XS4ALL glasvezel ervaringen

https://www.internetervaring.nl/media/reviews/photos/thumbnail/300x300s/ad/8a/38/xs4all-glasvezel-22-1435563406.png
 
5.6 (34)
0   1   0   0  
 
Schrijf een review
XS4ALL glasvezel

XS4ALL glasvezel, de internet provider die er vanaf het eerste uur bij was met het aansluiten van Nederlandse huishoudens op internet. Met de XS4ALL 3-in-1 pakketten haalt u razendsnel internet, HD-televisie en lage beltarieven in huis. De snelheden lopen op tot 100 mbit/sec en als abonnee bij XS4ALL heeft u automatisch toegang tot een telefonische helpdesk voor al uw internet gerelateerde vragen, wat je ook maar wilt weten.

Met Glasvezel van XS4ALL ontvang je een geavanceerde modem/ router in bruikleen, 3 licenties van een beveiligingssoftware pakket, 10 GB online opslagruimte, gratis toegang tot alle KPN WiFi hotspots en nog veel meer. Niet de goedkoopste glasvezel provider, maar wel één van de meest uitgebreidste dus.

Lees hier alle XS4ALL glasvezel ervaringen van gebruikers die je al zijn voor gegaan bij het afsluiten van glasvezel. Een goed startpunt dus voor het kiezen van de juiste glasvezel aanbieder. Heb jij zelf al XS4ALL ervaringen? Schrijf dan snel een korte review over jouw ervaringen en help andere met het maken van de juiste keuze!

Bezoekers ervaringen Bekijk alle reviews over deze provider

Gemiddelde bezoekers score van: 34 bezoeker(s)

Gemiddelde score 
 
5.6
Installatie 
 
5.4  (28)
Helpdesk 
 
5.3  (32)
Internet 
 
6.2  (30)
Bellen 
 
6.4  (20)
Digitale televisie 
 
4.5  (24)
Score (hoe hoger hoe beter)
  • Installatie
  • Helpdesk
  • Internet
  • Bellen
  • Digitale televisie
Commentaar
Vul a.u.b. de beveiligingscode in.
Ik heb voor vandaag een afspraak gemaakt met een monteur van XS4all om glasvezel te installeren in de woning. Monteur zou tussen 1300 en 1700 uur komen. Ik blijf er speciaal voor thuis. Omdat er om 1600 niemand was, heb ik gebeld met mijn contactpersoon. Die geeft aan: gaat vandaag niet lukken. Morgen kan wel een monteur komen om 8.30. Dus dan moet ik weer thuisblijven.
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
Onbekend
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Alex van Schooten Maart 10, 2022

Monteur komt niet

Ik heb voor vandaag een afspraak gemaakt met een monteur van XS4all om glasvezel te installeren in de woning. Monteur zou tussen 1300 en 1700 uur komen. Ik blijf er speciaal voor thuis. Omdat er om 1600 niemand was, heb ik gebeld met mijn contactpersoon. Die geeft aan: gaat vandaag niet lukken. Morgen kan wel een monteur komen om 8.30. Dus dan moet ik weer thuisblijven.

Was deze review nuttig? 
Nu al 5 dagen geen internet en TV meer, de helpdesk van xs4all is niets meer in vergelijk met vroeger, ze spelen na 20-30 min wachttijd de bal heen weer naar KPN en geven aan dat er geen snellere manier is dan steeds maar langer te wachten tot de KPN monteurs eindelijk wat doen....
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door H den Breejen Oktober 14, 2020

Xs4all glasvezel storing: zeuren tussen KPN en xs4all

Nu al 5 dagen geen internet en TV meer, de helpdesk van xs4all is niets meer in vergelijk met vroeger, ze spelen na 20-30 min wachttijd de bal heen weer naar KPN en geven aan dat er geen snellere manier is dan steeds maar langer te wachten tot de KPN monteurs eindelijk wat doen....

Was deze review nuttig? 
Wij zijn een aantal weken geleden overgestapt. Na 2 weken slecht functionerend e verbinding hebben we nu al meer dan een week helemaal geen verbinding meer!
XS4all blijft maar beloftes doen, en vervolgens KPN de schuld geven als ze niet worden nagekomen. XS4all is niet weer wat het was, en die glasvezel, niet aan beginnen!
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Kristel Maart 01, 2020

Stap niet over op glasvezel!

Wij zijn een aantal weken geleden overgestapt. Na 2 weken slecht functionerend e verbinding hebben we nu al meer dan een week helemaal geen verbinding meer!
XS4all blijft maar beloftes doen, en vervolgens KPN de schuld geven als ze niet worden nagekomen. XS4all is niet weer wat het was, en die glasvezel, niet aan beginnen!

Was deze review nuttig? 
Zeer slechte ervaring , service & nazorg! Overstap gemaakt van ZIGGO naar XS4ALL, dit vanwege de wens om glas te gebruiken. De service en nazorg zijn zeer slecht en beneden verwachting! In het begin van de dienstverlening al problemen gehad met de verbinding, dit aangemeld en lang moeten wachten op antwoorden. Uiteindelijk maanden verder, nog geen goed internet maar wel plichtsgetrouw de volle mep betalen. Het probleem zou liggen aan ons thuisnetwerk, dit terwijl het gehele pakket geplaatst en geïnstalleerd is geworden door een "XS4ALL monteur, Guidion Telecom". Als klap op de vuurpijl, het gehele contract moeten afbetalen vanwege een contractbreuk, Schandalig! Rechtsbijstand ingeschakeld, maar XS4ALL houdt vast een contractbreuk! Uiteindelijk vanuit de rechtsbijstand een vergoeding gekregen om het contract deels mee af te betalen, de rest uit eigen zak. Geen verdere hulp of tegemoetkoming van XS4ALL mogen ontvangen, te erg voor woorden. Suggestie: kijk verder voor een andere aanbieder!
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Heribert Maart 22, 2019

Zeer slechte ervaring met XS4ALL , niet doen!

Zeer slechte ervaring , service & nazorg! Overstap gemaakt van ZIGGO naar XS4ALL, dit vanwege de wens om glas te gebruiken. De service en nazorg zijn zeer slecht en beneden verwachting! In het begin van de dienstverlening al problemen gehad met de verbinding, dit aangemeld en lang moeten wachten op antwoorden. Uiteindelijk maanden verder, nog geen goed internet maar wel plichtsgetrouw de volle mep betalen. Het probleem zou liggen aan ons thuisnetwerk, dit terwijl het gehele pakket geplaatst en geïnstalleerd is geworden door een "XS4ALL monteur, Guidion Telecom". Als klap op de vuurpijl, het gehele contract moeten afbetalen vanwege een contractbreuk, Schandalig! Rechtsbijstand ingeschakeld, maar XS4ALL houdt vast een contractbreuk! Uiteindelijk vanuit de rechtsbijstand een vergoeding gekregen om het contract deels mee af te betalen, de rest uit eigen zak. Geen verdere hulp of tegemoetkoming van XS4ALL mogen ontvangen, te erg voor woorden. Suggestie: kijk verder voor een andere aanbieder!

Was deze review nuttig? 
Heb van hun het 200Mbit glasvezel abonnement. Die snelheid haal ik altijd zowel qua upload als download. De helpdesk is erg goed en je hebt altijd iemand aan de lijn die ook kennis van zaken heeft om je verder te helpen.

Zeker met de extra's erbij als spotify premium en de virusscanner vallen ze goedkoper uit als andere providers.

Ook bieden ze vanaf hun kant een firewall aan op je internet verbinding. Deze kun je zelf aan of uit zetten met verschillende niveau's van veiligheid. Hiermee kun je dus veel problemen voorkomen.
Gemiddelde score 
 
9.0
Installatie 
 
9.0
Helpdesk 
 
9.0
Internet 
 
9.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Jasper Juli 28, 2018

Goede service en nooit problemen

Heb van hun het 200Mbit glasvezel abonnement. Die snelheid haal ik altijd zowel qua upload als download. De helpdesk is erg goed en je hebt altijd iemand aan de lijn die ook kennis van zaken heeft om je verder te helpen.

Zeker met de extra's erbij als spotify premium en de virusscanner vallen ze goedkoper uit als andere providers.

Ook bieden ze vanaf hun kant een firewall aan op je internet verbinding. Deze kun je zelf aan of uit zetten met verschillende niveau's van veiligheid. Hiermee kun je dus veel problemen voorkomen.

Was deze review nuttig? 
Inmiddels heb ik 1,5 maand ervaring met XS4ALL glasvezel. We maken uitsluiten gebruik van internet. Ik werk vanuit huis, dus op werkdagen wordt het internet de gehele dag gebruikt. Verder streamen we veel Spotify, Netflix en NPO. We leven met twee personen in een recent opgeleverde nieuwbouw tussenwoning.

De monteur installatie stelde niet voor. We hadden begrepen dat er naast het installeren van de modem ook een wifi check zou plaatsvinden en indien nodig er een gratis wifi repeater geplaatst zou worden. Volgens de monteur deden ze dat al heel lang niet meer en had hij ook geen repeaters bij zich.

Ik heb een aantal maal contact opgenomen met de helpdesk. Telefonisch is de wachttijd acceptabel en de kennis van het personeel voldoende. Reactie op e-mail duurt 7 werkdagen en dat is volgens mij niet van deze tijd.

Gedurende deze periode hebben we geen onderbreking van de verbinding ervaren. De download snelheid bekabeld is altijd kloppend bij ons abonnement (50Mbit) en de upload zelfs nog wat hoger. Wifi bereik op 5Ghz is waardeloos, maar bereik op 2.4Ghz is overwegend goed in dit huis op alle verdiepingen. In de tuin (zeker met de deur dicht) valt het bereik wel grotendeels weg.
Gemiddelde score 
 
7.7
Installatie 
 
6.0
Helpdesk 
 
7.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door anoniem Juli 19, 2018

Stabiel en snel internet via de kabel

Inmiddels heb ik 1,5 maand ervaring met XS4ALL glasvezel. We maken uitsluiten gebruik van internet. Ik werk vanuit huis, dus op werkdagen wordt het internet de gehele dag gebruikt. Verder streamen we veel Spotify, Netflix en NPO. We leven met twee personen in een recent opgeleverde nieuwbouw tussenwoning.

De monteur installatie stelde niet voor. We hadden begrepen dat er naast het installeren van de modem ook een wifi check zou plaatsvinden en indien nodig er een gratis wifi repeater geplaatst zou worden. Volgens de monteur deden ze dat al heel lang niet meer en had hij ook geen repeaters bij zich.

Ik heb een aantal maal contact opgenomen met de helpdesk. Telefonisch is de wachttijd acceptabel en de kennis van het personeel voldoende. Reactie op e-mail duurt 7 werkdagen en dat is volgens mij niet van deze tijd.

Gedurende deze periode hebben we geen onderbreking van de verbinding ervaren. De download snelheid bekabeld is altijd kloppend bij ons abonnement (50Mbit) en de upload zelfs nog wat hoger. Wifi bereik op 5Ghz is waardeloos, maar bereik op 2.4Ghz is overwegend goed in dit huis op alle verdiepingen. In de tuin (zeker met de deur dicht) valt het bereik wel grotendeels weg.

Was deze review nuttig? 
Internet snelheid doet het ene moment 6mbs en even later 49mbs (check met kabel direct aan de frizbox, glasvezel 100 mb up en down) overigens is de uploadsnelheid per definitie tenminste 2 keer zo snel als download!?! Ja ik had het liever ook andersom.
Televisie gaat soms hikken, loopt vast, vereist reset, etc.

Ben klant sinds 1998 maar de laatste maanden zijn ze het extra geld absoluut niet meer waard.
Ook heeft het ruim 2 jaar geduurd voordat de serieopnames op een normale manier verwijderd konden worden, en vergeet de box nog steeds regelmatig tot waar je gekeken hebt.
Nieuw is dat opnames soms de melding geeft dat er een fout in de opname zit en hem dan niet niet meer kan afspelen.

Concreet xs4all you are loosing it!
Gemiddelde score 
 
6.0
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
8.0
Internet 
 
3.0
Bellen 
 
8.0
Digitale televisie 
 
5.0
Geschreven door Eelco Mei 14, 2017

Dramatische schommelingen in glasvezel internetsnelheid

Internet snelheid doet het ene moment 6mbs en even later 49mbs (check met kabel direct aan de frizbox, glasvezel 100 mb up en down) overigens is de uploadsnelheid per definitie tenminste 2 keer zo snel als download!?! Ja ik had het liever ook andersom.
Televisie gaat soms hikken, loopt vast, vereist reset, etc.

Ben klant sinds 1998 maar de laatste maanden zijn ze het extra geld absoluut niet meer waard.
Ook heeft het ruim 2 jaar geduurd voordat de serieopnames op een normale manier verwijderd konden worden, en vergeet de box nog steeds regelmatig tot waar je gekeken hebt.
Nieuw is dat opnames soms de melding geeft dat er een fout in de opname zit en hem dan niet niet meer kan afspelen.

Concreet xs4all you are loosing it!

Was deze review nuttig? 
Wat een verschrikking. Omdat Ziggo mij regelmatig in de kou liet staan wat helpdesk betreft overgestapt naar alles-in-1 van XS4ALL. En Internet en bellen zijn ook prima.

Maar wat een ramp is die digitale tv. Een interface uit de vorige eeuw, ik kan niet eens een zenderlijst met eigen volgorde (en dus nummering!) maken, weergave van opnames is bedroevend (haperen, heel lastig doorspoelen/zoeken).
Uit arren moede heb ik maar weer gewoon kabeltv van Ziggo naast XS4all tv aangeschaft. Dat kost 18,70E maar bespaart me de 15,50E die ik kwijt zou zijn aan een (veel te uitgebreid) ziggo-sport pakket.
Gemiddelde score 
 
7.0
Installatie 
 
8.0
Helpdesk 
 
8.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
7.0
Digitale televisie 
 
2.0
Geschreven door Detlev Maart 20, 2017

Wat een verschrikking. Omdat Ziggo mij regelmatig in de kou liet staan wat helpdesk betreft overgestapt naar alles-in-1 van XS4ALL. En Internet en bellen zijn ook prima.

Maar wat een ramp is die digitale tv. Een interface uit de vorige eeuw, ik kan niet eens een zenderlijst met eigen volgorde (en dus nummering!) maken, weergave van opnames is bedroevend (haperen, heel lastig doorspoelen/zoeken).
Uit arren moede heb ik maar weer gewoon kabeltv van Ziggo naast XS4all tv aangeschaft. Dat kost 18,70E maar bespaart me de 15,50E die ik kwijt zou zijn aan een (veel te uitgebreid) ziggo-sport pakket.

Was deze review nuttig? 
Ik ben al klant bij xs4all vanaf het eerste uur, en tot een jaar geleden altijd zeer tevreden geweest. Vorige jaar ook overgestapt van Ziggo naar TV van Xs4all. Ik heb een 500mb glasvezelverbinding dus de verwachtingen waren hoog.
Het is nu na een jaar aan het lijntje gehouden te zijn echter een zware teleurstelling en het geduld is op.
De problemen (tekortkomingen) die ik heb zijn de volgende:
Geluid bij bijvoorbeeld NPO1,2,3 en Netflix alleen in stereo, net zoals de films in de videotheek.
Beeld en geluid is slechter van kwaliteit dan Ziggo (ook de Glas HD kanalen)
Beeld en geluid hapert zeer vaak (Arcadyan rechtstreeks op de Fritz aangesloten of via een switch maakt niet uit)
Beeld en geluid hapert nog meer bij opnames.
Opnames ouder dan een week zijn niet normaal vooruit en achteruit te spoelen en je kan ook niet stoppen tijdens het afspelen want dan moet je de volgende dag weer helemaal opnieuw beginnen. Dit is zeer irritant.
WebTV is helemaal ondermaats.
Al deze zaken verschillende keren aangegeven, maar het komt altijd neer op resetten NTU, modem, switch, Arcadyan etc. Het ligt nooit aan xs4all.
Het feit dat er alleen stereo geluid zit bij NPO1,2 en 3 ligt aan de NPO en ook niet aan xs4ll, en dat terwijl het bij Ziggo wel DD5.1 is.
Gelukkig is het jaar voorbij en kan ik weer terug naar Ziggo al heb ik het liefst dat xs4all de problemen gaat oplossen.
Gemiddelde score 
 
6.8
Installatie 
 
10.0
Helpdesk 
 
3.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
10.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Frank Augustus 04, 2016

TV via XS4all valt Zwaar tegen

Ik ben al klant bij xs4all vanaf het eerste uur, en tot een jaar geleden altijd zeer tevreden geweest. Vorige jaar ook overgestapt van Ziggo naar TV van Xs4all. Ik heb een 500mb glasvezelverbinding dus de verwachtingen waren hoog.
Het is nu na een jaar aan het lijntje gehouden te zijn echter een zware teleurstelling en het geduld is op.
De problemen (tekortkomingen) die ik heb zijn de volgende:
Geluid bij bijvoorbeeld NPO1,2,3 en Netflix alleen in stereo, net zoals de films in de videotheek.
Beeld en geluid is slechter van kwaliteit dan Ziggo (ook de Glas HD kanalen)
Beeld en geluid hapert zeer vaak (Arcadyan rechtstreeks op de Fritz aangesloten of via een switch maakt niet uit)
Beeld en geluid hapert nog meer bij opnames.
Opnames ouder dan een week zijn niet normaal vooruit en achteruit te spoelen en je kan ook niet stoppen tijdens het afspelen want dan moet je de volgende dag weer helemaal opnieuw beginnen. Dit is zeer irritant.
WebTV is helemaal ondermaats.
Al deze zaken verschillende keren aangegeven, maar het komt altijd neer op resetten NTU, modem, switch, Arcadyan etc. Het ligt nooit aan xs4all.
Het feit dat er alleen stereo geluid zit bij NPO1,2 en 3 ligt aan de NPO en ook niet aan xs4ll, en dat terwijl het bij Ziggo wel DD5.1 is.
Gelukkig is het jaar voorbij en kan ik weer terug naar Ziggo al heb ik het liefst dat xs4all de problemen gaat oplossen.

Was deze review nuttig? 
Deze week overgestapt van Ziggo naar XS4All om gewoon een keer iets anders te proberen. Wat als eerste opvalt is het gebrek aan duidelijke communicatie. Als klant verwacht ik dat de opleverdatum inhoud dat ik als klant kan internetten maar voor XS4All betekend het dat de glasvezel geactiveerd is. Dan moet de monteur nog komen om alles aan te sluiten en via Twitter wordt er nogal hard gepushed dat te laten doen door de monteur. Wat blijkt, het pakket dat toegestuurd wordt bevat ook de NTU (glasvezelmodem) en als er iets wel makkelijk te installeren is, is het dit kastje. En tsja, als je een beetje handig bent is de rest ook een peulenschil. Uiteindelijk had ik dus alles 5 dagen voor de opleverdatum werkend omdat de glasvezel in het algemeen eerder geactiveerd wordt (te zien op de NTU).
Over het internet zal ik niet zeggen en bekabeld haal ik bijna 500 Mbit, via WiFi +/- 280 Mbit.

Maar wat een tegenvaller is de WebTv app t.o.v. Ziggo HorizonGo. Je kunt alleen op het eigen netwerk kijken, je kunt de mediabox er niet mee programmeren, je kunt geen uitzending gemist kijken, de gids is lastig en onoverzichtelijk etc.

Mijn avontuur met XS4All gaat dus maar een jaar duren en dan ga ik weer terug. 500 Mbit is overkill in alle opzichten, dat heb je nergens voor nodig, de TV kwaliteit via glas is niks beter dan via coax.

In dit geval heb ik een verkeerde beslissing genomen, eerlijk toegegeven.
Gemiddelde score 
 
7.0
Installatie 
 
9.0
Helpdesk 
 
Onbekend
Internet 
 
8.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
4.0
Geschreven door bert Juni 19, 2016

Redelijk maar niet goed

Deze week overgestapt van Ziggo naar XS4All om gewoon een keer iets anders te proberen. Wat als eerste opvalt is het gebrek aan duidelijke communicatie. Als klant verwacht ik dat de opleverdatum inhoud dat ik als klant kan internetten maar voor XS4All betekend het dat de glasvezel geactiveerd is. Dan moet de monteur nog komen om alles aan te sluiten en via Twitter wordt er nogal hard gepushed dat te laten doen door de monteur. Wat blijkt, het pakket dat toegestuurd wordt bevat ook de NTU (glasvezelmodem) en als er iets wel makkelijk te installeren is, is het dit kastje. En tsja, als je een beetje handig bent is de rest ook een peulenschil. Uiteindelijk had ik dus alles 5 dagen voor de opleverdatum werkend omdat de glasvezel in het algemeen eerder geactiveerd wordt (te zien op de NTU).
Over het internet zal ik niet zeggen en bekabeld haal ik bijna 500 Mbit, via WiFi +/- 280 Mbit.

Maar wat een tegenvaller is de WebTv app t.o.v. Ziggo HorizonGo. Je kunt alleen op het eigen netwerk kijken, je kunt de mediabox er niet mee programmeren, je kunt geen uitzending gemist kijken, de gids is lastig en onoverzichtelijk etc.

Mijn avontuur met XS4All gaat dus maar een jaar duren en dan ga ik weer terug. 500 Mbit is overkill in alle opzichten, dat heb je nergens voor nodig, de TV kwaliteit via glas is niks beter dan via coax.

In dit geval heb ik een verkeerde beslissing genomen, eerlijk toegegeven.

Was deze review nuttig? 
 
Bekijk alle reviews over deze provider