Details van de review
Voor wat betreft de digitale tv. Redelijke beeldkwaliteit, vreselijk traag werkende horizon box met niet erg intuïtieve bediening. HD is niet altijd HD naar mijn gevoel.
Gemiddelde score | 3.5 | |
Installatie | 6.0 | |
Helpdesk | 1.0 | |
Internet | 2.0 | |
Bellen | Onbekend | |
Digitale televisie | 5.0 |
Ziggo is zeker geen aanrader. Internet slecht.
Tja, waar zal ik beginnen. In het begin was ik best tevreden over UPC. Op het laatst was de ervaring wisselend. Nu UPC Ziggo heet gaat het vaak slecht. Het internet valt soms uit en tot mijn verbazing werd het twee keer afgesloten!! De eerste keer omdat ik zgn zou spammen! (tuurlijk jongens!) de tweede keer in eerste instantie omdat ik niet zou hebben betaald (is gek want ze zijn uiterst precies met het afschrijven van hun toch wel belachelijk hoge rekening) in tweede instantie wederom omdat ik zat te spammen. Volgens de onkundige helpdeskmedewerker zou het kunnen zijn gekomen door het thuiswerken waar soms grote hoeveelheden mailtjes worden verstuurd naar het bedrijf. Persoonlijk lijkt me dat onzin en zou het raar zijn als dit niet zou mogen. Toch? Om wat gedoe te voorkomen met mijn eigen router (die beter is dan die van Ziggo) heb ik mijn modem in bridge modus laten zetten. Dat ging goed. Ineens was dit niet meer zo. Volgens Ziggo was de server die dat regelt niet goed. De vraag wanneer dit verholpen zou zijn kon niet worden beantwoord. Inmiddels zijn we weken verder en het is nog niet opgelost (technisch hoogstandje hoor, Ziggo). Inmiddels is het zo dat ik als ik thuis kom mijn router moet loskoppelen en weer koppelen om een normale snelheid te halen. Doe ik dat niet, kom ik tot 7 Mbit, doe ik het wel, haal ik de beloofde 300 Mbit weer. Vragen om hulp via twitter blijven onbeantwoord en bellen naar Ziggo zelf brengt een andere uitdaging. Ongeacht het moment waarop ik bel krijg ik de mededeling dat het ongebruikelijk druk is en dat de wachttijd langer dan 15 minuten bedraagt. Heel ongebruikelijk is het niet lijkt me. Mogelijk zijn de de problemen met hun internet ook niet ongebruikelijk want toen ik naar aanleiding van de lange wachttijd suggereerde dat ze misschien met te weinig mensen aan de telefoon zaten, werd me verteld dat er een paar honderd man op dat moment de telefoon bemande. Ziggo heeft het voor mij gemakkelijk gemaakt om glasvezel dat op dit moment hier wordt aangelegd te omarmen. Veel slechter kan het haast niet.
Voor wat betreft de digitale tv. Redelijke beeldkwaliteit, vreselijk traag werkende horizon box met niet erg intuïtieve bediening. HD is niet altijd HD naar mijn gevoel.