Details van de review

XS4ALL glasvezel
Glasvezel providers
Ik ben al klant bij xs4all vanaf het eerste uur, en tot een jaar geleden altijd zeer tevreden geweest. Vorige jaar ook overgestapt van Ziggo naar TV van Xs4all. Ik heb een 500mb glasvezelverbinding dus de verwachtingen waren hoog.
Het is nu na een jaar aan het lijntje gehouden te zijn echter een zware teleurstelling en het geduld is op.
De problemen (tekortkomingen) die ik heb zijn de volgende:
Geluid bij bijvoorbeeld NPO1,2,3 en Netflix alleen in stereo, net zoals de films in de videotheek.
Beeld en geluid is slechter van kwaliteit dan Ziggo (ook de Glas HD kanalen)
Beeld en geluid hapert zeer vaak (Arcadyan rechtstreeks op de Fritz aangesloten of via een switch maakt niet uit)
Beeld en geluid hapert nog meer bij opnames.
Opnames ouder dan een week zijn niet normaal vooruit en achteruit te spoelen en je kan ook niet stoppen tijdens het afspelen want dan moet je de volgende dag weer helemaal opnieuw beginnen. Dit is zeer irritant.
WebTV is helemaal ondermaats.
Al deze zaken verschillende keren aangegeven, maar het komt altijd neer op resetten NTU, modem, switch, Arcadyan etc. Het ligt nooit aan xs4all.
Het feit dat er alleen stereo geluid zit bij NPO1,2 en 3 ligt aan de NPO en ook niet aan xs4ll, en dat terwijl het bij Ziggo wel DD5.1 is.
Gelukkig is het jaar voorbij en kan ik weer terug naar Ziggo al heb ik het liefst dat xs4all de problemen gaat oplossen.
Gemiddelde score 

6.8
Installatie 

10.0
Helpdesk 

3.0
Internet 

10.0
Bellen 

10.0
Digitale televisie 

1.0
Geschreven door Frank Augustus 04, 2016

TV via XS4all valt Zwaar tegen

Ik ben al klant bij xs4all vanaf het eerste uur, en tot een jaar geleden altijd zeer tevreden geweest. Vorige jaar ook overgestapt van Ziggo naar TV van Xs4all. Ik heb een 500mb glasvezelverbinding dus de verwachtingen waren hoog.
Het is nu na een jaar aan het lijntje gehouden te zijn echter een zware teleurstelling en het geduld is op.
De problemen (tekortkomingen) die ik heb zijn de volgende:
Geluid bij bijvoorbeeld NPO1,2,3 en Netflix alleen in stereo, net zoals de films in de videotheek.
Beeld en geluid is slechter van kwaliteit dan Ziggo (ook de Glas HD kanalen)
Beeld en geluid hapert zeer vaak (Arcadyan rechtstreeks op de Fritz aangesloten of via een switch maakt niet uit)
Beeld en geluid hapert nog meer bij opnames.
Opnames ouder dan een week zijn niet normaal vooruit en achteruit te spoelen en je kan ook niet stoppen tijdens het afspelen want dan moet je de volgende dag weer helemaal opnieuw beginnen. Dit is zeer irritant.
WebTV is helemaal ondermaats.
Al deze zaken verschillende keren aangegeven, maar het komt altijd neer op resetten NTU, modem, switch, Arcadyan etc. Het ligt nooit aan xs4all.
Het feit dat er alleen stereo geluid zit bij NPO1,2 en 3 ligt aan de NPO en ook niet aan xs4ll, en dat terwijl het bij Ziggo wel DD5.1 is.
Gelukkig is het jaar voorbij en kan ik weer terug naar Ziggo al heb ik het liefst dat xs4all de problemen gaat oplossen.

Was deze review nuttig? 

Commentaar

2 resultaten - getoond 1 - 2

Sortering 

Vul a.u.b. de beveiligingscode in.
Geschreven door Ron
November 28, 2018
Inmiddels is er een hoop verbeterd! Geluid op NPO 1,2 en 3 is DD5.1 . Ziggo had voorheen een dedicated lijn naar NPO, deze is inmiddels ook voor kpn/xs4all beschikbaar.

Helpdesk niveau is wel wat omlaag gegaan, wat doet vermoeden dat kpn de 1e lijns meldingen oppakt, dat is wel jammer. Je moet nu wel doorvragen voordat je iemand met echte IT kennis krijgt.
Verder snel, stabiel en goed!
Geschreven door Frank
November 28, 2018
Hierbij mijn commentaar op mijn eigen review van ruim 2 jaar geleden:
Voor wat betreft het geluid, ben ik en vele anderen inderdaad lang aan het lijntje gehouden, want sinds een jaartje was er ineens toch (zonder aankondiging) DD5.1 op de NPO zenders, Netflix en de videotheek. Ook de TV-app is veel beter dan voorheen, en eigenlijk niets (meer) op aan te merken.
Het enige waar ik nog klachten over heb is de beeldkwaliteit die volgens mij toch behoorlijk 'geknepen' wordt in bandbreedte, zelfs op de HD-GLAS zenders.
2 resultaten - getoond 1 - 2