doen het toch!). Ik haal op de 2e etage van mijn huis nog 97/97mbps. Niks te klagen dus! Ik heb nog geen storingen meegemaakt. Zeer tevreden!

Was deze review nuttig? 
Drama!!!

Wij hebben hele slechte ervaringen met glasvezel van Tweak. Hieronder hebben wij onze problemen samengevat, omdat het anders wel een erg groot verhaal zou worden. Onze grootste problemen waren:

-Het heeft 2,5 maand geduurd, voordat wij waren aangesloten.
-Abonnementskosten worden geïncasseerd voordat wij waren aangesloten, waardoor wij lange tijd dubbele abonnementskosten hadden. Achteraf waren wij blij dat wij de huidige abonnementen nog niet hadden opgezegd, omdat wij anders zonder internet, bellen en televisie zouden zitten.
-Bij onze eerste installatieafspraak kwam er zonder aankondiging geen installateur langs. Dit terwijl wij zelfs een afspraakbevestiging hadden ontvangen. Helaas hadden wij dus voor niets een vrije dag opgenomen.
-Bij de tweede installatieafspraak kregen wij te horen dat onze televisies niet aangesloten zouden worden. Tenzij wij een extra bedrag zouden betalen.
-Gekozen voor volledige installatie. Helaas kon de installateur ons niet aangesloten krijgen, waardoor wij later alles zelf hebben moeten installeren. Kosten dus voor niets betaald.
-Bedragen werden dubbel gefactureerd en geïncasseerd.
-Hoge belkosten door kosten voor 0900 nummer.
-Op vragen en klachten wordt niet gereageerd.
-Niemand voelt zich bij Tweak verantwoordelijk bij problemen (geen leidinggevende, vast aanspreekpunt of klachtendesk die zich ermee bemoeien).

Kort samengevat was onze installatie een drama! Wij raden iedereen af om te kiezen voor Tweak.

Met vriendelijke groet,

R. Baars
Gemiddelde score 
 
4.4
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
3.0
Internet 
 
6.0
Bellen 
 
6.0
Digitale televisie 
 
6.0
Geschreven door R. Baars November 17, 2013

Drama!!!

Drama!!!

Wij hebben hele slechte ervaringen met glasvezel van Tweak. Hieronder hebben wij onze problemen samengevat, omdat het anders wel een erg groot verhaal zou worden. Onze grootste problemen waren:

-Het heeft 2,5 maand geduurd, voordat wij waren aangesloten.
-Abonnementskosten worden geïncasseerd voordat wij waren aangesloten, waardoor wij lange tijd dubbele abonnementskosten hadden. Achteraf waren wij blij dat wij de huidige abonnementen nog niet hadden opgezegd, omdat wij anders zonder internet, bellen en televisie zouden zitten.
-Bij onze eerste installatieafspraak kwam er zonder aankondiging geen installateur langs. Dit terwijl wij zelfs een afspraakbevestiging hadden ontvangen. Helaas hadden wij dus voor niets een vrije dag opgenomen.
-Bij de tweede installatieafspraak kregen wij te horen dat onze televisies niet aangesloten zouden worden. Tenzij wij een extra bedrag zouden betalen.
-Gekozen voor volledige installatie. Helaas kon de installateur ons niet aangesloten krijgen, waardoor wij later alles zelf hebben moeten installeren. Kosten dus voor niets betaald.
-Bedragen werden dubbel gefactureerd en geïncasseerd.
-Hoge belkosten door kosten voor 0900 nummer.
-Op vragen en klachten wordt niet gereageerd.
-Niemand voelt zich bij Tweak verantwoordelijk bij problemen (geen leidinggevende, vast aanspreekpunt of klachtendesk die zich ermee bemoeien).

Kort samengevat was onze installatie een drama! Wij raden iedereen af om te kiezen voor Tweak.

Met vriendelijke groet,

R. Baars

Was deze review nuttig? 
Gewoon niet doen! Grootste fout van mijn om naar TweakFiber over te stappen. Heb al 2 modems ontvangen en alle 2 vallen ze om de 4 a 5 dagen uit. Bel elke week minimaal 1 keer max 100 keer en kom tot nu toe geen stap verder. Heb alles-in-een genomen met note bene 100 mb, maar ik haal maar maximale snelheid er niet uit. Ik weet ook niet waarom Tweak die firewall High zet en jij kan er helemaal niets aan veranderen. Heb zelf met KPN gebeld en het wordt gewoon zo geleverd. Dus dat kost mijn maar extra werk, om dus alles te installeren. november stap ik zeker over mijn zien ze NOOIT meer terug. Heeft iemand een tip naar welke Glasvezel provider is zou kunnen overstappen.

Mensen ga nooit naar TweakFiber bespaar je zelf ellende!
Gemiddelde score 
 
5.4
Installatie 
 
6.0
Helpdesk 
 
3.0
Internet 
 
4.0
Bellen 
 
10.0
Digitale televisie 
 
4.0
Geschreven door jacco Oktober 22, 2013

waardeloos

Gewoon niet doen! Grootste fout van mijn om naar TweakFiber over te stappen. Heb al 2 modems ontvangen en alle 2 vallen ze om de 4 a 5 dagen uit. Bel elke week minimaal 1 keer max 100 keer en kom tot nu toe geen stap verder. Heb alles-in-een genomen met note bene 100 mb, maar ik haal maar maximale snelheid er niet uit. Ik weet ook niet waarom Tweak die firewall High zet en jij kan er helemaal niets aan veranderen. Heb zelf met KPN gebeld en het wordt gewoon zo geleverd. Dus dat kost mijn maar extra werk, om dus alles te installeren. november stap ik zeker over mijn zien ze NOOIT meer terug. Heeft iemand een tip naar welke Glasvezel provider is zou kunnen overstappen.

Mensen ga nooit naar TweakFiber bespaar je zelf ellende!

Was deze review nuttig? 
I just switched over from UPC to Tweak a week ago. Within two hours of the installation, I was on the phone with the helpdesk because the Internet kept dropping out. Since I work from home and have many international conference calls, this is very frustrating.
After around 10 calls over two days, constantly resetting and reloading the modem, the I received an e-mail from the helpdesk that I would receive a new modem since this one was effect.
I received the modem yesterday and am having the same issues with the Internet, then the telephone, and sometimes the TV. I have called the helpdesk twice yesterday about my phone not working. Finally they sent me the instruction to reset the phone myself. That worked. But this morning, everything is not working again :-(
I stopped with UPC after 5 years because of the service interrupts and thought that fiber via Tweak would be much better, but so far much worst. I will give Tweak one more chance to make it right. After that I will switch to another provider.
Gemiddelde score 
 
3.0
Installatie 
 
3.0
Helpdesk 
 
4.0
Internet 
 
2.0
Bellen 
 
2.0
Digitale televisie 
 
4.0
Geschreven door William Oktober 17, 2013

Very Disappointed in Tweak so Far

I just switched over from UPC to Tweak a week ago. Within two hours of the installation, I was on the phone with the helpdesk because the Internet kept dropping out. Since I work from home and have many international conference calls, this is very frustrating.
After around 10 calls over two days, constantly resetting and reloading the modem, the I received an e-mail from the helpdesk that I would receive a new modem since this one was effect.
I received the modem yesterday and am having the same issues with the Internet, then the telephone, and sometimes the TV. I have called the helpdesk twice yesterday about my phone not working. Finally they sent me the instruction to reset the phone myself. That worked. But this morning, everything is not working again :-(
I stopped with UPC after 5 years because of the service interrupts and thought that fiber via Tweak would be much better, but so far much worst. I will give Tweak one more chance to make it right. After that I will switch to another provider.

Was deze review nuttig? 
een hoop trammelant mee gehad....jurist ingeschakeld...nu alles weer in rustig vaarwater maar het heeft ons grijze haren bezorgd...
Geschreven door Jannie Oktober 10, 2013

brrr..

een hoop trammelant mee gehad....jurist ingeschakeld...nu alles weer in rustig vaarwater maar het heeft ons grijze haren bezorgd...

Was deze review nuttig? 
Pas op voor Tweak!! Ze boeken ook gewoon bedragen af als het abonnement niet doorgaat. Ik had een Tweak abonnement aangevraagd met als bonusgeschenk een Galaxy Tab. De aanvraag werd echter door Tweak geannuleerd omdat er al een provider op de lijn zou zitten. Ook zou ik daarom geen recht hebben op de Galaxy Tab. Ik kon toestemming geven voor een zogenaamde migratie. Maar die toestemming heb ik niet gegeven. Dit werd ook op aandringen door Tweak bevestigd. Maar, tot mijn verbazing sturen ze toch gewoon de facturen.
Geschreven door Denis Augustus 23, 2013

Ten onrechte bedrag afschrijven bij niet doorgaan abonnement

Pas op voor Tweak!! Ze boeken ook gewoon bedragen af als het abonnement niet doorgaat. Ik had een Tweak abonnement aangevraagd met als bonusgeschenk een Galaxy Tab. De aanvraag werd echter door Tweak geannuleerd omdat er al een provider op de lijn zou zitten. Ook zou ik daarom geen recht hebben op de Galaxy Tab. Ik kon toestemming geven voor een zogenaamde migratie. Maar die toestemming heb ik niet gegeven. Dit werd ook op aandringen door Tweak bevestigd. Maar, tot mijn verbazing sturen ze toch gewoon de facturen.

Was deze review nuttig? 
Ben sinds 2 augustus klant van TweakFiber.
Alles werkt goed behalve de telefoon. Deze werkt vanaf het begin niet. De helpdesk zegt dat e.e.a. moet worden opgelost door KPN en vervolgens gebeurt er niets.
De snelheid is perfect en de TV werkt na een aanloopprobleem ook goed.
De App voor digitale televisie is ook handig.
Gemiddelde score 
 
6.8
Installatie 
 
10.0
Helpdesk 
 
3.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
10.0
Geschreven door jitske Augustus 16, 2013

Ontevreden over de telefoon en de hulp via de helpdesk.

Ben sinds 2 augustus klant van TweakFiber.
Alles werkt goed behalve de telefoon. Deze werkt vanaf het begin niet. De helpdesk zegt dat e.e.a. moet worden opgelost door KPN en vervolgens gebeurt er niets.
De snelheid is perfect en de TV werkt na een aanloopprobleem ook goed.
De App voor digitale televisie is ook handig.

Was deze review nuttig? 
Meer dan 2 jaar gebruik is blauw van tweak. Bevalt me erg goed. Tv kijken via ipad gaat probleemloos. Zogoed krijgt dat niet voor elkaar. De telefoon valt wel vaak uit. Wij gebruiken meestal mobiel dus hebben we er weinig last van. Als je veel vast belt is dit niet de meest wenselijke provider. Snelheid internet is vooralsnog oké. Bij problemen heb je de helpdesk redelijk snel te pakken en wordt je goed geholpen.
Gemiddelde score 
 
7.0
Installatie 
 
8.0
Helpdesk 
 
7.0
Internet 
 
9.0
Bellen 
 
3.0
Digitale televisie 
 
8.0
Geschreven door Piet Juni 30, 2013

Ik ben nog steeds tevreden.

Meer dan 2 jaar gebruik is blauw van tweak. Bevalt me erg goed. Tv kijken via ipad gaat probleemloos. Zogoed krijgt dat niet voor elkaar. De telefoon valt wel vaak uit. Wij gebruiken meestal mobiel dus hebben we er weinig last van. Als je veel vast belt is dit niet de meest wenselijke provider. Snelheid internet is vooralsnog oké. Bij problemen heb je de helpdesk redelijk snel te pakken en wordt je goed geholpen.

Was deze review nuttig? 
Beste medereviewers,

Ik geloof zelf niet snel reviews op een website, maar ik deel ze wel graag. Daarom hier mijn review, die gedurende een half jaar lang wordt geupdated. But voordat ik aan mijn review begin:

Opmerking op een aantal reviews. Ik ben student in Almere. Een aantal medestudenten werk(t)en bij de Tweak Helpdesk in het centrum. Het klopt dat de helpdesk wordt gerund door (niet van tevoren opgeleide) studenten. De studenten worden niet gewezen op regels als 'niet ophangen'. In feite zijn zij zelf baas over hun eigen servicetafel. Ophangen heeft geen consequenties omdat de gesprekken niet worden opgenomen en dus niet gecontroleerd kunnen worden door een manager. Studenten worden achter een tafel gegooid met de opdracht mails en telefoontjes te beantwoorden. Dit doen zij dan ook, meer niet.

Dit verklaart de onprofessionele opmerkingen van studenten aan klanten als 'Ha ik zie jouw wachtwoord in mijn scherm', of 'Ja dat weet ik niet dus ik hang op (vanwege stress student)'. De interne controle op de studenten is (nog) niet goed, studenten weten niet wat ze wel of niet mogen zeggen en studenten ervare geen consequentiesfeer.

Technische vragen kunnen niet beantwoord worden mits de student deze kennis (toevallig) zelf bezit. De reden dat tweak dit doet is simpel: Betere aanbieding?



~~~~/~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~/~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
REVIEW

Persoonlijke informatie: Zojuist verhuist naar mijn eigen appartementje. Er is geen enkele aansluiting actief op dit adres. Tweak hoeft dus geen rekening te houden met overstapregelingen etc. Ik heb deze week het alles-in-1 30mbit glasvezelpakket besteld.


(1e week) Contact met helpdesk. Per ongeluk 2 bestellingen geplaatst. Na twee mailtjes is het binnen 24 uur keurig opgelost.

(*** week) Pakket aangekomen? Review wordt aangevuld.
Gemiddelde score 
 
6.0
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
6.0
Internet 
 
Onbekend
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door D. Hopman Juni 17, 2013

Net klant geworden (Updatend review)

Beste medereviewers,

Ik geloof zelf niet snel reviews op een website, maar ik deel ze wel graag. Daarom hier mijn review, die gedurende een half jaar lang wordt geupdated. But voordat ik aan mijn review begin:

Opmerking op een aantal reviews. Ik ben student in Almere. Een aantal medestudenten werk(t)en bij de Tweak Helpdesk in het centrum. Het klopt dat de helpdesk wordt gerund door (niet van tevoren opgeleide) studenten. De studenten worden niet gewezen op regels als 'niet ophangen'. In feite zijn zij zelf baas over hun eigen servicetafel. Ophangen heeft geen consequenties omdat de gesprekken niet worden opgenomen en dus niet gecontroleerd kunnen worden door een manager. Studenten worden achter een tafel gegooid met de opdracht mails en telefoontjes te beantwoorden. Dit doen zij dan ook, meer niet.

Dit verklaart de onprofessionele opmerkingen van studenten aan klanten als 'Ha ik zie jouw wachtwoord in mijn scherm', of 'Ja dat weet ik niet dus ik hang op (vanwege stress student)'. De interne controle op de studenten is (nog) niet goed, studenten weten niet wat ze wel of niet mogen zeggen en studenten ervare geen consequentiesfeer.

Technische vragen kunnen niet beantwoord worden mits de student deze kennis (toevallig) zelf bezit. De reden dat tweak dit doet is simpel: Betere aanbieding?



~~~~/~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~/~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
REVIEW

Persoonlijke informatie: Zojuist verhuist naar mijn eigen appartementje. Er is geen enkele aansluiting actief op dit adres. Tweak hoeft dus geen rekening te houden met overstapregelingen etc. Ik heb deze week het alles-in-1 30mbit glasvezelpakket besteld.


(1e week) Contact met helpdesk. Per ongeluk 2 bestellingen geplaatst. Na twee mailtjes is het binnen 24 uur keurig opgelost.

(*** week) Pakket aangekomen? Review wordt aangevuld.

Was deze review nuttig? 
Zit sinds anderhalf jaar bij Tweak (Glas Blauw Alles in 1 35MB). De installatie destijds ging redelijk soepel (vandaar en score).

Het eerste jaar ging nog het wel: soms viel de vaste telefoon uit, soms wifi. Tegen dure telefoonkosten (soms hele lange wachttijden) adviseert de helpdesk dan een reset te geven.

Opmerkelijk was dat Tweak halverwege dat 1e jaar mijn abonnement (35Mb) ongevraagd (!) upgrade naar 50 Mb. Daar kwam ik pas achter bij de eerste factuur van het 2e abonnementsjaar. Vele mails later om e.e.a. terug te draaien (ik heb daar immers geen toestemming voor gegeven) ontvang ik nog steeds facturen voor een 50Mb abonnement ipv 35 Mb.

Sinds een half jaar begonnen de problemen pas echt. Wifi viel regelmatig meerdere malen per dag uit. Soms een uur soms langer, 's ochtends, 's middags en 's avonds. Dan heb je niets meer aan je iPad en je smartphone. Vele, vele telefoontjes en emails hieraan gespendeerd, enorm veel tijd, en veel, heel veel ergernis. De helpdesk adviseert alleen maar om de PacketForce router een reset te geven. Ze sturen steeds een nieuwe router op; ik ben inmiddels al aan mijn 4e router toe. Niets helpt, steeds hetzelfde antwoord. Soms valt ook de vaste internet verbinding uit.

Verder valt ook regelmatig de vaste telefoonverbinding uit.

Tot overmaat van ramp valt de laatste maanden ook het tv signaal regelmatig uit, althans geen verbinding kunnen maken met de settop box. Dan sturen ze ook maar een nieuwe box op, maar het probleem doet zich nog steeds regelmatig voor.

Kortom: heel veel ergernis, heel veel tijd hieraan besteed. Na een half jaar nog steeds geen oplossing voor mijn problemen, en dat alles ook nog tegen een duurder abonnement waarvoor ik geen toestemming heb gegeven tegen diensten die de helft van de tijd niet doen wat ze moeten doen. Door de hoge telefoonkosten vraag ik me af wat hun verdienmodel eigenlijk is; die incapabele helpdesk waardoor je steeds gedwongen wordt om maar weer te bellen? Helpdesk per email is waardeloos.

Ik hak de knoop door en ga op zoek naar een nieuwe provider. Dit nooit weer.

Wie kan mij een goede betrouwbare provider aanbevelen?
Gemiddelde score 
 
2.0
Installatie 
 
2.0
Helpdesk 
 
Onbekend
Internet 
 
Onbekend
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door jan Juni 12, 2013

Ga niet met deze provide in zee

Zit sinds anderhalf jaar bij Tweak (Glas Blauw Alles in 1 35MB). De installatie destijds ging redelijk soepel (vandaar en score).

Het eerste jaar ging nog het wel: soms viel de vaste telefoon uit, soms wifi. Tegen dure telefoonkosten (soms hele lange wachttijden) adviseert de helpdesk dan een reset te geven.

Opmerkelijk was dat Tweak halverwege dat 1e jaar mijn abonnement (35Mb) ongevraagd (!) upgrade naar 50 Mb. Daar kwam ik pas achter bij de eerste factuur van het 2e abonnementsjaar. Vele mails later om e.e.a. terug te draaien (ik heb daar immers geen toestemming voor gegeven) ontvang ik nog steeds facturen voor een 50Mb abonnement ipv 35 Mb.

Sinds een half jaar begonnen de problemen pas echt. Wifi viel regelmatig meerdere malen per dag uit. Soms een uur soms langer, 's ochtends, 's middags en 's avonds. Dan heb je niets meer aan je iPad en je smartphone. Vele, vele telefoontjes en emails hieraan gespendeerd, enorm veel tijd, en veel, heel veel ergernis. De helpdesk adviseert alleen maar om de PacketForce router een reset te geven. Ze sturen steeds een nieuwe router op; ik ben inmiddels al aan mijn 4e router toe. Niets helpt, steeds hetzelfde antwoord. Soms valt ook de vaste internet verbinding uit.

Verder valt ook regelmatig de vaste telefoonverbinding uit.

Tot overmaat van ramp valt de laatste maanden ook het tv signaal regelmatig uit, althans geen verbinding kunnen maken met de settop box. Dan sturen ze ook maar een nieuwe box op, maar het probleem doet zich nog steeds regelmatig voor.

Kortom: heel veel ergernis, heel veel tijd hieraan besteed. Na een half jaar nog steeds geen oplossing voor mijn problemen, en dat alles ook nog tegen een duurder abonnement waarvoor ik geen toestemming heb gegeven tegen diensten die de helft van de tijd niet doen wat ze moeten doen. Door de hoge telefoonkosten vraag ik me af wat hun verdienmodel eigenlijk is; die incapabele helpdesk waardoor je steeds gedwongen wordt om maar weer te bellen? Helpdesk per email is waardeloos.

Ik hak de knoop door en ga op zoek naar een nieuwe provider. Dit nooit weer.

Wie kan mij een goede betrouwbare provider aanbevelen?

Was deze review nuttig? 
Heb nu meer dan een jaar Tweak via glasvezel, mijn ervaring is perfect! Geen storingen , goedkoop bellen,
en vriendelijke, professionele helpdesk. Ga mijn jaar contract verlengen, aangezien alle diensten ruim binnen de specificaties vallen. Tweak ga zo door.
Gemiddelde score 
 
9.0
Installatie 
 
9.0
Helpdesk 
 
9.0
Internet 
 
9.0
Bellen 
 
9.0
Digitale televisie 
 
9.0
Geschreven door HansH Juni 01, 2013

Glasvezel en Tweak als provider, perfect

Heb nu meer dan een jaar Tweak via glasvezel, mijn ervaring is perfect! Geen storingen , goedkoop bellen,
en vriendelijke, professionele helpdesk. Ga mijn jaar contract verlengen, aangezien alle diensten ruim binnen de specificaties vallen. Tweak ga zo door.

Was deze review nuttig? 
Na jarenlang rond te hebben gesurft met adsl werd het wel eens tijd om over te gaan op glasvezel. Het glasvezel kastje hing al jaren in de meterkast. Het werd hoog tijd om hier gebruik van te maken. Na een oriëntatie ronde kwam ik uit bij tweak. De aanmelding verliep redelijk vlot. Het contract werd door tweak begin januari ontvangen. Een bedrag van €75,- werd van mijn rekening afgeschreven voor borg en administratie kosten. Tot zover geen vuiltje aan de lucht. Mijn lopende internet verliep begin februari. Tweak maakte toen al duidelijk dat ze binnen 3 weken konden leveren, maar uiterlijk 60 dagen na het ontvangst van het contract.

Eind januari had ik nog steeds niks van tweak gehoord, dus besloot ik een mail die kant op te sturen met een verzoek om informatie hoe dat nu precies zat met de levertijd. Kreeg te horen dat ze er druk mee bezig waren en dat ik elk moment kon worden gebeld door een kpn monteur. Omdat dit niet gebeurde nogmaals per mail geïnformeerd hoe dat nu precies zat. Nogmaals een standaard antwoord dat ik zo spoedig mogelijk gebeld kon worden. Inmiddels zat ik zonder televisie en internet. Uiteindelijk kreeg ik een low end settop box geleverd en een setje devolo's. Van een beetje zelf respecterende provider verwacht je moderne apparatuur, afijn ik was al blij dat er schot in de zaak zat en was overtuigd dat het nu dan elk moment kon gebeuren. Na vele mails en telefoon communicatie steeds maar hetzelfde antwoord, werd ik maar niet gebeld door kpn.

Uiteindelijk aangegeven dat wanneer ik niet binnen 60 dagen aangesloten ben, ik de overstap maak naar een andere internet provider. Acht weken werd ik dan eindelijk gebeld door een helpdesk medewerker van tweak. Die had de planning aan de lijn en we konden meteen een afspraak maken. Echter kon deze afspraak pas 3 weken later worden gemaakt. Omdat ik inmiddels 5 weken zonder internet en televisie zat en deze afspraak niet binnen de leveringstermijn van tweak viel heb ik de mogelijkheid aangeboden om mij binnen de 60 dagen na ontvangst van het contract aan te sluiten of anders zag ik er vanaf. Omdat dit absoluut niet mogelijk was heb ik de afspraak niet geaccepteerd.

Geheel volgens de voorwaarden van tweak heb ik ze in gebreke gesteld en het contract ontbonden.

Vervolgens was het de bedoeling dat ik €25,- administratie kosten moest betalen. Hier ben ik het uiteraard niet mee eens. Tweak wilt schadeloos gesteld worden voor het feit dat zij in gebreke zijn.

Omdat ik mijn volledige bedrag van €75,- terug wil heb ik de apparatuur achtergehouden als zijnde borg voor mijn geld. Vele malen aangegeven dat zij hun apparatuur terug krijgen, wanneer ik mijn geld terug heb. Tweak is het hier niet mee eens en misbruikt de machtiging die ik had afgegeven als zijnde klant met de bedoeling abonnementsgelden af te schrijven. Omdat ik nooit geen klant ben geweest is deze machtiging niet geldig en heb het bedrag van €249,- laten storneren. Het bedrag van €249,- was voor een router die ik nooit heb ontvangen en een low end settop box. Wat betreft de €75,- die ik nog van tweak tegoed heb wordt geen woord over gerept door tweak.

De volgende stap die ze nemen is dus een factuur bedrag, vermeerderd met zgn administratiekosten en daarbovenop komen nog incasso kosten.

Mijn advies voor mensen die met tweak in zee willen gaan. Bezint eer ge begint. Het is een hoop ergernis, irritatie en frustratie. De helpdesk medewerkers zijn er zwaar van overtuigd dat ze ontzettend goed hun werk doet. Het enige wat ze doen is hun leidinggevende nablaten en ze hebben totaal geen oog voor de klant.

Bespaar jezelf een hoop ergernis!


Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
Onbekend
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Soeris Mei 30, 2013

Tweak fiber bespaar je zelf een hoop irritatie

Na jarenlang rond te hebben gesurft met adsl werd het wel eens tijd om over te gaan op glasvezel. Het glasvezel kastje hing al jaren in de meterkast. Het werd hoog tijd om hier gebruik van te maken. Na een oriëntatie ronde kwam ik uit bij tweak. De aanmelding verliep redelijk vlot. Het contract werd door tweak begin januari ontvangen. Een bedrag van €75,- werd van mijn rekening afgeschreven voor borg en administratie kosten. Tot zover geen vuiltje aan de lucht. Mijn lopende internet verliep begin februari. Tweak maakte toen al duidelijk dat ze binnen 3 weken konden leveren, maar uiterlijk 60 dagen na het ontvangst van het contract.

Eind januari had ik nog steeds niks van tweak gehoord, dus besloot ik een mail die kant op te sturen met een verzoek om informatie hoe dat nu precies zat met de levertijd. Kreeg te horen dat ze er druk mee bezig waren en dat ik elk moment kon worden gebeld door een kpn monteur. Omdat dit niet gebeurde nogmaals per mail geïnformeerd hoe dat nu precies zat. Nogmaals een standaard antwoord dat ik zo spoedig mogelijk gebeld kon worden. Inmiddels zat ik zonder televisie en internet. Uiteindelijk kreeg ik een low end settop box geleverd en een setje devolo's. Van een beetje zelf respecterende provider verwacht je moderne apparatuur, afijn ik was al blij dat er schot in de zaak zat en was overtuigd dat het nu dan elk moment kon gebeuren. Na vele mails en telefoon communicatie steeds maar hetzelfde antwoord, werd ik maar niet gebeld door kpn.

Uiteindelijk aangegeven dat wanneer ik niet binnen 60 dagen aangesloten ben, ik de overstap maak naar een andere internet provider. Acht weken werd ik dan eindelijk gebeld door een helpdesk medewerker van tweak. Die had de planning aan de lijn en we konden meteen een afspraak maken. Echter kon deze afspraak pas 3 weken later worden gemaakt. Omdat ik inmiddels 5 weken zonder internet en televisie zat en deze afspraak niet binnen de leveringstermijn van tweak viel heb ik de mogelijkheid aangeboden om mij binnen de 60 dagen na ontvangst van het contract aan te sluiten of anders zag ik er vanaf. Omdat dit absoluut niet mogelijk was heb ik de afspraak niet geaccepteerd.

Geheel volgens de voorwaarden van tweak heb ik ze in gebreke gesteld en het contract ontbonden.

Vervolgens was het de bedoeling dat ik €25,- administratie kosten moest betalen. Hier ben ik het uiteraard niet mee eens. Tweak wilt schadeloos gesteld worden voor het feit dat zij in gebreke zijn.

Omdat ik mijn volledige bedrag van €75,- terug wil heb ik de apparatuur achtergehouden als zijnde borg voor mijn geld. Vele malen aangegeven dat zij hun apparatuur terug krijgen, wanneer ik mijn geld terug heb. Tweak is het hier niet mee eens en misbruikt de machtiging die ik had afgegeven als zijnde klant met de bedoeling abonnementsgelden af te schrijven. Omdat ik nooit geen klant ben geweest is deze machtiging niet geldig en heb het bedrag van €249,- laten storneren. Het bedrag van €249,- was voor een router die ik nooit heb ontvangen en een low end settop box. Wat betreft de €75,- die ik nog van tweak tegoed heb wordt geen woord over gerept door tweak.

De volgende stap die ze nemen is dus een factuur bedrag, vermeerderd met zgn administratiekosten en daarbovenop komen nog incasso kosten.

Mijn advies voor mensen die met tweak in zee willen gaan. Bezint eer ge begint. Het is een hoop ergernis, irritatie en frustratie. De helpdesk medewerkers zijn er zwaar van overtuigd dat ze ontzettend goed hun werk doet. Het enige wat ze doen is hun leidinggevende nablaten en ze hebben totaal geen oog voor de klant.

Bespaar jezelf een hoop ergernis!


Was deze review nuttig? 
Het installeren was op zich te doen, zelfs een niet technisch iemand zou dit aan de praat moeten krijgen....
Maar als dan blijkt dat na installatie iets niet naar behoren lijkt te werken kun je een (duur betaalde !!!) helpdesk bellen.....die vervolgens geen idee lijkt te hebben waar ze het over hebben of waar het probleem zit. Ze kunnen alleen een nieuwe experiabox leveren of een harde reset aanbevelen. Maar verder kijken dan de bekende neus lang zou moeten zijn, dat zit er blijkbaar niet in. Inmiddels heb ik geen telefoon meer, en na ook al sinds het begin een zeer zwaar beroerd WIFI signaal te hebben, begint nu ook steeds vaker de TV ontvangst storingen te vertonen. En de dure helpdesk zit er vooral om excuses te verzinnen waarom ze er niets aan kunnen doen. Waarom de telefoon het niet meer doet kost 4 dagen onderzoek omdat ze dat uit moeten besteden aan KPN. Slecht WIFI signaal komt doordat er veel frequentiestoringen moeten zijn (ja, ik heb een beter signaal van mijn buurman dan van mijn Tweak apparatuur, deuuuhhh), mijn huis blijkbaar een betonkolos moet zijn en het modem ingebouwd zit in de meterkast die dan ook van beton zou moeten zijn zodat het signaal het einde van mijn balzaal niet bereikt en en al helemaal niet doordringt op de 2e etage....terwijl ik gewoon in een gemiddelde doorzonwoning woon met dito woonkamer.....En dan zit er inmiddels ook nog een additionele zelf aangeschafte Sitecom X6 (!) repeater tussen, maar zelfs dat levert geen afdoende verbeterd signaal....m.a.w. hoe slecht kan het zijn, als dat zelfs nog niet werkt...? Opmerkingen hierover aan de helpdesk van Tweak levert nog meer ergernis op, ze kunnen er niks aan doen zeggen ze, een nieuwe experiabos opsturen zou nog kunnen....maar ja, ik blijf niet aan de gang, dat hebben ze al eens gedaan.... En communicatie over en weer sinds december is niet geregistreerd blijkbaar, want diezelfde helpdesk was niet op de hoogte van de contactmomenten tussen december en nu (en dat waren er nog al wat).
Kortom, een half jaar voor contracteinde heb ik het contract maar alvast opgezegd. De advocaten zoeken het maar uit met die prutsers bij Tweak, ik kan er helaas niks anders van maken.....
De meest relaxte provider van Nederland lees ik hierboven, tja, dat klopt wel, de service is zo relaxed dat ik er helemaal klaar mee ben....
Geschreven door Marcel Mei 12, 2013

Bezint eer ge begint....

Het installeren was op zich te doen, zelfs een niet technisch iemand zou dit aan de praat moeten krijgen....
Maar als dan blijkt dat na installatie iets niet naar behoren lijkt te werken kun je een (duur betaalde !!!) helpdesk bellen.....die vervolgens geen idee lijkt te hebben waar ze het over hebben of waar het probleem zit. Ze kunnen alleen een nieuwe experiabox leveren of een harde reset aanbevelen. Maar verder kijken dan de bekende neus lang zou moeten zijn, dat zit er blijkbaar niet in. Inmiddels heb ik geen telefoon meer, en na ook al sinds het begin een zeer zwaar beroerd WIFI signaal te hebben, begint nu ook steeds vaker de TV ontvangst storingen te vertonen. En de dure helpdesk zit er vooral om excuses te verzinnen waarom ze er niets aan kunnen doen. Waarom de telefoon het niet meer doet kost 4 dagen onderzoek omdat ze dat uit moeten besteden aan KPN. Slecht WIFI signaal komt doordat er veel frequentiestoringen moeten zijn (ja, ik heb een beter signaal van mijn buurman dan van mijn Tweak apparatuur, deuuuhhh), mijn huis blijkbaar een betonkolos moet zijn en het modem ingebouwd zit in de meterkast die dan ook van beton zou moeten zijn zodat het signaal het einde van mijn balzaal niet bereikt en en al helemaal niet doordringt op de 2e etage....terwijl ik gewoon in een gemiddelde doorzonwoning woon met dito woonkamer.....En dan zit er inmiddels ook nog een additionele zelf aangeschafte Sitecom X6 (!) repeater tussen, maar zelfs dat levert geen afdoende verbeterd signaal....m.a.w. hoe slecht kan het zijn, als dat zelfs nog niet werkt...? Opmerkingen hierover aan de helpdesk van Tweak levert nog meer ergernis op, ze kunnen er niks aan doen zeggen ze, een nieuwe experiabos opsturen zou nog kunnen....maar ja, ik blijf niet aan de gang, dat hebben ze al eens gedaan.... En communicatie over en weer sinds december is niet geregistreerd blijkbaar, want diezelfde helpdesk was niet op de hoogte van de contactmomenten tussen december en nu (en dat waren er nog al wat).
Kortom, een half jaar voor contracteinde heb ik het contract maar alvast opgezegd. De advocaten zoeken het maar uit met die prutsers bij Tweak, ik kan er helaas niks anders van maken.....
De meest relaxte provider van Nederland lees ik hierboven, tja, dat klopt wel, de service is zo relaxed dat ik er helemaal klaar mee ben....

Was deze review nuttig? 
Al 1.5 jaar zeer tevreden altijd beschikbaar geen storing gehad.
Gemiddelde score 
 
9.0
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
8.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
9.0
Digitale televisie 
 
9.0
Geschreven door hans April 14, 2013

prima provider nu ook met interactieve tv op tablet

Al 1.5 jaar zeer tevreden altijd beschikbaar geen storing gehad.

Was deze review nuttig? 
Geachte dame of heer,
Na 1 jaar aangesloten te zijn via glasvezel met de provider Tweak en mijn ervaring met Online, XMSnet en Ziggo kan ik zeggen dat Tweak een goede provider is en niet onder doet en zelfs beter is dan de eerder genoemde providers, voor mij de beste op dit moment en zeer zeker de prijs en kwaliteit wordt door geen ander geëvenaard .
Gemiddelde score 
 
8.2
Installatie 
 
8.0
Helpdesk 
 
8.0
Internet 
 
8.0
Bellen 
 
9.0
Digitale televisie 
 
8.0
Geschreven door HansH April 05, 2013

Na een jaar de evaluatie

Geachte dame of heer,
Na 1 jaar aangesloten te zijn via glasvezel met de provider Tweak en mijn ervaring met Online, XMSnet en Ziggo kan ik zeggen dat Tweak een goede provider is en niet onder doet en zelfs beter is dan de eerder genoemde providers, voor mij de beste op dit moment en zeer zeker de prijs en kwaliteit wordt door geen ander geëvenaard .

Was deze review nuttig? 
Overgestapt van Ziggo kabel naar Tweak Fiber alles in 1 blauw. Overstap verliep erg soepel, en installatie was erg gemakkelijk. Enkel de "merkloze" router aansluiten op het Genexis modem en telefoon op de router aansluiten en alles is klaar voor gebruik. Internet snelheid wordt met gemak gehaald en ook TV is haarscherp en bied vele mogelijkheden. De telefoon gebruik ik niet veel, maar tot op heden nog geen problemen mee gehad. De helpdesk is erg vriendelijk en mailtjes worden snel en correct beantwoord. Leuke bijkostigheden zijn de App voor digitale televisie en de standaard nieuwsgroepen.

Ik stap voorlopig niet meer over!

Gemiddelde score 
 
7.6
Installatie 
 
7.0
Helpdesk 
 
8.0
Internet 
 
9.0
Bellen 
 
6.0
Digitale televisie 
 
8.0
Geschreven door NL Januari 15, 2013

Zeer Tevreden!

Overgestapt van Ziggo kabel naar Tweak Fiber alles in 1 blauw. Overstap verliep erg soepel, en installatie was erg gemakkelijk. Enkel de "merkloze" router aansluiten op het Genexis modem en telefoon op de router aansluiten en alles is klaar voor gebruik. Internet snelheid wordt met gemak gehaald en ook TV is haarscherp en bied vele mogelijkheden. De telefoon gebruik ik niet veel, maar tot op heden nog geen problemen mee gehad. De helpdesk is erg vriendelijk en mailtjes worden snel en correct beantwoord. Leuke bijkostigheden zijn de App voor digitale televisie en de standaard nieuwsgroepen.

Ik stap voorlopig niet meer over!

Was deze review nuttig? 
Was helemaal klaar met UPC en op 14 december 2012 een glasvezel pakket groen alles in een aangevraagd bij Tweak, alles ging moeiteloos. Kon de formulieren gescand in de email terugzenden, hierdoor ging de aanvraag heel snel. 20 december had ik een installatie datum van 2 januari 2013, deze ging ook prima, alles werkte in een keer. Ook de groene dienst is prima! 14 januari 2013 wordt mijn UPC contract beëindigd, dus een vlekkeloze overgang!! Tot nu toe ben ik zeer tevreden over alle aspecten van Tweak i.c.m. mijn glasvezel abonnement groen.
Gemiddelde score 
 
8.0
Installatie 
 
8.0
Helpdesk 
 
8.0
Internet 
 
8.0
Bellen 
 
8.0
Digitale televisie 
 
8.0
Geschreven door Coen Januari 06, 2013

Zeer tevreden

Was helemaal klaar met UPC en op 14 december 2012 een glasvezel pakket groen alles in een aangevraagd bij Tweak, alles ging moeiteloos. Kon de formulieren gescand in de email terugzenden, hierdoor ging de aanvraag heel snel. 20 december had ik een installatie datum van 2 januari 2013, deze ging ook prima, alles werkte in een keer. Ook de groene dienst is prima! 14 januari 2013 wordt mijn UPC contract beëindigd, dus een vlekkeloze overgang!! Tot nu toe ben ik zeer tevreden over alle aspecten van Tweak i.c.m. mijn glasvezel abonnement groen.

Was deze review nuttig? 
Een jaar geen problemen gehad. Alleen werd de router soms te heet. Na dit jaar steeds wegvallende verbinding. Router valt steeds weg. Die is stuk. Alternatieve router werkt wel namelijk. Dus bellen. Moet van alles doen en ben 2 maanden verder. Maar niets opgelost. Ze willen de router niet omruilen. Nu reageren ze helemaal niet meer via mail. Wel volle pond mogen betalen maar geen service of snelle internet. Dus opzeggen. Blijkt dat die routers van hun een van de slechtste op de markt is. Niet doen dus. Oja, bellen heb ik nooit kunnen doen en faxen kan niet.
Gemiddelde score 
 
1.6
Installatie 
 
3.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
2.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door joost December 20, 2012

router

Een jaar geen problemen gehad. Alleen werd de router soms te heet. Na dit jaar steeds wegvallende verbinding. Router valt steeds weg. Die is stuk. Alternatieve router werkt wel namelijk. Dus bellen. Moet van alles doen en ben 2 maanden verder. Maar niets opgelost. Ze willen de router niet omruilen. Nu reageren ze helemaal niet meer via mail. Wel volle pond mogen betalen maar geen service of snelle internet. Dus opzeggen. Blijkt dat die routers van hun een van de slechtste op de markt is. Niet doen dus. Oja, bellen heb ik nooit kunnen doen en faxen kan niet.

Was deze review nuttig? 
Nog nooit zo'n slechte provider gehad. Helpdesk is uitermate slecht, mensen kunnen je nergens mee helpen. Ben vanaf 9 Oktober bezig om Internet en TV te krijgen, maar tot op de dag van vandaag nog niets! Erg triest, wordt iedere keer van kastje naar de muur gestuurd en dingen die worden beloofd worden niet nagekomen. Het is diep schande, SERVICE IS WAARDELOOS! Je weet niet waar je aan toe bent...Woon inmiddels al 4 weken in mijn nieuwe huis, maar helaas nog steeds zonder Internet of TV!!
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
Onbekend
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Rolleman December 19, 2012

Heel erg slecht!!!!

Nog nooit zo'n slechte provider gehad. Helpdesk is uitermate slecht, mensen kunnen je nergens mee helpen. Ben vanaf 9 Oktober bezig om Internet en TV te krijgen, maar tot op de dag van vandaag nog niets! Erg triest, wordt iedere keer van kastje naar de muur gestuurd en dingen die worden beloofd worden niet nagekomen. Het is diep schande, SERVICE IS WAARDELOOS! Je weet niet waar je aan toe bent...Woon inmiddels al 4 weken in mijn nieuwe huis, maar helaas nog steeds zonder Internet of TV!!

Was deze review nuttig? 
Augustus 2010 zou ik overstappen, dit werd september. Na oplevering van de glasvezel lijn (lag in huis, maar nog niet aangesloten) na ruim 4 wekend bellen, mailen, aangetekende brieven (cqa. persoonlijk langsbrengen) etc. via mijn nog bestaande aDSL lijn eindelijk internet, maar nog steeds geen TV of Radio. Ook mijn eigen telefoonnummer was al weken onbereikbaar.
De telefoon hebben ze uiteindelijk wel kunnen opleveren, maar met een tijdelijk nummer.
In gebreke stelling e.d. mocht allemaal niets baten. Uiteindelijk in gebreke stelling uitgevoerd en geannuleerd (met spoed naar UPC overgestapt).
Annulering geaccepteerd, maar die eerste maand moet dan toch wel worden betaald, omdat ik een deel van de tijd internet had gehad.

LET OP: de geschillencommissie waarbij Tweak is aangesloten is niet gemachtigd om uitspraken te doen over pakketten waarbij ook internet zit. Enkel over het telefonie onderdeel in een pakket hebben zij recht van spreken. Tweak heeft ook geen enkele intentie dit te veranderen.

Na vele mailwisseling, telefoontjes e.d. was het eindelijk klaar, zo leek het (november 2010). Opeens kreeg ik van een incassobureau een aanmaning (april 2011). Dit incassobureau past prima bij Tweak zelf. Bord voor de kop en niets, maar dan ook echt niets toegeven. Enkel afschuiven naar anderen: ja, we hebben niet gelevrd, maar dat ligt aan Reggefiber. Ja, ondanks dat we niet hebben geleverd moet u toch betalen. En daar sta je dan met je gedachte alle samen te voegen tot 1 pakket wat het makkelijker zou maken...
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door glasinalmere September 10, 2012

Slecht en intimiderend

Augustus 2010 zou ik overstappen, dit werd september. Na oplevering van de glasvezel lijn (lag in huis, maar nog niet aangesloten) na ruim 4 wekend bellen, mailen, aangetekende brieven (cqa. persoonlijk langsbrengen) etc. via mijn nog bestaande aDSL lijn eindelijk internet, maar nog steeds geen TV of Radio. Ook mijn eigen telefoonnummer was al weken onbereikbaar.
De telefoon hebben ze uiteindelijk wel kunnen opleveren, maar met een tijdelijk nummer.
In gebreke stelling e.d. mocht allemaal niets baten. Uiteindelijk in gebreke stelling uitgevoerd en geannuleerd (met spoed naar UPC overgestapt).
Annulering geaccepteerd, maar die eerste maand moet dan toch wel worden betaald, omdat ik een deel van de tijd internet had gehad.

LET OP: de geschillencommissie waarbij Tweak is aangesloten is niet gemachtigd om uitspraken te doen over pakketten waarbij ook internet zit. Enkel over het telefonie onderdeel in een pakket hebben zij recht van spreken. Tweak heeft ook geen enkele intentie dit te veranderen.

Na vele mailwisseling, telefoontjes e.d. was het eindelijk klaar, zo leek het (november 2010). Opeens kreeg ik van een incassobureau een aanmaning (april 2011). Dit incassobureau past prima bij Tweak zelf. Bord voor de kop en niets, maar dan ook echt niets toegeven. Enkel afschuiven naar anderen: ja, we hebben niet gelevrd, maar dat ligt aan Reggefiber. Ja, ondanks dat we niet hebben geleverd moet u toch betalen. En daar sta je dan met je gedachte alle samen te voegen tot 1 pakket wat het makkelijker zou maken...

Was deze review nuttig? 
Installatie: ben je geen techneut, vergeet het dan maar. Bijna geen handleidingen, geen uitleg.
helpdesk: administratie is een puinhoop, afspraken worden niet nagekomen, personeel is meestal nog wel aardig, maar dat is dan ook alles;
internet: valt continu uit, duurt bijna 7 maanden voor er een oplossing komt, waarvan nog maar moet blijken of het werkt. Packet force is een slechte router.
bellen: matige kwaliteit, erg traag ook (10-15 sec voor er een beltoon is).
televisie: amino box is een slecht apparaat, loopt regelmatig vast. Zender kwaliteit loopt heel erg uiteen (de ene hd zender ziet er een stuk beter uit dan de andere)
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Marco September 04, 2012

Niet aan beginnen

Installatie: ben je geen techneut, vergeet het dan maar. Bijna geen handleidingen, geen uitleg.
helpdesk: administratie is een puinhoop, afspraken worden niet nagekomen, personeel is meestal nog wel aardig, maar dat is dan ook alles;
internet: valt continu uit, duurt bijna 7 maanden voor er een oplossing komt, waarvan nog maar moet blijken of het werkt. Packet force is een slechte router.
bellen: matige kwaliteit, erg traag ook (10-15 sec voor er een beltoon is).
televisie: amino box is een slecht apparaat, loopt regelmatig vast. Zender kwaliteit loopt heel erg uiteen (de ene hd zender ziet er een stuk beter uit dan de andere)

Was deze review nuttig? 
Sinds een maand internet / tv /bellen via Tweak (via glasvezel) en alles werkt naar behoren.
Wat ik vooral erg bijzonder vind is de snelheid, en vriendelijkheid van de klantenservice / helpdesk. Mailtjes (bellen hoeft niet) worden snel beantwoord. Het record is twee minuten, dat zal je bij het moederbedrijf KPN niet zo snel lukken.
Gemiddelde score 
 
8.6
Installatie 
 
7.0
Helpdesk 
 
10.0
Internet 
 
9.0
Bellen 
 
9.0
Digitale televisie 
 
8.0
Geschreven door bart020 Augustus 11, 2012
Laatste update: Augustus 13, 2012

perfect!

Sinds een maand internet / tv /bellen via Tweak (via glasvezel) en alles werkt naar behoren.
Wat ik vooral erg bijzonder vind is de snelheid, en vriendelijkheid van de klantenservice / helpdesk. Mailtjes (bellen hoeft niet) worden snel beantwoord. Het record is twee minuten, dat zal je bij het moederbedrijf KPN niet zo snel lukken.

Was deze review nuttig? 
Ben nu drie weken en een xaantal mailtjes verder-geen tv (knipperend gebeuren-totaal geen telefoon-kan niet bellen of gebeld worden-en de verbinding ligt bij ongeveer 2 tot 12 mb-en dan hebben we het over glasfiber-(60mb zou men leveren)-waardeloze heldesk die niets kan-grootse wanprestatie die ik van een provider tot nu toe heb meegemaakt-hier zit kpn achter helaas-Knullig Product Nietwaar?
Geschreven door jan Augustus 05, 2012

waardeloos

Ben nu drie weken en een xaantal mailtjes verder-geen tv (knipperend gebeuren-totaal geen telefoon-kan niet bellen of gebeld worden-en de verbinding ligt bij ongeveer 2 tot 12 mb-en dan hebben we het over glasfiber-(60mb zou men leveren)-waardeloze heldesk die niets kan-grootse wanprestatie die ik van een provider tot nu toe heb meegemaakt-hier zit kpn achter helaas-Knullig Product Nietwaar?

Was deze review nuttig? 
4 weken geleden ruim informatie gevraagd aan tweak.nl zowel per mail als per telefoon, ik heb glasvezel reeds in de meterkast, dit is voor tweak.nl geen probleem en kan binnen de 3 weken leveren.
Zo werd dit tegen mij verteld via de telefoon, echter de 3 weken zijn nu om en tweak.nl kan niet leveren.
Zoals ze in de laatste mail tegen me zeiden was het contract goed ontvangen alleen de diensten zijn niet aangevraagd.
Reden om het contract op te zeggen, wegens het niet nakomen van afspraken en het niet kunnen leveren van diensten.

elke mail die je tweak.nl stuur wordt beantwoord, alleen ... helaas met standaard antwoorden en antwoorden die de klant wil horen.
maar daadwerkelijk helpen is er niet bij.

Ik had veel negatieve berichten gelezen op het internet, maar je je hoopt altijd dat jij niet tot deze productgroep behoor, jammer maar ik val daar dus wel onder.
Ga de diensten elders afnemen, tweak.nl is niet relatie waardig en is ongeloofwaardig.

Contract laat ik ontbinden wegen niet leveren van diensten volgens de afspraken die zijn gemaakt en loze beloftes
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
Onbekend
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Michel Juni 22, 2012

Tweak waardeloos kan niet volgens afspraak leveren

4 weken geleden ruim informatie gevraagd aan tweak.nl zowel per mail als per telefoon, ik heb glasvezel reeds in de meterkast, dit is voor tweak.nl geen probleem en kan binnen de 3 weken leveren.
Zo werd dit tegen mij verteld via de telefoon, echter de 3 weken zijn nu om en tweak.nl kan niet leveren.
Zoals ze in de laatste mail tegen me zeiden was het contract goed ontvangen alleen de diensten zijn niet aangevraagd.
Reden om het contract op te zeggen, wegens het niet nakomen van afspraken en het niet kunnen leveren van diensten.

elke mail die je tweak.nl stuur wordt beantwoord, alleen ... helaas met standaard antwoorden en antwoorden die de klant wil horen.
maar daadwerkelijk helpen is er niet bij.

Ik had veel negatieve berichten gelezen op het internet, maar je je hoopt altijd dat jij niet tot deze productgroep behoor, jammer maar ik val daar dus wel onder.
Ga de diensten elders afnemen, tweak.nl is niet relatie waardig en is ongeloofwaardig.

Contract laat ik ontbinden wegen niet leveren van diensten volgens de afspraken die zijn gemaakt en loze beloftes

Was deze review nuttig? 
Sinds oktober 2011 internet en telefonie van Tweak. Na een onduidelijk begin (ontvangen informatie over installatie wijkt af van de praktijk), in eerste instantie probleemloos internet. Na een maand pas telefonie; toen ik zelf ging navragen waarom ik niets hoorde, bleek er nog opdracht tot portering te moeten worden gegeven.
Telefonie vanaf dag 1 een drama. Uiteindelijk advies ontvangen om telefonie via de router aan te sluiten. Router schijnt echter van matige kwaliteit te zijn. Dan wordt het dus kiezen tussen slechte telefonie of slecht wifi/internet
Gemiddelde score 
 
5.3
Installatie 
 
5.0
Helpdesk 
 
5.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door bergen Maart 22, 2012

telefonie drama

Sinds oktober 2011 internet en telefonie van Tweak. Na een onduidelijk begin (ontvangen informatie over installatie wijkt af van de praktijk), in eerste instantie probleemloos internet. Na een maand pas telefonie; toen ik zelf ging navragen waarom ik niets hoorde, bleek er nog opdracht tot portering te moeten worden gegeven.
Telefonie vanaf dag 1 een drama. Uiteindelijk advies ontvangen om telefonie via de router aan te sluiten. Router schijnt echter van matige kwaliteit te zijn. Dan wordt het dus kiezen tussen slechte telefonie of slecht wifi/internet

Was deze review nuttig? 
Tweak Blauw besteld met als gewenste oplever datum 1 maart.
Oplevering 3 februari. En vanaf dan ook betalen.
Meegeleverde router is een vage ADSL modem/router waarbij het het internet op een van de LAN poorten aangesloten wordt. DEze ADSL modem/router wordt dus oneigenlijk gebruikt en wat dat voor de beveiliging betekend weet ik niet. Wel weet ik dat er nadat ie 45 minuten aangesloten was op internet al verschillende poorten, die niet open horen te staan, open stonden.
Telefonie werkt niet, zoals je zou verwachten, via de genexis modem, maar zou via de meegeleverde ADSL modem/router moeten gaan.
Omdat ik de vage meegeleverde router niet wens/durf te gebruik ben ik gedwongen een extra kastje te kopen om telefonie mogelijk te maken. Dit omdat de firma tweak het niet voor elkaar krijgt de telefonie via de Genexis modem te laten lopen.

Het koste Tweak 3 weken om de digitale TV werkend te krijgen.

Helpdesk geeft vaak nietszeggende/ onjuiste antwoorden.
b.v. Is het mogelijk via SSL te downloaden van de newsserver?
Antwoord: Ons netwerk is zo opgemaakt dat er niet gezien kan worden wat u aan het downloaden bent. Het apart activeren van SSL wordt daarom helaas niet door ons netwerk ondersteund.

Toezeggingen worden niet nagekomen.
Gemiddelde score 
 
3.8
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
2.0
Internet 
 
6.0
Bellen 
 
5.0
Digitale televisie 
 
5.0
Geschreven door Klaas Maart 06, 2012

Bezint eer ge begint

Tweak Blauw besteld met als gewenste oplever datum 1 maart.
Oplevering 3 februari. En vanaf dan ook betalen.
Meegeleverde router is een vage ADSL modem/router waarbij het het internet op een van de LAN poorten aangesloten wordt. DEze ADSL modem/router wordt dus oneigenlijk gebruikt en wat dat voor de beveiliging betekend weet ik niet. Wel weet ik dat er nadat ie 45 minuten aangesloten was op internet al verschillende poorten, die niet open horen te staan, open stonden.
Telefonie werkt niet, zoals je zou verwachten, via de genexis modem, maar zou via de meegeleverde ADSL modem/router moeten gaan.
Omdat ik de vage meegeleverde router niet wens/durf te gebruik ben ik gedwongen een extra kastje te kopen om telefonie mogelijk te maken. Dit omdat de firma tweak het niet voor elkaar krijgt de telefonie via de Genexis modem te laten lopen.

Het koste Tweak 3 weken om de digitale TV werkend te krijgen.

Helpdesk geeft vaak nietszeggende/ onjuiste antwoorden.
b.v. Is het mogelijk via SSL te downloaden van de newsserver?
Antwoord: Ons netwerk is zo opgemaakt dat er niet gezien kan worden wat u aan het downloaden bent. Het apart activeren van SSL wordt daarom helaas niet door ons netwerk ondersteund.

Toezeggingen worden niet nagekomen.

Was deze review nuttig? 
Ik heb zeer goede ervaringen met Tweak Blauw glasvezel. De servicedesk is snel en geeft netjes technische antwoorden en weten wat je begrijpt als je technische termen gebruikt, ook hebben ze toen ik een probleem had out-of-the-box gedacht om je toch zo snel mogelijk te helpen.

De kwaliteit van het internet is perfect en ik ben nooit langer offline geweest dan 30 minuten met storing of onderhoud.

Telefoon werkt zoals het moet en TV beeld is uitmuntend.
Gemiddelde score 
 
10.0
Installatie 
 
10.0
Helpdesk 
 
10.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
10.0
Digitale televisie 
 
10.0
Geschreven door Jack Februari 19, 2012

Ik heb zeer goede ervaringen met Tweak Blauw glasvezel. De servicedesk is snel en geeft netjes technische antwoorden en weten wat je begrijpt als je technische termen gebruikt, ook hebben ze toen ik een probleem had out-of-the-box gedacht om je toch zo snel mogelijk te helpen.

De kwaliteit van het internet is perfect en ik ben nooit langer offline geweest dan 30 minuten met storing of onderhoud.

Telefoon werkt zoals het moet en TV beeld is uitmuntend.

Was deze review nuttig? 
477 resultaten - getoond 451 - 477
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10  
Sortering